Aeroterma nu mai porneste...va rog ajutor !!!
Scris: Mie 02-Sep-2009 07:40
Am citit o multime de posturi despre ventilatorul de aer pentru interior si totusi nu reusesc sa-mi dau seama unde ar putea fi defectul.
Am luat-o sistematic:
- motorasul pus pe direct merge;
- modulul de comanda primeste +12 V, deci n-ar fi vreo siguranĂža.
Cum testez modulul daca nu s-au ars tranzistorii? Habar n-am asa cĂŁ m-am oprit pentru ca aveam nevoie de ajutor de la un specialist.
Intre timp insa am inlocuit senzorul temperatura motor (unul verde cu 2 fire pe aproape de termostat) despre care stiam de mult timp ca face ceva probleme si - minune - imediat ce am pornit motorul a pornit si aeroterma, si bineinteles ca si AC-ul! Alta viata ! Concluzia a fost ca acel senzor fusese de vina pentru defectiune, din cauza citirilor eronate pe care le dadea asupra temperaturii lichidului de rĂŁcire, calculatorul de bord decidea sa blocheze climatizarea.
Din pĂŁcate minunea n-a tinut decat trei zile, aeroterma s-a oprit in mers iar odata cu ea si AC-ul. Am re-pornit motorul si a mai avut cateva secunde de viata, dupa care a "murit" definitiv. Degeaba am incercat a doua zi dimineata, cu motorul rece, nu a mai pornit si pace.
Astazi sunt din nou in fata aceleiasi probleme: cum testez modulul de comanda? Ce tensiuni trebuie sa fie pe terminalele tranzistorilor? Pe care fir vine comanda modulului ? (banuiesc ca trebuie sa fie un reostat pe butonul ce se roteste AUTO -> O -> maxim). Mai vine spre modul vre-un fir care-l "inhiba"?
Precizez ca nu m-am aruncat sa schimb tranzistorii asa cum se recomanda si in tutorial pentru ca i-am schimbat deja, acum 6-7 luni, si nu-mi vine a crede ca s-au dus asa de repede. Plus ca faza cu inlocuit sonda de temperatura care a inlaturat momentan simptomele ma duce cu gandul ca e altceva decat modulul de comanda.
Va rog, dati-mi o mana de ajutor sa-i dau de cap !
Am luat-o sistematic:
- motorasul pus pe direct merge;
- modulul de comanda primeste +12 V, deci n-ar fi vreo siguranĂža.
Cum testez modulul daca nu s-au ars tranzistorii? Habar n-am asa cĂŁ m-am oprit pentru ca aveam nevoie de ajutor de la un specialist.
Intre timp insa am inlocuit senzorul temperatura motor (unul verde cu 2 fire pe aproape de termostat) despre care stiam de mult timp ca face ceva probleme si - minune - imediat ce am pornit motorul a pornit si aeroterma, si bineinteles ca si AC-ul! Alta viata ! Concluzia a fost ca acel senzor fusese de vina pentru defectiune, din cauza citirilor eronate pe care le dadea asupra temperaturii lichidului de rĂŁcire, calculatorul de bord decidea sa blocheze climatizarea.
Din pĂŁcate minunea n-a tinut decat trei zile, aeroterma s-a oprit in mers iar odata cu ea si AC-ul. Am re-pornit motorul si a mai avut cateva secunde de viata, dupa care a "murit" definitiv. Degeaba am incercat a doua zi dimineata, cu motorul rece, nu a mai pornit si pace.
Astazi sunt din nou in fata aceleiasi probleme: cum testez modulul de comanda? Ce tensiuni trebuie sa fie pe terminalele tranzistorilor? Pe care fir vine comanda modulului ? (banuiesc ca trebuie sa fie un reostat pe butonul ce se roteste AUTO -> O -> maxim). Mai vine spre modul vre-un fir care-l "inhiba"?
Precizez ca nu m-am aruncat sa schimb tranzistorii asa cum se recomanda si in tutorial pentru ca i-am schimbat deja, acum 6-7 luni, si nu-mi vine a crede ca s-au dus asa de repede. Plus ca faza cu inlocuit sonda de temperatura care a inlaturat momentan simptomele ma duce cu gandul ca e altceva decat modulul de comanda.
Va rog, dati-mi o mana de ajutor sa-i dau de cap !