Pagina 1 din 1

Inlocuire pompa apa

Scris: Mar 24-Mai-2011 19:45
de michelle3083
Am fost la ATS Baneasa pentru revizie Acolo mi-au spus ca trebuie schimbata pompa de apa si ca m-ar costa in jur de 700 de ron.
Am gasit pompa pe net, pe comanda si vreau sa o schimb eu.
Ma poate ajuta cineva cu un DIY la asa ceva?
Cei care ati mai trecut prin asta (avand in vedere ca asta e punctul ei slab ar trebui sa fie intr-un numar destul de mare) daca aveti niste sfaturi sau poze ar fi binevenite.

Scris: Joi 15-Sep-2011 23:26
de XENON
E greu, am schimbat-o eu, dar trebuie sa dai bara jos, ceea ce complica enorm lucrurile. Masina asta, avand piese de caroserie cam de unica folosinta asa, ai o sansa MARE sa rupi vreo prindere a barei si sa nu mai stea corect pe masina, mai ales in lateral, sub faruri. Eu din fericire aveam CASCO :wink: .

:))

Scris: Vin 16-Sep-2011 20:34
de xbrother
offtopic: XENON mi-am facut bara.. sta ca noua.. la PRESTIGE :D

Scris: Vin 16-Sep-2011 22:37
de XENON
OK, sper sa nu am nevoie, dar e bine de stiut :).

Scris: Lun 03-Oct-2011 23:20
de michelle3083
Deci cum fac asta? Are cineva niste poze, sau macar explicatii?

:)

Scris: Mie 05-Oct-2011 21:19
de xbrother
XENON poate stie.. eu unul cand am schimbat-o am schimbat-o pe garantie la ATS. :D

Scris: Lun 16-Dec-2013 19:22
de Cristian_2007
Salutare,

Nu stiu daca mai este de actualitate, dar schimbul pompei de apa se face destul de usor. Se demonteaza bara ca sa avem acces mai usor, de slabeste alternatorul(1 surub de 14 si 2 de 12+ intinzatorul 12) apoi scoatem cureaua de accesorii. Pompa este prinsa cu 5 suruburi de 13(cea noua are de 12) si trebuie retinuta ordinea in care sunt scoase *sunt 2 lungi, 1 ceva mai lung si 2 scurte). Se scoate garnitura si asta este tot. (Golirea sistemului de racire este preferabil sa se faca inainte, este un furtun gros ce intra in radiator in partea de jos, dreapta prins cu un colier)

Scris: Lun 16-Dec-2013 19:51
de XENON
Salut! Cum am facut exact, nu mai stiu, fiindca s-a intamplat acum multi ani. In orice caz, e destul de simplu, cu exceptia faptului ca e necesar sa dai bara jos. Dupa aceea slabesti cureaua de accesorii (care angreneaza si pompa de apa) de la alternator, o dai jos si scoti pompa de apa desuruband cateva suruburi. A, si f. Important, inainte de asta se goleste instalatia de racire. Antigelul trebuie schimbat. Daca imi amintesc bine nu exista buson de golire, trebuie desfacut un colier de furtun. Mai complicat este de facut aerisire la final, trebuie strans cu mana in mod repetat un furtun gros de langa radiator, in partea de sus, pana nu mai ies bule de aer. Lasa o adresa de mail unde sa iti pot trimite manualul de service. Cred ca il mai am pe undeva.

Si ca paranteza, mi-am luat in octombrie masina. Noua. Am ramas tot la o japoneza mica, benzinara si aspirata. Mi-am facut damblaua si mi-am luat Swift Sport. :D

Scris: Lun 16-Dec-2013 19:56
de XENON
Vad ca in timp ce am scris mi-a luat-o altcineva inainte. :lol:

Scris: Lun 16-Dec-2013 21:20
de james kilowatt
Faina alegere! Cat fu halatu'? Ca pe la mine pe pe la 18k un swift d-asta...

Scris: Mar 17-Dec-2013 13:24
de XENON
In Germania costa chiar 19.000eu varianta in 3 usi (cum am ales eu).

La noi, pretul de lista este de 16.000eu, la care se adauga un discount "public" de inca 1000eu. A mea, dupa indelungi negocieri si cu un tichet RABLA a juns la 13.250eu, inclusiv vopseaua perlata (alb) care costa 300eu in mod normal. A iesit la pret de dacia Sandero full-option, de aceea am si luat-o. Era prea bun pretul incat sa nu imi satisfac o veche dorinta. :D

Dupa Craciun (sper sa ajunga pana atunci) urmeaza si prima modificare: o evacuare cat-back completa de la Remus. Am avut Remus si pe C1.

Scris: Mar 17-Dec-2013 15:37
de james kilowatt
Pe C1, dupa ce ca baraie de la mama lui, tu i-ai schimbat si evacuarea? :D

Si eu tot la swift m-am gandit initial, insa am renuntat din cauza asigurarilor. Cautam in principal o masina pentru sotie, care e incepatoare. Si ca sa asiguri un monstru cu ditamai motorul de 1.2 e aproape imposibil pentru un incepator, iar de 1.6 nici nu mai vorbesc.

Chiar si pentru C1 foarte multi au strambat din nas... banca la care sunt client fidel si "gras" (nu dau nume, insa e una portocalie care exista si in Ro) mi-a spus ca asemenea bolid (de C1 vorbesc) il poate asigura pe numele ei doar dupa 18 luni de experienta si un stagiu de conduita defensiva.... pana la urma am reusit sa santajez pe altul la care sunt client si cu alte chestii ca sa reusesc sa o asigur si pe ea....
Iar motorizari de peste 100CP pur si simplu nu asigura nimeni pentru incepatori... e nebunie totala.

Scris: Mar 17-Dec-2013 15:43
de XENON
Pai daca C1 de 68cp e o masina prea "potenta", care ar fi alternativa? :shock:

La C1 cu toba finala Remus nu pot sa zic ca a crescut mult nivelul de zgomot, mai degraba zgomotul a devenit "baritonal". :)

Scris: Mar 17-Dec-2013 18:07
de james kilowatt
XENON scrie:Pai daca C1 de 68cp e o masina prea "potenta", care ar fi alternativa? :shock:

:)


Probabil cam asa ceva:
Imagine