ce ulei folosim la c1?

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

ce ulei folosim la c1?

Mesajde XENON » Sâm 25-Aug-2007 18:34

Chiar in momentul asta ma uit pe carnetul de intretinere la pagina 10- lubrifianti omologati. am intrebat la ATS ce ulei o sa folosesc la revizie si mi-au zis ca TOTAL QUARZ 9000ca asa au pus la toata lumea. in tabelul din carte zice clar ca poate fi folosit la toate motoarele pe benzina (deci inclusiv C1). DAR, in josul paginii scrie mare "ATENTIE! Pentru C1 benzina, se recomanda utilizarea uleiului TOTAL Quartz 5000, 15W40, norma API SL". Chestia este ca la ATS nici nu il au (asta nu e o problema ca se gaseste la importator), dar cel mai important---de ce un ulei asa de gros, care cel mai probabil e semisintetic, ca sintetic complet cu asa o viscozitate am vazut doar la un Mobil 1 adus din SUA.

Ce punem in masini? Oare ce recomanda Toyota?si de ce nu respecta ATS ceea ce recomanda manualul?

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 25-Aug-2007 18:53

m-am uitat pe clubtoyota.ro la aygo, n-am gasit nmk, dar am gasit o discutie intre niste posesori de yaris 1.0 (cred ca e aceeasi herghelie ca si la noi) si ei ziceau ca in carte le recomanda 5W40. deci 9000-ul ar trebui sa fie ok. totusi ce e cu mentiunea scrisa mare despre Quartz 5000 15W40?

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Sâm 25-Aug-2007 21:46

Salut.

Daca o sa citesti mesajele vechi de pe aici o sa vezi asta a fost una din primele mele intrebari e forum.

Ce am descoperit:

Toyota (producatorii motorului) recomanda 5w40.
Citroen (naspeti) recomanda ulei 15w40 (ulei din asta aveam la oltcit).
Problema uleiului 15w40 care se gaseste la noi este ca e ulei mineral, iar in cartea masinii spune ca trebuie sa fie folosite numai uleiuri sintetice.


Bun, eu am pus in masina ulei mobil 1 (0w40)

Nu sariti la gatul meu ca am pus ulei prea subtire. Nu este subtire. Este subtire doar la rece, la cald respecta indicativul w40.


In rest fiecare poate folosi ce ulei doreste, eu ulei total nu pun! O fi recomandat de citroen dar motorul este toyota si in plus total a cumparat fabrica Lubrifin din Brasov si a inceput sa faca ulei aici in romania.


Bafta la toata lumea.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 26-Aug-2007 01:08

faza cu lubrifin am vazut-o si eu dar sa tii ca doar cele proaste se fac aici, Quartz-urile se produc in franta.Oricum daca toyota recomanda 5w atunci o sa pun Quarz 9000 si gata. la ATS nu prea vor sa auda de alte uleiuri (adica pot sa vin cu uleiul meu dar sa fie total). eu personal sunt fan Castrol si as fi dat banii chiar pe EDGE sau cel putin Magnatec.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 26-Aug-2007 01:10

Se gaseste 15W40 si semisintetic, dar oricum e Elf si e pt turbodiesel.
eu puneam asa viscozitate la dacie (Castrol High Milage)

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Dum 26-Aug-2007 18:59

la ats m-au lasat sa vin cu ce ulei am vrut eu.

Nu conteaza daca este Total sau nu.

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Dum 26-Aug-2007 19:32

pe mine nu m-au lasat sa vin cu ulei ca cica e in garantie :x

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Sâm 29-Sep-2007 14:59

Citat din manualul de service :)

Check the oil for deterioration, water contamination, discoloring or thinning.
If the quality is visibly poor, replace the oil.

Oil grade:
API grade SL, Energy-Conserving or ILSAC multigrade engine oil is recommended. SAE 5W-30 is the best choice for your vehicle for good fuel economy and good starting in cold weather


Tot din manualul de service la bujii.

Se recomanda bujii DENSO K20HR11 cu distanta intre electrozi de 1 - 1.1 mm
Ultima oară modificat Dum 30-Sep-2007 06:48 de către dionescux, modificat de 2 ori în total.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 30-Sep-2007 01:07

deci ramanem la 5w-40 (total, ca asa vrea citroen)

sind
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 02-Iul-2008 23:28
Localitate: Constanta

Mesajde sind » Lun 07-Iul-2008 11:47

puneti numai 15w 40!!!!
5w 40 are alta vascozitate, si nu corespunde cu coeficientul de dilatare al motorului!!!!
scade elasticitatea motorului cu cca 30% creste consumul ,motorul se supraincalzeste, se uzeaza in exces!!!!
Ulei total 15w 40 quartz 5000 norma API SL !!!!!!
Pentru cine nu are asa ceva pe masina ,recomand schimbarea de URGENTA a uleiului!!!!!
Faptul ca 15w 40 este mai vascos, si ca il foloseam si la oltcit, nu inseamna ca e prost!!!
Respecta cererile motorului!!!
Atentie!!!!
Daca faceti curse scurte in medie de 5 KM/cuersa se considera conditii dure de exploatare a motorului si se recomanda schimbarea uleiului la 10,000km

Citroen C1 SX !.0 VVT-i 26000km din mai 2007
Carpe diem C1 SX 1.0 VVT-i 5p rosu scarlet, airbag-uri laterale, CAPAC torpedo-u, rev-counter RCD TOYOTA, velour.etc. NEW Focus, OLTCIT "88

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 07-Iul-2008 17:09

am vazut si eu ce scrie in carte. de fapt, poti citi chiar in primul mesaj scris de mine mai demult. treaba e ca de atunci si pana acum am citit multe chestii, inclusiv tabelurile de pe saiturile Castrol, Aral etc. care recomanda anumite tipuri de ulei pt. fiecare model si fiecare motorizare. nu am de ce sa folosesc ulei 15w, fiindca nici macar nu e sintetic, iar la stilul meu de a schimba vitezele de la 4000RPM in sus, nu cred ca ofera protectie suficienta. (eu il schimb la 7000km, si folosesc numai ARAL High Tronic 5w-40).

INCA CEVA: nu te mai uita la cartea de service fiindca oricum e plina de greseli. de exemplu filtrul de benzina nu exista la masina asta, desi ei zic ca se schimba. (adica exista dar e inclus in pompa de benzina, deci teoretic nu se schimba niciodata), si multe alte confuzii si greseli.

sind
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 02-Iul-2008 23:28
Localitate: Constanta

Mesajde sind » Lun 07-Iul-2008 18:55

daca ar fi fost o greseala presupun ca ar fi fost o greseala la un a dintre cifre si nu ar fi scris atentie!
dar se da clar denumirea quartz 5000 norma API SL (2005)
am facut initial schimb cu quartz 7000 5w 40, si motorul a luat-o razna, mai avea doar cca 40bhp, se incingea repede etc.
Carpe diem C1 SX 1.0 VVT-i 5p rosu scarlet, airbag-uri laterale, CAPAC torpedo-u, rev-counter RCD TOYOTA, velour.etc. NEW Focus, OLTCIT "88

sind
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 02-Iul-2008 23:28
Localitate: Constanta

Mesajde sind » Lun 07-Iul-2008 19:09

avea simptomele de mai sus.
cei de la citroen nu au acceptat decat 15w 40 de la totAL, asa ca l-am luat din magazin si l-am adus la revizie.
am schimbat uleiul de 2 ori in 2 zile
era diferenta de la cer la pamant intre comportamentele generate de cele 2 uleiuri.
am avut si avem oltcit, ford new focus, deci ma pricep sa ascult si sa simt motoarele!!!
poate ca se comporta mai bine cu ARAL ptr ca-si pastreaza mai bine calitatile la T crescuta.
Ce interes au sa faca o astfel de greseala, si daca ar fi fost o greseala, ar fi aparut o editie corectata a manualului
Carpe diem C1 SX 1.0 VVT-i 5p rosu scarlet, airbag-uri laterale, CAPAC torpedo-u, rev-counter RCD TOYOTA, velour.etc. NEW Focus, OLTCIT "88

sind
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 02-Iul-2008 23:28
Localitate: Constanta

Mesajde sind » Lun 07-Iul-2008 19:13

eu voi merge pe 15w 40 de la total daca nu reusesc sa conving seful de service sa pun altceva.
15w 40 de la total quartz 5000 este normal sa fie mineral
Atentie la uleiuri NOrma API e IMP
SL motoriizari pana in 2005 si innainte
SJ ............................2001................
SG............................1996................
Carpe diem C1 SX 1.0 VVT-i 5p rosu scarlet, airbag-uri laterale, CAPAC torpedo-u, rev-counter RCD TOYOTA, velour.etc. NEW Focus, OLTCIT "88

sind
simpatizant
Mesaje: 38
Membru din: Mie 02-Iul-2008 23:28
Localitate: Constanta

Mesajde sind » Lun 07-Iul-2008 19:14

promit un studiu detaliat pe aceasta tema
Am fost convins de comportamentul motorului
nici la focus nu are filtru de benzina si scrie de el , este o standardizare
NU scrie ATENTIE>>>>>>>>
Carpe diem C1 SX 1.0 VVT-i 5p rosu scarlet, airbag-uri laterale, CAPAC torpedo-u, rev-counter RCD TOYOTA, velour.etc. NEW Focus, OLTCIT "88


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv