Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 23-Feb-2011 14:41

Ma intreb de ce nu le plac multor oameni Citroen-urile cu suspensie hidropneumatica ?!?
Cred ca pe langa vorba aceea cunoscuta: "Asta e de-aia cu perne de aer...Nu-ti lua ca daca se strica, nu ti-o mai repara nimeni..." si care e clar plecata din necunoastere si ignorantza...
Eu cred ca treaba asta pleaca si din alta directie...Cred ca la volanul unui Citroen-hidro te cam plictisesti....Nu te zdruncina...nu te scutura...nu trebuie sa stai crispat...e prea multa liniste si se aude prea clar muzica...Cred ca pt. acestia nu e bine cand e mai bine...De ce sa alegi o astfel de masina, cand poti sa-ti iei o alta, care sa te scuture, sa ai permanent grija volanului, etc
Cum poate oare sa nu-ti placa intr-un Citroen, cand masina te ajuta, poti calatori relaxat, se tine bine de drum, te scoate din situatii dificile pe sosea, sau nu ajunge in situatii dificile, pt. ca suspensia isi face treaba...?!?
Dar la romani nu ma mai mira nimic...
...Am ridicat aceasta problema, fiindca in ultima perioada am tot mers cu masina la ore tarzii, cand nu mai era nimeni pe strazi...si am putut sa ma bucur de mersul masinii... :D ...pe zapada...si am constatat ca masina e asa de linistita incat te plictisesti la volan...Comportamentul masinii...zgomotul...toate sant atat de firesti incat ai timp sa te plictisesti... :D
...Tot in una din serile trecute, am vazut o faza care m-a amuzat...Un Logan care traversa oblic niste linii de tramvai, a derapat lateral cu spatele, de nu s-a vazut...(cam 45 grd.)...Am avut timp sa vad figura celui de la volanul Logan-ului...Era crispat si speriat si se tinea bine de volan... :lol:
...Ce bine ca nu am Logan !!!

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Mie 23-Feb-2011 19:13

Cum dom'le sa te plictisesti in Citroen ? Tre'sa ai ceva la cap ca sa te plictisesti....mai ales acuma iarna cand iti poti perfectiona tehnica de a face 180 cu spatele.....:D Sau sa intri mai tare pe curbe cand aluneca putin pe jos si sa te distreze cand pleaca putin masina de fund ca apoi sa o redresezi usor , din unghiuri in care un "Golan" sau "VAG" e deja "la padure".....Dane ma dezamagesti.....

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 23-Feb-2011 22:02

Nu va povestesc ce placere e sa stai de-a buselea...in genunchi langa masina, bagat jumate pe sub volan, cu usa deschisa, pe ploaie, in frig...Am injurat cat pt. tot anul... Evil or Very Mad

Cateodata poate este mai bun un logan nou :lol:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 23-Feb-2011 22:19

Loganul l-am simtit si eu instabil de cele mai multe ori, dar nu despre astea este vorba. Sunt perfect de acord ca Citroen cele mai vechi sunt calumea, dar sincer ultimul C5 e dezamagitor rau de tot. Nu simti ca conduci un C5, motor de 140cp lenes, spatiu in spate ca la xsara si lista poate continua...

Ce imi place in schimb mult este xantia, dar si aici probleme.. Motorul hdi de 110 cp se simte artificial iar TD-ul este cam slab pentru Xantia seria 2. Cu alte cuvinte, nu exista o motorizare sub 2.0 nici benzina nici diesel care sa fie rapida cu adevarat. Xantia avea in anul 2000 motor de 2.0 diesel de 110 cp si BMW de 136. In 2001 C5 avea de 110, BMW de 150, in 2006 C5 - 136, BMW -163. Eu inteleg ca Citroen nu e o masina sport (desi castiga la WRC...), dar totusi...
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 24-Feb-2011 00:09

Mda....ai dreptate intr-o oarecare masura....la capitolul motorizare Citroen-urile sunt cam in urma...Cu toate astea eu sunt destul de multumit cu 1.8 16v-ul meu care trage destul de bine......Nu ma asteptam insa ca C5-ul nou sa fie atat de dezamagitor...O fi aceeasi problema ca la masinile celelalte care se vor economice si-anume motoarele subdimensionate pentru gabaritul masinii ?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 24-Feb-2011 09:21

1.4 benzina aspirat si 1.6 benzina aspirat pe renault, crede-ma ca nu ajuta deloc :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 24-Feb-2011 20:50

1.6 stiu sigur ca e la pamant . Am avut ocazia sa conduc un Megane de 1.6 si cutie automata care , intr-o depasire , doar cu vantul din spate aveai timp sa-ti duci manevra la capat , altfel era de preferat sa stai potolit :)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 26-Feb-2011 18:27

THUNDER77 - Ma scuzi, dar eu decand cu problemele financiare, m-am calmat mult cu stilul de condus...Tind sa devin pensionar... :cry:
Eu totusi vorbeam de ce-ti ofera masina la un mers linistit...normal...Nu scutura...nu zgaltaie...masina se incadreaza pe unde trebuie, chiar daca poate nu esti tocmai atent la manevre...nu derapeaza imprevizibil pe carosabil alunecos...etc.
Totul e asa de previzibil, de calm si de linistit, incat uneori chiar ai timp sa te plictisesti...Chiar imi place !!! 8) :lol:
..............................
Citroen-urile nu sant deloc in urma cu motorizarile !!! Vezi ce putere are un BMW 318 (pisicutza) si ai sa te convingi...Iar daca ne gandim la Xantia 2,0-16V sau 2,0-TurboCT...deja...nu vreau sa comentez...
Sigur...Are si BMW-ul motoarele in 6 cilindri de cilindree mare (2,5...2,8L...) dar acelea trebuie comparate cu Xantia 3,0-V6...Si acolo....sincer...nu stiu daca BM-ul nu iese shifonat...
Oricum Xantia nu e chiar la baie cu motoarele...La Xantia doar 1,6-8v este submotorizata...In rest motorizarile sant rezonabile....Chiar si a mea...1,8-8v de 103 cp, nu e chiar lenesa....Chiar si asa....cu defectiunea la injectie (injectoare murdare...sau ce o fi...) daca o calc la podea, nu se mai opreste din scartzait...Ea e lenesa sus...la viteza si mai ales dupa ce se incalzeste motorul...dar motorul se simte ca are viatza...Ti-am povestit ca l-am facut pe unul cu BMW 3 sa se calmeze... :lol: ...Nu e chiar asa rau...
C5....Gresit! Nu e dezamagitor !!! Mai ales cel nou...Uitativa la versiunile mai scumpe....Toate au puteri ametitoare...178...180 cp...etc...
Cat priveste spatiul interior, este limitat putin in spate, la nivelul capului (datorita formei cabinei...)...dar in fatza se sta ca pe fotoliul din sufragerie....Mie mi se pare superb...Cat priveste comfortul, am inteles ca este peste toate celelalte masini din clasa lui...Nu se compara cu nimic...Toti cei care l-au testat spun acest lucru...
Si ca bonus....am inteles ca e o liniste in masina, incat chiar te plictisesti... :lol:

sorin - E adevarat ca se strica uneori enervant de des...Dar oare celelalte nu se strica ?!?!? Hai sa fim seriosi !!!
Ca sa lamurim lucrurile....Noi aici vorbim despre niste masini cu 15-16 ani vechime si 200.000 Km in bord...sau dumnezeu stie cat or avea....300...400.000 Km....
Oare daca ne-am fi permis sa cumparam aceste masini de noi (0 Km) oare s-ar fi stricat atat de des ?!? Mi-e greu sa cred !!!
Dar chiar si asa....Daca comparam un Logan nou cu o Xantia de 15 ani, lucrurile tot nu stau rau....Nu ai auzit de Logan cu scaunul soferului rupt (scheletul metalic...)...Sau cu amortizoare duse....discuri de frane ovalizate...valve EGR dizlocate...lampi stop care nu mai functioneaza...tampoane de motor rupte....caroserie care rugineste la numai 1 an vechime....si lista ar putea continua...IAC!!! Imi vine sa vars!!! :vom:
In Germania, 60% din Loganurile vandute....dupa cateva zeci de mii de Km, nu mai trec ITP-ul...din cauza franelor inegale...si a altor probleme severe...
Si sa nu uitam ca Logan-ul nu este una din masinile cele mai nefiabile !!! Sant altele mai rele...Mergi intr-un service VAG si ai sa te ingrozesti ce vezi...Te asigur!!!
Da! Este adevarat ca e enervant sa ti se tot strice cate ceva la masina...Dar sant convins ca si celelalte masini fac cel putin aceleasi probleme, daca nu mai rau...

mbc - Asa este !!! La Citroen, cu cat te apropii de perioada actuala, cu atat se simte mai putin suspensia hidraulica...Am impresia ca erau mult mai placute la condus modelele vechi...XM...BX...CX...GS...DS...Nu stiu...Parca nu mai valseaza atat de frumos caroseria...nu se mai inclina...nu se mai leagana....cum faceau modelele vechi...
...Totusi sa nu uitam ca vitezele de deplasare au crescut cu trecerea timpului...Daca prin 60-70 era bine daca mergeai cu 70 Km/h...apoi prin 80-90 se mergea de regula cu 90-100 la sosea...Acum se merge cu 120-130 Km/h...
Probabil ca daca le-ar fi lasat cu suspensiile mai moi, nu ar mai fi facut fatza ritmului actual de deplasare pe sosele....Treaba asta stirbeste din personalitatea suspensiei hidropneumatice...
...Totusi, am un vecin care are un C5-1 Facelift si ma incanta de fiecare data cand il vad ca trece cu masina prin gropile din parcarea blocului...Masina se muleaza efectiv peste denivelari...Parca e un crocodil lenes care se taraste pe burta si mai scoate cate un picior mai in afara corpului, pt. a se deplasa...E super masina !!! Te asigur!!!
Cat priveste deplasarea rapida intr-un C5#1, chiar daca masina e mai ferma in suspensii si treaba asta chiar e vizibila, totusi masina sta excelent pe sosea la manevre rapide, dar in plus pe denivelari se leagana destul de fain....
..............................
Cat priveste motorizarile....Citroen castiga in WRC, cu C4...Dar e un prototip care nu mai are nimic in comun cu masina de serie...
Xantia sat putin mai prost decat BX-ul, nu neaparat cu motorizarile.....Ci cu greutatea masinii....Caroseria de Xantia este grea. Dar Cum altfel sa obtii securitate si liniste in masina, decat adaugand materiale pe ea...Insonorizari...ramforsari...ABS...Air-Baguri...etc...
Toate astea ingreuneaza masina....Ori nu te poti apuca sa pui numai motoare de la 3,5 L in sus, cum fac americanii, in conditiile in care in Europa, taxele si combustibilul sant f. mari....f. scumpe...
Da! Poate BMW sant mai priceputi in a face motoare....Sa nu uitam ca intre razboaie BMW fabrica motoare de avion...Erau meseriasi in motoare cu 6 cilindri in linie (BMW328 de prin 1938...care a fost o legenda la curse...)...BMW a facut/face motociclete...cu motoare in toate configuratiile posibile si imposibile (monocilindre longitudinale si transversale...bicilindre boxer...in 4 cilindri...etc...)
In vremurile astea, Citroen abia reuseste sa imprumute un V6 de la Maseratti...Asta e situatia...
Dar nici Citroen nu face masini si motoare de ieri de azi si nu stau chiar asa de rau...Sa nu uitam ca au fost pionieri in multe domenii...Angrenajele dintate cu dantura in V...tractiunea fatza...suspensia hidropneumatica si foarte multe altele...
Stiati ca 2CV-ul pe care toata lumea l-a luat in ris...nu putea fi rasturnat ?!? Cu toate ca masina era extrem de rudimentara, suspensia aia ciudata isi facea din plin treaba...chiar daca nu era hidropneumatica... 8) :lol:
Ca sa revin la subiect...Xantia nu sta foarte rau cu motorizarile !!! Cu exceptia lui 1,6-8V, celelalte sant suficient de nervoase...
Nu ma pricep la Diesel, dar totusi am inteles ca motorul acela...1,9 TD este destul de apreciat...trage destul de bine si e f. economic.
Sincer, daca ar fi dupa mine, nu as evita un 2,0-HDI de 110 CP (parca).
La ce te referi cand spui ca 2,0-HDI "se simte artificial"...??? E firesc ca fiind un motor cu "Common-Rail" sa nu mai vibreze....sa caraie...si sa bazaie ca un Diesel clasic....Dar asta nu poate decat sa te bucure, pt. ca vibratiile nu fac decat rau unei masini...si chiar celui care o conduce...
In plus, gandeste-te ca la un momentdat, s-ar putea sa platim taxa de mediu pe cat polueaza masina pe care o avem...in impozit...Ori HDI-ul sta mai bine cu poluarea din cate stiu eu...Si nu cred ca se va tine cont de norma EURO, ci de ce scoate masina efectiv pe esapament (CO la benzina si particule la Diesel...)...Asta e!...Asta e lumea in care traim!!!
Sincer, nu as evita C5-ul...E o masina faina rau...Si fiind fabricate recent (masini mai tinere) nici nu cred ca se strica asa de des...
In plus....un Turbo-Diesel de 140 CP cu o caroserie de 1500 Kg, te asigur ca trage vartos rau de tot...M-am plimbat cu un Mondeo TDCI de 140 cp si rupe in demaraje, chiar la viteze ridicate....Lasa spatele pana la asfalt cand pleci in depasire de la 100...110 Km/h...E destul !!! E suficient pt. un om de rand, chiar cu pretentii de sportivitate...

THUNDR77 - Am uitat ! Stai linistit ca la Megane 2 sedan, nici Diesel-ul nu sta mai bine cu demarajul...Parca au 1,6 de 90 cp...Si aia...abia se misca....Asa ca Xantia nu sta rau deloc !!! Sant altele mult mai slab motorizate !!!
Cat despre tinuta de drum...??? Are un amic de-al meu care are veleitati de bun pilot...native (are si motocicleta de 900 cmc de 100 cp...a mers pe motor de la 8 ani...) E un sofer f. bun...
Si imi spunea ca daca are o situatie mai dificila pe sosea la viteza mai mare (peste 120 Km/h) nu are baza in Megane-ul lui...Il pierde de sub control....Ii fuge spatele imediat...daca fortezi pe viraje...sau in frane...
Si e explicabil !!! Cum poti compara o suspensie cu punte semirigida (punte H) pe spate si un amarat de Mc Pherson pe fatza....si cred ca are si frane pe tamburi pe spate....Dar are 5 stele NCAP...Hai sa fim seriosi !!! :vom: :mrgreen:
....cu o masina (Xantia...sau chiar BX) cu suspensie cu roti independente, cu punte autodirectionala cu bracare controlata...pe spate...Cu farne pe discuri la toate rotile....etc....Si peste astea se mai suprapune si suspensia hidropneumatica, chiar Hydractive 2....sau chiar ACTIVA....Nici nu exista termen de comparatie !!! Nu putem compara vre-o data asemenea masini...
Si daca ma gandesc ca a dat o geanta de bani pe ea (a facut credit la banca...)...ma umfla plansul... :lol: :oops:
...Iar unchiul lui, vine din Austria cu un C5...la 84 de ani (asta inseamna rezistentza la condus scazuta si reflexe diminuate)...cu un sever handicap la unul din picioare....etc...etc...etc...vine fara sa opreasca de la Viena, pana in Braila...(au venit o data impreuna de acolo si s-a luat de ei..."Hai!!! Ce tot va opriti atat ?!? Nu ajungem nici maine la Braila in ritmul asta...!!!") :lol: :lol: :lol: :supz: Proaste C5-urile astea!!! :lol: E rau ca te cam plictisesti in ele!!! :lol: :twisted: Nu te oboseste....e prea multa liniste in masina...nu te scutura... :twisted:
........................
Eu cand vad un Citroen pe sosea, datorita faptului ca merg asa de uniform...de omogen....am impresia ca parca sant la opera si se canta o arie a unui compozitor celebru...Asta pt. ca se misca intr-un fel aparte si au linii atat de sobre, incat nu ma pot gandi decat la ceva sobru si rafinat...Parca e o partitura cantata la opera din Viena...Sant niste masini superbe, chiar daca se mai strica din cand in cand...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 26-Feb-2011 19:22

Batusi recordul la scris :lol:

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 26-Feb-2011 20:51

sorin. scrie:
Nu va povestesc ce placere e sa stai de-a buselea...in genunchi langa masina, bagat jumate pe sub volan, cu usa deschisa, pe ploaie, in frig...Am injurat cat pt. tot anul... Evil or Very Mad

Cateodata poate este mai bun un logan nou :lol:


Aceasta este o gluma , nu ?

Avatar utilizator
the judge
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Vin 24-Aug-2007 14:58
Localitate: craiova
Masina: Citroen C5 III Exclusive, Citroen Saxo VTS 16v
2: ex: 2x Xantia I, 2 x Xantia II, Xsara HDI
3: ex: Citroen Xsara VTS 16V, Peugeot 106 Rallye,

Mesajde the judge » Sâm 26-Feb-2011 21:09

nu mi se pare ca la 1200kg xantia ar fi grea.chiar si 1.6 face fata cat de cat.
CITROEN...covorul fermecat

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 27-Feb-2011 08:02

Nu era o gluma. Xantia clar este mai performanta si mai confortabila decat un logan, dar la peste 200000km. poate aparea oricand ceva care te poate lasa in drum, depinde cat de norocos esti. La o masina noua, sansele sa se intample asta sunt mult mai mici. Xantia este extrem de fiabila, dar noi vorbim de masini care se apropie de 20 ani :lol:
Daca vrem confort la bani putini, trebuie sa ne asumam si niste riscuri :lol:

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Dum 27-Feb-2011 14:44

De acord in privinta vechimii si a problemelor ce pot aparea cand nu te astepti...dar tot nu as da banii pe un Logan nou.....Crezi sau nu pica mai repede ca "vechiturile" noastre .

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 27-Feb-2011 17:49

@dan1972

1. condu un bx tzd turbo si dupa aia o xantia 2.0 hdi 110 cp. Raspunsul masinii la acceleratie nu e asa "brutal" ca si al bx, desi xantia este mai rapida. Xantia hdi 110 este ok (are si tatal meu) dar micile probleme la motor distrug toata placerea. Nu stiu ce anume are, nimeni nu stie, dar cand o conduc imi dau seama ca nu merge cum trebuie. Eu cu bx-ul actual nu am avut nici jumatate din problemele avute de tatal meu cu xantia.

2. nu e vorba sa pui motoare de 3.5 litri. Doar cretinii de americani fac chestia asta: cand nu sunt in stare sa inoveze cresc capacitatea clindrica. E vorba sa le eficientizezi pe cele de 2.0 sau 1.8 sau ceva asemanator. Nu zic sa fie subaru care din 2.0 aspirat au scos 160 CP sau mai bine, honda care a scos 200 cp din 2.0, dar totusi 135 cp si 0 la 100 in 11.0 secunde pentru xantia 2 2.0i 16v e... penibil. HDi-ul face 11.2 . Ar trebui sa primesti ceva pentru acel consum mare al benzinarului si nivelul ridicat de CO2 emis in atmosfera (217 pe langa 147 HDI)

3. daca citeai un pic mai atent, ai fi vazut ca am condus c5 cu motor 2.0 hdi 140 cp si am fost dezamagit. Avand in vedere ca eu conduc zi de zi un BX de 20 de ani, nu crezi ca e un pic cam rau?

Ce imi pare mie foarte rau este ca nu am condus suficiente masini BMW, Subaru sau Honda ca sa imi fac o parere corecta de comportamentul pe bune al lor, nu doar comparatii de specificatii. Din cei trei, din pacate doar BMW are o anumita tendinta spre un consum decent, ceilalti 2 fiind din Japonia...
"If in doubt, flat out!"

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 27-Feb-2011 18:01

Doar cretinii de americani fac chestia asta: cand nu sunt in stare sa inoveze cresc capacitatea clindrica.

Fac motoare mari pt. ca-si permit consumul mai mare si pt. ca sunt mult mai durabile la solicitari mari. Daca nici americanii nu sunt in stare sa inoveze...


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep