Pagina 1 din 2
Discuri de frana
Scris: Mar 06-Mai-2008 10:46
de XENON
m-am uitat astazi la discuri si am vazut ca a aparut de curand pe ambele discuri un soi de "sant" (shantz), lat cam de 1 mm, si destul de adanc pe suprafata ambelor discuri, mai pronuntat pe dreapta, cam la 1cm de marginea exterioara a discului. cum o fi aparut? de la eventuale pietricele prinse intre disc si placuta? sau cum?

Scris: Mar 06-Mai-2008 11:18
de khan
placute cu compozitie neomogena
Scris: Mar 06-Mai-2008 11:47
de XENON
pai sunt cele originale (din fabrica), Bosch.

deci nu ar putea fi de la alti factori externi? prezinta vreun risc (pt. discuri)? sa le schimb?
Scris: Mar 06-Mai-2008 12:30
de Mishoo
Singura data cand mi-am schimbat la service placutele de frana mi-am bulit un disc."Mesterul" mi-a pus-o pe una invers, cu metalul pe disc...
Scris: Mar 06-Mai-2008 17:57
de XENON
chiar nu mai are nimeni nicio parere?(si daca e din cauza placutelor ce ar trebui sa fac?
Scris: Mar 06-Mai-2008 19:55
de XENON
cam asa arata "problema":
asa arata discul de pe stanga...

si asa arata pe dreapta...

ceea ce ma intriga este faptul ca urmele par simetrice si au aparut in urma unui drum destul de lung pe la mare si in zona pesterii Sf. Andrei. (cam 600km.)
Scris: Mar 06-Mai-2008 20:15
de vldst
O astfel de problema a existat si la unele exemplare de Toyota Avensis.
Din cate stiu eu, cauza problemei era calitatea neconforma a discurilor. Solutia? Tipic japoneza: inlocuirea discurilor pe garantie.
Nefiind mecanic de meserie, nu iti garantez ca si in cazul tau discurile sunt de vina.
Scris: Mie 07-Mai-2008 05:19
de ram84
Da o fuga la service si poate te lamuresc cei de acolo...la mine nu a aparut... inca

Scris: Mie 07-Mai-2008 13:51
de XENON
desi am plecat de acasa pregatit de scandal, dupa o scurta discutie mai aprinsa cu reprezentantul de service am fost programat la un control amanuntit. omul a venit, s-a uitat la disc, a zis ca nu e el in masura sa se pronunte, dar totusi crede ca e de la vreo piatra. desi am mai auzit teoria asta nu am crezut.procedura de verificare consta in masurarea adancimii santurilor si mai ales (in cazul in care ar fi etrierul stramb) sa se uite si pe interiorul discului sa vada daca exista uzura omoloaga cu cea de pe exterior.

in momentul respectiv mi-au disparut nervii, m-am linistit pt. ca mi s-a parut foarte logica treaba asta. asa ca m-am dus acasa, am dat rotile jos si am constatat ca pe interior nu exista astfel de uzuri. acum chiar am inceput sa cred ca un factor extern e de vina, pt. ca "darele" au aparut in urma drumului spre mare + un drum spre Pitesti, ambele cu viteze de peste 150km/k. pana acum cu drumurile astea sigur nu erau fiindca de cand am jantele pe masina verific discurile f. des, fiindca e f. facil.
Scris: Mie 07-Mai-2008 15:16
de skynet
jante???? ce jante? vrem poze

Scris: Mie 07-Mai-2008 18:10
de XENON
pozele le-am pus de mult timp (dar nu mai stiu unde

. cauta ca sunt pe undeva pe aici postate.
Scris: Joi 08-Mai-2008 17:01
de XENON
am dat astazi jos placutele si pot sa spun ca cel mai probabil a fost un factor extern, deoarece placutele, in loc sa prezinte niste unflaturi/coame in dreptul santurilor de pe disc, cum ar fi trebuit daca era ceva mai dur in ele, aveau tot un sant detul de adanc. arata ca si cum un graunte de "ceva" a ros si din placute si din disc.
ce am mai constatat este ca placutele sunt foarte proaste, poroase, se descompun la cea mai mica atingere cu un obiect metalic, ce sa mai, ferodoul de pe ele nu arata deloc normal (nu e compact). asa ca astazi am comandat un set de placute Ferodo Premier, maine dimineata o sa le si montez si sper sa se mai estompeze in timp zgarieturile de pe discuri. normal ar fi fost a dau discurile jos si sa le refac la strung planeitatea, dar chiar nu am chef sa muncesc atat, pt. ca situatia nu e chiar asa de grava precum mi s-a parut la prima vedere. si oricum, daca dau discurile jos cu siguranta nu o sa ma lase constiinta sa nu pun altele noi. adica alti bani cheltuiti aiurea (aiurea pt. ca masina nu se manifesta in nici un fel negativ la franare. nu scartaie, nu se simte nimic in volan, franeaza "beton", egal etc.)
Scris: Joi 08-Mai-2008 17:14
de patrick
bine era sa schimbi si discurile, ca altfel o sa se modifice si placutele noi.si tot asa si la urmatoarea schimbare.mai bine incepi cu seturi noi ca sa stii de oo treaba.parerea mea
Scris: Vin 09-Mai-2008 11:18
de XENON
stiu ca era bine, dar era prea scump.
am schimbat astazi placutele, dupa cum am spus sunt Ferodo Premier, au venit in cutie si cu cleme de retinere a placutelor noi si suruburi de fixare a etrierului. clemele respective le-am pus noi, la suruburi nu era cazul . (

toti producatorii dau in ambalaj si accesoriile de montaj?). la remontare am degresat bine totul cu spray de frane si suruburile de fixare le-am uns pe filet cu Loctite 270 (solutie de blocare pt. suruburi). din pacate calca putin si pe marginea dinspre centrul discului , adica nu s-au asezat perfect in urmele celor vechi, dar pare sa se rezolve dupa cateva franari mai puternice. pe langa respectivele santuri, uzura obisnuita discului (ca la majoritatea masinilor low-cost actuale) este dezamagitoare. ieri mi-a aratat cineva niste discuri aftermarket pe un Cielo care dupa 12.000km de "pilotat" intens prezentau uzuri aproape inexistente. la vecinul meu la Logan in schimb, dupa 17.000km, parca mai rau decat la mine, desi merge cu ea ca un bunic

. la alt prieten la C4 dupa 20.000, aceasi poveste...discurile "mancate". sper ca poate urmatoarele pe care o sa le pun sa reziste mai bine decat actualele.
si iata si "dovada" (dupa ce am scos tot praful cu sprayul de placute:

Scris: Vin 09-Mai-2008 12:02
de tartorul
La tine problema este evidenta: defect de fabricatie. Cei de la service trebuiau sa iti schimbe pe garantie ambele discuri si placute daca masina este in garantie. Din poze reiese ca nu e sant, ci este in afara discului si probabil o sa iti distruga mai repede si placutele noi.