HELP! Cred ca pica pompa de apa...

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

HELP! Cred ca pica pompa de apa...

Mesajde XENON » Vin 06-Noi-2009 17:55

De cand a dat frigul, am auzit acum cateva zile un zgomot ciudat la pornire dimineata. Astazi s-a repetat, si l-am ascultat putin. Este un zgomot scurt, dureaza doar vreo 10-15 secunde, intensitate scazuta, dar pe tonalitate ridicata, in fel de "iiiuuuuuu" (nu stiu cum sa descriu altfel :oops: ). Mi se pare ca vine din zona curelei de accesorii, cam din locul unde e pompa de apa. Ieri am umplut la rece vasul de expansiune fix pana la semnul de maxim (cum scrie in manualul de service), ca sa pot verifica exact eventuale pierderi. Orcum, de cand am masina si pana acum nu am niciun fel de pierdere de antigel.

Si intrebarea: Daca chiar e pompa de apa cea care face zgomotul (si eu cred ca e), tinand cont ca deocamdata e f. putin perceptibil si dureaza doar cateva secunde, cam cat timp va mai trece pana ce pompa va trebui inlocuita? Iar problemele vor incepe prin pierderi mici de antigel, sau am sansa sa se sparga deodata, sa pierd tot antigelul si sa raman in drum? Astept raspunsuri de la toata lumea, dar mai ales de la khan.
Multumesc.

Avatar utilizator
robistan25
pasionat
Mesaje: 537
Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
Localitate: Ploiesti

Mesajde robistan25 » Vin 06-Noi-2009 20:21

Vezi ca nu cumva sa fie rola intinzatoare. Eu asa am patit la C3-ul meu. Am crezut la fel, ca e pompa de apa sau alternatorul si cand colo era rola intinzatoare a curelei de accesorii. Facea zgomot cateva minute, cat era rece motorul. Am schimbat-o la 25.000 km. :roll: Cati km. are buburuza ta ?

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 06-Noi-2009 20:24

43.000km.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 06-Noi-2009 20:25

43.000km. Dar tu nu cumva te referi la rola intinzatoare de la distributie? Ca la mine distributia e pe lant, iar pompa de apa e actionata de cureaua de accesorii.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 06-Noi-2009 22:32

distributia pe lant nu are rola intinzaroare, are patina cu compensator hidraulic; el se referea la rola de la cureaua de accesorii.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 06-Noi-2009 23:24

Pai stiu ca nu are rola intinzatoare, dar nu stiam daca el stie ca distributia mea e pe lant. :wink: Dar vreau sa stiu in primul rand daca trebuie sa astept sa se acutizeze treaba sau deja ar trebui sa iau masuri? Fiindca acum nu prea am cum sa imi dau seama de unde e ca dureaza putin si trebuie neaparat sa fiu pe faza atunci cand se aude.

Avatar utilizator
robistan25
pasionat
Mesaje: 537
Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
Localitate: Ploiesti

Mesajde robistan25 » Sâm 07-Noi-2009 01:09

In cazul asta trebuie sa mai astepti putin. Neaparat trebuie sa fii pe faza cand face zgomotul, ascultand cu capota ridicata in zona cu pricina. Ce este sigur, este ca e in faza incipienta si nu iti face mari griji ca o sa crape.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 07-Noi-2009 03:38

Dar motorul e mic si toate fuliile pe care merge cureaua sunt f. apropiate. Cum imi dau seama exact de la care din ele provine zgomotul?

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Sâm 07-Noi-2009 09:53

Mi se pare o prostie faptul ca pompa de apa este actionata de cureaua de accesorii ...


Daca ti se rupe cureaua de accesorii, in mod normal nu patesti nimic, in cel mai rau caz ramai fara baterie dupa un timp, dar la C1 iti bulesti motorul ca nu mai ai racire :lol:

Daca pompa de apa era antrenata de cureaua de distributie (stiu ca e pe lant) atunci in cazul ruperii curelei racirea motorului era ultima chestie pentru care iti faceai griji :D

Sa revenim la chestii serioase, daca ai probleme la cureaua de distributie, automat ti se opreste motorul ...
Daca ai probleme la cureaua de accesorii, ti se aprinde becul de baterie in bord si atat, motorul merge in continuare. Daca ai noroc poate se aprinde si becul pentru temperatura apei ...desi daca apa nu circula prin motor sunt sanse mari ca si ala sa ramana stins ...


Ca o concluzie: daca ti se aprinde becul de baterie in bord, opreste ca risti sa ramai fara motor :)
Ce prostie ...

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 07-Noi-2009 10:49

Pai asa era si la batrana Dacie. Totusi cred ca martorul de temperatura se aprinde, fiindca martorul ala ar trebui sa fie montat pe blocul motor, si ala e primul loc care se incinge.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 16-Noi-2009 16:41

GATA, S-A INTAMPLAT! Zgomotul acela despre care am scris in postul meu anterior nu s-a mai auzit deloc. Credeam ca poate a fost provocat de umiditata din aer, ca e de la cureaua de accesorii. Din pacate astazi, la un semafor, mi s-a parut ca motorul se aude usor diferit. FOARTE USOR, cred ca daca nu eram un pic atent nici nu l-as fi perceput. Dar ajugand acasa, am ridicat capota si se poate observa clar ca fulia pompei de apa oscileaza puternic, iar zgomotul e din ce in ce mai tare, acum se aude un soi de "cloncanit". Pompa e 480lei la reprezentanta (nu stiu ce marca) si am gasit-o cu 350 lei la un magain din cartier, HEPU. Din pacate nu este pe stoc, dar nu vreau sa pun Graff sau cea de-a treia varianta al carui nume nu il retin, ceva cu S. Asta este, s-a zis cu mitul fiabilitatii japoneze, e clar doar un MIT. La masinile astea pica pompele de apa in balamuc si ei nu iau nicio masura. Rusine! O sa o schimb singur, mai nasol ca trebuie data bara jos, iar pe frigul asta fara garaj e cam urat. Bine ca am cheie dinamoetrica pt. montatul pompei :D. Apropo, pompa noua vine cu garnitura la pachet? Si inca ceva la fel de urat: ANTIGELUL ROZ SCUMP!!! mai ales cel recomandat de Toyota. Dar o sa pun antigel roz HEPU, fiindca mai mult ca sigur antigelul ala "special" e o vrajeala proasta, fiind exact acelasi lucru. :?

LATER EDIT: Pompa de apa de origine este marca AISIN. E marca cunoscuta? Eu n-am auzit de ea, dar eu nu sunt in domeniu. Stiu doar ca HEPU sunt cei mai tari.

Super, firma japoneza: "Proud supplier to Toyota, Nissan, Honda, GM", dar e infiintata in 1996.:))

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 19-Noi-2009 00:03

O chestie noua de care tocmai am aflat este urmatoarea: Dupa cum reiese din manualul de reparatii, pentru a inlocui modelul vechi de pompa de apa la Aygo, se demonta cureaua, se demonta rola de pe pompa, si apoi se scotea pompa pt. a fi inlocuita cu alta noua. Pe noua pompa se monta rola, asa cum se intampla probabil la 99% din motoare. Dar pompele vechi erau proaste si picau des. :)
Atunci baietii destepti de la Toyota s-au gandit sa rezolve aceasta problema in felul urmator: au proiectat o noua pompa, dupa cum se vede la fel de proasta, dar care arata f. ciudat, fiindca include si rola. Astfel a rezultat o piesa DE 3 ORI MAI SCUMPA, si care se si monteaza mult mai usor si mai repede. In felul asta au avut de castigat atat din punct de vedere al pretului pompei, cat si din punct de vedere al montajului mai facil, dar care se tarifeaza la fel ca inainte.


As putea spune ca e un foarte bun exemplu de "KAIZEN" (Este o folosofie japonezã care se concentreazã pe îmbunãtãþirea continuã în toate aspectele vieþii. Ea a început sã fie aplicatã ºi în mediul de afaceri, iar activitãþile Kaizen îmbunãtãþesc în mod continuu toate funcþiile de business, de la producþie la management ºi de la CEO la muncitorii din liniile de asamblare. Îmbunãtãþind activitãþile ºi procesele standardizate, Kaizen vizeazã eliminarea pierderilor. Kaizen a fost implementat mai întâi în câteva companii japoneze în timpul refacerii þãrii dupã cel de-al Doilea Rãzboi Mondial, inclusiv la Toyota, iar de atunci s-a rãspândit în companiile din întreaga lume).

Tare nu? Imbunatatirea productivitatii pe banii fraierilor ca mine... :evil:


http://cgi.ebay.co.uk/Water-Pump-Citroe ... 3717wt_939

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Joi 19-Noi-2009 16:40

XENON scrie:GATA, S-A INTAMPLAT! Zgomotul acela despre care am scris in postul meu anterior nu s-a mai auzit deloc. Credeam ca poate a fost provocat de umiditata din aer, ca e de la cureaua de accesorii. Din pacate astazi, la un semafor, mi s-a parut ca motorul se aude usor diferit. FOARTE USOR, cred ca daca nu eram un pic atent nici nu l-as fi perceput. Dar ajugand acasa, am ridicat capota si se poate observa clar ca fulia pompei de apa oscileaza puternic, iar zgomotul e din ce in ce mai tare, acum se aude un soi de "cloncanit". Pompa e 480lei la reprezentanta (nu stiu ce marca) si am gasit-o cu 350 lei la un magain din cartier, HEPU. Din pacate nu este pe stoc, dar nu vreau sa pun Graff sau cea de-a treia varianta al carui nume nu il retin, ceva cu S. Asta este, s-a zis cu mitul fiabilitatii japoneze, e clar doar un MIT. La masinile astea pica pompele de apa in balamuc si ei nu iau nicio masura. Rusine! O sa o schimb singur, mai nasol ca trebuie data bara jos, iar pe frigul asta fara garaj e cam urat. Bine ca am cheie dinamoetrica pt. montatul pompei :D. Apropo, pompa noua vine cu garnitura la pachet? Si inca ceva la fel de urat: ANTIGELUL ROZ SCUMP!!! mai ales cel recomandat de Toyota. Dar o sa pun antigel roz HEPU, fiindca mai mult ca sigur antigelul ala "special" e o vrajeala proasta, fiind exact acelasi lucru. :?

LATER EDIT: Pompa de apa de origine este marca AISIN. E marca cunoscuta? Eu n-am auzit de ea, dar eu nu sunt in domeniu. Stiu doar ca HEPU sunt cei mai tari.

Super, firma japoneza: "Proud supplier to Toyota, Nissan, Honda, GM", dar e infiintata in 1996.:))



De unde stii ca "pica pompele de apa in balamuc" la C1-uri ? Ai mai auzit pe cineva care sa fii avut asemenea problema ?
M-ai pus pe ganduri..
Esentele tari se tin in sticlute mici.

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Joi 19-Noi-2009 16:42

De fapt ma refeream la motorul de 1.0i care se regaseste si pe Aygo si Yaris..
Esentele tari se tin in sticlute mici.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 19-Noi-2009 16:58

cauta pe forumurile din afara, si chiar pe forumul asta au mai fost 1 sau 2 cazuri. E "boala" lor, cum se pare ca este si ambreiajul.


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv