Pagina 1 din 3
cum rezista articulatiile/suspensia in timp???
Scris: Mie 22-Aug-2007 21:48
de XENON
cei care aveti mai multi kilometri, v-as ruga sa-mi spuneti cum se prezinta suspensia, cam la ce gropi a rezistat masinuta etc.
ideea e ca fiind o suspensie asa de sportiva( a se citi "tare") nu stiu cum rezista in timp. am auzit de la prieteni cu masini mai "smechere" ca din contra, o suspensie tare ar rezista chiar mai bine in timp, dar mi-e greu sa cred, pt ca nu mi se pare logic. adica eu personal consider ca fiind mai rigida absoarbe mai greu socurile, deci se uzeaza mai repede (parerea mea).
de exemplu astazi dimineata am mers pana la Constanta si imediat cum am intrat pe podul de la Cernavoda de peste ecluza, am zburat peste primul rost de dilatatie (care arata ca un mic sant, dar cu marginile FOARTE line), am simtit un mic soc si 5 min. mai tarziu cand am facut un popas, am observat capacul de la roata stanga fata care avea o indoitura asa incat marginea lui ajunsese din exteriorul jantei pe interiorul muchiei jantei (sper ca m-am exprimat clar), deci se indoise un pic spre interior in urma turtirii la impact a cauciucului. culmea este ca janta pare neatinsa, ceea ce e bine.cel putin la ochi, poate pe centrifuga se vede altceva-o sa verific.
Scris: Mie 22-Aug-2007 22:02
de alexd
teoretic, daca suspensia este mai tare, amplitudinea miscarilor pieselor mobile ce compun ansamblul mecanic, este mai mic. Adica - pivotul se misca mai putin, la fel si bucsele de bascula...automat uzuri mai mici. Exista si o vorba...doare la fund dar nu doare la buzunar...
Nu este aplicabil in 100% din cazuri, dar orice legenda are si un sambure de adevar.
Scris: Mie 22-Aug-2007 22:15
de XENON
sper sa se aplice si la C1...
Scris: Joi 23-Aug-2007 13:31
de nicum
...si tot din cauza ca suspensia are cursa scurta si amortizarea e slaba, socurile de la drum sint preluate de pivoti, bucsi, bielete, etc. si finalmente de sofer.
Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.
Pivotul are in interiorul burdului vaselina, nu se freaca pe uscat (idem la bielete), iar la bucsi se uzeaza partea de cauciuc, nu aia de metal.
Scris: Joi 23-Aug-2007 14:00
de sorin.
Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.
Fals. Sunt rigide pt. ca daca urci 5 persoane si suspensia ar fi moale, ar merge cu burta pe sosea

Scris: Joi 23-Aug-2007 15:36
de gabi.r
eu cred ca japonezii si cei de la PSA au studiat bine suspensia si articulatiile.Intr-adevar masinuta e rigida, dar mai degraba dau vina pe drumurile noastre decit pe suspensie.
Sigur cind au proiectat suspensia nu au tinut seama de drumurile din RO.
Eu am pina acum 9200 km si "zdruncina" la fel ca la inceput

Scris: Joi 23-Aug-2007 16:56
de dionescux
19.000 km intr-un an si totul e ok.
Am mers pe drumuri de pamant (dar incet) pe niste coclauri de imi era frica sa nu raman pe burta

.
Ce pot sa spun e ca suspensia nu mai este asa tare ca la inceput.... s-a mai lasat putin, in rest totul ok, nu se aud zgomote suspecte si nu au aparut jocuri ciudate la articulatii.
Scris: Vin 24-Aug-2007 13:37
de nicum
sorin. scrie:Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.
Fals. Sunt rigide pt. ca daca urci 5 persoane si suspensia ar fi moale, ar merge cu burta pe sosea

Sint masini mari si moi in care urci 5 persoane si nu dai de pamint. Cum argumentezi chestia asta? Si nu vorbesc aici de masini hidraulice

Scris: Vin 24-Aug-2007 17:46
de skynet
nicum scrie:sorin. scrie:Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.
Fals. Sunt rigide pt. ca daca urci 5 persoane si suspensia ar fi moale, ar merge cu burta pe sosea

Sint masini mari si moi in care urci 5 persoane si nu dai de pamint. Cum argumentezi chestia asta? Si nu vorbesc aici de masini hidraulice

corect! de ex are un prieten renault espace si are suspensia foarte moale si urcam 7 pers in ea

Scris: Vin 24-Aug-2007 17:48
de sorin.
Sint masini mari si moi in care urci 5 persoane si nu dai de pamint. Cum argumentezi chestia asta? Si nu vorbesc aici de masini hidraulice
Foarte greu

Masinile mari sunt mai grele goale.
Scris: Vin 24-Aug-2007 18:56
de XENON
intrebare: daca janta nu are o indoitura vizibila, e posibil sa se vada altceva pe aparat la vulcanizare si sa trebuiasca echilibrata??? (ca de indreptat nu prea se poate - daca nu se vede nmk n-ai ce sa indrepti)
sa nu ma duc degeaba

Scris: Vin 24-Aug-2007 18:57
de skynet
se simte ceva in volan la viteza mica ?? ai janta de otel sau aliaj ?
Scris: Vin 24-Aug-2007 19:01
de XENON
si haideti mai bine sa vorbim strict de C1 si ale sale suspensii ca eu despre asta deschisesem subiectul (experiente traite cu C1)

Scris: Vin 24-Aug-2007 19:02
de XENON
janta otel nu sse simte absolut nmk nici la 160
e vorba de dambul din topic, care mi-a indoit capacul, janta m-am uitat mult si vizual pare absolut ok
Scris: Vin 24-Aug-2007 19:08
de skynet
scuze, am uitat care este ideea topicului.
Ca sa nu fiu total offtopic spun si eu o patanie cu c1: intr-o seara veneam pe dn1 dinspre sibiu (facusem aprox 500 de km in ziua aia + semafoarele alea idioate) si mergeam in spatele unui logan (sofer idiot) cu aprox 120 km/h si dintr-o data vad ca franeaza apoi trece peste o cale ferata cu aprox 100 km/h iar calea ferata era jalnica. am apasat pedala de frana cat am putut si am ajuns cam la 80 de km/h apoi am dat drumul la frana in dreptul ei iar masina s-a cutremurat toata, pana si bordul s-a auzit si nu a patit nimica nici pana in ziua de astazi. jentile de otel sunt mai rezistente
