acumulator

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

shatargat
simpatizant
Mesaje: 45
Membru din: Mar 05-Sep-2006 10:10
Localitate: cluj-napoca

acumulator

Mesajde shatargat » Mar 10-Iun-2008 10:42

salut
poate s-a mai discutat pe formun dar eu nu am gasit
as vrea sa-mi iau o baterie noua la masina, stie careva cam ce tipuri de acumulatori recomanda citroenu pt un xsara 2001 1.9d?
62 amperi, 70 etc, cam ce producatori etc (nu am gasit scris in manual)
merci

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mie 11-Iun-2008 10:30

Amperii ii gasesti pe vechea baterie. Marca de Batrerie nu conteaza, dar ar fi bine sa iti iei una fara intretinere ca sa nu ai complicatii. Succes.

shatargat
simpatizant
Mesaje: 45
Membru din: Mar 05-Sep-2006 10:10
Localitate: cluj-napoca

Mesajde shatargat » Mie 11-Iun-2008 12:37

merci de raspuns
pe vechea baterie scrie 62 amperi
ma gandeam sa-mi iau una de 70 de amperi, sa nu mai am probleme, sper sa nu ard ceva in timp

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 11-Iun-2008 14:23

Nu ai ce sa arzi. Poti sa pui fara probleme o baterie mai mare, doar sa aiba loc in compartimentul motor.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 11-Iun-2008 15:07

Daca pune baterie prea mare, exista riscul sa omoare alternatorul. Bateria mai mare necesita curent de incarcare mai mare. Bine, exista un circuit de reglare a curentului de incarcare, in functie de tensiunea la bornele bateriei. Dar avand acelasi curent maxim de incarcare ca si la bateria originala, montata din fabrica, bateria mai mare va avea nevoie de o perioada mai mare de incarcare.

Ideea e ca nu e recomandabil sa pui o baterie oricat de mare, chiar daca spatiul ti-ar permite sa faci treaba asta.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 12-Iun-2008 10:41

Alternatorul nu poate debita un curent mai mare decit cel proiectat. E adevarat ca o baterie mai mare necesita un curent de incarcare mai mare, dar tot atit de adevarat e ca o baterie mai mare se descarca mai greu, deci necesita mai putina reincarcare.
Circuitul de reglaj de care vorbesti controleaza tensiunea (V), nu intensitatea (A) la bornele bateriei.
Eu spre exemplu am avut alternator de 50A si baterie de 65Ah. Timp de 4 ani nu am avut nici un fel de probleme. Alternatorul e Mitsubishi si a fost inlocuit anul trecut cu unul de 80A, dar bateria a ramas tot aia. Voi schimba bateria cu una mai mare cind va crapa asta.
Cred ca de la 62 la 70 de A nu e mare diferenta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 12-Iun-2008 11:11

Nicum, bateriile se incarca la o sursa de curent, nu de tensiune.

Ciclul de incarcare incepe de regula cu un curent de incarcare de valoare maxima (limitat de alternator si circuitul de incarcare). Pe masura ce bateria se incarca, tensiunea la bornele ei creste. In momentul in care tensiunea la bornele bateriei ajunge la 14,4 Volti, circuitul de incarcare reduce curentul de incarcare la o valoare de mentinere, iar ciclul de incarcare se considera incheiat.

Asta am vrut sa spun mai sus, dar explicatia era mai sumara: "...exista un circuit de reglare a curentului de incarcare, in functie de tensiunea la bornele bateriei".

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 12-Iun-2008 13:24

Poate masinile astea mai noi au "circuit de incarcare" (desi ma indoiesc), la mine exista doar un regulator de tensiune care mentine in circuitul electric al masinii 14V (+/-). In rest, fiecare consumator isi ia ce curent (A) are nevoie. Spre exemplu, becul de la bricheta consuma 0., iar becul de la far citiva amperi. Idem si cu bateria.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 12-Iun-2008 13:37

Bateria e si ea un consumator dupa ce motorul e pornit.

Alternatorul da un curent alternativ la iesire, care trebuie redresat cu diode, iar tensiunea obtinuta "nivelata" la valoarea de 14,4 Volti, pe care o stim cu totii.

E posibil ca schema de incarcare la masinile noi sa fie redusa substantial. In cazul simplist, se poate considera ca bateria e consumator ca oricare altul, dar chiar si asa ar fi nevoie de un circuit care sa limiteze curentul de incarcare al bateriei, pentru ca aceasta poate sa traga in cazuri extreme un curent prea mare.

gelu1
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Lun 03-Sep-2007 20:01
Localitate: Arges

Mesajde gelu1 » Vin 13-Iun-2008 09:09

Apropo de baterie am o problema la Xsara care ma cam streseaza. Cand pun contactul mi se aprind toti martorii in bord, insa imi mai clipeste pentru o jumatate de sec si martorul antidemaraj cred, cum ca nu ar recunoaste cheia. Apoi pornesc motorul si se sting martorii, insa cel de baterie mai clipeste pentru o jum.secunda. Bateria este noua de 55 A E normal acest lucru?

Am fost la cartec Pitesti si mecanicii au diagnosticat-o cu Lexia si au zis ca chestia cu cheia este de la tensiune si atat.... si evident nu am fost multumit de raspuns pentru ca nici macar nu au incercat sa-mi rezolve problema. ZIceau ceva de magnetizare de contacte imperfecte dar nimic concret o idee ar fi binevenita poate o scot la capat cumva.

Chestia e ca nu apare mereu acea cheita in bord ci doar cand are chef.
Am mai avut inainte probleme cu bateria (mi se misca borna + de la baterie) si am schimbat-o.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 13-Iun-2008 21:12

sincer eu as da vina pe incetineala sistemului, nu pe alti factori. la masinile de calitate medie, cum e si Xsara, nici software-ul si nici hardware-ul nu sint proiectate pentru eficienta maxima, asa ca mai pot aparea probleme de acest gen. intotdeuna am fost deranjat de faptul ca pina si claxonul are o oarecare intirziere la aceste masini, fata de cele clasice. asta nu inseamna ca sint proaste, doar ca accentul nu e pus pe calitatea maxima a sistemelor electronice pentru ca asta ar fi crescut considerabil pretul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Sâm 14-Iun-2008 00:29

Eu am avut bateria originala pe masina Fulmen (480 VA - pornire) care echivaleaza cu 48 Ah (cred :roll: ).
In ianuarie 2008 am schimbat-o (probleme la pornirea la rece) cu una No name :( de 66 Ah - 680 VA - pornire.
Pana acuma totul este in regula. Nu cred sa apara probleme. Dar fiecare face cum stie si cum poate.
Apreciez intotdeauna parerile colegilor de forum. Tineti-o tot asa :D

gelu1
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Lun 03-Sep-2007 20:01
Localitate: Arges

Mesajde gelu1 » Sâm 14-Iun-2008 10:30

khan scrie:sincer eu as da vina pe incetineala sistemului, nu pe alti factori. la masinile de calitate medie, cum e si Xsara, nici software-ul si nici hardware-ul nu sint proiectate pentru eficienta maxima, asa ca mai pot aparea probleme de acest gen. intotdeuna am fost deranjat de faptul ca pina si claxonul are o oarecare intirziere la aceste masini, fata de cele clasice. asta nu inseamna ca sint proaste, doar ca accentul nu e pus pe calitatea maxima a sistemelor electronice pentru ca asta ar fi crescut considerabil pretul

Ai dreptate. Cred ca cer prea mult de la ea. In orice caz cum ai spus, nu e o masina proasta insa are mici problemute care uneori daca le bagi prea mult in seama devin suparatoare.

shatargat
simpatizant
Mesaje: 45
Membru din: Mar 05-Sep-2006 10:10
Localitate: cluj-napoca

Mesajde shatargat » Mie 02-Iul-2008 08:35

http://www.stab.ro/desprebaterii.htm

un link despre baterii, sper ca va foloseste la ceva


Înapoi la “Electrica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats