
stai linistit ca sunt ok sudurile. nu conteaza sa fie frumoase, ci tzapene.
Moderator: Echipa Tehnica
khan scrie:stiu ca am mai scris despre masina mea pe aici dar disparat, asa ca m-am gindit sa adun tot la un loc
asadar, e vorba de un BX TZD Turbo care la achizitie se afla intr-o stare jalnica, dar care nu fusese lovit, avea doar usoare zgirieturi, dar multe, si nu avea pic de rugina. hidraulica era la pamint, avea jante de tabla strimbe si cu cauciucuri vraiste, se ridica greu, nu tacanea (mergea in continuu pompa), servodirectia mergea greu, dar avea LHM si nu era chiar murdar. motorul fumega usor si batea, planetarele clantaneau amindoua, furtunele de apa cam crapate si prinse cu coliere romanesti, radiatorul era infundat si curgea, pornea greu, bateau pivotii, bieletele de directie si antiruliu, bucsile de brat rupte, rotile spate erau cracanate si bucsile de la punte nu mai erau, doseurul de frina fisiia in continuu, usile de pe stg nu mai aveau opritor, becurile de bord arse, turometrul nu mergea, insa avea esapamentul perfect, interiorul neingrijit si murdar dar fara uzuri si rupturi, cutia de viteze ok, amortizoare fata uzate... stiu o sa ma intrebati de ce am mai luat-o. raspuns: nu stiu, dar azi nu mai e decit amintirea din masina aia.
asa arata azi
cit te a costat toata masina sa o faci asa ??
ce s-a facut intre timp
- schimb motor cu alt 1.7 TD reparat complet, apoi cu un 1.9 TD de Xantia (sau P405..) cu cutia originala de BX
- schimbat planetare, articulatii, rulmenti, bucsi, bielete, practic tot ce misca pe dedesubt
- sfere de XM Hydractive fata cu gaura de 0.7 si 35 bar pt fata si sfere XM Hyractive fata cu gaura de 0.6 si 25 bar pt spate
- jante Compomotive Motorsport de rallye 7J16, ET36, 4 X 114.75, PCB 66 montate cu adaptor cu gauri defazate grosime 20mm, cauciucuri 205/50-16 Michelin MXM, roti iarna cu jante P307 6.5J15 cauciucuri 185/65-15, cele de 14 nu mai incap din cauza discurilor mari
- esapament complet Borla, inox integral diam 65mm downpipe, diam 57mm restul, o singura toba sport, de trecere
- frine Xantia Turbo CT, fata disc diam 283mm grosime 26mm ventilat, etrier cu pistonas diam 57mm (fata de disc diam 266mm grosime 10mm neventilat, pistonas etrier diam 50mm), spate disc diam 224 grosime 9 mm etrier cu pistonase diam 34mm (fata de diam 224mm grosime 7mm, pistonase diam 30mm)
- bord (ceasuri) BX GTI 16V (la care s-a schimbat turometrul cu cel de TD) plus senzorii specifici (temp apa, temp ulei, nivel/presiune ulei)
- ceasuri suplimentare marca Pilot presiune supraalimentare, presiune ulei
- manete faruri si stergator de P405 cu comanda stergator spate inclusa (am renuntat la butonul din bord care functiona defectuos)
- volan BX GTI 16V
- ambele oglini electrice cu buton de comanda de Citroen CX
- hidraulica schimbata si revizuita complet, ar mai fi cite ceva de rezolvat dar functioneaz OK
- proiectoare noi originale Valeo si buton de comanda original
- bare fata/spate, eleron si grile aerisire originale BX GTI 16V MkII, urmeaza si restul kit-ului de caroserie (praguri, adaosuri aripi)
- instalatie Xenon
- interior
-radioCD Pioneer cu control iPod
dan1972 scrie:In plus, daca vrei sa schimbi motorul, va trebui sa schimbi multe piese de la suspensie, care sant total diferite la BX-urile cu motoare mari...Asta pt. ca motorul nou (daca vrei un motor mare...puternic...) va fi mai greu iar performantele masinii vor fi superioare.
Trebuie automat sa schimbi sferele suspensiei (sferele de BX 19 GTI sant total diferite de cele de pe BX 14)...barele stabilizatoare de la suspensie, care sant mai groase la modelele cu motoare mari...Si cred ca mai sant si altele, dar imi scapa mie. Sant ceva diferente intre modelele de BX si nu merge sa faci treaba pe jumatate.
Ca sa schimbi toate aceste piese te va costa ceva, dar mai ales vei avea mult de munca.
Cred ca e mult mai bine sa te concentrezi pe starea tehnica a masinii, nu pe tunning...pe modificari de aspect. Oricum nu vei reusi sa faci Lamborghini dintr-un BX. BX-ul arata frumos si are valoare daca il lasi in forma originala. Altfel risti sa pici in ridicol, precum cei care-si monteaza usi-fluture pe...Oltcit...
Si-ti mai spun din experientza...Toate zorzoanele care nu sant originale, creiaza probleme in timp.
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori