Pagina 1 din 1

Schimb uleiul in cutie.

Scris: Mie 26-Noi-2008 21:36
de XENON
am cumparat deja uleiul, este Aral EP SYNTH. SAE 75W-90. este printre cele mai performante uleiuri la ora actuala (se si gaseste f. greu), fiindca e un ulei de transmisie full-sintetic, ceea ce e destul de rar. ATS-ul baga in cutiile de C1 Total Transmision BV 75W-80 mineral, dar pe saitul ARAL e recomandat si acesta cu viscozitate 90 la cald pt. Aygo.
maine, daca e vremea buna il pun si revin cu impresii (fie ele placebo sau nu :D ). intra 1,7l.
saitul ARAL zice asa:"Use this multigrade oil in place of single-grade oils in accordance with API GL 4 (SOW 80W, 85W-90), in case of shifting difficulties (e.g. hard to shift gears, noisy )". nu stiu cu ce vine C1 din fabrica, dar Totalul de la ATS are norma API GL 4 PLUS, si Aralul asta la fel. diferenta este ca unul e mineral si celalat sintetic, si e un pic mai vascos la cald, iar dintre uleiurile de transmisie de la Aral este "THE BEST".

a, era sa uit, am comandat bujii Denso IridiumPower. daca se tine baiatul care le aduce de cuvant, ar trebui sa vina in maxim 10 zile. urmeaza si schimbul de ulei de motor: Aral HighTronic 5W-40, ca de obicei. :wink: cred ca n-am apucat sa fac nici 6000km cu uleiul actual. e (aproape) transparent pe joja. dar daca tot nu dau bani pe manopera, de ce sa nu il schimb...? :P

Scris: Mie 26-Noi-2008 21:54
de bogdan78
Ce chestie si cu pasiunile astea.
tre sa ai grija totusi si cu schimburile de ulei prea dese. Se uzeaza filetele de la filtru de ulei, de la busonul de golire :).

Scris: Mie 26-Noi-2008 23:28
de XENON
:lol:

Scris: Joi 27-Noi-2008 14:26
de XENON
Rezultate schimb ulei cutie:
1. intra mai usor in marsarier. asta e clar, la restul treptelor nu prea vad mare diferenta.
2. uleiul vechi mi s-a parut mult prea uzat pt. un ulei de cutie. prea negru pt. o cutie cu 26.000km. ori cutiile astea de tripleti (care schimba mai prost decat la alte masini) au uzura mai mare, ori de la stilul meu mai rapid de a schimba treptele (desi nu cred, fiindca ca nu o carai sau alte chestii de genul asta), ori cutia mea are ceva, nu stiu, dar cred ca uleiul era prea uzat. spre comparatie am schimbat acum aproximativ 1 an uleiul dintr-o cutie de Passat model 1990, si desi avea vreo 200.000km de la ultimul schimb, uleiul a iesit gri-verzui, adica culoarea aceea tipica de T90. chiar il rog pe khan sau altcineva avizat sa isi dea o parere. a intrat cam cu 100g mai mult decat dadeau pe sait. masina era f. putin ridicata de fata, dar nu cred sa fie o problema vreo 50-100g in plus.

Scris: Dum 30-Noi-2008 19:34
de khan
am vazut si pamint in unele cutii de viteze si mergeau ca... unse. din contra, mai demult am reusit sa termin o cutie (de fapt sincroanele) intr-o singura seara (un drum de vreo 150 km fara excese) pentru ca tocmai pusesem ulei romanesc din lipsa de altceva. acuma, ori am fost eu ghinionist, ori... cine stie. cert e ca uleiul de cutie Total, cel recomandat, e chiar f tare, am doua cutii care au fost montate pe BX-ul meu si care au mers numai cu 75W80 de la Total, ambele depasesc 200.000 km fara interventii si crede-ma ca si-au luat-o, pe rind, de numa ele stiu cum mai tin inca. de asta eu n-as schimba pe nimic uleiul original. cit despre aspect, intr-adevar se imbicseste f repede si isi schimba culoarea, dar greu isi pierde proprietatile, asa ca daca ce ai scos de la tine din cutie nu e saturat in pulbere metalica, poti sa il pui linistit la loc. oricum ce ai pus tu e un pic peste specificatii, e cam mult 90-ul de dupa W, adica nu scade indeajuns viscozitatea la cald, lucru care poate duce la uzuri premature din pacate. vezi cum se comporta in timp