Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat
Moderator: Echipa Tehnica
Multumesc frumos pt. atentia acordata!!! Scuze pt. absentza, dar am avut o perioada extrem de lunga in care nu m-am descurcat prea bine cu banii...motiv pt. care masina a stat mai mult pe trotuar in fatza blocului...Am mers 2 ierni pana si pe viscol cu bicicleta...Asta apropos de "vreme de bicicleta"...
..."Un crocodil pe lac statea,
Si cugeta: Ce p____ ___ ?!? Ce p____ ___?!?
...............................
Crocodilul TOP este inca la mine si a fost resuscitat si trezit din hibernare cu elecrosocuri cu 380 V...
...Intai a trebuit sa remediez toate distrugerile pricinuite de bunii mei vecini si odraslele lor...Parbriz schimbat...Ambele oglinzi schimbate...Geam far dreapta schimbat...Urma zgariata usa stg.F polishata (pt. ca a reusit o shoferitza sa mi-o juleasca de la un capat la altul...
)...
...I-am schimbat si stopurile...pt. ca cele originale erau complet matuite (ziua nu se mai vedea semnalizarea)(asa am luat masina)...
....Motorul a primit ulei Castrol EDGE 10w60 full sintetic...Sper sa se simta bine...
...I-am schimbat toba intermediara care era carpita si bazaia...Acum are o toba BOSAL noua...
...Acum este incaltat cu 4 cauciucuri noi Dunlop SP 01 Sport 195/55 R 15 cu care s-a schimbat radical comportamentul rutier al masinii...
...Apoi am revizuit cam toata hidraulica (sfere incarcate, sfere spate originale noi, corectoare curatzate si reglate, LHM schimbat, toate furtunele de retur din cauciuc schimbate...) multumita lui @retro.
...Problemele cu injectia inca persista (lipsa de putere la cald, consum mare si zgomot de detonatii la acceleratie)...La rece trage de rupe!!!....Am curatat saptamana trecuta injectoarele pe bancul cu ultrasunete, dar nu s-a simtit mai nimic...Deci nu era de acolo!!!...Acum suspectez bujiile...Ar putea fi prea calde...O sa incerc cu unele mai reci...
...Intre timp am facut rost si de niste roti de iarna pe 15" de C5...Sant negre, sant urate, dar sant extrem de usoare...Sant mai usoare decat rotile originale din tabla pe 14", cu cauciucuri 175!!!...Sensibil mai usoare!!!
Multumita lui @DJ-01-FAD am reusit sa fac rost si de niste capace frumoase de X2 pt. ele...
...Am uitat...Rotile de C5 au cauciucuri Dunlop WinterSport 3D 195/55 R 15 aproape noi (uzate 0,5 mm...am masurat unul nou in magazin)...sant ceva mai inalte, dar pt. iarna...cu drumurile de la noi e OK...Am facut o tura cu masina si se comporta foarte bine cu ele!!!
...Intre timp mi-a cedat motorul aerotermei (carbunii) dar multumita lui @DJ-01-FAD am reusit s-o rezolv mai ieftin...Cu ocazia asta am schimbat si filtrul de polen...L-am gasit plin de mizerie...mai rau ca sacul de aspirator...Nu mi-a venit sa cred!!!...Dupa schimbare masina a inceput sa bage frig la discretie cu A/C-ul pornit, iar aeroterma nu mai trebuie pornita decat la 25...50 % din turatia maxima, ca sa aerisesc interiorul (mult mai incet ca inainte...).
...La puntea fatza nu am avut prea multe de schimbat...Doar bieletele antiruliu...Restul e OK...
...Urmeaza sa-i schimb acum flansele de amortizor fatza...placutele de frana...si kitul de distributie...
..........................................................
Dupa curatirea si reglarea corectoarelor (reglarea inaltimii suspensiei...) + sferele spate schimbate si celelalte incarcate, stabilitatea masinii s-a imbunatatit muuuuult!!!....Cred ca masina avea botul prea sus...Cand am plecat seara de la @retro, am intrat intr-un sens giratoriu, tare...Nu mi-a venit sa cred cat de bine sta masina pe sosea!!!...De la Galati la Braila (noaptea) nu am mers sub 110...120...si tot as fi vrut mai mult...
...in conditiile in care eu nu prea exagerez...Sant un sofer destul de calm si nu ma prea hazardez...
..........................................................
Printre picaturi, am reusit sa-i demontez si farurile si sa le spal la interior (daca tot am schimbat unul din geamurile lor...)...Lumina lor a devenit mai alba, cu toate ca nu erau prea prafuite...
..........................................................
Cateva poze recente:
![Imagine](http://s10.postimg.org/pbymfomnp/Imagine051.jpg)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
..."Un crocodil pe lac statea,
Si cugeta: Ce p____ ___ ?!? Ce p____ ___?!?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
...............................
Crocodilul TOP este inca la mine si a fost resuscitat si trezit din hibernare cu elecrosocuri cu 380 V...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
...Intai a trebuit sa remediez toate distrugerile pricinuite de bunii mei vecini si odraslele lor...Parbriz schimbat...Ambele oglinzi schimbate...Geam far dreapta schimbat...Urma zgariata usa stg.F polishata (pt. ca a reusit o shoferitza sa mi-o juleasca de la un capat la altul...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
...I-am schimbat si stopurile...pt. ca cele originale erau complet matuite (ziua nu se mai vedea semnalizarea)(asa am luat masina)...
....Motorul a primit ulei Castrol EDGE 10w60 full sintetic...Sper sa se simta bine...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
...I-am schimbat toba intermediara care era carpita si bazaia...Acum are o toba BOSAL noua...
...Acum este incaltat cu 4 cauciucuri noi Dunlop SP 01 Sport 195/55 R 15 cu care s-a schimbat radical comportamentul rutier al masinii...
...Apoi am revizuit cam toata hidraulica (sfere incarcate, sfere spate originale noi, corectoare curatzate si reglate, LHM schimbat, toate furtunele de retur din cauciuc schimbate...) multumita lui @retro.
...Problemele cu injectia inca persista (lipsa de putere la cald, consum mare si zgomot de detonatii la acceleratie)...La rece trage de rupe!!!....Am curatat saptamana trecuta injectoarele pe bancul cu ultrasunete, dar nu s-a simtit mai nimic...Deci nu era de acolo!!!...Acum suspectez bujiile...Ar putea fi prea calde...O sa incerc cu unele mai reci...
...Intre timp am facut rost si de niste roti de iarna pe 15" de C5...Sant negre, sant urate, dar sant extrem de usoare...Sant mai usoare decat rotile originale din tabla pe 14", cu cauciucuri 175!!!...Sensibil mai usoare!!!
Multumita lui @DJ-01-FAD am reusit sa fac rost si de niste capace frumoase de X2 pt. ele...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
...Am uitat...Rotile de C5 au cauciucuri Dunlop WinterSport 3D 195/55 R 15 aproape noi (uzate 0,5 mm...am masurat unul nou in magazin)...sant ceva mai inalte, dar pt. iarna...cu drumurile de la noi e OK...Am facut o tura cu masina si se comporta foarte bine cu ele!!!
...Intre timp mi-a cedat motorul aerotermei (carbunii) dar multumita lui @DJ-01-FAD am reusit s-o rezolv mai ieftin...Cu ocazia asta am schimbat si filtrul de polen...L-am gasit plin de mizerie...mai rau ca sacul de aspirator...Nu mi-a venit sa cred!!!...Dupa schimbare masina a inceput sa bage frig la discretie cu A/C-ul pornit, iar aeroterma nu mai trebuie pornita decat la 25...50 % din turatia maxima, ca sa aerisesc interiorul (mult mai incet ca inainte...).
...La puntea fatza nu am avut prea multe de schimbat...Doar bieletele antiruliu...Restul e OK...
...Urmeaza sa-i schimb acum flansele de amortizor fatza...placutele de frana...si kitul de distributie...
..........................................................
Dupa curatirea si reglarea corectoarelor (reglarea inaltimii suspensiei...) + sferele spate schimbate si celelalte incarcate, stabilitatea masinii s-a imbunatatit muuuuult!!!....Cred ca masina avea botul prea sus...Cand am plecat seara de la @retro, am intrat intr-un sens giratoriu, tare...Nu mi-a venit sa cred cat de bine sta masina pe sosea!!!...De la Galati la Braila (noaptea) nu am mers sub 110...120...si tot as fi vrut mai mult...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
..........................................................
Printre picaturi, am reusit sa-i demontez si farurile si sa le spal la interior (daca tot am schimbat unul din geamurile lor...)...Lumina lor a devenit mai alba, cu toate ca nu erau prea prafuite...
..........................................................
Cateva poze recente:
![Imagine](http://s24.postimg.org/te3to8cr5/Imagine015.jpg)
![Imagine](http://s21.postimg.org/4u0klm4c3/Imagine010.jpg)
![Imagine](http://s8.postimg.org/utl7lq7z5/Imagine038.jpg)
![Imagine](http://s18.postimg.org/8zk994gqt/Imagine047.jpg)
![Imagine](http://s10.postimg.org/pbymfomnp/Imagine051.jpg)
Rica - Multumesc pt. aprecieri si urari!!!
...Si pe mine ma mai apuca cate o data dracii pe ea...dar de fiecare data cand merg cu o alta masina cu suspensie cu arcuri, mi se intareste convingerea ca sant un fericit ca am Xantia (sau Citroen cu suspensie hidro).
...De fiecare data cand ma sui la volan...cand o conduc, imi face placere s-o conduc...Ma simt bine la volanul ei, ma relaxeaza, ma face sa ma simt bine....Si asta e cel mai important!!!
................................
Am fost tentat sa o pun la vanzare...s-o schimb cu una mai noua (dupa 99)...sau un C5 - 2,0L-16v - 143 cp. Dar m-am gandit cam tarziu...Am apucat sa bag ceva bani in ea si nu mai merita s-o dau...Si pe undeva e mai bine, pt. ca 1,8-8v e o masina extrem de echilibrata. Nu are impozit si asigurare prea mari...motorul nu e exagerat de mare, dar nici prea mic...performantzele nu sant prea slabe...nu te incita permanent sa o calci cum se intampla la modelele mai puternice....Comportamentul rutier este foarte echilibrat si sigur...Suspensia nu e nici prea moale nici prea dura...E o masina de om normal care vrea sa se deplaseze calm si in sigurantza unde are treaba...
................................
Se pare ca este o masina destul de fiabila...exact cu a spus candva si DJ-01-FAD...Eu am avut o perioada de aprox. 3 ani in care nu am stat bine deloc cu banii...si doar ce cumparasem masina cu o luna inainte (nu apucasem sa fac nimic la masina...sa o pun la punct...sa-i schimb macar consumabilele...)...In aceasta perioada nu am bagat nici un ban in ea...Nu am schimbat decat o data uleiul din motor +filtrele...si alta data a cedat rulmentul de ambreiaj...Atat! Nici macar nu i-am incarcat sferele in acesti ani...pt. ca nu am mai avut bani...
...Pana si bateria este pe masina din Germania...de 5 ani...
...............................
Cu toate ca initial nu am fost foarte incantat de culoare...pt. ca sant foarte multe Xantia verzi...si in plus am mai avut o masina verde...acum constat ca nu arata rau deloc!!!...Are un aspect sobru...foarte potrivit cu liniile acestei masini...
...Mi-ar fi placut mai mult sa fie albastru-indigo...dar daca nu a fost sa fie.........
.................................
Vor mai urma si alte imbunatatiri ce tin in primul rand de buna functionare si sigurantza...si mai putin de aspect....
...La capitolul aspect, nu ma concentrez decat pe roti, tips de esapament si calitatea vopselei...Nimic altceva!!!
...Cred ca urmeaza un polish pe anumite zone ale caroseriei, expuse la zgarieturi de caini si pisici...Vreau s-o fac sa luceasca ca una noua!!!
..................................
Poate ca e mai bine ca nu am schimbat-o cu un C5...pt. ca C5 e muuult prea complicat si am inteles ca mai apar probleme cu electronica....Xantia e simpla...O poti intretine singur...
...Si pe mine ma mai apuca cate o data dracii pe ea...dar de fiecare data cand merg cu o alta masina cu suspensie cu arcuri, mi se intareste convingerea ca sant un fericit ca am Xantia (sau Citroen cu suspensie hidro).
...De fiecare data cand ma sui la volan...cand o conduc, imi face placere s-o conduc...Ma simt bine la volanul ei, ma relaxeaza, ma face sa ma simt bine....Si asta e cel mai important!!!
................................
Am fost tentat sa o pun la vanzare...s-o schimb cu una mai noua (dupa 99)...sau un C5 - 2,0L-16v - 143 cp. Dar m-am gandit cam tarziu...Am apucat sa bag ceva bani in ea si nu mai merita s-o dau...Si pe undeva e mai bine, pt. ca 1,8-8v e o masina extrem de echilibrata. Nu are impozit si asigurare prea mari...motorul nu e exagerat de mare, dar nici prea mic...performantzele nu sant prea slabe...nu te incita permanent sa o calci cum se intampla la modelele mai puternice....Comportamentul rutier este foarte echilibrat si sigur...Suspensia nu e nici prea moale nici prea dura...E o masina de om normal care vrea sa se deplaseze calm si in sigurantza unde are treaba...
................................
Se pare ca este o masina destul de fiabila...exact cu a spus candva si DJ-01-FAD...Eu am avut o perioada de aprox. 3 ani in care nu am stat bine deloc cu banii...si doar ce cumparasem masina cu o luna inainte (nu apucasem sa fac nimic la masina...sa o pun la punct...sa-i schimb macar consumabilele...)...In aceasta perioada nu am bagat nici un ban in ea...Nu am schimbat decat o data uleiul din motor +filtrele...si alta data a cedat rulmentul de ambreiaj...Atat! Nici macar nu i-am incarcat sferele in acesti ani...pt. ca nu am mai avut bani...
...Pana si bateria este pe masina din Germania...de 5 ani...
...............................
Cu toate ca initial nu am fost foarte incantat de culoare...pt. ca sant foarte multe Xantia verzi...si in plus am mai avut o masina verde...acum constat ca nu arata rau deloc!!!...Are un aspect sobru...foarte potrivit cu liniile acestei masini...
...Mi-ar fi placut mai mult sa fie albastru-indigo...dar daca nu a fost sa fie.........
.................................
Vor mai urma si alte imbunatatiri ce tin in primul rand de buna functionare si sigurantza...si mai putin de aspect....
...La capitolul aspect, nu ma concentrez decat pe roti, tips de esapament si calitatea vopselei...Nimic altceva!!!
...Cred ca urmeaza un polish pe anumite zone ale caroseriei, expuse la zgarieturi de caini si pisici...Vreau s-o fac sa luceasca ca una noua!!!
..................................
Poate ca e mai bine ca nu am schimbat-o cu un C5...pt. ca C5 e muuult prea complicat si am inteles ca mai apar probleme cu electronica....Xantia e simpla...O poti intretine singur...
...Intre timp, masina a primit si 2 flanse de amortizoare noi-originale...Acum pot sta si eu linistit...macar din punctul asta de vedere...Au costat ceva bani, dar cred eu ca merita!!!...Cu ocazia asta am sesizat ca masina preia mai frumos denivelarile mici...Parca e mai pregnanta senzatia aia de masina pe 4 mingi de cauciuc...
...................................
...Masina a capatat si furtunele de retur noi-originale (toate)...pt. ca s-a fisurat cel de la servodirectie...apoi unul de la suspensie...iar la incercarea de a le repara/carpi...au inceput sa se sparga ca grisinele...Asa ca am zis ca trebuie schimbate toate, ca sa nu ma lase in drum...Au costat "o geanta de bani" dar...asta e!
...................................
Intre timp, a cedat un cablu de frana de mana, le-am schimbat cu unele noi, dar pt. ca mecanicul a facut-o pe desteptul si nu a respectat ce scrie in manualul de service, unul a sarit din egalizatorul de sub masina si frana tinea doar pe o roata...slab...
...Acum m-am tinut de capul lui si le-a montat corect...Acum imi tine si mie frana de mana la 2-3 clik-uri...
...................................
Ieri am facut si ITP-ul (pt. ca expira) si...surpriza!!! Noxele au iesit super-OK!!!...Mai bine decat ultima data cand a fost la limita cu monoxidul de carbon...
Acum a iesit CO-ul 0,19% (max. admis 0,3...0,4%)...hidrocarburi nearse putine...si CO2-ul 14,8% (minim admis 10 sau 12%)...
M-a surprins placut!!!...Probabil ca si curatarea cu ultrasunete a injectoarelor si-a facut treaba...pt. ca am vazut ca in ultima perioada esapamentul a trecut de la negru-gazat, la incolor, cu urme de rugina...
...Probabil ca isi face treaba si uleiul Castrol Edge 10W60...care probabil nu se mai arde...sau nu mai scapa pe nicaieri in camerele de ardere...De acum nu mai pun decat Castrol Edge in motor!!! E clar!!!...E a 3-a oara cand mi se confirma calitatile acestui ulei!!!
.....................................
Acum urmeaza un schimb de bujii BOSCH (mai reci)...pt. ca daca e frig afara trage de rupe...chiar si dupa ce se incalzeste motorul...dar daca e cald afara, se aude zgomot de arderi detonante (bataie de avans) si nu mai trage cum trebuie (ma rog de ea...)...Mai mult ca sigur ca bujiile sant de vina!!!
...Apoi Kit-ul de distributie cu pompa de apa...apoi spalarea circuitului de racire...spalarea radiatorului...si schimbarea antigelului...
...................................
...Masina a capatat si furtunele de retur noi-originale (toate)...pt. ca s-a fisurat cel de la servodirectie...apoi unul de la suspensie...iar la incercarea de a le repara/carpi...au inceput sa se sparga ca grisinele...Asa ca am zis ca trebuie schimbate toate, ca sa nu ma lase in drum...Au costat "o geanta de bani" dar...asta e!
...................................
Intre timp, a cedat un cablu de frana de mana, le-am schimbat cu unele noi, dar pt. ca mecanicul a facut-o pe desteptul si nu a respectat ce scrie in manualul de service, unul a sarit din egalizatorul de sub masina si frana tinea doar pe o roata...slab...
...Acum m-am tinut de capul lui si le-a montat corect...Acum imi tine si mie frana de mana la 2-3 clik-uri...
...................................
Ieri am facut si ITP-ul (pt. ca expira) si...surpriza!!! Noxele au iesit super-OK!!!...Mai bine decat ultima data cand a fost la limita cu monoxidul de carbon...
Acum a iesit CO-ul 0,19% (max. admis 0,3...0,4%)...hidrocarburi nearse putine...si CO2-ul 14,8% (minim admis 10 sau 12%)...
M-a surprins placut!!!...Probabil ca si curatarea cu ultrasunete a injectoarelor si-a facut treaba...pt. ca am vazut ca in ultima perioada esapamentul a trecut de la negru-gazat, la incolor, cu urme de rugina...
...Probabil ca isi face treaba si uleiul Castrol Edge 10W60...care probabil nu se mai arde...sau nu mai scapa pe nicaieri in camerele de ardere...De acum nu mai pun decat Castrol Edge in motor!!! E clar!!!...E a 3-a oara cand mi se confirma calitatile acestui ulei!!!
.....................................
Acum urmeaza un schimb de bujii BOSCH (mai reci)...pt. ca daca e frig afara trage de rupe...chiar si dupa ce se incalzeste motorul...dar daca e cald afara, se aude zgomot de arderi detonante (bataie de avans) si nu mai trage cum trebuie (ma rog de ea...)...Mai mult ca sigur ca bujiile sant de vina!!!
...Apoi Kit-ul de distributie cu pompa de apa...apoi spalarea circuitului de racire...spalarea radiatorului...si schimbarea antigelului...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib