Pagina 6 din 10

Scris: Mie 03-Noi-2010 22:24
de dj01fad
poate sa fie si butonul vinovat sa stii...

aeroterma

Scris: Joi 04-Noi-2010 01:54
de cdTDanxp
Da, asa era la mine, cei doi tranzistori erau prinsi in nituri, dupa scoaterea lor poti pune lejer suruburi.Auzeam tot feluri de variante legat de masurarea tranzistorilor, unu spunea sa-i masor cu ei montati pe placa iar altii spuneau sa-i scot si dupa sa-i masor.....ai sa constati ca iti da valori diferite.Fiecare cu versiunea lui, asa ca le-am schimbat fara prea multe batai de cap.
Ce sa zic cristidica, in prima faza schimba tranzistorii si verifica clema aia, poate nu da randament cum trebuie.
Revino pe forum si spune-ne si noua ce ai facut.

De aici ii poti comanda global@e-piese.ro

BFT

Scris: Joi 04-Noi-2010 13:46
de khan
tranzistorii se masoara scosi. nu trebuie sa aiba continuitate cu masa in nici o varianta daca tin bine minte

Scris: Lun 08-Noi-2010 16:07
de cristidica
am rezolvat problema era de la tranzistori si acolo
unde erau batuti in nituri , niturile le-am pus la loc si in cap i-am cositorit sa faca masa
si au mers
ms alte intrebari daca mai are cineva?

Scris: Mar 23-Noi-2010 01:11
de cristidica
pot sa spun ca mi s-ar ars din nou
tranzistori de tip MJ
ce sa fac ?

Scris: Mar 23-Noi-2010 01:44
de dj01fad
unge bucsele de la motor si schimba-i carbunii. tranzistorii sa stii ca nu se ard de capul lor, ci cu un motiv, si cel mai probabil vinovat este motorul. in cazul in care acesta se invarte greu, folosind treptele intermediare sau auto, cei care suporta tot "greul" sunt acei 2 tranzistori.

Scris: Mar 23-Noi-2010 19:04
de sandor mihai
ai pus intre ei si radiator pasta din aia alba pentru transferul caldurii? daca nu, poate fi o cauza.la fel,folosirea ventilatorului pe viteza cea mai mica,ceea ce duce la incalzirea maxima a tranzistoriulor.

Scris: Mar 23-Noi-2010 19:24
de sorin.
Este posibil ca si tranzistorii sa fie facuti ,,pe vapor,,

Scris: Joi 25-Noi-2010 10:47
de cristidica
n-am pus pasta pun daia de se pune la calculator pe procesor sau ?

Scris: Vin 14-Oct-2011 22:58
de e.miron
Poti pune linistit pasta termica de care pui la calculator dar atentie ca se aplica acelasi principiu, adica se pune un strat cat de subtire posibil. Cel mai bine pui un pic si iei un card si intinzi bine si razuiesti odata cu cardul bine lipit de suprafata ca sa ramana doar cat trebuie.

O greseala comuna la aplicarea pastei e sa pui mai multa crezand ca face transfer mai bine. E gresit pt ca de fapt acea pasta umple niste denivelari intre doua suprafete care sunt prea mici sa se vada cu ochiul liber. A pune un strat mare de pasta are efect invers, de izolare a caldurii.( fara sa mai vb de mizeria care se face)

Pasta termica NU este conducatoare de curent. Doar modelele de Arctic Silver , in teorie, pentru ca au in componenta particule microscopice de argint, ar putea fi un pic conducatoare dar trebuie sa te gandesti ca acele particule nu sunt una langa alta sa formeze continuitate ci sunt intr-o suspensie de pasta normala neconducatoare de curent. De aceea am zis ''in teorie ar putea fi''


Si inca ceva, pasta de calculator trebuie schimbata anual, cel mult 2 ani, pt ca dupa aceea se intareste si isi pierde propietatile de conductivitate termica, actionand in sens invers de izolare. Acuma depinde si de temperaturile componentelor respective.

Scris: Mar 08-Noi-2011 23:56
de dreams
revin si eu cu "vesnica" problema - tranzistori. m-au tinut aproximativ un an si un pic. am avut si eu unele simptome - adica nu simteam ca ar sufla aer inauntru decat in treapta 4. toata vara nu m-a deranjat. mi-am verificat clima, am schimbat filtru si a fost super. acuma cum a dat frigul, cand il dadeam la maxim - treapat 4 - mergea in rest ... mi se aburea geamul.zilele trecute mi-a murit de tot. am comandat tranzistori BDX... si ii astept sa vina. cand am desfacut tot motorasul era imbacsit de praf si cand il imvarteam cu mana se misca greu o tura si se opreste. m-am gandit ca am pus ceva mufe invers, da nu cred.
vreau sa ii pun putin spray sa il ung. am citit ca ar fi vb si despre carbuni motorasului. cum imi dau seama ca is buni sau trebuie schimbati ??
ceva pareri ??
merci de ajutor

Scris: Joi 10-Noi-2011 21:55
de dreams
am reusit sa pun asta seara modulul problema la locul lui. am descoperit altceva in schimb. nu imi vine suficient aer la geamu din fata(parbriz). cred ca am ceva infundat pe acolo si nu stiu cum se desface sa ajung la "galeriile" de aer.ceva sugestii ??
merci

Scris: Joi 10-Noi-2011 23:59
de cbx
bordul jos

Scris: Sâm 12-Noi-2011 16:55
de dreams
merci de sfat. :D dar nu a fost necesar. s-a plimbat sotia prin oras cu el pornit la maxim - cred - si si-a dat drumul si pe acolo. am scapat de o munca "titanica" si migaloasa. sper sa tina tranzistorii sezonu asta, desi ventilatorul se simte ca merge doar de la a 3-a si a 4 treapta.
merci

Scris: Mar 17-Ian-2012 18:45
de vitalix
La mine aeroterma se comporta un pic diferit de ce am gasit pe forum:

Cand pornesc motorul - porneste si aeroterma timp de 2-3 secunde la viteza setata de comutator. Am incercat in acest rastimp sa mut la alte viteze si aeroterma isi schimba turatia corespunzator.
Dupa 2-3 secunde isi reduce viteza la minim si asa ramine. Indiferent de ce viteza selectez 1/2/3/4 sau auto, ea isi mentine viteza minima constanta.
Uneori revine la viteza selectata pentru alte 2 secunde, dar asta se intimpla rar. Pozitia zero opreste aeroterma.

Sa fie si la mine problema din tranzistori ? Multumesc.