Pagina 2 din 5

Scris: Lun 07-Iul-2008 22:50
de XENON
zi-mi si mie te rog cum ti-ai dat seama ca mai avea circa 40cp, fiindca nu-mi vine sa cred ca ai pus un C1 pe dyno. in plus, eu in prima ora dupa ce i-am schimbat uleiul din fabrica cu ARAL 5w am facut cateva liniutze si nu am semnalat absolut nici o schimbare. deasemenea daca masina ar fi pierdut din putere nu crezi ca s-ar fi modificat viteza maxima? eu pot sa iti spun ca a mea merge la fel ca in prima zi. si inca ceva: unde ai auzit tu de pierdere de putere de peste 30% doar din pricina uleiului? :lol:

uite, asta e de pe saitul ARAL? chiar crezi ca aia erau nebuni sa recomande altceva? (si Castrol recomanda la fel):

Make: Citroen
Series: C1
Type: C1 1.0
Model year: 2005 to jetzt



Operating fluids Liter
Engine 1KR-FE
Aral SuperTronic G 3,1
Transaxle, manual 5/1
Spezialprodukt, nur OriginalflĂźssigkeit verwenden! 1,7
Hydraulic brakes system with ABS
Aral BremsflĂźssigkeit XHS DOT 5.1
Aral HS DOT 4 Super
Hydraulic brakes system with ABS (Alternative (acceptable))
Spezialprodukt, nur OriginalflĂźssigkeit verwenden!
Cooling system


Spezialprodukt, nur OriginalflĂźssigkeit verwenden! 4
Cooling system (Initial service)
Spezialprodukt, nur OriginalflĂźssigkeit verwenden! 4

SUPERTRONIC G e un ulei 0w-30, deci e chiar mai "subtire" decat ceea ce pun eu si restul lumii (adica 5w-40). eu cred ca te-ai panicat fara rost.

uite si la Castrol:

Engine EDGE 0W-30 3.2
MAGNATEC 10W-40 A3/B3

Manual Transmission REFER TO MAIN DEALER 2.0

Automatic Transmission -

Differential From Gearbox

Coolant - (g) 4.0

Braking System RESPONSE SUPER DOT 4

Wheel Bearings LM GREASE

Power Steering LM GREASE

Scris: Mar 08-Iul-2008 10:35
de nicum
Cred ca 0w30 e pentru climate reci si 10w40 e pentru climate calde. Nu vreau sa stiu cum (nu) lucreaza un 0w30 pe caldurile astea.

Scris: Mar 08-Iul-2008 11:42
de sind
Dupa cum am mai scris, nu ma indoiesc ca aral isi pastreaza mai bine propr. La temp ridicate decat un total made la lubrifin

Scris: Mar 08-Iul-2008 11:50
de sind
Am spus ca pierde cca 30% din elasticitate, cca 40 cai ?. In mes mele nu am avut tendinte cinice! Nu am pus pe dyno ?1 daca ai fi pus total 5w ai fi fost de alta parere! Motorul mergea ok cat era rece la cald ungerea era de kk! Elasticitate pierduta mergea ca un SOHC NU URCA IN TURE DECAT GREU SUFEREA!

Scris: Mar 08-Iul-2008 11:55
de XENON
deci, stai sa inteleg. tu vrei sa spui ca Total 5w-40 nu ar trebui folosit fiindca e prost sau ca nu ar trebui folosit nici un fel de ului 5w-40? (fiindca, dupa cum am spus, motorul meu se intelege perfect cu Aral-ul. nu am pus niciodata Total)

Scris: Mar 08-Iul-2008 11:57
de sind
La revizie am mers cu 4l de valvoline 15w 40 pe care l-au refuzat ! Pierd garantia,1!lasa-i sa-ti puna 5w total daca vrei sa nu mai ai masina! Problema mea e legata de 5w total!afirmatiile mele sunt reale nu sunt nebun! Am vrut sa dau un sfat bun ptr. Cine asculta! Nu am intrat in discutie despre varii prnd de uleiuri!

Scris: Mar 08-Iul-2008 11:59
de sind
My point exactly

Scris: Mar 08-Iul-2008 12:00
de sind
Nu 5w 40 total quartz 7000 API SL!!!

Scris: Mar 08-Iul-2008 13:42
de XENON
am inteles. norocul masiii mele este ca nu am facut nici macar o revizie in service, ci numai la mine in curte, cu uleiul meu si manopera mea. nu imi place sa merg in service pt. ca nu am incredere ca lasa masina suficient timp cat sa se scurga tot uleiul (eu o las 40min sau chiar o ora daca mi se pare ca inca mai picura), nu am incredere in uleiul Total (oricum stai linistit ca din pct. de vedere legal poti sa vii la revizii cu ce ulei vrei, trebuie doar sa respecte viscozitata recomandata de producator. daca te-au scos din garantie pt. acest motiv, poti oricand sa ii dai in judecata, sau initial sa depui o plangere scrisa la ANPC.). deasemenea am auzit si de cazuri cand mecanicul a dat o cheie uitand sa puna si ulei. deci, mai bine acasa. :wink:

Scris: Mar 08-Iul-2008 13:53
de vldst
XENON, n-ar strica sa ne dai si noua niste amanunte cum iti schimbi tu uleiul in curte. Nu stiu cum e la C1, dar la C3 trebuie dat jos scutul de plastic ca sa poti ajunge la busonul baii de ulei. Asta complica situatia pentru ca e nevoie sa suspenzi masina pe ceva, in conditii de siguranta. Ma indoiesc ca banalul cric din portbagaj ar putea fi de folos. Iar elevator sau rampa nu prea are multa lume la indemana.

Scris: Mar 08-Iul-2008 15:30
de XENON
OOOOOOOOOOOUU, credeai ca ma bag sub masina doar suspendand-o pe cric?? :shock: DOAMNE FERESTE!!! vrei sa mor? :lol: am doua capre pliabile, luate de la Selgros (vreo 400.000 setul), ridic masina pe cric, o asez pe capre, scot cricul, mai pun si caramizi la rotile din spate in caz ca ar ceda cablul franei de mana. caprele respective suporta 2t una, si cum C1 are 850kg in echiparea completa, iti imaginezi ca acele capre nu tin decat vreo 10-15% din greutatea pt. care au fost concepute. deci pericolul e cam spre 0. si cum C1 nu are scut, treaba merge repede. cam 10min pe ceas, mai putin timpul necesar scurgerii. am schimbat fara probleme si la Logan, desi are un scut metalic mare si greu. repozitionarea scutului se face f. usor cu un cric hidraulic introdus sub scut, ca sa il tina fix pana se strang suruburile.

uite cam asa arata: http://www.scule-ieftine.ro/img_prod/bi ... gwdy86.jpg

Scris: Mar 08-Iul-2008 15:53
de cdires
ridic masina pe cric, o asez pe capre, scot cricul, mai pun si caramizi la rotile din spate in caz ca ar ceda cablul franei de mana



Scuze ca ma bag... dar poate fi interesant.

Cum esti sigur ca s-a scurs tot uleiul cu masina suspendata pe capre?

Si eu schimb uleiul in curte, dar la BX e suficient sa o ridic pe maxim ca sa pot desface busonul si nu trebuie sa intru sub ea pentru asta. So.. risc zero si masina dreapta cand curge uleiul din baie...

Scris: Mar 08-Iul-2008 16:44
de vldst
Multumesc frumos, XENON. Singura problema care poate apare in cazul utilizarii caprelor e cea semnalata de cdires. Ideal ar fi ca masina sa aiba unghi zero fata de orizontala, ca sa ai siguranta ca s-a scurs tot uleiul.

Scris: Mar 08-Iul-2008 17:41
de XENON
va contrazic, si va spun si de ce. la C1, baia de ulei arata aproximativ identic cu baia de ulei de la o Dacie. adica e din tabla (nu antimoniu), are busonul de ulei pe muchia inferioara din spate, usor inclinat. deci ca sa iasa tot uleiul e nevoie ca masina sa fie usor inclinata spre spate. cand aveam Dacia am citit din scoarta in scoarta manualul de reparatii si intretinere al lui Corneliu Mondiru, unde scria foarte clar chestia asta. si la C1 arata exact la fel. la Logan de exemplu, nu este asa, fiind necesara o pozitie perfect orizontala. poate asa e si la voi. oricum si asta se poate rezolva ridicand masina pe 4 capre identice.

Scris: Mar 08-Iul-2008 18:11
de cdires
clar, la Bx, dupa cum e pozitionat busonul de golire, masina are nevoie sa fie dreapta... si mi se pare mai logic, deoarece, majoritatea utilizatorilor de autovehicule pe plan mondial, fac schimbul de ulei la service. ori, aia nu o ridica pe capre, e prea mult de munca... o baga pe sant, o suie pe rampa sau sug uleiul din ea pe la joja... deci.. votez pentru dreapta! :)