Pagina 1 din 1

Baterie Xsara?

Scris: Dum 20-Ian-2008 21:56
de Laurentiu Rascanu
Uitati ce mi s-a intamplat azi: circulam cu Xsara mea prin judetul Vaslui si l-a
un moment dat am simtit ca am luat o mica denivelare si instantaneu mi s-a
aprins martorul de baterie in bord insotit instantaneu cu un mesaj la computerul de bord ( ceva in italiana anomalia bateria). Tot in acelasi timp am observat ca volanul a devenit mai teapan, nu mai raspundea bine la comenazi
(de parca nu as fi avut servodirectie.
Ma indrepatam dinspre Vaslui spre Iasi, si am mai reusit sa mai merg cu masina aprox. inca 20 km. La un momendat in bord a unceput sa mi se aprinda o multime de martori: abs , frana de mana s.a. iar luminile au unceput sa palpaie , ca intr-un sfarsit - shutdown- luminele s-au stins, absolut tot bordul era stins si colac peste pupaza motorul s-a oprit. Am putut opri la timp in siguranta.
Dupa vreo 30 min de telefoane , am mai incecat sa dau contact toti martorii s-au aprins normal, dar masina nu a mai pornit, farurile mergeau, deci nu cred ca m-ar fi lasat bateria. M-am uitat si la ea , era pe verde, contactele la borne ok, banuiesc sa fi fost un contact imperfect. La Iasi am ajuns tractat.
Cine are vreo idee ce am avut, rog un sfat. Masina am parcato la reprezentanta Peugeot, caci in Iasi nu avem Citroen.

Scris: Dum 20-Ian-2008 21:58
de mbc
contactul cu cheie iti este ok? nu se invarte deloc electromotorul? scoate ceva sunete, etc?

Scris: Dum 20-Ian-2008 23:03
de Laurentiu Rascanu
contactul este ok, imi apar luminile in bord , dar dupa ce invart cheia pt a porni motorul , acesta nu porneste si intradevar se aude un zgomot ciudat si pe urma se sting toate luminile din bord si masina nu porneste bineanteles

Scris: Lun 21-Ian-2008 09:39
de mbc
+ principal undeva nu iti face contact ferm. acesta poate fi la baterie sau undeva pe traseul pana la electro-motor. verifica-l

Scris: Lun 21-Ian-2008 16:20
de Laurentiu Rascanu
s-a rezolvat problema! Mi se rupsese cureaua de la electromotor . Acum masina merge

Scris: Lun 21-Ian-2008 17:24
de nicum
...cred ca ai vrut sa spui alternator :wink: Asta ar explica si mesajele si comportamentul masinii. Atit de ascunse sint curelele prin motorul de Xsara, ca nu se vad?

Scris: Lun 21-Ian-2008 18:24
de Laurentiu Rascanu
a trebuit sa imi dea scutul meu fosil jos ca sa reuseasca o privire la intreaga curea de la alternator. Ca o concluzie pot spune toata problema a pornit de la scut care era mai mult rupt decat intreg, si cum Xsara mea are garda la sol foarte joasa si acumulat cu drumurile din Romania poti ajunge la diverse probleme. Cred ca voi strange putin cureaua si sapt. viitoare am sa comand un scut nou, caci cred ca se merita dupa patania mea. O intrebare: la masina original era din plastic, as pute pune unul din tabla? Aveti o idee mai precisa cat ar costa un scut?
Si as mai avea o problema cu martorul de airberg care il am aprins in bord de ceva vreme. Exista un pericol iminent daca circul cu el asa?
Multumesc!

Scris: Mar 22-Ian-2008 00:54
de bezz
acum 3 ani un scut metalic pentru xsara 2 a costat vreo 6 milioane (l-am montat singur) iar cel de plastic era si el 3-4 milioane deci mai bine iei metalic.
ultimul care si-a pus scut pe aici este rtr_dud, care se pare ca a pus alt scut decat cel de xsara dar overall s-a declarat multumit.
cred ca nu-i greu sa-ti confectionezi la un atelier de tinichigerie-lacatuserie auto un scut, mai ales daca ai avea un model :)

Scris: Mie 23-Ian-2008 18:53
de parshulea
daca ai buget mai mic, poti lua un scut de plastic (am luat eu), dar care nu este original pe la 150RON. Evident arata mai urat, nu are izolatii prin el, a trebuit usor ajustat ca sa "se aseze bine" (nimic complicat, am marit niste fante in el), nu are gauri facute pentru schimbul de ulei (dar se da foarte usor jos). Il ai (de la KarmaAuto) in aceiasi zi in care il comanzi, la mine a durat 4 ore sa-l aduca de la depozit la magazin.

Scris: Mie 23-Ian-2008 22:48
de Laurentiu Rascanu
multumesc pt informatii dar nu mai vreau din plastic ci numai din metal.aveti vreo idee unde as putea gasi?