Zilele trecute in timp ce mergeam s-a aprins in bord martorul de la baterie iar pe computerul de bord
imi aparea eroare charging batery fault. am fost la cineva sa imi verifice bateria si e incarcata iar in timp
ce motorul e pornit se incarca
Stiti care ar putea fi cauza, eu cred ca e de la vreun senzor ramas blocat
martor baterie bord
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 60
- Membru din: Mar 16-Dec-2008 21:56
- Localitate: BUCURESTI ROMANIA
probabel ca alternatorul nu incarca batereia, am patit-o si eu
deci cum sa intimplat sau cum a aparut problema, la inceput se aprindea martorul (becul) baterie doar pe citeva minute si numai cind porneam motorul!
Apoi sa aprins in mars(in drum spre casa) si am intales ca a aparut o problema, ventilatorul(aeroterma) radioul si inca ceva nu mai functionau, pe batereie am parcurs vri-o 50km masina sa purtat normal numai ca ma staruiam sa nu folosesc luminele macar ca acum pe timp de iarna ar trebui sa functioneze tot timpul.
Si acum cum se vindica:1. curaua era intreaga
2. cablul de la generator pina la batereie nu era intrerupt
3. cu motorul pornit am verificat tensiunea generatorului sunt doua dopurele de cauciuc pe generator le-am scos am dissurubat, acolo merg doua cabluiri, unul la starter-batereie si unul la indicatorul din bord! si aici imi arata 0 V si am hotarit sa ma adresez la un electric auto.
La bornele batereei trebuie sa vina 14-14,5v cind totul functioneaza totul perfect se poate f/usor de verificat cu un voltmetru !
deci cum sa intimplat sau cum a aparut problema, la inceput se aprindea martorul (becul) baterie doar pe citeva minute si numai cind porneam motorul!
Apoi sa aprins in mars(in drum spre casa) si am intales ca a aparut o problema, ventilatorul(aeroterma) radioul si inca ceva nu mai functionau, pe batereie am parcurs vri-o 50km masina sa purtat normal numai ca ma staruiam sa nu folosesc luminele macar ca acum pe timp de iarna ar trebui sa functioneze tot timpul.
Si acum cum se vindica:1. curaua era intreaga
2. cablul de la generator pina la batereie nu era intrerupt
3. cu motorul pornit am verificat tensiunea generatorului sunt doua dopurele de cauciuc pe generator le-am scos am dissurubat, acolo merg doua cabluiri, unul la starter-batereie si unul la indicatorul din bord! si aici imi arata 0 V si am hotarit sa ma adresez la un electric auto.
La bornele batereei trebuie sa vina 14-14,5v cind totul functioneaza totul perfect se poate f/usor de verificat cu un voltmetru !
-
- simpatizant
- Mesaje: 60
- Membru din: Mar 16-Dec-2008 21:56
- Localitate: BUCURESTI ROMANIA
-
- pasionat
- Mesaje: 132
- Membru din: Mar 16-Feb-2010 18:47
- Localitate: BUCURESTI
stiu ca e mai vechi postul, dar asa ceva am patit si eu. cu motorul pornit, am scos borna de + si nu s-a sesizat nimic. mergea bine mersi. in schimb in bord ma tiuia si se aprindea charge battery fault. masurat la baterie cu consumatori porniti, indica 14,2 stabil.
eram la drum si am zis sa pun avarii, pt ca era noapte si se schimba intensitatea luminilor deranjant pt cei din trafic.
dupa ce am comutat avariile, in mod miraculos, nu a mai aparut mesajul acela, si nici dupa ce am inchis avariile.
curios , nu?
eram la drum si am zis sa pun avarii, pt ca era noapte si se schimba intensitatea luminilor deranjant pt cei din trafic.
dupa ce am comutat avariile, in mod miraculos, nu a mai aparut mesajul acela, si nici dupa ce am inchis avariile.
curios , nu?

Re: martor baterie bord
nu vad ce senzor sa existe pe acolo, mai precis un scurt ceva pe instalatie sau dc nu in bord ...
nu e niciun senzor ... am avut si eu problema asta
cauzele, cum zice si usatii83 mai sus, sunt urmatoarele:
1. alternatorul nu incarca (se verifica valorile la bornele bateriei)
2. cureaua e invechiata/slabita
3. cele 2 fire care din alternator, pleaca 1 spre ceasuri si 1 spre bsm sa nu fie intrerupte (aici a fost 'buba' la mine)
cauzele, cum zice si usatii83 mai sus, sunt urmatoarele:
1. alternatorul nu incarca (se verifica valorile la bornele bateriei)
2. cureaua e invechiata/slabita
3. cele 2 fire care din alternator, pleaca 1 spre ceasuri si 1 spre bsm sa nu fie intrerupte (aici a fost 'buba' la mine)
stiu ca e vechi postul, dar redau ce era in neregula.
a fost o coincidenta chestia cu avariile de mai sus. problema venea de la fulia alternatorului care era foarte uzata. si cum nu am scut la motor, pe timp umed sau ploios, facea sa patineze cureaua cand si cand. oricum am schimbat atunci alternatorul si nu mai am probleme. merge brici.
a fost o coincidenta chestia cu avariile de mai sus. problema venea de la fulia alternatorului care era foarte uzata. si cum nu am scut la motor, pe timp umed sau ploios, facea sa patineze cureaua cand si cand. oricum am schimbat atunci alternatorul si nu mai am probleme. merge brici.
Re: martor baterie bord
Si eu am o problema asemanatoare:si la mine se aprinde in bord martorul pt baterie,imi moare ventilatorul dar asta de cele mai multe ori cand trec peste denivelari.ce poate fi?
-
- pasionat
- Mesaje: 297
- Membru din: Sâm 13-Mar-2010 23:32
- Localitate: giurgiu
Re: martor baterie bord
Mai mult ca sigur Alternatorul iti face figuri la carbuni , ai scurgeri de ulei pe el ?
Re: martor baterie bord
Merci!Am rezolvat.era regulatorul acela de tensiune.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO