Problema ambreiaj / demaraj

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Lun 02-Aug-2010 00:16

XENON scrie:Revin cu noutati: VA TREBUI SA SCHIMB SI EU AMBREIAJUL... CE MASINA PENIBILA... :mad:

Prezinta urmatorul simptom: Apas pedala de ambreiaj si incepe sa se auda un zanganit permanent cat pedala este apasata, ce sa fie? Rulmentul... stiam ca rulmentul face zgomot cand ambreiajul nu este apasat si dispare cand il apesi, deci invers decat la mine... Specialistii? Pareri? Astept... :?




Cati km ai? Mie tocami ce mi s-a dus pompa de apa la 75.000 , rulmentul s-a facut varza...
---

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 02-Aug-2010 00:20

49.000km - am schimabt pompa de apa, si saptamana asta probabil o sa schimb si ambreiajul. Probabil ca si instalatia de A/C are probleme cu racirea. Mai intra apa in ea cand o spal si uneori la ploile mai puternice, dar in rest, sunt masini bune... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 02-Aug-2010 15:08

Revin cu stiri:

Nu am mai cerut parerea nimanui, cu siguranta este rulmentul, asa ca mi-am comandat o presa de rotule, un dispozitiv universal de centrat discul si un set de dornuri (just in case), toate profesionale, de la Unior. Kitt-ul de ambreiaj costa 1700lei la Citroen, iar la magazinele de piese nu se gaseste. Asa ca am cautat pe ebay si am si comandat kit ambreiaj englezesc produs de QH (Quinton Hazell). Inainte de asta am mai intrebat pe la importatorii de piese despre calitatea acestei marci si parerea generala este ca sunt bune. A costat 830lei cu tot cu transport. Eu zic ca este bine. O sa il instalez singur. As fi putut sa schimb doar rulmentul, dar stiind ca ambreiajele astea oricum sunt proaste si probabil deja e destul de uzat, schimb tot kitul.

O MICA CONCLUZIE, special indreptata catre cei care mai cred ca ambreiajele acestor masini nu sunt proaste. Ei bine sunt. De ce? Simplu: daca as fi uzat discul din cauza condusului sportiv, as intelege. Dar mie mi s-a dus rulmentul de presiune, ca la ultimii idioti care calaresc ambreiajul stand in viteza inainte sa se faca semaforul verde. Ori la mine nu este cazul, DELOC, eu sunt pur si simplu obsedat de a nu cupla treapta 1 inainte sa se miste masina din fata mea, TOCMAI pentru a proteja rulmentul, fiindca am avut Dacie, si cand ai Dacie trebuie sa respecti niste reguli, daca vrei sa functioneze, ca piesele sunt proaste. Discul in schimb, banuiesc ca este bun, fiindca am plecat de curand cu un scartz imens, aproape involuntar, trebuind sa ma incadrez de urgenta dintr-o strada laterala in soseaua principala. M-am speriat pur si simplu de cat de lung a fost derapajul.

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Lun 02-Aug-2010 20:42

XENON scrie:Revin cu stiri:

Nu am mai cerut parerea nimanui, cu siguranta este rulmentul, asa ca mi-am comandat o presa de rotule, un dispozitiv universal de centrat discul si un set de dornuri (just in case), toate profesionale, de la Unior. Kitt-ul de ambreiaj costa 1700lei la Citroen, iar la magazinele de piese nu se gaseste. Asa ca am cautat pe ebay si am si comandat kit ambreiaj englezesc produs de QH (Quinton Hazell). Inainte de asta am mai intrebat pe la importatorii de piese despre calitatea acestei marci si parerea generala este ca sunt bune. A costat 830lei cu tot cu transport. Eu zic ca este bine. O sa il instalez singur. As fi putut sa schimb doar rulmentul, dar stiind ca ambreiajele astea oricum sunt proaste si probabil deja e destul de uzat, schimb tot kitul.

O MICA CONCLUZIE, special indreptata catre cei care mai cred ca ambreiajele acestor masini nu sunt proaste. Ei bine sunt. De ce? Simplu: daca as fi uzat discul din cauza condusului sportiv, as intelege. Dar mie mi s-a dus rulmentul de presiune, ca la ultimii idioti care calaresc ambreiajul stand in viteza inainte sa se faca semaforul verde. Ori la mine nu este cazul, DELOC, eu sunt pur si simplu obsedat de a nu cupla treapta 1 inainte sa se miste masina din fata mea, TOCMAI pentru a proteja rulmentul, fiindca am avut Dacie, si cand ai Dacie trebuie sa respecti niste reguli, daca vrei sa functioneze, ca piesele sunt proaste. Discul in schimb, banuiesc ca este bun, fiindca am plecat de curand cu un scartz imens, aproape involuntar, trebuind sa ma incadrez de urgenta dintr-o strada laterala in soseaua principala. M-am speriat pur si simplu de cat de lung a fost derapajul.




