care este consumul pana la urma???
Moderator: Echipa Tehnica
care este consumul pana la urma???
Eu nu inteleg de ce in datele tehnice consumul se invarte in jur de 4.5/100 dar in realitate 8-9/100 L/Km???
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- just curious
- Mesaje: 14
- Membru din: Mie 01-Aug-2007 14:45
- Localitate: Bucuresti
1. Micsoreaza-ti avatarul ca ne orbesti.
2. Consumul care este dat in datele tehnice ale oricarei masini comercializate in Romania (daca nu gresesc si in Europa) corespunde unor standarde.
O sa te intrebi de ce?
Foarte simplu. Este mult mai usor si mai sigur sa compari consumurile a doua masini/motoare in momentul in care faci calculele in acelasi fel si dupa aceleasi criterii.
Standardul presupune masurarea consumului in oras, in afara orasului si mixt.
Ceea ce au definit ei prin oras este: masina este pusa pe banc (role) nu pe strada si se accelereaza intr-un anumit timp pana la viteza de 50 km/h iar apoi se opreste. Acest lucru se face de 3 ori.
Apoi consumul extraurban: se accelereaza pana la 70 km/h apoi se tine constant un timp apoi pana la 100 km/h se scade la 70 km/h si apoi pana la 120 km/h si mi se pare ca iar se tine constant inca cateva secunde. Nu mai stiu exact dar e ceva de genul asta. Da un search pe google si o sa gasesti acolo cum se face exact.
Cel mixt se face prin media ponderata a celor 2 consumuri rezultate mai sus.
Din cate am observat eu la mai multe masini:
Consumul din oras depinde foarte mult de oras. In Bucuresti de exemplu consumul este influentat de momentul cand te deplasezi si ruta. Daca te plimbi la ore de varf prin Bucuresti ajungi si la consumuri de 8-9 %. Daca mergi noaptea poti scoate si 6-7 %. Era o doamna sau domnisoara care scosese consumul de 9,5 l /100 km cu un 107 si care era foarte revoltata ca de ce in oferta scria consumul de 6 si ea scoate 9,5. Daca te duci in alt oras mai mic, cu mai putine masini si semafoare vei fi mai aproape de consumul dat de constructor.
In ceea ce priveste consumul extraurban... il scoti pe cel dat de constructor dar nu in ambuteiaj sau in mers in coloana pe Valea Prahovei sau in alte zone unde viteza de deplasare nu trece de 50 km/h desi este in afara localitatii, ci mergand constant pe autostrada sau pe alte drumuri cu 90-100 km/h.
Eu personal nu pot merge asa. Pot sa iti dau ca repere de consum... 5,6 % pe traseul Bucuresti-Buzau-Braila 2h din Voluntari. Sau tot asa un 5,4 % Bucuresti-Brasov-Sighisoara 3,5 h.
2. Consumul care este dat in datele tehnice ale oricarei masini comercializate in Romania (daca nu gresesc si in Europa) corespunde unor standarde.
O sa te intrebi de ce?
Foarte simplu. Este mult mai usor si mai sigur sa compari consumurile a doua masini/motoare in momentul in care faci calculele in acelasi fel si dupa aceleasi criterii.
Standardul presupune masurarea consumului in oras, in afara orasului si mixt.
Ceea ce au definit ei prin oras este: masina este pusa pe banc (role) nu pe strada si se accelereaza intr-un anumit timp pana la viteza de 50 km/h iar apoi se opreste. Acest lucru se face de 3 ori.
Apoi consumul extraurban: se accelereaza pana la 70 km/h apoi se tine constant un timp apoi pana la 100 km/h se scade la 70 km/h si apoi pana la 120 km/h si mi se pare ca iar se tine constant inca cateva secunde. Nu mai stiu exact dar e ceva de genul asta. Da un search pe google si o sa gasesti acolo cum se face exact.
Cel mixt se face prin media ponderata a celor 2 consumuri rezultate mai sus.
Din cate am observat eu la mai multe masini:
Consumul din oras depinde foarte mult de oras. In Bucuresti de exemplu consumul este influentat de momentul cand te deplasezi si ruta. Daca te plimbi la ore de varf prin Bucuresti ajungi si la consumuri de 8-9 %. Daca mergi noaptea poti scoate si 6-7 %. Era o doamna sau domnisoara care scosese consumul de 9,5 l /100 km cu un 107 si care era foarte revoltata ca de ce in oferta scria consumul de 6 si ea scoate 9,5. Daca te duci in alt oras mai mic, cu mai putine masini si semafoare vei fi mai aproape de consumul dat de constructor.
In ceea ce priveste consumul extraurban... il scoti pe cel dat de constructor dar nu in ambuteiaj sau in mers in coloana pe Valea Prahovei sau in alte zone unde viteza de deplasare nu trece de 50 km/h desi este in afara localitatii, ci mergand constant pe autostrada sau pe alte drumuri cu 90-100 km/h.
Eu personal nu pot merge asa. Pot sa iti dau ca repere de consum... 5,6 % pe traseul Bucuresti-Buzau-Braila 2h din Voluntari. Sau tot asa un 5,4 % Bucuresti-Brasov-Sighisoara 3,5 h.
robiya,
Fiind un motor VVT-i, daca il tii cu turatii mici consumul este mai mic si el, daca conduci mai sportiv, cu turatii mari, cu depasiri, cu viteza, consumul creste destul de semnificativ.
Daca mergi cu 90 kmh in afara localitatilor, fara depasiri turate, evident ca vei scoate consumul dat de fabricant. In oras la fel, daca pornesti incet, fara a tasni la semafor, vei reduce consumul.
La acest tip de motor orice ridicare a turatiei duce la cresterea dramatica a consumului.
Plus ca iarna consumul este oricum mai mare.
Fiind un motor VVT-i, daca il tii cu turatii mici consumul este mai mic si el, daca conduci mai sportiv, cu turatii mari, cu depasiri, cu viteza, consumul creste destul de semnificativ.
Daca mergi cu 90 kmh in afara localitatilor, fara depasiri turate, evident ca vei scoate consumul dat de fabricant. In oras la fel, daca pornesti incet, fara a tasni la semafor, vei reduce consumul.
La acest tip de motor orice ridicare a turatiei duce la cresterea dramatica a consumului.
Plus ca iarna consumul este oricum mai mare.
Daca consumul de 8-9 litri scos de tine, e in regim mixt, e posibil sa ai talpa mai grea
De exemplu asta vara Valcea-Constanta, Constanta-Valcea, 2 pers+ceva bagaje,am scos un consum de 6.5L (asta cu demarari de la semafor rapide si mers pe autostrada cu o viteza medie de 120km/h, varfuri de 150).

In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 

Daca mi-aduc bine aminte,asta vara,cand am fost la mare,am scos un 4,5 l ,dar in ultimul timp mi-am pierdut rabdarea in trafic sa stau dupa unii si am din ce in ce mai putin timp liber pentru a-mi rezolva problemele,si o cam alerg cateodata,dar o mai las sa si respire atunci cand anticipez mai repede ca trebuie sa franez,si o mai las pe liber.Cateodata mai imi iau elan si o mai las pe liber cand vad de la 200 m ca e rosu la semafor,in speranta ca voi mai reduce consumul......Va multumesc pentru explicatii si pentru sugestii. :D
In ultimul timp am mers mai lejer cu ea, adica 70-80 in afara si bineinteles intr-a 4-a cu turatie mica. Am incercat si chestia de care zicea robyja cu elanul. Consumul a scazut la sub 6(oricum e iarna nu scade mai mult, iar in valcea traficul la unele ore e ca cel din Bucuresti, numai ca de la un cap la altul sunt doar vreo 4 km-maxim 30 d min
)



In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 

revin si eu cu cateva informatii legate de consum. dupa consumul de 8,6 scos in cele mai vitrege conditii posibile (frig, gume de iarna dezumflate, in aglomeratia dinainte de sarbatori zona garii de nord si zona comerciala baneasa), acum, in conditii mai "normale"de bucuresti si mers si un pic si noaptea (dar la mine noaptea inseamna forja...
, ca am loc sa alerg ), a iesit 7,7l/100km. tinand cont de trafic, eu cred ca e onorabil.

Am inteles de la un batranel,ca mai conteaza si cat de mult mai franezi,ca consuml mare este dat de plecatul rapid de pe loc si franatul brusc.Un amic mi-a povestic ca a fost o emisiune pe discovery,cu un neamt care a explicat acelas fenomen si ca scoate niste consumuri extraordinar de mici ....am sa experimentez si eu treaba asta sa vad daca este adevarata.
robyja scrie:Am inteles de la un batranel,ca mai conteaza si cat de mult mai franezi,ca consuml mare este dat de plecatul rapid de pe loc si franatul brusc.Un amic mi-a povestic ca a fost o emisiune pe discovery,cu un neamt care a explicat acelas fenomen si ca scoate niste consumuri extraordinar de mici ....am sa experimentez si eu treaba asta sa vad daca este adevarata.
pe batranelul in cauza il cheama Gerhard Plattner, si are la activ foarte multe recorduri de consum. a fost si in Romania (ca sa promoveze grupul Porsche, conducand o Fabia 1.4TDI prin europa)
[quote="XENON"][quote="robyja"]Am inteles de la un batranel,ca mai conteaza si cat de mult mai franezi,ca consuml mare este dat de plecatul rapid de pe loc si franatul brusc.Un amic mi-a povestic ca a fost o emisiune pe discovery,cu un neamt care a explicat acelas fenomen si ca scoate niste consumuri extraordinar de mici ....am sa experimentez si eu treaba asta sa vad daca este adevarata.[/quote]
pe batranelul in cauza il cheama Gerhard Plattner, si are la activ foarte multe recorduri de consum. a fost si in Romania (ca sa promoveze grupul Porsche, conducand o Fabia 1.4TDI prin europa)[/quote]
Batranelul e seful meu de la munca:D
pe batranelul in cauza il cheama Gerhard Plattner, si are la activ foarte multe recorduri de consum. a fost si in Romania (ca sa promoveze grupul Porsche, conducand o Fabia 1.4TDI prin europa)[/quote]
Batranelul e seful meu de la munca:D
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot