Pagina 1 din 1

Probleme Xsara 2.0 HDI 90 CP - rog ajutor

Scris: Mar 22-Dec-2009 21:13
de trufasu_bogdan
Salutare,

Cu o saptamana sau doua in urma a inceput distractia : dupa un interval total aleatoriu mi se aprindea in bord semnul de bateria si se stingea la fel de repede cum a si aparut. Deoarece nu imi aparea nici un mesaj pe computer nu am bagat prea tare de seama, masina mergand normal in acest timp. Sambata cand am fost la cumparaturi pe bord s-au mai aprins pe langa becul de baterie si semnalele pentru abs si airbag fault (masina mergea normal). Am oprit motorul si la repornire au disparut alarmele asa ca am mers mai departe.
Din pacate ieri masina a clacat. In intersectie la Aviatorilor a murit motorul si a ramas complet fara baterie. I-am dat curent, pornea si dupa cateva minute se oprea. Binenteles bordul ca un brad de Craciun si un mare semnal pe afisajul computerului cu eroare la circuitrul de incarcare.
Acum sa ajungem si la subiect : banuiesc ca ar fi alternatorul de vina si aici ma puteti contrazice daca aveti motive sa credeti altceva.
Ma poate ajuta cineva cu o schema a componentelor alternatorului precum si a punctelor de prindere asupra masinii ? Astazi am incercat sa-l scot dar este pozitionat foarte prost si nu am avut loc sa vad exact unde se prinde.
Pentru a evita alte intrebari : am verificat tensiunea la borne cu masina pornita si nu trece de 12 volti.

Multumesc de ajutor!

Bogdan

Scris: Mie 23-Dec-2009 09:07
de cit_a
e clar ca alternatorul nu incarca din moment ce ai 12v , el trebuie sa incarce cu in jurul tensiunii de 14.3v . demontarea lui probabil e greoaie si o sa-ti trebuiasca cursuri de yoga pana-l scoti :wink: , am fost si eu muscat la xantia si tare ingust e locul intre alternator si lonjeron , dar cu rabdare si chei adecvate ai sa reusesti . spor la treaba .

Scris: Mie 23-Dec-2009 10:27
de miti
dami sarie de caroseri poate te pot ajuta cu o schema pentru masina ta

Scris: Mie 23-Dec-2009 15:40
de trufasu_bogdan
VF7N1RHYB73515106

Scris: Mie 23-Dec-2009 17:45
de miti
daca masina ta este cu aier conditionat ai aici o schita:
Imagine
si niste date in functie de serie de alternator: ALTERNATOR NEW
5705 2D
01
120 AMP
MITSUBISHI* - A 003 TA 6491
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 120 AMP

01
120 AMP
MITSUBISHI* - A 003 TB 0891
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 120 AMP

01
120 AMP
VALEO(ALTERNAT) - SG12 S 055
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 120 AMP

ALTERNATOR EXCH
5705 4Z
01
120 AMP
MITSUBISHI* - A 003 TA 6491
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 120 AMP

01
120 AMP
MITSUBISHI* - A 003 TB 0891
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 120 AMP

01
120 AMP
VALEO(ALTERNAT) - SG 12 S 055
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 120 AMP

ALTERNATOR NEW
5705 4F
01
150 AMP
BOSCH - 0 124 615 002
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
MITSUBISHI* - A 004 TF 0091
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - TG 15 C 115
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - A 14 VI 27
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - A 14 VI 42
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - SG 15 S 016
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - SG 15 S 021
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

ALTERNATOR EXCH
5705 5J
01
150 AMP
BOSCH - 0 124 615 002
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
MITSUBISHI* - A 004 TF 0091
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - A 14 VI 27
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - A 14 VI 42
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - TG 15 C 115
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - SG 15 S 016
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP

01
150 AMP
VALEO(ALTERNAT) - SG 15 S 021
- AIR CONDITIONING AND ALTERNATOR 150 AMP



02 ALT BRACKET
5706 E8
01
- AIR CONDITIONING



03 FIXING SPACER
5703 85
02
- AIR CONDITIONING



04 CENTRING BUSH
5703 84
02
- AIR CONDITIONING



05 TENSION ROLLER
5751 29
01
- AIR CONDITIONING



06 TENSION ROLLER
5751 55
01
- AIR CONDITIONING



07 ALT PROTECTOR
5733 74
01
DIAM 5
- AIR CONDITIONING



08 ALT PROTECTOR
5733 75
01
DIAM 8
- AIR CONDITIONING



20 DRIVE BELT
5750 Z7
01
K6 - LONG 1750
- AIR CONDITIONING

RIBBELT BELT
E 117 743
01
K6 1750
- AIR CONDITIONING



70 PIN
6968 40
02
10X13



71 SELF-TAP SCREWS
6917 53
03
DIAM 8X125-80



72 SELF-TAP SCREWS
6923 G7
02
DIAM 8X125-35



73 SELF-TAP SCREWS
6925 R9
02
DIAM 10X150-55



74 CAPSCREW
6923 12
02
DIAM 10X150-40



75 SOCKET SCREW
6913 19
01
DIAM 10X150-50



76 SOCKET SCREW
6913 D0
01
DIAM 10X150-60



77 SELF LOCKG NUT
6936 73
01
5X80-5,4-8



78 SELF LOCKG NUT
6936 75
01
8X125-8,8-13 sper sa iti fie de folos

Scris: Joi 24-Dec-2009 13:03
de trufasu_bogdan
Salut,

Multumesc pentru schema insa am rezolvat aseara cu un coleg. Am stat de la 18.30 pana la 01.30 pentru a demonta, remedia defectul si a monta alternatorul la loc. Sunt convins ca exista o procedura destul de usoara pentru a-l demonta insa in cazul meu am demontat jumatate de masina ca sa pot ajunge la el, si asta in conditiile in care lucrez la un service ( nu de auto ) si am avut la dispozitie truse complete de scule si o locatie calduroasa.
Cauza defectului : un papuc ce facea legatura dintre puntea redresoare si alternator era rupt. Rezolvare extrem de usoara insa este un chin sa demontezi alternatorul.

Sfatul meu : mergeti la un service pentru ca daca nu aveti la dispozitie scule adecvate va fi extrem de greu.

Multumesc inca o data pentru ajutor.

Scris: Joi 24-Dec-2009 21:45
de cit_a
ehhhh!.....tot la cursurile de yoga ai ajuns :lol: :wink: .

Scris: Mie 06-Ian-2010 23:14
de trufasu_bogdan
Da, din pacate tot la yoga am ajuns. A durut ceafa 2 zile de la pozitiile ciudate... Dar am rezolvat-o si inca este ok.
Acum din pacate am alta problema ( cu masina asta cred ca o sa invat multa mecanica auto ) : la prima pornire dimineata, pleaca foarte greu, si pana se incalzeste scoate fum negru de zici ca decoleaza. Banuiesc ca ar fi bujiile incandescente, pentru ca pare a merge in 3 pana se incalzeste bine. Dupa ce se incalzeste, scoate fum normal pentru diesel cand o calci si nici nu simt o lipsa de putere.
Imi recomandati o marca anume pentru bujii?

Scris: Joi 07-Ian-2010 23:12
de khan
nu sint bujiile, mai degraba e un injector sau regulatorul de turatie

Scris: Vin 08-Ian-2010 16:55
de trufasu_bogdan
Pai daca ar fi injectorul de vina nu ar trebui sa am probleme si in mers dupa ce se incalzeste? Sau macar sa simt niste pierderi de putere.
Propun ceva : sambata sau duminica lucrezi ? Vreau sa trec pe la service sa-mi faci o constatare si eventual un schimb de discuri pe fata.

Merci,

Scris: Sâm 09-Ian-2010 19:51
de khan
am vb la telefon, te astept oricind ai timp cu un telefon inainte