BX 19 TRD, ex 16 TRS
Moderator: Echipa Tehnica
- alexshelby427
- simpatizant
- Mesaje: 82
- Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
- Localitate: Brasov
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
clar ca tubulara e cea mai buna..dar fiind doar de 8 merge cu o inelara simpla fara probleme si nu strici nimic.
Oricum, bx-ul dupa ce mergi vreo zi asa se aeriseste singur si la frane..
Apropo, tubularele sunt excelente:eu nici nu mai am de ex cheie de roti..folosesc o cheie tubulara cu cot care se desface pe post de cheie de roti
Oricum, bx-ul dupa ce mergi vreo zi asa se aeriseste singur si la frane..
Apropo, tubularele sunt excelente:eu nici nu mai am de ex cheie de roti..folosesc o cheie tubulara cu cot care se desface pe post de cheie de roti

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- alexshelby427
- simpatizant
- Mesaje: 82
- Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
- Localitate: Brasov
Am vazut prin niste tutoriale .pdf cum arata lichidul din etrieri si m-au convins sa umblu la aerisitoare, mai ales ca nu stiu cine a mai umblat pe acolo inaintea mea.
Astazi m-am uitat la becurile H4, sunt Tungsram unguresti si par OK, mai trebuie sa umblu putin la suruburile de reglaj ca sigur faza de intalnire bate prea jos, dispersorul si sticla de far sunt destul de ok.
Am mai schimbat un bec de frana (fac aproape zilnic un control de "vizibilitati") si am ramas uimit de cat timp mi-a luat, cam 1-2 min
, fapt care imi intareste opinia ca la masinile actuale intesate de electronica aceste operatiuni banale si care de multe ori trebuie efectuate in parcari pe marginea strazii au fost complet neglijate sau lasate in seama mecanicilor de service.
Am facut si un voiaj scurt pe drumul de Poiana Brasov (primul in BX) sa vad cum se comporta masina pe drumuri montane, e ok, fara mult fum negru in retrovizoare.

Astazi m-am uitat la becurile H4, sunt Tungsram unguresti si par OK, mai trebuie sa umblu putin la suruburile de reglaj ca sigur faza de intalnire bate prea jos, dispersorul si sticla de far sunt destul de ok.
Am mai schimbat un bec de frana (fac aproape zilnic un control de "vizibilitati") si am ramas uimit de cat timp mi-a luat, cam 1-2 min

Am facut si un voiaj scurt pe drumul de Poiana Brasov (primul in BX) sa vad cum se comporta masina pe drumuri montane, e ok, fara mult fum negru in retrovizoare.




- alexshelby427
- simpatizant
- Mesaje: 82
- Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
- Localitate: Brasov
Vremea de afara m-a impiedicat sa fac schimbul de ulei hidraulic, in schimb mi-am facut o copie a cheii la Bricostore (Bricoservice) cu 27 RON pentru ca nu aveam decat una si imi era cam frica, parea cam slabita..
Are cineva o cheie originala de BX ? E cumva de la Simplex sau aveam doar o copie la randul meu ?
Am un zgomot ciudat (ca un ticait de temporizator din ala de fiert oua) intre 40 km/h si 60-70km/h care se aude din instrumentele de bord.
Poate fi de la cilindrul vitezometrului ? A mai auzit cineva asa un zgomot ? Poate ma puteti ajuta sa stiu daca il pot remedia.
Are cineva o cheie originala de BX ? E cumva de la Simplex sau aveam doar o copie la randul meu ?
Am un zgomot ciudat (ca un ticait de temporizator din ala de fiert oua) intre 40 km/h si 60-70km/h care se aude din instrumentele de bord.
Poate fi de la cilindrul vitezometrului ? A mai auzit cineva asa un zgomot ? Poate ma puteti ajuta sa stiu daca il pot remedia.

- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Trebuie sa ai o cheie de rezerva.
Masina a venit din fabrica cu doua chei Simplex.
Da, tacanitul ala de la vitezometru..cred ca numai cu numele e Veglia, eu nu cred ce e Veglia original. Si la mine tacane precum la Dacia 1300.
La 120 se intarareste limba si nu mai ticaie, parca vrand sa ma avertizeze.Cred totusi ca e de la cablu..
Masina a venit din fabrica cu doua chei Simplex.
Da, tacanitul ala de la vitezometru..cred ca numai cu numele e Veglia, eu nu cred ce e Veglia original. Si la mine tacane precum la Dacia 1300.

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- alexshelby427
- simpatizant
- Mesaje: 82
- Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
- Localitate: Brasov
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Daca ai acces la un elevator, scoate si sferele de pe spate. Si pentru ca cilindrii sunt inclinati, poti baga in ei o carpa curata sau hartie pt. a absorbi uleiul care ramane acolo. De fapt, toate sferele ar fi bine sa le dai jos. Ai putea sa scoti si furtunul de alimentare de la pompa. Ideea este sa scoti cat mai mult ulei vechi din instalatie. Nu stiu daca astea erau scrise in documentul tau. Spor la treaba!
- alexshelby427
- simpatizant
- Mesaje: 82
- Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
- Localitate: Brasov
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
puteai doar sa dai vasul jos...sa il cureti..si sa pui lhm..Evident ca mai ramanea h46 in instalatie(cam un litru). Treaba asta dura o ora maxim.
Daca scoti si furtunele si sferele spate..si sa se scurga mai mult, evident iti va lua mai mult timp. Oricum chiar si asa iti va ramane vreo 500ml in instalatie..e imposibil sa il scoti pe tot!
Daca scoti si furtunele si sferele spate..si sa se scurga mai mult, evident iti va lua mai mult timp. Oricum chiar si asa iti va ramane vreo 500ml in instalatie..e imposibil sa il scoti pe tot!
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- alexshelby427
- simpatizant
- Mesaje: 82
- Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
- Localitate: Brasov
Ieri am reusit intr-un finat sa scap de H46 si sa umplu cu Hydraurincage.
Am curatat bine ambele filtre (aspiratie si retur - pe ultimul l-am gasit scufundat in ulei din cauza clemei metalice rupte), am spalat vasul (care la modelul meu nu a iesit decat dupa ce am mutat filtrul de motorina cu tot cu suport) si am aerisit franele.
M-au ajutat niste colegi si a durat 1 ora. Pompa hidraulica am amorsat-o scotand furtunul de aspiratie nu din vas si din pompa (era mai usor ca la vas am furtunul cam imbatranit si nu vroiam sa dau jos colierul ala mai complicat) si tragand aer "cu gura" exact cum scoti benzina/motorina din rezervor. A mers de minune.
Cred ca e prea devreme sa imi dau seama de schimbari, sigur s-a imbunatatit directia si timpul de ridicare dupa pornirea motorului.
La 500 km am sa ma uit din nou putin la filtre sa vedem ce e pe acolo.
Imi recomandati si altceva in mod anume ?
Si o poza cu Citronela in zapada asistand la Raliul Brasovului.

Am curatat bine ambele filtre (aspiratie si retur - pe ultimul l-am gasit scufundat in ulei din cauza clemei metalice rupte), am spalat vasul (care la modelul meu nu a iesit decat dupa ce am mutat filtrul de motorina cu tot cu suport) si am aerisit franele.
M-au ajutat niste colegi si a durat 1 ora. Pompa hidraulica am amorsat-o scotand furtunul de aspiratie nu din vas si din pompa (era mai usor ca la vas am furtunul cam imbatranit si nu vroiam sa dau jos colierul ala mai complicat) si tragand aer "cu gura" exact cum scoti benzina/motorina din rezervor. A mers de minune.
Cred ca e prea devreme sa imi dau seama de schimbari, sigur s-a imbunatatit directia si timpul de ridicare dupa pornirea motorului.
La 500 km am sa ma uit din nou putin la filtre sa vedem ce e pe acolo.
Imi recomandati si altceva in mod anume ?
Si o poza cu Citronela in zapada asistand la Raliul Brasovului.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot