Pagina 1 din 1
Acces alimentare ventilator habitaclu
Scris: Mie 13-Oct-2010 10:47
de poliumf
Salutare, Xsara mea are un comportament electric foarte ciudat. Motorul porneste si se opreste doar daca aprind si sting farurile, ventilatorul de habitaclu s-a oprit. Am desfacut o data contactul si am curatat firele acre erau cam carbonizate, ventilatorul a mers cateva luni, acum e mort din nou. Am luat un contact "nou" dar n-am reusit sa pornesc deloc masina cu el. Am verificat cu ohmmetru si pare sa inchida contactele asa cum scrie la carte dar masina nu porneste. Cand l-am verificat pe al meu, cel buclucas, ma mir cum de porneste masina pentru ca secventa de inchis deschis contacte e total aiurea (pe S e OK, A la fel, M nu are contact decat la firul gri si pe D nu are contact pe firul negru desi asta ar trebui sa fie singurul care sa mearga). Am hotarat sa nu-mi mai bat capul cu asta si sa incerc sa alimentez cumva ventilatorul din alta parte. Aveti vreo idee simpla? Daca da ar fi minunat sa-mi dati si niste indicatii cum sa fac conexiunea. Multumesc
Scris: Joi 14-Oct-2010 12:34
de poliumf
Sa fiu mai clar, as vrea sa alimentez ventilatorul fara sa mai trec prin contactul de la cheie. E fezabil? Multumesc
Scris: Joi 14-Oct-2010 13:04
de dj01fad
poti sa inserezi un releu de 20A pe traseul ventilatorului, ca sa nu mai treaca tot consumul prin contact. eu asa am facut, dupa ce mi s-a prajit contactul.
Scris: Joi 14-Oct-2010 15:30
de poliumf
Nu vroiam sa ma mai incurc cu un nou contact si cu protectia asta, vroiam ceva rapid ca mai tin masina asta un pic si o casez. Ma gandeam sa ma leg de la priza de 12V (nu bricheta ci una suplimentara) direct la ventilator. Exista vreun risc ca nu stiu ce permite priza ca si curent? Sa sufle putin aer ca s-a facut frig si-n Anglia.
Scris: Joi 14-Oct-2010 15:48
de mishua55
urmareste firele de la ventilator care ajung la contact si fa o punte intre + su retur
eu asa am facut si o am asa de 2 ani
Scris: Joi 14-Oct-2010 16:45
de poliumf
Pai la contact ajung 3 perechi de fire maro, negru, gri. Tu zici sa unesc firele de pe conectorul maro? Poti fi un pic mai exact? AAveti careva o schema sa vad cum se leaga toate?
Scris: Dum 17-Oct-2010 13:40
de khan
pune contactul nou si incearca sa pornesti avind in apropierea contactului si cheia veche. e un cip inauntru pe care daca nu il vede nu deblocheaza calculatorul de motor
Scris: Mar 19-Oct-2010 15:41
de poliumf
Contactul nou are firele legate altfel, doua dintre ele sunt legate impreuna (1 si 6). Al meu era Simplex si asta e Valeo, pare mai nou si are cablurile cam jumatate lungimea celor vechi. Faza cu cheia veche am incercat-o dar nu e asta ci pur si simplu cand dau sa porneasca nu cupleaza. Intre timp am mai curatat o data contactul vechi si o mai duc asa catva timp.
Scris: Vin 22-Oct-2010 08:42
de Xara
Problema e la contact sau la ventilator?
Daca la ventilator ajunge tensiunea nominala (12-14V) si totusi acesta nu functioneaza inseamna ca cel mai probabil s-a stricat modulul de comanda al acestuia. Vezi ca sunt mai multe posturi despre cum se repara.
Insa defectiunea poate fi si in alta parte (adica ai tensiune de alimentare, modulul cu tranzistori e in regula dar totusi ventilatorul nu porneste! (cazul meu)
Prin incercari am constatat ca lipseste semnalul de comanda pentru modulul ventilatorului (probabil defect calculatorul de clima) asa ca am incercat sa-l pacalesc cu un potentiometru - si a mers! Nu ai ai aceeiasi plaja da reglaj dar opricum e mai bine decat nimic.
Nu trebuie taiat nimic, doar doua fire improvizate pe conectorul cu 4 pini (rosu Âşi negru groase, galben si portocaliu subĂžiri - pe unul din astea subtiri vine si semnalul ce comanda turatia la ventilator), legate la un potentiometru.
Nu mai tin minte exact firele pe care trebuie pus potentiometrul si nici valoarea acestuia, am probat mai multe pana a mers!