Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 16-Noi-2010 02:07

nu e de la catalizator, si detonatiile sunt clar de la avans; ti-am si zis ca am patit o problema dinasta, adica senzorul map lucra bine pana cand se incalzea compartimentul motor, apoi dispera. cum am pus altul si-a revenit. lectorul de pe volanta daca nu ar merge, nu ar putea sa mearga deloc motorul pentru ca in functie de ala se face si scanteia si injectia; mersul neregulat poate sa fie de la vreo supapa, dar este irelevant, nu ar trebui sa consume mult si sa detoneze din cauza asta. ecu se ia dupa senzorul map cand regleaza avansul, deci defectul poate fi chiar si in ecu in cel mai rau caz. eu mai am un calculator de 1.8 8v, dar inca nu l-am testat. o sa il pun pe masina mea si daca merge ti-l trimit sa faci teste cu el. map nu am, ca iti trimiteam. injectoarele lasa-le in pace, ca nu e de acolo. daca te apuci sa le cureti cu ultrasunete, dupa ce ca dai o tarna de bani, s-ar putea sa iti bati joc de ele. a patit treaba asta un coleg de forum, sorin. mai exact. o sa iti trimit documentatia de la espero, ca sa citesti acolo functionarea motorului. seamana foarte mult cu ale noastre, si este in romana, asa ca poti intelege perfect. are chiar si help, adica ii spui ce face si iti da toate cauzele posibile. si daca tin bine minte, acolo scrie ca verificarea map-ului se face si la rece si la cald, ba chiar iti da si valorile tensiunii pe iesire in anumite cazuri. mai am un amic cu o xantie identica cu a ta, adica tot TOP, chiar si verde, care face la fel ca a ta. a disperat, a facut 450 km in exterior cu 250 de lei ceea ce mi se pare total absurd pentru o asemenea masina, a mea consumand pe distanta asta cam 140 de lei. o sa fac eu niste teste la el zilele astea sa vedem ce descopar, si te mai tin la curent. apropo... tu ai iac dinala mare pus pe furtun, sau e pus pe corpul de admisie?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 16-Noi-2010 21:45

dj01fad - Multumesc mult pt. sfaturi !
Sa le ia dracu de sisteme de injectie, ca daca aveam o masina pe carburator, intr-o zi o reglam de la cap la coada. La un BX demontezi carburatorul si delco-ul bucati, le verifici cap-coada si e imposibil sa nu mearga. Nici o data BX-ul nu mi-a facut asa ceva...sa consume cat un camion si sa nu traga....Si sa nu reusesc sa-i dau de cap in cateva ore.
E o tampenie cu sistemele de injectie, ca sa mergem doar la service...Sa nu mai putem face nimic singuri...fara sa cotizam la service (de multe ori fara rezultate)...
Probabil veti spune ca sant de la tara, dar ma enerveaza teribil ca nu pot interveni asupra sistemului decat limitat si asta cu riscuri. Nu am inca un sistem de injectie acasa ca sa inlocuiesc pe rand diverse componente...Iar daca stric ceva, masina nu va mai merge o perioada...nici macar cat merge acum...
Stiu...pricep cum functioneaza un sistem de injectie...am citit despre subiectul asta de m-am saturat...Am ajuns la stadiul de nu mai am rabdare sa citesc complet o documentatie tehnica...Dar sant prea multe de verificat...Asta ma copleseste si ma enerveaza faptul ca la fiecare masuratoare pe care o faci, risti sa strici iremediabil diverse componente...De aceea nici nu prea-mi vine sa ma joc cu ECU de ex..
.........Catalizatorul....Nu stiu exact care e situatia la mine, dar stiu sigur ca o evacuare gatuita poate provoca lipsa de putere si consum crescut...La mine esapamentul nu e lovit nicaieri...Doar catalizatorul ar putea fi obturat...De ce spui ca nu are nici o treaba?!? Ma gandesc ca in 195.000 km, a avut timp destul sa se infunde....Chiar stiu ca am citit intr-un articol despre Xantia si la costurile de exploatare, era trecut catalizatorul la 100.000 Km...faceau calculul ca faci acesti km in aprox. 5 ani....
.........Detonatiile....Sant post-aprinderi si sant generate de puncte incandescente din camera de ardere. Dar nu apar numai din cauza unui avans reglat prost. Pot apare din mai multe cauze:
- Avans static/dinamic gresit reglat
- Benzina cu cifra octanica proasta
- Amestec sarac
- Temperatura prea mare (sistem de racire defect)
Cu avansul si cu benzina sant clare lucrurile, dar de exemplu la amestecul sarac pot fi de vina o multime de factori...Aer fals in galeria de admisie...Un dozaj prost aer-benzina din injectie...si de aici, o mie de alte cauze posibile...
Pana si un sistem de racire defect duce tot la o ardere cu detonatii...Sigur...La mine nu e cazul, fiindca nici vara nu-mi urca apa peste 87-90 grd...Chiar functioneaza ok. Ajunge destul de repede la 87...90 grd. si acolo intepeneste.
..........Senzor MAP.....Am inteles ideea...O sa-l verific si pe acela cand voi iesi cu masina, in asa fel incat sa se incalzeasca compartimentul motor, cu toate ca simtul meu tehnic imi spune ca nu e de acolo. Dar il voi verifica si la cald, ca sa pot sa-l exclud de pe lista.
..........ECU defect...Doamne fereste! Sa speram ca nu e de acolo. Totusi am citit o documentatie Citroen strict despre sistemul BOSCH MP-5.1 si spuen clar ca orice defectiune la ECU este semnalizata de martorul din bord. Ori la mine nu se aprinde becul din bord.
..........Injectoarele .... Fratele meu a patit ceva asemanator la un Espero cu ani in urma si spunea ca asa a rezolvat-o...A curatat injectoarele....Da! E adevarat ce spui ! Daca se face doar o curatire cu ultrasunete, nu faci nimic. Ea trebuie combinata cu o curatare ulterioara cu solutie. Cei care nu fac asta, intr-adevar nu fac bine, pt. ca se desprind mizerii din injectoare si nu te mai intelegi cu ele. In mod normal curatarea cu ultrasunete, nu are cum sa dauneze injectoarelor.
..........IAC....Este pe furtune, nu pe admisie...Este undeva spre bobina de inductie parca. Ce e cu el???
..........................................................................
Cred ca ceeace trebuie sa fac eu acum este sa ma adresez unui tehnician de service, renumit...cu experientza, care sa simta...sa miroasa defectiunea din start...Nu sa stau sa orbecai luni de zile si sa dau de 10 ori banii pe care i-as da la o diagnoza.
Diagnoza pe calculator nu da decat o imagine de ansamblu...vaga asupra functionarii motorului. De acolo intervine experienta celui care face diagnosticarea si care lovindu-se in fiecare zi de diverse probleme simte din start despre ce e vorba.
Noi ne pricepem sa percepem corect informatia, dar nu stim sa o interpretam clar....sa spunem "Aia e!"
Cred ca asta voi face prima data...Voi merge sa fac o diagnoza pe calculator. Nu pot sa orbecai cine stie cat timp si demontand toate componentele pe rand, pana cand nu va mai merge deloc.
Asta si pt. faptul ca nu am conditii...Lucrez de fiecare data in fatza blocului in frig...ploaie...vant...etc....Garajul e in alta locatie si oricum e plin cu piese de BX....
Cel putin dupa aceea voi putea spune :"- Bai! Si aia sant niste prosti si nu-mi ramane altceva de facut decat sa o iau prin eliminare...Oricum asta e cea mai paguboasa varianta.
Multumesc frumos pt. sfaturi si pt. ca te-ai oferit sa ma ajuti cu piese! Daca gasesc ceva piese defecte, clar voi apela la tine.
Chiar sant curios sa aflu ce gasesti in cealalta Xantia 1,8i TOP. Te rog spune-mi daca reusesti sa-i dai de cap.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 13-Dec-2010 15:52

Cred ca pt. primavara urmatoare, o sa iau in calcul cateva modificari discrete pe la motor. Ma gandesc la urmatoarele:
- Galerii de admisie si evacuare lustruite oglinda
- Retezarea ghidurilor de supape de admisie
- Chiulasa rabotata (pt. un raport de compresie putin mai mare...de la 9,25, la 9,5...9,7)
- Saibe sub arcurile supapelor
- Catalizatorul eliminat (mananca cativa cp)
......................................................
- Eventual o chiulasa de 1,8-16V cu toate accesoriile aferente.
- Eventual o usurare a volantei motorului (prin strunjire sau gaurire).
- Eventual o galerie de evacuare noua, din crom, 4 in 2 in 1.
- Eventual o galerie de admisie in forma de coarne de berbec.

Din toate acestea cred ca se pot castiga cativa cai putere si am inteles ca dupa operatiunea de slefuire a galeriilor, se schimba si sunetul motorului...Va suna mai viguros si va raspunde mai prompt.
Sa vedem ce buget voi avea in primavara. Oricum macar lustruirea galeriilor tot vreau sa o fac. :D .

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 13-Dec-2010 18:20

ai prins avant? hihihi...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 13-Dec-2010 19:37

:twisted:
Daaa! Pai tot citesc pe aici de motoare de 3,0L - V6....2,0 - TCT....De diferentiale sudate sau autoblocante...
M-am gandit ca operatia asta de slefuire a galeriilor si de comprimare a motorului imi este la indemana...Mi-am adus aminte ca am mai facut treaba asta la o motocicleta mai veche si a dat rezultate...Motorul a inceput sa sforaie mai viguros si sa raspunda mai prompt.
Operatia cere rabdare pana la dementza, fiindca lustrul final nu iese decat cu smirghel uzat infasurat pe degete, in multe ore de munca +multe basici pe degete...Dar gasesc eu o varianta ca de data asta sa o fac mecanizat. :D .
Problema este ca nu vreau sa stau cu masina pe dreapta prea mult. In sensul asta o sa-mi trebuiasca o chiulasa de 1,8, cu tot cu galerii. Vreau sa o fac pe indelete si cand e gata doar o montez.
Nu as exclude si ideea de a prepara o chiulasa de 1,8-16V, dar acolo s-ar putea sa fie mult mai complicat, pt. ca s-ar putea sa nu se mai potriveasca debitmetrul...injectoarele...etc. de la 8V...Cred ca trebuie schimbata si injectia...E mult mai costisitor si nu stiu daca merita. Motorul asta de 1,8-8V este f. elastic si placut la mersul in oras...Merge si in a-4-a la 1300 rot, daca e nevoie, fara sa protesteze.
Cred ca si catalizatorul e o piesa "inutila" pe masina mea.... :D .Cred ca si de acolo se pot castiga 2-3 cp.
..............Am mai facut modificari la motoare, in principiu stiu ce am de facut...unde trebuie sa umblu, dar pt. mine masina in primul rand trebuie sa fie disponibila 24 din 24 ore. Mi-e sila sa stau cu ea pe dreapta...Si daca o bag in service, ma duc cand sant programat, stau langa ea si plec cu ea...Mi-e urat sa o stiu in alta parte sau sa ma intorc pe jos acasa.
............. Modificarile pe care vreau eu sa le fac, nu sant pt. curse...pt. intreceri de strada...etc...Pur si simplu vreau sa dau un pic de suflu motorului asta, care parca doarme-n cizme....Si cand e in relanti, parca trebuie sa-l tragi prea tare de urechi ca sa se trezeasca... :D ...Ii strigi "HOTII" si nimic....Mai trece timp pana sa priceapa si el ca trebuie sa se urneasca...Asa un puturos n-am mai vazut!!! :evil:
In rest, merge lin, e silentios, nu are vibratii...nu am de ce ma plange. Parca ar fi un Saint-Bernard mare si gras...Ii tragi si un sut in fund si nimic...Abia se misca maraind ceva in sinea lui...nemultumit ca l-am deranjat. :D .
..............Nu incerc sa obtin zeci de cai in plus, ci pur si simplu vreau sa-i dau un pic de suflu...sa-l simt ca trage mai hotarat...
Sa vedem ce buget voi avea pt. toate acestea... :D

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 14-Dec-2010 22:22

vezi ca asta cu comprimatu'nu e treaba simpla, trebuie defazat pinionul de la axa si toata diagrama de avans, altfel face ca toate alea, chiar daca senzorul va sesiza detonatii, nu va putea muta atit de mult avansul inainte, deci, la aia cred ca te poti calma. pe partea cealalta, daca pui o chelioasa cu 16V, practic se schimba tot: instalatia electrica, injectoare, admisie, senzori, calculator, tuburi furtune.... asa ca atentie
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 15-Dec-2010 01:43

Multumesc pt. avertizare. Stiu ca nu e joaca, dar nu ma hazardez sa-l comprim prea mult...Repet...Eu nu vreau decat sa-l "gadil" putin...Nu incerc sa scot din el un motor de competitii...Vreau doar sa aiba un pic de suflu si poate sa sune un pic mai hotarat.
Daca m-as apuca sa-l comprim, oricum nu iau in calcul decat o comprimare de la 9,25:1 cat are acum, la 9,5...9,7:1. Probabil ca nu voi lua din "chelioasa" decat cateva zecimi de mm...Inca nu am facut calcule...
Oricum inainte de aceasta operatie, voi face masuratori, ca sa stiu ce distantza e intre supapele complet deschise si capetele pistoanelor in PMI. Treaba asta se poate face cu o bobitza de plastelina lipita pe supapa...In functie de cat se striveste, atat este spatiul ramas. Din cate stiu, daca distantza e de pana la 3 mm, nu se mai poate interveni asupra chiulasei, fiindca supapele se alungesc si raman in urma la turatii mari, astfel existand riscul sa le pocneasca pistoanele...Am notat pe undeva cat este aceasta cota limita. Daca nu av fi suficient spatiu, renunt si nu il mai comprim...Ma multumesc doar cu lustruirea galeriilor.
Oricum, voi avea nevoie de o chiulasa cu galerii, ca obiect de studiu...Voi avea suficient timp sa rumeg problema...Nu-mi place sa lucrez pe graba...Daca va fi cazul, probabil voi cumpara un motor cu totul, sau voi aduce o masina de afara...Inca nu m-am hotarat, pt. ca deocamdata nu am banii...Treaba e doar la stadiul de proiect...

Referitor la chelioasa cu 16V...inca nu stiu...E mai complicata problema...Stiu ca trebuie cumparate absolut toate accesoriile ce au legatura cu chiulasa...Asta inseamna o investitie mult mai mare, iar rezultatele nu stiu cat de bune vor fi...daca tinem cont de faptul ca un motor cu 16V are cuplul la turatie mai mare...e un motor mai neelastic...Chestia asta nu prea imi place, cu toate ca ma topesc dupa zgomotul de 16V. :oops:

Probabil va intrebati dece nu schimb motorul cu totul sau dece nu vand masina si sa-mi cumpar una exact asa cum imi doresc...
1 - Nu vreau sa schimb tot motorul fiindca am inteles ca cei de la RAR nu mai accepta decat schimbarea cu un motor cu acelasi cod (ex. LFZ). Nu vreau sa am probleme de fiecare data cand fac ITP...sau sa nu mai pot vinde masina in veci...
Nu-mi plac complicatiile de acest gen...Deci trebuie sa ramana obligatoriu acelasi bloc motor LFZ.
2 - Nu vand masina fiindca nu-mi place sa tot schimb masinile...Imi place sa-mi cunosc masina si sa ma acomodez cu ea...sa stiu ce e pe ea...sa n-am surprize. La fiecare schimbare incepe calvarul cu schimbarea consumabilelor, fiindca nimeni nu investeste in masini...In plus, ma oftica sa o tot iau de la capat cu...proiectoare...scule de muzica...reparatii...etc...O fac o data si vreau sa am pace macar cativa ani...Asa ca o sa ma limitez la ce se poate face pe masina asta, in limita legalitatii.
Da! Probabil ca daca mi-as fi luat o Xantia macar cu motor 2,0-8V de 123 cp, as fi fost multumit, dar cum traim in tara asta nenorocita in care statul e in stare sa ia pielea de pe noi si sa nu ofere nimic....Am evitat sa cumpar o masina cu motor de 2,0L fiindca asigurarea e exorbitanta...BX-ul m-a adus la sapa de lemn....Cand trebuia sa-i platesc RCA-ul mi se taiau picioarele...Dadeam jumatate de salariu pe 6 luni de asigurare RCA...In plus, nici impozitul la fisc nu era neglijabil pt. un om cu un slariu de provincie...Asa ca am vrut o masina cu motor mai mic...Pcat ca cei de la Citroen, nu s-au gandit sa faca motoarele un pic mai intzepate...Din 1,8L azi se fabrica motoare de 130-140 cp....

Cred totusi ca vor da rezultate modificarile pe care vreau sa le fac si vor aduce un mic plus de viata motorului acesta....E exact ce imi doresc eu. :-).
Sa vedem ce buget voi avea disponibil... :D

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 30-Dec-2010 17:50

Nu am mai avut timp sa scriu....Drept cadou de Craciun, mi s-a stricat rulmentul de presiune de la ambreiaj...exact cand aveam de facut un drum pana la Bucuresti cu masina...Peste toate, m-a si prins fara bani... :evil:
Noroc ca mai exista si oameni sufletisti pe pamantul asta....Piesa pe datorie...Reparatia pe datorie... :oops:
Am demontat cutia de viteze de pe masina, cu ceva emotii, pt. ca nu stiam ce gasim in ambreiaj...dar am avut noroc...Placa de presiune a scapat ca prin minune...Nu are nici o urma pe ea...Discul de ambreiaj e suficient de gros...Deci am scapat doar cu schimbarea rulmentului....
Norocul meu a venit din faptul ca masina a avut pe ea un kit de ambreiaj "Made in Germany" la care rulmentul a fost de calitate...Pe langa faptul ca a avut buza cu care calca pe placa, lata (nu ingusta)...in interiorul lui...la baza lui, a avut un inel metalic, pe care a alunecat tot ansamblul, din momentul in care rulmentul s-a distrus...Asa a scapat placa neatinsa...
In momentul in care am incercat sa-l scoatem de pe furca de actionare, s-a dezintegrat...S-au risipit bilele...colivia a cazut bucati...etc.
...Nu a fost o defectiune complicata, dar e mult de munca si a venit intr-un moment cum nu se poate mai nepotrivit...
Oricum, totul e bine, cand se termina cu bine !
Acum ambreiajul e OK...Am mers cu masina pana la Bucuresti...Totul e OK.
Se pare ca a si consumat putina benzina la drumul acesta...Inca nu am terminat benzina din rezervor, dar estimez un consum de 7,5...8 L/100....in conditiile in care am mers perioade lungi pe 120...130 Km/h, plus depasiri cu pedala la podea...
Vom vedea...
Oricum sistemul de injectie nu e in regula, pt. ca masina nu trage cum trebuie...e lenesa in demaraje...si la fiecare accelerare mai puternica, "caraie avansul"...E zgomotul acela de arderi cu detonatii...
Dar va veni momentul sa ma ocup si de problema asta...
.......................................................................
Urez tuturor colegilor de pe forum sarbatori fericite, multa sanatate si multe bucurii !
La Multi Ani!

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 30-Dec-2010 23:36

Daca iti zic vorba aia cu " Ti-am spus eu...." sari in sus ! Bine ca ai rezolvat-o si bine ca ai scapat doar cu atat....eu din cauza unui "prieten" am distrus tot kit-ul de ambreiaj din cauza rulmentului care nu mi l-a comandat si schimbat cand a trebuit ( mai exact cand i-am spus eu ca aud "greieri" in ambreiaj....)
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 31-Dec-2010 02:29

Trebuie sa recunosc ca e meritul tau...Multumesc!
Daca nu ma speriai tu, de nevoie probabil ca as mai fi mers cu el asa, pana crapa tot ambreiajul...fara sa cred ca se poate intampla asa ceva...
Sincer...nu ma asteptam sa fie asa de slab acest rulment la Xantia...Am mai patit treaba asta la Oltcit, dar acolo am mai mers cu el asa probabil 1 an...pana am demontat motorul cu alta ocazie...Si cu toate ca scotea tot felul de chiuituri si mieunaturi...era intreg cand l-am demontat...Nu-mi explic cum e asa de slab cel de pe Xantia...Nu am mers decat 2 sapt. maxim de cand a aparut primul zgomot in ambreiaj...
Multumesc inca o data pt. sfat !

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 31-Dec-2010 02:45

Eu traiam cu impresia ca Xantia e o masina cu multe hibe...foarte defectuasa in comparatie cu altele...M-am ingrozit ce mi-a povestit un amic cu un Ford Mondeo TDCI din ultima generatie...
- Plasticuri care scartzaie prin bord
- Zgomote la trenul de rulare
- Scaune electrice care merg doar cand vor ele...
- Pompa de apa care pierde din senin antigel...
- Clante de usi care nu se mai descuie
- Motorase de inchidere defecte
- Motorul consuma ulei
+ multe alte probleme pe care nu mi le aduc aminte acum...
Acel Mondeo este o masina de firma, care nu are decat 120.000 Km (nu 200 cat are Xantia mea) si la care se fac toate reviziile in service-uri autorizate, la intervalele stabilite de constructor...
Si este totusi o masina de 22.000 euro !!! Nu de 6.000 !!!
Asa ca m-am mai linistit. :D Reformulez...Xantia e doar o masina destul de complicata si incalcita...Sa te fereasca Sfantul sa trebuiasca sa demontezi cutia de viteze...Dezmembrezi jumatate de zi la fire...furtune...protectii de plastic...clipsuri de plastic...etc... :evil:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 31-Dec-2010 12:18

xantia este cea mai reusita masina pe care a facut-o citroen dupa parerea mea, si este EXTREM de fiabila;
iar cu ambreiajul.... dupa parerea mea este foarte simplu de umblat acolo, dar trebuie sa stii ce sa desfaci; sa vezi chinuiala la xm ca sa umblii la ambreiaj, ca nu ai pe unde sa scoti cutia afara :lol:

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Vin 31-Dec-2010 14:29

Din cate spui tu Luciane cred ca este mai usor sa pastrezi cutia la locul ei si sa scoti masina de pe ea :D
Dane as fi vrut sa nu fie nevoie sa am "meritul" asta , ma refer la experienta avuta , oricum : cu placere si ma bucur ca te-am speriat suficient cat sa o repari la timp ! :razz:

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Vin 31-Dec-2010 15:12

dj01fad scrie:xantia este cea mai reusita masina pe care a facut-o citroen dupa parerea mea, si este EXTREM de fiabila;
iar cu ambreiajul.... dupa parerea mea este foarte simplu de umblat acolo, dar trebuie sa stii ce sa desfaci; sa vezi chinuiala la xm ca sa umblii la ambreiaj, ca nu ai pe unde sa scoti cutia afara :lol:

Ce sa mai spunem de BX.......? :lol:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 31-Dec-2010 17:14

da, jos palaria fata de bx, dar bx-ul e specific anilor 80, iar xantia anilor 90.... de fapt cand s-a terminat productia bx-ului, a inceput xantia. mie unul nu imi place deloc bx-ul ca forma, si nu mi-as lua asa ceva oricat ar fi de trainic si economic; am vrut de cateva ori sa iau una de terfelit, dar am preferat xantia; sa nu se supere pe mine cei care au bx, dar asta e gustul meu; si pe de alta parte, confortul este muuuult mai bun in xantia decat in bx si multe alte citroenuri mai moderne. mi se pare mult mai silentioasa decat bx, c4, c5 (nu pot compara cu ultimul model, pt ca nu am mers cat sa imi dau seama, dar am inteles ca la testul de liniste e una dintre cele mai tari); si xsara a fost o masina foarte ok, dar cam mica de mine si fara hidraulica; si inca o chestie, avand in vedere ca mi-au trecut prin mana foarte multe xantii, am constatat ca seria 1 este mai tare ca seria 2; nu e vorba de motoarizari ci de faptul ca seria 1 mi s-a parut mult mai legata ca masina; am descoperit multe puncte in care s-a facut rabat la calitate la seria 2. un mic exemplu este faptul ca la x1, polita aia de la portbagaj, se sprijina pe niste bucatele de mocheta lipite pe ornamentele alea de plastic, in timp ce la x2 se sprijina direct pe plastic, pt ca nu mai exista mocheta aia; si.... nu exista la nici o masina s2 care a trecut pe la mine, asa ca e cam mare coincidenta; stiu... e un lucru marunt, dar mai sunt multe altele care nu le mai amintesc. si nu a fost numai la xantia problema asta, cunoscatorii stiu diferenta intre cx-1 si cx-2, si lista poate continua; sa nu cumva sa ma intelegeti gresit, nu laud xantia pentru ca am eu; dupa ce am dezmembrat cateva si am vazut cat de bine sunt lucrate xantiile, am decis sa iau si eu una de terfeleala, pt ca aveam nevoie de o masina de oras care sa nu se strice, sa pot sa ma bazez pe ea sa imi fac treaba. personal nu prea ma simt bine in ea... nu am loc, e prea mica de mine; dar e ok! o am de prin mai anul asta sau ceva de genul, am facut cu ea peste 25000km, si in afara de caloriferul din bord nu mi-a creeat probleme. a.... ca mai trebuie sa mai schimbi un pivot... asta e altceva; dar probleme... in nici un caz. si a mea este cam tot ca a lui dan ca motor, poate chiar putin mai tanara ca a lui, in schimb are fro 275000 km, si inca merge perfect! daca mai adaugam si faptul ca eu nici nu le menajez deloc... zic eu ca sunt masini foarte bune :lol:


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep