salut
poate s-a mai discutat pe formun dar eu nu am gasit
as vrea sa-mi iau o baterie noua la masina, stie careva cam ce tipuri de acumulatori recomanda citroenu pt un xsara 2001 1.9d?
62 amperi, 70 etc, cam ce producatori etc (nu am gasit scris in manual)
merci
acumulator
Moderator: Echipa Tehnica
Daca pune baterie prea mare, exista riscul sa omoare alternatorul. Bateria mai mare necesita curent de incarcare mai mare. Bine, exista un circuit de reglare a curentului de incarcare, in functie de tensiunea la bornele bateriei. Dar avand acelasi curent maxim de incarcare ca si la bateria originala, montata din fabrica, bateria mai mare va avea nevoie de o perioada mai mare de incarcare.
Ideea e ca nu e recomandabil sa pui o baterie oricat de mare, chiar daca spatiul ti-ar permite sa faci treaba asta.
Ideea e ca nu e recomandabil sa pui o baterie oricat de mare, chiar daca spatiul ti-ar permite sa faci treaba asta.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Alternatorul nu poate debita un curent mai mare decit cel proiectat. E adevarat ca o baterie mai mare necesita un curent de incarcare mai mare, dar tot atit de adevarat e ca o baterie mai mare se descarca mai greu, deci necesita mai putina reincarcare.
Circuitul de reglaj de care vorbesti controleaza tensiunea (V), nu intensitatea (A) la bornele bateriei.
Eu spre exemplu am avut alternator de 50A si baterie de 65Ah. Timp de 4 ani nu am avut nici un fel de probleme. Alternatorul e Mitsubishi si a fost inlocuit anul trecut cu unul de 80A, dar bateria a ramas tot aia. Voi schimba bateria cu una mai mare cind va crapa asta.
Cred ca de la 62 la 70 de A nu e mare diferenta.
Circuitul de reglaj de care vorbesti controleaza tensiunea (V), nu intensitatea (A) la bornele bateriei.
Eu spre exemplu am avut alternator de 50A si baterie de 65Ah. Timp de 4 ani nu am avut nici un fel de probleme. Alternatorul e Mitsubishi si a fost inlocuit anul trecut cu unul de 80A, dar bateria a ramas tot aia. Voi schimba bateria cu una mai mare cind va crapa asta.
Cred ca de la 62 la 70 de A nu e mare diferenta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Nicum, bateriile se incarca la o sursa de curent, nu de tensiune.
Ciclul de incarcare incepe de regula cu un curent de incarcare de valoare maxima (limitat de alternator si circuitul de incarcare). Pe masura ce bateria se incarca, tensiunea la bornele ei creste. In momentul in care tensiunea la bornele bateriei ajunge la 14,4 Volti, circuitul de incarcare reduce curentul de incarcare la o valoare de mentinere, iar ciclul de incarcare se considera incheiat.
Asta am vrut sa spun mai sus, dar explicatia era mai sumara: "...exista un circuit de reglare a curentului de incarcare, in functie de tensiunea la bornele bateriei".
Ciclul de incarcare incepe de regula cu un curent de incarcare de valoare maxima (limitat de alternator si circuitul de incarcare). Pe masura ce bateria se incarca, tensiunea la bornele ei creste. In momentul in care tensiunea la bornele bateriei ajunge la 14,4 Volti, circuitul de incarcare reduce curentul de incarcare la o valoare de mentinere, iar ciclul de incarcare se considera incheiat.
Asta am vrut sa spun mai sus, dar explicatia era mai sumara: "...exista un circuit de reglare a curentului de incarcare, in functie de tensiunea la bornele bateriei".
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Poate masinile astea mai noi au "circuit de incarcare" (desi ma indoiesc), la mine exista doar un regulator de tensiune care mentine in circuitul electric al masinii 14V (+/-). In rest, fiecare consumator isi ia ce curent (A) are nevoie. Spre exemplu, becul de la bricheta consuma 0., iar becul de la far citiva amperi. Idem si cu bateria.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Bateria e si ea un consumator dupa ce motorul e pornit.
Alternatorul da un curent alternativ la iesire, care trebuie redresat cu diode, iar tensiunea obtinuta "nivelata" la valoarea de 14,4 Volti, pe care o stim cu totii.
E posibil ca schema de incarcare la masinile noi sa fie redusa substantial. In cazul simplist, se poate considera ca bateria e consumator ca oricare altul, dar chiar si asa ar fi nevoie de un circuit care sa limiteze curentul de incarcare al bateriei, pentru ca aceasta poate sa traga in cazuri extreme un curent prea mare.
Alternatorul da un curent alternativ la iesire, care trebuie redresat cu diode, iar tensiunea obtinuta "nivelata" la valoarea de 14,4 Volti, pe care o stim cu totii.
E posibil ca schema de incarcare la masinile noi sa fie redusa substantial. In cazul simplist, se poate considera ca bateria e consumator ca oricare altul, dar chiar si asa ar fi nevoie de un circuit care sa limiteze curentul de incarcare al bateriei, pentru ca aceasta poate sa traga in cazuri extreme un curent prea mare.
Apropo de baterie am o problema la Xsara care ma cam streseaza. Cand pun contactul mi se aprind toti martorii in bord, insa imi mai clipeste pentru o jumatate de sec si martorul antidemaraj cred, cum ca nu ar recunoaste cheia. Apoi pornesc motorul si se sting martorii, insa cel de baterie mai clipeste pentru o jum.secunda. Bateria este noua de 55 A E normal acest lucru?
Am fost la cartec Pitesti si mecanicii au diagnosticat-o cu Lexia si au zis ca chestia cu cheia este de la tensiune si atat.... si evident nu am fost multumit de raspuns pentru ca nici macar nu au incercat sa-mi rezolve problema. ZIceau ceva de magnetizare de contacte imperfecte dar nimic concret o idee ar fi binevenita poate o scot la capat cumva.
Chestia e ca nu apare mereu acea cheita in bord ci doar cand are chef.
Am mai avut inainte probleme cu bateria (mi se misca borna + de la baterie) si am schimbat-o.
Am fost la cartec Pitesti si mecanicii au diagnosticat-o cu Lexia si au zis ca chestia cu cheia este de la tensiune si atat.... si evident nu am fost multumit de raspuns pentru ca nici macar nu au incercat sa-mi rezolve problema. ZIceau ceva de magnetizare de contacte imperfecte dar nimic concret o idee ar fi binevenita poate o scot la capat cumva.
Chestia e ca nu apare mereu acea cheita in bord ci doar cand are chef.
Am mai avut inainte probleme cu bateria (mi se misca borna + de la baterie) si am schimbat-o.
sincer eu as da vina pe incetineala sistemului, nu pe alti factori. la masinile de calitate medie, cum e si Xsara, nici software-ul si nici hardware-ul nu sint proiectate pentru eficienta maxima, asa ca mai pot aparea probleme de acest gen. intotdeuna am fost deranjat de faptul ca pina si claxonul are o oarecare intirziere la aceste masini, fata de cele clasice. asta nu inseamna ca sint proaste, doar ca accentul nu e pus pe calitatea maxima a sistemelor electronice pentru ca asta ar fi crescut considerabil pretul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Eu am avut bateria originala pe masina Fulmen (480 VA - pornire) care echivaleaza cu 48 Ah (cred
).
In ianuarie 2008 am schimbat-o (probleme la pornirea la rece) cu una No name
de 66 Ah - 680 VA - pornire.
Pana acuma totul este in regula. Nu cred sa apara probleme. Dar fiecare face cum stie si cum poate.
Apreciez intotdeauna parerile colegilor de forum. Tineti-o tot asa

In ianuarie 2008 am schimbat-o (probleme la pornirea la rece) cu una No name

Pana acuma totul este in regula. Nu cred sa apara probleme. Dar fiecare face cum stie si cum poate.
Apreciez intotdeauna parerile colegilor de forum. Tineti-o tot asa

khan scrie:sincer eu as da vina pe incetineala sistemului, nu pe alti factori. la masinile de calitate medie, cum e si Xsara, nici software-ul si nici hardware-ul nu sint proiectate pentru eficienta maxima, asa ca mai pot aparea probleme de acest gen. intotdeuna am fost deranjat de faptul ca pina si claxonul are o oarecare intirziere la aceste masini, fata de cele clasice. asta nu inseamna ca sint proaste, doar ca accentul nu e pus pe calitatea maxima a sistemelor electronice pentru ca asta ar fi crescut considerabil pretul
Ai dreptate. Cred ca cer prea mult de la ea. In orice caz cum ai spus, nu e o masina proasta insa are mici problemute care uneori daca le bagi prea mult in seama devin suparatoare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats