Problema ambreiaj / demaraj

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
madlex456
pasionat
Mesaje: 207
Membru din: Vin 02-Feb-2007 10:59
Localitate: Sibiu

Mesajde madlex456 » Vin 18-Feb-2011 18:16

Da, intr-adevar si la mine se vede urmele cum s-a miscat rulmentul. Siguranta e intreaga.
Imagine

Dar mai un plastic si nu pot sa-mi dau seama de unde este, adica unde era.
Imagine
1.0i, 12V, 68cp, DIS (Direct Ignition System) VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) DOHC (Double overhead camshaft)

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 18-Feb-2011 19:20

atentie ca plasticul ala e de la electromotor!!!! :!: :!: :!: Vine intre electromotor si carcasa volantei, va trebui potrivit pe electromotor inainte de remontare. Cred ca se numeste "antretoaza", daca nu ma insel.

dorinabeaboeru
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Sâm 31-Dec-2011 18:12
Localitate: Bucuresti

Ambreiaj

Mesajde dorinabeaboeru » Sâm 31-Dec-2011 18:35

Salutare si LA MULTI ANI!
Imi urez bun venit in clubul detinatorilor de C1 cu ambreiaj picat la 52 000 km. Situatia a fost cam asa:

Pe la inceputul lunii decembrie aud mici suieraturi cand apasam pedala de ambriaj doar putin. Imi zic: sa vezi ca astea sunt de la rulmentul de presiune, dar nu imi venea sa cred ca la 52k KM se poate intampla asa ceva. Masina n-a fost forjata, nu s-a tinut inutil piciorul pe ambreiaj etc.
Masina mergea normal in rest, doar acel suierat rau prevestitor cand se apasa pedala putin. Daca duceai la fund, disparea.
Acum de sarbatori, am plecat acasa la ai mei (Focsani) si surpriza, a disparut si suieratul. M-am dus cu masina la reprezentanta, au testat-o, dar mi-au zis ca nu pot sa-si dea seama decat numai atunci cand dau jos cutia. Adevarul ca masina mergea perfect. Buuun.

La tata acasa au sapat strada sa puna canal si erau niste noroaie imense, am patinat un pic, dar nu s-a intamplat nimic. Ajung in Bucuresti, si pe 28 Decembrie ma intorceam de la munca. La un moment dat, inainte de semafor, apas ambreiaju sa dau pe punctul mort. Si cand se duce pedala cam jumate am simtit ca si cum s-a rupt ceva si merge in gol. Cand am apasat iar ambreiaju era tare spre final si masina a inceput sa intre greu in viteza.
Zic: iata ca am pus-o. Am ajuns acasa si verific cablul, dar parea OK. Apoi am intrat pe forumuri si am citit ce ati patit voi....

A doua zi ma duc la mecanic si-i zic: uite, cred ca s-a dus rulmentul. Se urca la volan, baga in viteza (intra greu) si imi confirma.
Am luat kit si am desfacut-o amandoi... cand dam cutia jos, aceeasi problema: rulmentul era la locul lui, dar era rotit si cu o ureche distrusa aproape complet. Siguranta era OK. Am gasit insa foarte multa rugina pe piesele ambreiajului.
Nu pot sa-mi dau seama ce s-a intamplat, de ce s-a rotit, o fi de la cursa pedalei ca se duce prea mult in "soare" si siguranta il scapa sau ca se uzeaza si incepe sa se gripeze si se roteste, sau, datorita faptului ca este impins prea mult, se atinge de axul discului si se roteste (desi n-ar trebui).

Clar nu mai iau masina frantuzeasca niciodata!

La multi ani si un an mai bun fara ambreiaje sau alte piese picate.

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Dum 01-Ian-2012 16:40

Oau, naspa momentul...

Cat a costat kitul de ambreiaj si manopera?
Am aproape 70k kilometri si ma pregatesc sufleteste pentru ceea ce va urma :?

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 01-Ian-2012 17:11

La multi ani tuturor! Imi pare rau sa aud despre problemele voastre. Eu sunt multumit, chiar fericit as putea spune. Am inchis anticipat leasingul la buburuza si am si vandut-o, asta dupa ce treapta I a cutiei de viteze era pe punctul de a ceda nervos. Banuiam ca e de vina sincronul, dupa ce am citit despre niste probleme similare pe forumurile din UK. Ma rog, nu mai conteaza, e bine ca mi-am luat beleaua de pe cap :))). Va urez multa sanatate si sa scapati de gunoaiele astea de "masini"!

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Sâm 18-Feb-2012 11:22

Am patit-o si eu cumva,dar nu stiu exact despre ce e vorba.
Ieri am ajuns ok la serv si la plecare cand am apasat ambreiajul, am simtit ca si cum pedala are cursa mai mica si mergea foarte greu. Mai ales pe ultima portiune. M-a apucat damblaua ca sunt fara maini si picioare daca nu merge masina. Ciudat e, ca totusi merge. Adica daca apas pana la fund, merge ok. Ok in sensul ca inainte , deoarece si inainte intra extrem de greu in 1, 2 si marsarier. Se simte ca la masinile vechi, cand se nasparlea cablu si se freca sau mergea greu prin camasa. Ce naiba asa aibe? Stau si foarte prost cu banii si cu timpul si as prefera sa remediez eu, sau sa fac doar punctal sa nu ma coste mult.
A si la motor aud tot timpul o rontaiala, ceva gen "bat tachetii" daca stiti la ce ma refer. Se manifesta doar la acelerare intre cca 1000 si 1600 rpm. Si am mai auzit si un scartiat ciudat in fata. Toate astea de asta vara, nu-s noi. Ce e nou, ca pana se incalzeste motorul mi se aprinde uleiul si ce am mai remarcat, e ca, cam dispare ulei. Trebuie sa completez cam des si cam mult fara sa vad ca ar curge pe undeva, sau sa vad ceva fum. Ceva idei? Nu ma luati cu du-te la service, ca o sa ajung la ei prin primavara. Am intrat aici ca sa stiu despre ce este vorba, asta fiind si unul dintre scopurile acestui forum, nu?
Si inca un aspect;
Recomandati-mi si mie niste nume pt consumabile. gen ulei motor, ulei cutie, filtru ulei, curele, eventual pompa de apa si cred ca atat.
Multumesc

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Mar 06-Mar-2012 18:13

XENON scrie:La multi ani tuturor! Imi pare rau sa aud despre problemele voastre. Eu sunt multumit, chiar fericit as putea spune. Am inchis anticipat leasingul la buburuza si am si vandut-o, asta dupa ce treapta I a cutiei de viteze era pe punctul de a ceda nervos. Banuiam ca e de vina sincronul, dupa ce am citit despre niste probleme similare pe forumurile din UK. Ma rog, nu mai conteaza, e bine ca mi-am luat beleaua de pe cap :))). Va urez multa sanatate si sa scapati de gunoaiele astea de "masini"!


Nu stiu daca Alex (XENON) mai urmareste forumul ata, insa plecarea lui de pe el prin acest post m-a dezamagit total. L-am cunoscut si personal si il stiu de pe forum de cand si-a luat masina, aproximativ in acelasi timp cu mine si am avut mereu o parere bune despre el.. Habar n-am daca avertismentul primit este tocmai pentru acest post, insa mesajul pentru noi suna cumva in felul in care cam suntem toti niste fraieri ca mai stam cu astfel de <<gunoaie de "masini">> si ca ar trebui sa-i urmam sfatul intelept si sa ne debarasam de ele. Mesajul este jignitor in trei directii: fata de noi cei care alegem in continuare sa ne incapatanam a conduce aceste "gunoaie", fata de cel caruia i-a vandut un astfel de "gunoi" pentru ca in consecinta nu a facut altceva decat sa-i traga respectivului o mare tzeapa si nu in ultimul rand este jignitor fata de masina in sine, care dupa parerea mea este una dintre cele mai fiabile masini din clasa ei (poate si nu numai) masina care, zic eu, in cazul unora, suporta cu stoicism chiar prea multe interventii din astea "profesioniste" facute de catre mesteri din astia de weekend.

Ca sa inchei, aveam posibilitatea sa vand recent C1-le intrucat am achizitionat o masina mai mare, dar am ales sa nu o fac tocmai pentru ca imi e prea draga si ca m-a servit atat de mult si de bine (5 ani si 73.000 km) fara sa imi ceara nimic altceva decat reviziile periodice facute acolo unde trebuie ele facute. Ma pregatesc abia acum, la atatia km. cu un schimb de ambreiaj.... asa ca,asa cum ar zice eneglezu' "I rest my case..." Din punctul meu de vedere e o SUPER masinuta !!! BRAVO EI !!
:heart:
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Mar 06-Mar-2012 18:33

Mda, acum mi-a atras atentia replay-ul asta, ca am ramas in aer cu subiectul. Deci, evident, era rulmentul. M-a costat 11 mil kit de 190 + manopera + 4 mil uleiuri+filtre +duralube. Ca am zis sa profit daca tot e in service. Am aflaty si cand fusese schimbat kitul vechi. Respectiv la 80.000km prima schimbare (am cumparat-o de la o femeie) si la 140.000 acum cand l-am schimbat eu. Deci cu o medie de 70.000km /ambreiaj in conditiile in care 130.000 a mers o femeie care pur si simplu si-a bagat picioarele in ea si schimba ca dracii indraciti de ziceam ca rupe si cutia si tot, eu zic ca e extraordinar de fiabila. S-avem parol, dar mainuta asta , a avut parte doar de reviziile obligatorii si apoi abandonata orice urma de intretinere (joja de ulei uscata si busonul intepenit) Deci extrem de fiabila in conditiile astea. Nu credeti? Eu i-am dfacut doar schimb de filtre si ulei si acum de ambreiaj si am zis s-o rasfat cu niste duralube ca prea a suferit mult si mi se pare ca merge perfect. Inchegata, nu troncane , nu haraie, nu se incinge si nu scoate fum si extrem de nervoasa. Consumul de 7% mi se pare rezonabil pentru Bucuresti.
Concluzie:
O masinuta BESTIALA, extrem de spatioasa, dar si destul de mica pentru a te ajuta in trafic, foarte fiabila, economica si chiar foarte haioasa. Bine utilata din punct de vedere al spatiilor de depozitare Comenzi usoare si usor de condus. Spatiu suficient pt cumparaturi. Spatiu interior pentru pasageri superior cu mult fata de masini chiar de clasa superioara. Nu zic de cosnervele de matiz, spark, tico , etc dar mai incapatoare si mai comoda decat dacia 1300, nova, solentza si chiar opel corsa. Verificat nu numai de mine.
Deci cine o vorbeste de rau, ori e inconstient si are pretentie de limuziuna cu consum de scuter si intretinere de dacie de la o masina de 8000eu(4000 sh) ori a avut ghinion cu exemplarul lui, ori e pur si simplu rautacios sau nu prea reuseste sa discearna(gandeasca).
Mai e si alta categorie, care ma enerveaza cel mai rau: INVIDIOSII care au dat 11000 pe o corsa care cosuuma 11% si costa inzecit intretinerea(am eu cativa d'astia)

MosBabacu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Sâm 21-Noi-2009 19:42
Localitate: Sibiu

Mesajde MosBabacu » Mar 06-Mar-2012 22:43

Si la mine este prezent chitzaitul la ambreiaj, dar pana nu moare de tot, nu-i fac nimic. Eu ma declar multumit de masina, stiam ce am cumparat si in ce scop: sa merg in oras si sa beneficiez de un minimum de confort si siguranta(abs, airbaguri, AC) :D Oricum m-am pregatit psihic pt cei aprox 1500 de lei cat e ambreiajul cand o sa moara :-D
@adistefan: use-case-ul tau a fost putin atipic, cu multi km extraurban, deci probabil asta explica de ce te-a tinut mai mult. Totusi ar fi interesanta o statistica cu nr de tripleti cu ambreiaj picat si conditii, dar din service-uri, pt ca nu toata lumea intra pe forum.

vandergraf
pasionat
Mesaje: 149
Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
Localitate: Bucuresti-Pantelimon

Mesajde vandergraf » Mie 07-Mar-2012 09:32

Eu cred ca intr-adevar, au avut probleme legate de fiabilitatea rulmentului(noi schimbam tot kit-ul, dar am vazut ca mai toti recunosc ca rulmentul pica) la kit-ul original. Si vorbim de 40-50k km, deci nu e moarte de om, tinand cont ca asta inseamancca 3 ani. Oricum cu noile kituri, sa speram ca a disparut problema asta.
@Mos Babacu e 650 kitul valeo de 190 pe okazii, 27 ron curierul , 350 manopera. deci in 1100 scapi.

Avatar utilizator
xbrother
pasionat
Mesaje: 127
Membru din: Mie 29-Oct-2008 14:21
Localitate: Bucuresti

:)

Mesajde xbrother » Joi 08-Mar-2012 14:30

adistefan .. Alex (XENON) nu mai urmareste forumul cred. Am mai vorbit cu el de curand la telefon, pentru ca si eu ca si tine.. l-am cunoscut si personal.
Avertismentul nu l-a luat acum, ci mai demult cand ne-am certat cu un alt utilizator pe un alt subiect.

1. Masinile C1 sunt fiabile, ai dreptate, dar ca orice alt produs despre piata, nu sunt facute sa dureze. Unii pot avea noroc cu ele, altii nu. Si eu sunt multumit per ansamblu de ea, dar sunt si la fel de nemultumit ca si Alex, pentru ca am avut o groaza de bube cu ea, mult mai multe decat norocosii ca tine.
2. Nu a vrut sa jigneasca pe nimeni, prin prezentul mesaj, ci doar a anuntat ca a vandut-o, el avand si alta masina, nu avea rost sa o mai pastreze.
3. Cel ce a cumparat-o nu a luat nici o teapa, pentru ca ii era vecin, si stia exact ce probleme are masina.

Cat despre ambreiaj. eu l-am schimbat de 2 ori pana acum. Intradevar ultimul este cel de 190 cu pretul de 650LEI de pe okazii. Primit prin posta romana + 350LEI manopera (deci se poate chiar si 1000LEI).

p.s. Oricat de suparat a fost pe C1, Alex(XENON) a si iubit masina, si a si stiut unele chestii mai bine decat ATS Bucuresti. ATS-ul statea 2 ore sa-mi desfaca farul stang, iar Alex mi le schimba pe amandoua in 15 minute.
Cateva imbunatatiri:
- jante MAK Fever-5R (vara);
- jante MAK Audace Mirror (iarna);
- becuri Osram Ultra Life (puse pe 07 Mai 2012)

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Joi 08-Mar-2012 17:42

Si eu sunt unul dintre cei foarte multumiti de aceasta buburuza, desi nu am decat aprox. 25.500 km..Masina este fabricata in 2006. 95% a fost folosita in regim extra-urban.
Reviziile in acesti aproape 6 ani le-am facut la maxim 4000 km, deoarece nu faceam mai mult de atat pe an. La fiecare revizie schimbam inclusiv filtrul de aer si de polen, iar uleiul folosit dupa cei 2 ani de garantie a fost numai Motul 8100 X-cess 5 W-40 de care sunt foarte multumit. Recunosc ca sunt maniac cu grija fata de masina. Benzina am folosit numai Alto 101, OMV 100 si m-am "stabilizat" pe Mol EVO.
Si mie imi place nervul acestei masinute, dar mai ales stabilitatea si aici ma refer la cat de distractiva este pe serpentine, pe viraje in general chiar la viteze mari. Spun toate astea din experienta : fac anual drumul Bucuresti - Targu Jiu via Dealul Negru. Reuseam sa ma tin pe aceste viraje/serpentine dupa masini cu mult mai puternice. Deh, omu' cat traieste experimenteaza. Chiar e super fun pe viraje ! :lol:
Singurul minus pe care-l gasesc, desi este in avantajul stabilitatii, ar fi suspensia destul de dura, care pe drum/carosabil deteriorat este destul de deranjanta. In primii 3-4 ani mergeam cu anvelopele umflate la presiune din carte, adica 2.2 , ulterior scazand-o pe la 1.8 maxim 2.0, dar si asa ramane cam la fel de "zguduitoare si scuturatoare".
Numai bine va doresc si sa aveti grija de buburuzele voastre, pt. ca si ele va vor rasplati buzunarul si nu numai. :wink:
Esentele tari se tin in sticlute mici.

Avatar utilizator
adistefan
pasionat
Mesaje: 197
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:53
Localitate: Sibiu

Mesajde adistefan » Joi 08-Mar-2012 21:06

@RUTHLESS Tocmai de aia, pentru ca stiam cat de mult si-a iubit masina m-a surprins mesajul lui Alex de plecare. In fine.. ce ti-e si cu iubirea asta ... cu cat e prea multa si cu pasiune cu atat iese cu mai multe scantei la sfarsit :wink: Am si uitat despre ce era vorba aici... a...da... ca-mi pica cat de curand ambreiaju' ... :)
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP

_________

Foste:

- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP

- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP

- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Vin 09-Mar-2012 13:39

adistefan scrie:@RUTHLESS Tocmai de aia, pentru ca stiam cat de mult si-a iubit masina m-a surprins mesajul lui Alex de plecare. In fine.. ce ti-e si cu iubirea asta ... cu cat e prea multa si cu pasiune cu atat iese cu mai multe scantei la sfarsit :wink: Am si uitat despre ce era vorba aici... a...da... ca-mi pica cat de curand ambreiaju' ... :)


Da adistefan, stiu si eu cat de incantat era Alex de buburuza, dar probabil ca a lui a fost una mai buclucasa si in ultima instanta i s-o fi luat de ea..la cate probleme i-a facut..
Deh..ce sa zic, loterie si cu masinariile astea.
Io pt. 8.750 de euro cat am dat pe ea in Iulie 2006 sunt super multumit de ceea ce-mi ofera, nu zic raportat si la cei doar 25.500 km.
Am o nelamurire insa : nu i-am schimbat lichidul de frana de cand am luat-o. Stiu ca orice lichid de frana se recomanda a fi schimbat la 2 ani, data fiind si compozitia lui, compozitie care in timp il face sa devina higroscopic, ceea ce nu este tocmai ok.
Deci, dati fiind cei 25.500 km si faptul ca am folosit masina in proportie de 95% extra-urban fara a face abuz de frana, este imperios necesar sa schimb lichidul de frana sau pot sa-l mai las ? Nu simt ca masina ar frana mai prost decat la inceput.
De asemenea n-am umblat niciodata nici la freonul instalatie de aer conditionat, desi stiu ca ar fi trebuit sa-i fac macar o verificare a nivelului la freon sau a uleiului cu care isi face ungerea compresorul ( asta daca se poate verifica acest lucru..). Din cate imi aduc aminte racea destul de bine vara trecuta.
Mai mentionez ca dupa cei 2 ani de garantie am rupt "prietenia" cu ATS-ul..schimbandu-mi singur uleiu si filtrele. Prietenii stiu de ce. :razz:
Astept pareri si opinii.
Imi cer scuze ca am cam luat-o pe aratura, deviind de la subiect, dar am zis sa nu mai deschid al topic..Sorry.
Numai bine. :wink:
Esentele tari se tin in sticlute mici.

Incepåtor212
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Sâm 29-Mar-2025 16:54
Localitate: Iasi
Masina: Citroen c1

Re: Problema ambreiaj / demaraj

Mesajde Incepåtor212 » Sâm 29-Mar-2025 16:57

Bună dragilor. Am schimbat ambreiaj.. problema era placa de presiune crăpată în 2 locuri și intra greu în viteză.. acum cursa este foarte lejeră și lungă și ține f f sus , imposibil de condus .. de fapt de plecat de pe loc.. ceva idei? Mulțumesc


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO