nu am curent in bord
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Mie 28-Ian-2015 20:06
- Localitate: Chirnogeni
nu am curent in bord
am citroen xsara diesel 1.9 td si desi i-am cumparat baterie noua, nu am deloc curent in bord. Seara mi-a indicat avertizorul de baterie, dar am crezut ca este gluma pentru ca bateria avea 2 zile de cand o cumparasem. Dimineata nu s-a mai aprins nimic in bord si nici curent in contact nu am avut ca sa pot porni.
creturodica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Mie 28-Ian-2015 20:06
- Localitate: Chirnogeni
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Incearca sa vezi si daca vreuna din borne nu e pusa aiurea, eventual mai curat-o si strange-o bine.
Verifica si daca n-ai un consumator cu probleme care ramane tot timpul sub tensiune si o descarca in timp ce sta (gen alarma).
PS
Nu prea vad legatura cu C1.... dupa cum se stie C1 e o masina care nu se strica niciodata
Verifica si daca n-ai un consumator cu probleme care ramane tot timpul sub tensiune si o descarca in timp ce sta (gen alarma).
PS
Nu prea vad legatura cu C1.... dupa cum se stie C1 e o masina care nu se strica niciodata
Salut. Daca ai posibilitatea, incearca urmatoarele masuratori:
- imprumuta o baterie si vezi daca tot nu se aprinde nimic in bord. E posibil sa nu fie de la baterie.
- scoate bornele bateriei. Pune multimetrul pe scala de volti curent continuu, eventual pe valoarea de max 20V. Masoara tensiunea intre bornele bateriei. Ar trebui s afie undeva peste 12,5V daca e in stare OK. Daca e sub, e descarcata, functie de valoare, mai mult sau mai putin.
- pune la loc cablul de pe borna minus. Pune multimetrul pe masurat amperajul (probabil va trebui sa muti si cordonul rosu de masurare al aparatului in celalalt pin disponibil, functie de aparat - e marcat pe el ce si unde). Conecteaza cablurile de masurare intre borna de plus a bateriei si cablul de plus al masinii. Valoarea cosnumului ar trebui sa fie undeva pana in 50miliamperi. E bine sa stai putin, s-ar putea sa indice o valoare mai mare, apoi dupa circa 1 minut sa scada si sa se stabilizeze.
- pune si borna de plus la loc si masoara tensiunea (voltii) intre borna de plus a bateriei si carcasa cutiei de viteze, sau motor. Ar trebui sa indice aceeasi valoare ca si cea masurata intre bornele bateriei. Daca ai o valoare mai mica, ai o masa imperfecta intre baterie si motor. Cel mai probabil cablul de minus.
- dupa ce reusesti sa pornesti motorul, masoara tensiunea de incarcare, pe bornele bateriei. Ar trebui sa fie undeva in jur de 14,2V. E posibil sa se fi ars becul martor din bord si excitatia alternatorului mai mult ca sigur e prin bec.
Mai poate fi de vina chiar contactul.
- imprumuta o baterie si vezi daca tot nu se aprinde nimic in bord. E posibil sa nu fie de la baterie.
- scoate bornele bateriei. Pune multimetrul pe scala de volti curent continuu, eventual pe valoarea de max 20V. Masoara tensiunea intre bornele bateriei. Ar trebui s afie undeva peste 12,5V daca e in stare OK. Daca e sub, e descarcata, functie de valoare, mai mult sau mai putin.
- pune la loc cablul de pe borna minus. Pune multimetrul pe masurat amperajul (probabil va trebui sa muti si cordonul rosu de masurare al aparatului in celalalt pin disponibil, functie de aparat - e marcat pe el ce si unde). Conecteaza cablurile de masurare intre borna de plus a bateriei si cablul de plus al masinii. Valoarea cosnumului ar trebui sa fie undeva pana in 50miliamperi. E bine sa stai putin, s-ar putea sa indice o valoare mai mare, apoi dupa circa 1 minut sa scada si sa se stabilizeze.
- pune si borna de plus la loc si masoara tensiunea (voltii) intre borna de plus a bateriei si carcasa cutiei de viteze, sau motor. Ar trebui sa indice aceeasi valoare ca si cea masurata intre bornele bateriei. Daca ai o valoare mai mica, ai o masa imperfecta intre baterie si motor. Cel mai probabil cablul de minus.
- dupa ce reusesti sa pornesti motorul, masoara tensiunea de incarcare, pe bornele bateriei. Ar trebui sa fie undeva in jur de 14,2V. E posibil sa se fi ars becul martor din bord si excitatia alternatorului mai mult ca sigur e prin bec.
Mai poate fi de vina chiar contactul.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib