Am mai bagat un strat dublu (spuma acoperita de STP) si intre motor si habitaclu. Insa doar cam pe jumatate din suprafata, sau chiar mai putin, in dreptul pasagerului, unde am avut acces usor (poza). Aproximativ 0.25mp in total (un pic mai putin de doua foi de 30x30cm). STP-ul avand si rol de protectie termica in mintea mea.
Pus apoi de un mic test - cam 25km de autostrada, dintre care ultii 10 facuti cu viteze asa-zis ridicate (pentru trotineta asta), aka la 160km/h pe ceas (cam 153 reali). Zgomotul a ramas in zona acceptabilului, iar la 120 e chiar decent, poti discuta fara sa ragusesti. Am masurat apoi in diferite puncte temperatura cu un termometru cu infrarosul. Izolatia mea sub 30 grade, motorul e bine facut, partea "rece" fiind spre habitaclu si cea fierbinte - galerii de evacuare, catalizator in partea dinspre radiator. M-am gandit ca poate se raceste bine la viteze ridicate, asa ca am gasit o parcare privata goala si am lasat-o pe fiica-mea sa conduca de la mine din brate cu 15-20km/h prin parcare, in tr1, cam 15 minute (in ideea sa generez caldura insa ventilatia sa fie slaba) si am repetat masuratorile, insa fara diferente notabile. In mare cam peste tot pe partea dinspre habitaclu as putea pune mana, deci nu prea e risc sa se intample ceva cu "firewall-ul" meu, aparent indiferent de regim.
Acum ultimile fantezii ramase pe partea asta de insonorizare ar fi urmatoarele
1. Ridicat masina pe doua cricuri, dat jos rotile, dat jos aparatorile din plastic si pus un strat dublu prin exterior pe oale din fata. Si eventul cu ocazia asta s-ar putea elibera accesul si pentru bagat ceva intre habitaclu si motor pe partea soferului. Oalele din spate sunt neprotejate, as putea baga ceva destul de usor, trebuie doar curatate bine ca sa adere.
2. Plafonul si eventual stalpii. Insa probabil efectul (daca exista) ar fi la viteze mari unde bate vantul, insa ajunge rar la viteze mari. Sau cand ploua, asta fiind mai frecvent pe aici

3. O toba Klarius, care se lauda ca reduce zgomotul cu 1Db. Ar fi cam 60€ cu tot cu transport. Insa nu sunt convins ca ar mai avea prea mare efect, acum, cand partea din spate e izolata binisor.
Si daca as reusi sa conving ecologista, as face o vizita tunerului de la amersfoort... aia 10-12CP cu care se lauda ar fi perfecti ca sa compenseze cutia automata, cele ~10kile de izolant si climatizorul, ca acusi vine vara si la mine, si cine stie, poate tine chiar 3-4 zile...