Pana acum nu am avut probleme cu ambreiajul, la un condus destul de sportiv... dar pe viitor ma astept. Oricum pompa de apa s-a dus la o saptamana dupa ce am reincarcat cu freon AC-ul. O avea vreo legatura? Am auzit pareri ca ar fi cureaua foarte stransa pe rulmentul de la pompa de apa si fiind stransa uzeaza rulmentul mai repede. Cei de la Pugeot din Bucuresti in momentul in care le-am zis ca asa se intampla la toate mi-au spus ca la peugeot 107 nu s-a intamplat pana acum
---

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 04-Aug-2010 14:24

XENON scrie:Prezinta urmatorul simptom: Apas pedala de ambreiaj si incepe sa se auda un zanganit permanent cat pedala este apasata, ce sa fie? Rulmentul... stiam ca rulmentul face zgomot cand ambreiajul nu este apasat si dispare cand il apesi, deci invers decat la mine... Specialistii? Pareri? Astept... :?


Rulmentul uzat face zgomot cind lucreaza, deci cind e pedala apasata.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mie 04-Aug-2010 18:43

A, m-am linistit, atunci e clar rulmentul. Multumesc. Deja m-am apucat de ea.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 07-Aug-2010 21:48

Prieteni, pur si simplu nu stiu ce sa fac. Am dat jos cutia, am desfacut ambreiajul si l-am descoperit IMPECABIL, uzura minima, adica ferodoul de pe cel nou are 3,4mm grosime (pe o parte), iar cel "uzat" are 3mm. Nici nu stiu ce sa fac... :?

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Dum 08-Aug-2010 07:43

ferodoul ca ferodoul, dar rulmentul cum se prezinta ?

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 08-Aug-2010 11:59

VARZA-VARZA-VARZA :lol: Ce sa mai spun..., o masina pusa pe butuci de doi rulmenti: al pompei de apa si al ambreiajului. Pana la urma am pus ambreiajul cel nou, nici eu nu stiu exact de ce, ma gandesc ca fiind placa de presiune mai "fresh" va intra mai usor in viteze totusi. Sper sa simt vreo imbunatatire. Deocamdata masina e inca bucati, m-am chinuit azi-noapte sa pun cutia dar nu am reusit, poate si din cauza berilor consumate tipic romaneste in timpul desfasurarii lucrarii :lol: .

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 08-Aug-2010 18:52

Am fixat astazi cutia pe motor si pe suportii de pe sasiu. A intrat pana la urma mai usor decat m-am asteptat. Deh, una e sa lucrezi pe intuneric si alta e pe lumina. Practic partea grea a trecut, acum nu ramane decat sa pun toate firele, articulatiile, etc. la locul lor, dar a inceput ploaia si a trebuit sa ma opresc.

I-as ruga pe cunoscatori sa-si dea o parere referitor la asta: http://www9.qha.com/shared/pdf/APDT%20Comparison.pdf

Ambreiajul original, de la Luk, arata ca varianta veche din pdf-ul de mai sus. Oare chiar o fi mai bun designul asta cu lamele mai mari si mai putine la placa de presiune? nu cumva va fi ambreiajul mai tare? Adica, apasand "la deget"pe acele lamele, mi se pare ca se apasau mult mai usor cele ale ambreiajului original.


Si inca ceva. Ambreiajul original are 4 arcuri mari pe disc, iar cel nou 6 dar mai mici.

aximisu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Dum 27-Iun-2010 10:21
Localitate: Iasi

Mesajde aximisu » Dum 08-Aug-2010 23:07

XENON scrie:A, m-am linistit, atunci e clar rulmentul. Multumesc. Deja m-am apucat de ea.
Eu nu am decat 1000 km cu ea. Observ faptul ca sunt posesori care declara ca la 80 000 km nu au totusi probleme cu ambreiajul. Te intreb si te rog sa rĂŁspunzi sincer: cand ai mers mai 'tare' nu cumva ai inceput sa accelerezi inainte sa eliberezi ambreiajul (la schimbarea din 1 in 2, din 2 in 3, etc) Acolo poate aparea solicitarea discului si bineinteles a rulmentului. Nu o lua ca o obS doresc doar sa elimin orice cauza a defectarii ambreiajului la masina mea.
Renunta si nu vei sti niciodata cat de aproape ai fost de reusita.

Imagine

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 09-Aug-2010 00:01

Repet, discul arata IMPECABIL, iar arcurile stau in el "beton", sunt FOARTE fixe, deci nu e problema de fortat masina, fiindca ar fi cedat primul. Eu schimb la turatii de peste 4000 DOAR dupa treapta a II-a si dau drumul instantaneu pedalei. In rest, la mine e regula: fara scartait de roti la plecare, fara scartait de roti de la I la II, fara ambreiaj apasat daca nu se misca cel din fata mea sau daca nu s-a facut verde in cazul in care sunt primul la semafor. Ca sunt si posesori care nu au probleme la 80.000km stiu, dar eu cunosc in jur de 20 de masini C1/107/AYGO cu ambreiajul picat in 50.000km si asta e foarte grav.

In schimb, revin cu ceva in plus. NU AM SCHIMBAT TOT KITUL DEGEABA. Am verificat conform manualului de reparatii si am constatat ca placa de presiune este exact la limita maxima de uzura in locul unde face contact cu rulmentul. Iata ce zice manualul:

"INSPECT CLUTCH COVER ASSEMBLY


Using vernier calipers, measure the depth and width of the diaphragm spring wear.

Maximum:
0.5 mm (0.020 in.) for part A (Depth)
6.0 mm (0.236 in.) for part B (Width)
If necessary, replace the clutch cover."

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Adancimea santului de uzura o am FIX 0.5mm si latimea uzurii fix 6.0mm. Deci, trebuia schimbata. Acum nu-mi mai pare rau :lol:


POZE CU DISCUL, pentru cine nu crede ca arata bine :) :

http://img716.imageshack.us/i/imagine0320.jpg/
http://img687.imageshack.us/i/imagine0323b.jpg/

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 09-Aug-2010 01:09

Am analizat rulmentul si am descoperit cauza uzurii premature. Rulmentul s-a rotit cu totul din pozitia de lucru, in jur de 10-12 grade, fiindca banuiesc ca s-a rupt siguranta care il tinea, asa incat furca l-a actionat din alta pozitie decat ar fi trebuit. Chiar am ramas un pic mirat la montaj de simplitatea sigurantei care tine rulmentul. E doar o sarma otelita, nenorocita si subtire. De fapt, am si vazut siguranta veche rupta, dar am crezut initial ca am rupt-o eu cand am scos rulmentul. Acum am inteles ca nu am rupt-o eu, si chiar ruptura nu avea luciu, ca si cand ar fi foarte recenta. E un sistem foarte NEfiabil. Probabil si placa este foarte uzata la contactul cu rulmentul tot din aceasta cauza. Chiar as vrea sa arat rulmentul cuiva, fiindca din poze nu stiu cat se poate distinge, neavand functie MACRO de calitate la camera.

aximisu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Dum 27-Iun-2010 10:21
Localitate: Iasi

Mesajde aximisu » Lun 09-Aug-2010 15:57

Deci asta sa fie o chestie comuna la toate?
La celelalte ambreiaje cazute de care stii, s-a defectat placa, discul sau rulmentul?

S-ar fi putut evita defectarea ambreiajului?

Discul arata foarte bine, ar mai merge mult si bine.
Renunta si nu vei sti niciodata cat de aproape ai fost de reusita.



Imagine

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 09-Aug-2010 16:13

Nu cred ca repozitionarea rulmentului sa fie problema comuna. Problema comuna este kitul in sine, care are fel si fel de probleme, de la uzura toatala a discului, la decaliri de placa si pana la rulmenti sparti. La unii s-a dus discul 30.000km. Altcineva scria pe forumul Peugeot ca a gasit la un 107 la 50.000km discul uzat pana la nituri si arcurile aproape cadeau din el, tocmai ce desfacuse ambreiajul ca sa schimbe rulmentul. La masinile astea problema a plecat in primul rand, cred eu, din reglajul inaltimii pedalei. Toate au punctul de cuplare foarte sus si cine nu "simte" masina patineaza mult si bine discul pana sa dea drumul complet la pedala. Eu am mers sportiv, dar la plecarea de pe loc in schimb, mie imi tremura masina din cauza turatiei reduse, cum am mai zis. Nu stiu, sa vedem ce se va mai intampla si cu kitul QH. Oricum, siguranta aia e identica cu cea veche, deci problema s-ar putea repeta. Sper sa nu... :?


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187676
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdrianS