Pagina 1 din 1

Despre indicatorul de nivel combustibil(motorinĂŁ) la XsaraI

Scris: Mie 03-Noi-2010 22:52
de motrocel
Am o problemã legatã de funcÞionarea corectã a indicatorului de combustibil (motorinã) la Xsara II din 2002 (maºina cu care merg la serviciu). Ba funcÞioneazã Într-un fel ºi Îmi indicã trei sferturi plin, ba funcÞioneazã În alt fel ºi Îmi indicã trei sferturi gol. Am ajuns sã pãstrez bonurile de carburant ca sã nu rãmân În "pana fraierului". Am fost la un service ºi mi s-a spus cã vin 2+2 fire pânã la pompa de carburant ºi capacul pompei de carburant (care acoperã rezervorul) nu are decât douã contacte ("doar ale pompei"), deci "ar fi model mai vechi" ºi "trebuie schimbatã pompa din rezervor".
Pãi atunci pe ce bazã Îmi indicã mie un sfert sau trei sferturi sau mi se aprinde ledul roºu ºi nu mi se aprinde ledul roºu. E nevoie de mai mult de atât, cã doar Xsara II ...... nu-i Dacie (sã nu aibã pompã În rezervor).
Îmi spune ºi mie cineva?

Scris: Joi 04-Noi-2010 13:47
de khan
daca e injectia Siemens, nu are pompa in rezervor ci numai cele 2 fire de la sonda. problema poate fi de la sonda, cabluri sau indicator. ia-le la rind

Scris: Joi 04-Noi-2010 19:42
de motrocel
khan scrie:daca e injectia Siemens, nu are pompa in rezervor ci numai cele 2 fire de la sonda. problema poate fi de la sonda, cabluri sau indicator. ia-le la rind

MulĂžumesc!

Scris: Joi 04-Noi-2010 22:39
de dan marin
am patit la fel.la service am primit un raspuns ciudat si anume ca sonda nu mai stie nivelul de maxim si minim,am facut plinul si am pornit(prima data ) fara sonda conectata,dar in citeva luni a reaparut problema!

Scris: Lun 08-Noi-2010 09:45
de sonycit
Buna dimineata ,

Daca am inteles bine,colegul de forum are o Xsara 2,din 2002, 1,8i. Daca este asa, cu siguranta de la pompa pornesc 4 fire: doua de alimentare pompa( fire groase),si doua de nivel combustibil( fire subtiri ). Fenomenul de inconstanta in aratarea nivelului corect de combustibil,este clasic pentru bordurile electronice. Problema provine de la un atenuator de oscilatii,electronic,aflat in tabloul de bord.
Reparatie:
1. Contact luat. Da afara mufa din pompa. Cu un aparat,masoare rezistenta dintre cele doua fire subtiri. Trebuie sa gasesti o valoare aflata intre 50 si 350 ohmi. Memoreaz-o,este importanta ea reprezentand cantitatea reala de benzina din rezervor.
2. Acum ai nevoie de un potentiometru. Ataseaza doua fire la cei doi pini ai potentiometrului. Cu aparatul de masura,fixeaza potentiometrul pe 50 ohmi. Dupa acesta,pune cele doua fire ale potentiometrului in mufa scosa de la pompa,acolo unde sunt firele subtiri.Atentie: mufa ce duce spre aparatele de bord.
Pune contactul pe trapta doi. In acest moment,acul indicatorului s-a dus la maxim. Taie contactul.
3. Fixeaza potentiometrul pe 350 ohmi. Pune firele in mufa. Pune contactul. Acul litrometrului se duce pe zero.
4. Aceasta manevra,punctele 2 si 3,fa-o de 3-4 ori. Nu uita: atentie la contact.
5.La final,fixeaza potentiometrul pe valoarea pe care ai masurat-o pe sonda la inceput,pentru ai spune ceasului de bord cata benzina ai.
Pune firele in mufa,pune contactul si acul va indica exact benzina pe care o ai in rezervor. Taie contactul,pune mufa inapoi in sonda si ai rezolvat problema.
Daca ai nelamuriri,suna-ma.

OPERATOR INDEPENDENT CITROEN-PEUGEOT
Marius Molocea
0722247463
marius.molocea@gmail.com
Ploiesti,Strejnic,str.Principala,nr 51

Scris: Lun 08-Noi-2010 19:13
de motrocel
sonycit scrie:Buna dimineata ,

Daca am inteles bine,colegul de forum are o Xsara 2,din 2002, 1,8i. Daca este asa, cu siguranta de la pompa pornesc 4 fire: doua de alimentare pompa( fire groase),si doua de nivel combustibil( fire subtiri ). Fenomenul de inconstanta in aratarea nivelului corect de combustibil,este clasic pentru bordurile electronice. Problema provine de la un atenuator de oscilatii,electronic,aflat in tabloul de bord.
Reparatie:
1. Contact luat. Da afara mufa din pompa. Cu un aparat,masoare rezistenta dintre cele doua fire subtiri. Trebuie sa gasesti o valoare aflata intre 50 si 350 ohmi. Memoreaz-o,este importanta ea reprezentand cantitatea reala de benzina din rezervor.
2. Acum ai nevoie de un potentiometru. Ataseaza doua fire la cei doi pini ai potentiometrului. Cu aparatul de masura,fixeaza potentiometrul pe 50 ohmi. Dupa acesta,pune cele doua fire ale potentiometrului in mufa scosa de la pompa,acolo unde sunt firele subtiri.Atentie: mufa ce duce spre aparatele de bord.
Pune contactul pe trapta doi. In acest moment,acul indicatorului s-a dus la maxim. Taie contactul.
3. Fixeaza potentiometrul pe 350 ohmi. Pune firele in mufa. Pune contactul. Acul litrometrului se duce pe zero.
4. Aceasta manevra,punctele 2 si 3,fa-o de 3-4 ori. Nu uita: atentie la contact.
5.La final,fixeaza potentiometrul pe valoarea pe care ai masurat-o pe sonda la inceput,pentru ai spune ceasului de bord cata benzina ai.
Pune firele in mufa,pune contactul si acul va indica exact benzina pe care o ai in rezervor. Taie contactul,pune mufa inapoi in sonda si ai rezolvat problema.
Daca ai nelamuriri,suna-ma.

OPERATOR INDEPENDENT CITROEN-PEUGEOT
Marius Molocea
0722247463
marius.molocea@gmail.com
Ploiesti,Strejnic,str.Principala,nr 51





Pare logic ceea ce mi-ai scris. Dar eu am HDI de 1997 cmc cu 90 CP. Se face absolut la fel?

Scris: Mar 09-Noi-2010 08:12
de sonycit
Buna dimineata,

Nu stiu daca acest ´pare logic´este de bine sau de rau. Eu il consider de bine si-ti spun ca procedura este identica pentru diesel si benzina,cu sau fara pompa de combustibil in rezervor.
Bafta.

Scris: Mar 09-Noi-2010 17:19
de motrocel
sonycit scrie:Buna dimineata,

Nu stiu daca acest ´pare logic´este de bine sau de rau. Eu il consider de bine si-ti spun ca procedura este identica pentru diesel si benzina,cu sau fara pompa de combustibil in rezervor.
Bafta.


Merci...

Scris: Mie 01-Dec-2010 22:04
de liviustoica601
La mine este alta problema,daca alimentez cand este becul aprins cu 6 sau 7 litri acul indicator imi arata tot atat ca si inainte nu se misca deloc si becul ramane tot aprins ,trebuie sa alimentez cam cu 10 litri ca sa se ridice

La fel

Scris: Mie 16-Feb-2011 12:33
de asshrai
la fel si la mine..cateodata daca bag 10-15 L se ridica..si iar se blocheaza..

referitor la nivelul motorinei

Scris: Vin 07-Iun-2013 16:47
de iulianperte
Am si eu o probl asemanatoare, acul din bord imi sta tot la maxim cum pun contactul pe trapta a II-a. Am scos mufa de la pompa din spate, dar chestia e ca si cu mufa scoasa acul tot aiurea sta.... la maxim... am verificat si sigurantele, nu e nici una arsa. Ce sa fac... in rezervor am vreo 15 litri motorina...

referitor la nivelul motorinei a fost reparat

Scris: Mie 12-Iun-2013 18:22
de iulianperte
Am rezolvat problema prieteni!!! Chestia era ca imi facea masĂŁ firele care duc la mufa roșie si le cea verde. Firele atingeau acele suruburi care erau din josul ceasurilor de bord, acele 2 suruburi de 10 care tin bordul sa stea fix pe suport!!! Am decis sa nu le mai pun, ca imi facea masĂŁ acolo. Indicatorul de motorina merge perfect acuma!!
Precizez ca am o Xantia 1.9 TD din 1994!! Sunt cel mai fericit acuma!!