Pagina 1 din 10

Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu

Scris: Mar 17-Iul-2007 19:43
de mariuss
Ventilatorul se afla in partea dreapta,sub torpedou http://img58.imageshack.us/my.php?image=hpim0404th5.jpg .Pentru demontarea si verificarea lui avem nevoie de torx de 0.25 ,cheie tubulara sau fixa de 6 si surubelnita in cruce : http://img407.imageshack.us/my.php?imag ... 390qa2.jpg

Cu torxul desfacem cele 3 suruburi din plastic : http://img232.imageshack.us/my.php?imag ... 403ge2.jpg
Tot aici,in stanga ventilatorului ,spre sofer se gaseste filtrul de polen.

Continuam cu demontarea propriuzisa a ventilatorului.Acesta se tine in 3 suruburi pe care le desfacem cu cheia tubulara de 6 : http://img182.imageshack.us/my.php?imag ... 402jy7.jpg
Dupa asta deconectam mufa portocalie si extragem cu grija ventilatorul.

Odata scos,folosim surubelnita in cruce pentru desfiletare surubului care tine motorul in carcasa de plastic : http://img165.imageshack.us/img165/5392/hpim0401wg2.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/3355/hpim0392ss1.jpg

Boala lor e arderea celor 2 tranzistori ,astfel ventilatorul ramane cuplat pe pozitia maxima de functionare,indiferent de reglajul din bord . Eu i-am inlocuit cu cei 2 din poza ,au costat cam 40 ron amandoi si sunt echivalentul direct ai celor originali : http://img231.imageshack.us/img231/1938/hpim0393zd3.jpg

Tranzistorii se monteaza cu pasta pentru lipit procesoare,pentru un transfer optim de caldura si pt o racire buna.

Pe langa asta am mai avut probleme cu jocul rotorului pe verticala,practic din cauza acestui joc elicea lovea in carcasa de plastic la baza scotand un sunet f enervant .Din fericire s-a remediat usor prin apasarea sigurantei pana la reducerea jocului : http://img266.imageshack.us/img266/4893/hpim0395qc6.jpg

Mare atentie si la fulgi ,frunze,crengute si alte resturi.Inainte de montare e bine de curatat cutia in care intra ventilatorul :Imagine

E bine de verificat si starea carbunilor,precum si curatirea de praf a intregului ansamblu .

Montarea se face in ordine inversa .

Scris: Mar 17-Iul-2007 23:33
de bezz
super, poate ajung si eu sa-mi bag nasul pe acolo, sa verific daca mi-au schimbat filtrul de polen si sa dau cu spray de curatare.
sa inteleg ca pentru a scoate filtrul trebuie desfacuta carcasa ventilatorului?

:oops: cred ca o sa te caut pe mess pentru pozele operatiunii, daca esti de acord, pe saptamana viitoare, ca vreau s-o fac frumoasa inainte de concediu.
multumim pentru tutorial :!:

Scris: Mie 18-Iul-2007 00:11
de mariuss
Oricand cu placere! Pt filtrul de polen nu trebuie sa desfaci decat capitonajul de la picioare si un surub ce tine blocata carcasa lui.O sa fac un tutorial despre el in weekend sper.Oricum, e foarte simplu de inclocuit/curatat.

Re: Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu

Scris: Dum 10-Aug-2008 20:07
de angeldc
Tranzistorii din fotografie sunt cei originali sau cei noi?
Fiindca cei originali, de pe masina mea au cod FW26925A1, iar cei din foto au codul 2N6287... sunt echivalenti?
Merci

Scris: Lun 11-Aug-2008 13:38
de mariuss
Cei originali sunt FW... iar cei noi ,pusi de mine sunt 2N.... si sunt echivalentul direct al celor originali. Ideal ar fi sa pui 2N... desi colegii au folosit si alte tipuri de tranzistori .

Scris: Lun 13-Oct-2008 13:40
de rtrd_dud
salut , si eu am acceasi problema de cateva zile, era pe treapta a 2a viteza de dat aer rece si dintro data a luato razna , a inceput sa bage foarte tare in interior, am dat sa opresc ventilatia dar degeaba, baga aer in continuare cu ventilatia data pe off si am observat ca si cand dau drumu la AC se aprinde ledul verde dar nu porneste compresorul. Daca e si la mine acceasi problema ca la tine spunemi si mie de unde pot cumpara acei tranzistori, lasami si mie pe pm un numar de telefon sa te sun in caz ca intampin dificultati, pt ca eu azi as dori sa ma apuc de el ca deja nu il mai suport.

Scris: Lun 13-Oct-2008 13:46
de mariuss
Tranzistori gasesti la magazinele de electronice.Cred ca tre sa faci comanda pt ca sunt destul de rari si nu prea gasesti pe stoc.La mine au venit in 4 zile.
La telefon ma gasesti la numarul 0753 8888 72

Scris: Mie 15-Oct-2008 13:28
de rtrd_dud
Am facut si eu exact cum ati facut si voi, am inlocuit tranzistorii cu unii noi cu codul MJ11015 iar acum numai merge deloc. Normal daca nu erau buni tranzistorii nu trebuia sa invarta tot la maxim ? Cred ca nu primeste curent.Idei careva?

Scris: Mie 15-Oct-2008 13:42
de cbx
ai prins tranzistorii de radiator ?

Scris: Joi 16-Oct-2008 10:56
de rtrd_dud
da iam prins in suruburi si iam cositorit exact cum erau ceilalti.Suruburile folosite de mine au fost unele negre din metal, nu cred ca are vreo legatura.

Scris: Joi 23-Oct-2008 09:40
de rtrd_dud
gata baietii , iam dat de cap la aeroterma aseara. M-am dus la un vecin care avea un aparat de masurat curent sau ce-o fi fost ala, am desfacut iar placa de metal(radiatorul) pe care se montau tranzistorii,am scos tranzistorii de pe ea iar daca ati observat dedesupt la placa de metal e o placa cu circuite care se scoate cu grija. E pe placa accea de metal.. surpriza imi lipsea o piesa, mai exact un cerc din metal care intra intr-un lacas, seamana cu o baterie acea piesa si face legatura cu o sarma de pe placa cu circuite, la mine lipsea , imi cazuse prima oara cand am lipit tranzistorii, nu am bagat de seama si numai aveam masa. Am pus acea piesa la loc intre placa de metal si placa cu circuite , am montat tranzistorii, iam prins in suruburi si iam cositorit, am pus electromotorul la loc in cutie, l-am montat pe masina, cheie si surpriza .....LASER FRATE, imi merge ventilatia ca noua :). Am scapat de 6 mil cat era piesa cu tranzistori pe ea la ATS. Scuze daca nu m-am exprimat corect si nu ati inteles nimic din ce am scris dar acum imi da caldura pe timp de dimineata, numai fac focu pe scaunu din dreapta :) .

Scris: Dum 25-Ian-2009 17:28
de nenea cosmos
discutia asta imi este de mare folos pentru ca se pare ca patesc acelasi fenomen, ventilatorul merge la maxim indiferent de cum comut butonul pe auto/off/1/2/3/4. problema este ca nu sint deloc indeminatic in a ma baga cu sutele mele de kilograme sub bord.

daca are chef vreun meserias sa aiba piesele de schimb pregatite si sa imi ia banii intr-un weekend il rog sa raspunda aici.

multumesc

ps> deasemenea au inceput sa imi dispara liniutele din afisajul de bord, ala mare de pe consola centrala. daca se poate schimba si ala ar fi o chestie...

Scris: Dum 25-Ian-2009 19:50
de berzecus2003
nenea cosmos scrie:discutia asta imi este de mare folos pentru ca se pare ca patesc acelasi fenomen, ventilatorul merge la maxim indiferent de cum comut butonul pe auto/off/1/2/3/4. problema este ca nu sint deloc indeminatic in a ma baga cu sutele mele de kilograme sub bord.

daca are chef vreun meserias sa aiba piesele de schimb pregatite si sa imi ia banii intr-un weekend il rog sa raspunda aici.

multumesc

ps> deasemenea au inceput sa imi dispara liniutele din afisajul de bord, ala mare de pe consola centrala. daca se poate schimba si ala ar fi o chestie...

ai de ales ori vreo 1,2 milioane ori vreo 6 la ats ...acum alegi...am zis 1,2 mil ptr ca tranzistorii sunt in jur de 500000+ posta

Scris: Joi 29-Ian-2009 07:20
de nenea cosmos
platesc, ce sa fac. despre montaj vreo idee?

ma intorc in bucuresti luni. vorbim, ca sa nu ne mai pierdem cu posta poate ne intilnim direct.

Scris: Dum 22-Mar-2009 17:37
de nenea cosmos
berzecus, ti-am trimis mail, probabil ca nu l-ai citit...

mai ai tranzistorii?