...Nu vreau sa-l descurajez pe Catalin...e doar opinia mea...Prefer Citroen-hidro.
Ma surprinde sa aud ca C5 nu se comporta bine in situatii limita...Mai ales ca are Hydractive 3+ pe el...Il poti trece pe sport si se rigidizeaza...coboara...etc...
...Cred ca in cazul tau a tinut mai mult de cauciucuri proaste...de altceva...Poate sfere descarcate sau de alt tip decat trebuie...Poate o inaltime prost reglata din corectoare...REFUZ SA CRED CA C5 NU STA BINE PE SOSEA!!!
In momentul in care stii ca mergi tare cu masina...tragi de ea...intri des in situatii limita, o incalti cu cauciucuri noi...pui totul la punct...etc...Daca nu, conduci linistit...
Nu te poti apuca sa ceri unei masini performantze maxime, daca ea are pe ea niste cauciucuri proaste (spre exemplu)...pt. ca patesti ce ai spus tu...
...Daca compari C5 cu Xantia Activa...Da! Aia e altceva...Activa are un comportament atipic, fatza de toate celelalte masini...Nu are legatura cu nimic din ce s-a fabricat pana acum...Am vazut o filmare pe YT dintr-o Xantia Activa V6...pe serpentine...


...C5 prin natura lui nu e o masina sportiva...Pana si dimensiunile lui te duc cu gandul la o limuzina...ceeace si este...E mai mult urmasul lui XM decat al Xantiei...Ori nu te apuci sa te dai pe un circuit de viteza in coasta cu o...limuzina...

Dar mi-e greu sa cred ca nu e o masina sigura!!!!
..................................................
Mie, daca mi-e teama de ceva la C5...mi-e teama de faptul ca e extrem de sofisticata si are extrem de multa electronica pe el...extrem de multe gadgeturi, care...nu intotdeauna functioneaza OK (mai ales in conditiile de la noi din tara...cu gropi...praf...mizerie...)
..................................................
Discutia cu Diesel vs. benzina e veche si ampla...Fiecare isi ia ce-i place...in functie de cat merge cu masina...de ce pretentii in materie de comfort are...si de ce motorizare ii face mai multa placere...Sant oameni carora le place crantzanitul si cuplul brutal de la Diesel...Eu unul nu sufar Diesel-urile si prefer sa cotizez mai mult la benzina (sau sa merg mai putin cu masina, dar cand merg sa simt benzinarul sub capota...
...Dupa principiul cheltuielilor reduse mi-am luat Xantia 1,8-8v si acum imi pare rau ca nu am luat una cu motor mai mare!!!...Daca luam una 2,0-8v sau 16v acum probabil eram multumit...Dar m-am luat dupa calcule din astea savante...cu taxele mari...consumul mare...si alte idei preconcepute...
...Acum as lua cu ochii inchisi C5-ul 2,0-16v de 143 cp!!! Asta e!...Nu am bani de benzina, nu merg...Nu am bani de asigurare, nu merg...Dar cand vreau sa merg cu ea, am un motor de 140 cp sub capota...nu o carutza la care apesi acceleratia si nu se intampla nimic notabil...
...La fel ca si in cazul Xantia 1,8-8v sau 1,8-16v...si HDI-ul 2,0L nu poate sa ofere prea mult la cei doar 90 sau 110 cp...cu tot cuplul pe care il are Diese-ul...La greutatea de 1200...1500 kg e nevoie de mai multa putere pt. ca masina sa se "miste" bine...
...Acesta este si motivul pt. care BMW-urile sant asa de apreciate...Pt. ca marea majoritate au motoare mari, cu putere mult peste cea a masinilor din aceeasi clasa....