Corespondenta turatie-viteza

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dindamaroaia
just curious
Mesaje: 6
Membru din: Mar 26-Iun-2007 06:40
Localitate: Sebastian

Corespondenta turatie-viteza

Mesajde dindamaroaia » Lun 27-Aug-2007 17:38

Din nefericire, nu am turometru. Va rog sa ma ajutati. In manual scrie ca la 6000 rpm trebuie sa schimbi viteza. Presupun ca e vorba de valoarea maxima. Pentru a economisi carburant ar trebui sa schimb treapta de viteza viteza pe la 3000 rpm. Rugamintea mea e urmatoarea : care este relatia intre indicatorul vitezometrului si si valoarea de 3000 rpm in cele cinci trepte de viteza ? Asa voi putea folosi vitezometrul la schimbarea vitezelor si sper, economie de carburant.
PS Am citit ca in treapta a patra viteza de 70 kmh este economica (numai 4 litri )

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 27-Aug-2007 17:47

si eu stau tot in damaroaia :D pe bune. m-am uitat doar la a 5-a si la 3000 ai 110.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 27-Aug-2007 17:48

pe ce strada? poate am vazut masinutza ta. eu stau pe ciresoaia am un albastra.

Alecs
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 26-Aug-2007 10:51
Localitate: Bucuresti

Mesajde Alecs » Lun 27-Aug-2007 17:49

Fiecare sofer are alt stil de condus...
eu le-am cam incercat pe toate ca sa consum cat mai putin si iti pot da niste indicatii
: in viteza intai nu cred ca am prea multe sa zic... plec si imediat schimb dar am dus-o si pana in 5000 ture unde mi-a taiat pur si simplu alimentarea...
Treapta 2: intre 30-40 km/h
Treapta 3: eu de obicei am obs ca la 2000 de ture in treapta a 3 -a am 50 km/h iar daca ii dau a 4- a scade pe la 1700- 1800, deci poti sa mergi linistit cu a 3 -a cu vreo 55 - 60 km/h
treapta a 4- a o folosesc de obicei pana pe la 80 km/h. Si la fel ca la a -3 a la 70 km/h am 2100 - 2200 ture!
Treapta 5 : de la 80 km/h in sus!
Treaba cu schimbatu la 6000 e o prostie! Pt ca in primele 2 viteze la 5000 ture taie alimentarea! Si plus ca devine prea turat motoru! De mic copil stiu ca se schimba intre 2000 si 3000 max! ( in cazul in care conduci normal si nu sportiv)!
sper sa-ti fiu de ajutor, dar ti-am mai spus fiecare conduce in stilul sau propriu! Si sunetul motorului ai trebuii sa te ajute pt ca fiind in 3 cilindri e destul de zgomotos... iar cand devine turat e deja un pic asurzitor! Bafta!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 27-Aug-2007 17:55

fiind un motor toyota (sistemul de management al supapelor VVT-i incepe sa functioneze la 3500 de ture) cred ca se poate schimba la 3000-3500 fara pretentii de sportivitate. eu am vazut clar ca la 4000 si peste trage mai vioi.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Lun 27-Aug-2007 18:16

eu am VVT-i de 1 litru pe un yaris .. trage decent la 4000 rpm .. fara chinuiala ... oricum undeva intre 3 si 4000 de rpm mi se pare ca masina se comporta excelent .. fara sa consider consumul o chestie care sa te deranjeze - ramane sub 5 litri /100 km
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Alecs
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 26-Aug-2007 10:51
Localitate: Bucuresti

Mesajde Alecs » Lun 27-Aug-2007 18:22

Pai deja cred ca orice masina trage mai bine la peste 3000 ture! .... Eu nu am schimbat niciodata mai sus de 3000... pt ca nu simt nevoia, mai ales in oras. Cand ma grabesc trage si fara sa o turez prea tare ( 4000 )! Parerea mea!

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Lun 27-Aug-2007 18:43

de la 4000 de ture scoate motorul un sunet atat de frumos de parca esti cu totul in alta masina 8)

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 27-Aug-2007 19:08

e o diferenta intre a te grabi UNDEVA si a te grabi sa DEPASESTI PE CINEVA! (cred ca filosofia era vocatia mea :D )

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Lun 27-Aug-2007 20:13

Salut

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... ght=#52329

Si de cand am calculator de bord pot sa-ti spun ca nu este nici o diferenta la consum intre mersul cu 70 km/h intr-a III-a sau a IV-a.

Ceea ce conteaza cel mai mult este cat de mult apesi pedala de acceleratie.

Alecs
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 26-Aug-2007 10:51
Localitate: Bucuresti

Mesajde Alecs » Lun 27-Aug-2007 22:01

O sa-mi iau si eu computerul ala si o sa ma conving! Pai daca e asa inseamna ca asta e masina de raliu fratilor... daca o duci in a 3- a la 70... daca se chinuiau putin o faceau Ferrari de mergea in a 2-a cu 90 fara se se chinuie! :D

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Lun 27-Aug-2007 22:04

poti sa o duci lejer si intr-a 2-a la 70 si ai 4000 de ture :twisted: :twisted:

Alecs
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 26-Aug-2007 10:51
Localitate: Bucuresti

Mesajde Alecs » Lun 27-Aug-2007 22:06

Stiu asta dar m-i se pare imposibil sa aibe acelasi consum ca in a 4 la 70! Mie sincer si foarte sincer, 4000 de ture sa o duci zilnic la fiecare schimbare de viteza m-i se pare mult! Poate in depasiri sau alte nevoi.

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Lun 27-Aug-2007 22:09

normal ca nu are acelasi consum. vrei putere, creste consumul. nici eu nu schimb zilnic la 4000 de ture. cand conduc normal schimb la 3000 dar cand ma grabesc schimb pe la 4500.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 27-Aug-2007 22:23

deci, ACEASTA MASINA IA 90-100 IN TREAPTA A 2-A MAI FORTATA, IAR SUTA IN A 3-A ESTE O BANALITATE, FAC CHESTIA ASTA ZILNIC FARA SA FORTEZ RAU MASINA. in mod normal daca nu depasesti 70, adica daca rulezi cat de cat legal mai mult de a 3-a nu ai nevoie in oras.


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO