Doar am banuit ca e pompa, dupa care, in una din zile, de curand, dupa un drum mai lung, a inceput pur si simplu sa "bata", incat se auzea de la 20-30m distanta de masina.
Treaba e cam asa:
Pompa originala a masinii e facuta dintr-o tabla presata, ceva ultra-low-cost, marca AISIN. Toti producatorii aftermarket au copiat aceasta pompa (inclusiv tot ce se gaseste pe ebay). DAR, intre timp, cei de la AISIN au reproiectat complet pompa, in sensul ca acum arata ca o pompa normala, fiind turnata din aluminiu. De aceea, ATENTIE, CA TREBUIESC COMANDATE ALTE SURUBURI!!!
Deci, cu toate ca si eu voiam pompa aftermarket, nu mai recomand, fiindca sunt facute dupa proiectul vechi, care, dupa cum se vede, a fost prost.
Off-Topic: Am schimbat ieri cu succes pompa, dar am uitat sa scot minusul de la baterie si cand am demontat alternatorul ca sa umblu la pompa de apa (cu toate ca nu e nevoie, dar asa spunea manualul

), am atins plusul de la alternator de caroserie si l-am ars. Sper din tot sufletul sa fie doar alternatorul ars. Mi se aprinde martorul de baterie, de ABS si de servodirectie. Dar pompa de ABS si motorul electric de servo fiind mari consumatori, se explica. ASA CA, MARE ATENTIE, SCOATETI MINUSUL DE LA BATERIE INAINTE SA VA APUCATI DE TREABA. Pentru mine nu era ceva necunoscut, dar nu m-am gandit ca voi avea treaba cu partea electrica, si facand totul pas cu pas dupa manual, am ajuns si la firul ala si am uitat sa deconectez borna negativa.
Codurile pentru pompa si suruburi:
Pompa de apa:
1201.L3
Suruburi:
6822.PT (trebuiesc 2 bucati)
6822.QZ ( tot 2 bucati)
6823.GY ( 1 bucata)
Suruburile sunt in mod clar necesare, le-am comparat cu cele vechi si sunt diferite. Le-am descoperit singur cu programul de piese, ca altfel nu stie nimeni ca trebuiesc.
Pretul cel mai bun l-am gasit la Peugeot, 410 lei inclusiv TVA.
Daca vrea cineva, o sa postez si niste poze cu pompa veche si cu cea noua, ca sa vedeti diferenta de design. E interesant, fiindca atata cu totul altfel, dar mi-e lene sa le postez acum.
