Pagina 1 din 5
Corespondenta turatie-viteza
Scris: Lun 27-Aug-2007 17:38
de dindamaroaia
Din nefericire, nu am turometru. Va rog sa ma ajutati. In manual scrie ca la 6000 rpm trebuie sa schimbi viteza. Presupun ca e vorba de valoarea maxima. Pentru a economisi carburant ar trebui sa schimb treapta de viteza viteza pe la 3000 rpm. Rugamintea mea e urmatoarea : care este relatia intre indicatorul vitezometrului si si valoarea de 3000 rpm in cele cinci trepte de viteza ? Asa voi putea folosi vitezometrul la schimbarea vitezelor si sper, economie de carburant.
PS Am citit ca in treapta a patra viteza de 70 kmh este economica (numai 4 litri )
Scris: Lun 27-Aug-2007 17:47
de XENON
si eu stau tot in damaroaia

pe bune. m-am uitat doar la a 5-a si la 3000 ai 110.
Scris: Lun 27-Aug-2007 17:48
de XENON
pe ce strada? poate am vazut masinutza ta. eu stau pe ciresoaia am un albastra.
Scris: Lun 27-Aug-2007 17:49
de Alecs
Fiecare sofer are alt stil de condus...
eu le-am cam incercat pe toate ca sa consum cat mai putin si iti pot da niste indicatii
: in viteza intai nu cred ca am prea multe sa zic... plec si imediat schimb dar am dus-o si pana in 5000 ture unde mi-a taiat pur si simplu alimentarea...
Treapta 2: intre 30-40 km/h
Treapta 3: eu de obicei am obs ca la 2000 de ture in treapta a 3 -a am 50 km/h iar daca ii dau a 4- a scade pe la 1700- 1800, deci poti sa mergi linistit cu a 3 -a cu vreo 55 - 60 km/h
treapta a 4- a o folosesc de obicei pana pe la 80 km/h. Si la fel ca la a -3 a la 70 km/h am 2100 - 2200 ture!
Treapta 5 : de la 80 km/h in sus!
Treaba cu schimbatu la 6000 e o prostie! Pt ca in primele 2 viteze la 5000 ture taie alimentarea! Si plus ca devine prea turat motoru! De mic copil stiu ca se schimba intre 2000 si 3000 max! ( in cazul in care conduci normal si nu sportiv)!
sper sa-ti fiu de ajutor, dar ti-am mai spus fiecare conduce in stilul sau propriu! Si sunetul motorului ai trebuii sa te ajute pt ca fiind in 3 cilindri e destul de zgomotos... iar cand devine turat e deja un pic asurzitor! Bafta!
Scris: Lun 27-Aug-2007 17:55
de XENON
fiind un motor toyota (sistemul de management al supapelor VVT-i incepe sa functioneze la 3500 de ture) cred ca se poate schimba la 3000-3500 fara pretentii de sportivitate. eu am vazut clar ca la 4000 si peste trage mai vioi.
Scris: Lun 27-Aug-2007 18:16
de DanT
eu am VVT-i de 1 litru pe un yaris .. trage decent la 4000 rpm .. fara chinuiala ... oricum undeva intre 3 si 4000 de rpm mi se pare ca masina se comporta excelent .. fara sa consider consumul o chestie care sa te deranjeze - ramane sub 5 litri /100 km
Scris: Lun 27-Aug-2007 18:22
de Alecs
Pai deja cred ca orice masina trage mai bine la peste 3000 ture! .... Eu nu am schimbat niciodata mai sus de 3000... pt ca nu simt nevoia, mai ales in oras. Cand ma grabesc trage si fara sa o turez prea tare ( 4000 )! Parerea mea!
Scris: Lun 27-Aug-2007 18:43
de skynet
de la 4000 de ture scoate motorul un sunet atat de frumos de parca esti cu totul in alta masina

Scris: Lun 27-Aug-2007 19:08
de XENON
e o diferenta intre a te grabi UNDEVA si a te grabi sa DEPASESTI PE CINEVA! (cred ca filosofia era vocatia mea

)
Scris: Lun 27-Aug-2007 20:13
de dionescux
Salut
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... ght=#52329Si de cand am calculator de bord pot sa-ti spun ca nu este nici o diferenta la consum intre mersul cu 70 km/h intr-a III-a sau a IV-a.
Ceea ce conteaza cel mai mult este cat de mult apesi pedala de acceleratie.
Scris: Lun 27-Aug-2007 22:01
de Alecs
O sa-mi iau si eu computerul ala si o sa ma conving! Pai daca e asa inseamna ca asta e masina de raliu fratilor... daca o duci in a 3- a la 70... daca se chinuiau putin o faceau Ferrari de mergea in a 2-a cu 90 fara se se chinuie!

Scris: Lun 27-Aug-2007 22:04
de skynet
poti sa o duci lejer si intr-a 2-a la 70 si ai 4000 de ture

Scris: Lun 27-Aug-2007 22:06
de Alecs
Stiu asta dar m-i se pare imposibil sa aibe acelasi consum ca in a 4 la 70! Mie sincer si foarte sincer, 4000 de ture sa o duci zilnic la fiecare schimbare de viteza m-i se pare mult! Poate in depasiri sau alte nevoi.
Scris: Lun 27-Aug-2007 22:09
de skynet
normal ca nu are acelasi consum. vrei putere, creste consumul. nici eu nu schimb zilnic la 4000 de ture. cand conduc normal schimb la 3000 dar cand ma grabesc schimb pe la 4500.
Scris: Lun 27-Aug-2007 22:23
de XENON
deci, ACEASTA MASINA IA 90-100 IN TREAPTA A 2-A MAI FORTATA, IAR SUTA IN A 3-A ESTE O BANALITATE, FAC CHESTIA ASTA ZILNIC FARA SA FORTEZ RAU MASINA. in mod normal daca nu depasesti 70, adica daca rulezi cat de cat legal mai mult de a 3-a nu ai nevoie in oras.