noua mea jucarie: xantia rosie...
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Xm-ul meu merge f bine pe treapta a 3-a, dar este hydractive si asta baga o sfera suplimentara in ecuatie.
Masinile astea hidropneumatice sunt f simplu de inaltat, pe baza de distantiere:
In fata se pun intre caroserie si flansa superioara a cilindrului niste distantiere de vreo 5 cm, iar pe spate se pun intre cele 4 prinderi ale puntii si caroserie. In fata mai trebuie facuta o adaptare astfel incat sferele sa fie mutate de pe cilindru intr-o alta locatie.
Astfel, cu suspensia pe pozitia normala masina e mai sus cu 5 cm. Pt portiuni dificile se foloseste pozitia intermediara. Dezavantajul major e ca nu se mai poate folosi treapta maxima de inaltime pt ca se extind prea mult planetarele.
Pt cursa mai mare a suspensiei se folosesc sfere de capacitate mai mare.
Masinile astea hidropneumatice sunt f simplu de inaltat, pe baza de distantiere:
In fata se pun intre caroserie si flansa superioara a cilindrului niste distantiere de vreo 5 cm, iar pe spate se pun intre cele 4 prinderi ale puntii si caroserie. In fata mai trebuie facuta o adaptare astfel incat sferele sa fie mutate de pe cilindru intr-o alta locatie.
Astfel, cu suspensia pe pozitia normala masina e mai sus cu 5 cm. Pt portiuni dificile se foloseste pozitia intermediara. Dezavantajul major e ca nu se mai poate folosi treapta maxima de inaltime pt ca se extind prea mult planetarele.
Pt cursa mai mare a suspensiei se folosesc sfere de capacitate mai mare.
sorin - Nu te contrazic in privinta corectoarelor...Si a mea face lafel pe poz. a-3-a..E tzapana, dar am banuit ca sant reglate aiurea corectoarele (nu am apucat sa le verific)...retro - mi-a spus ca este o hiba de proiectare a selectorului butonului de inaltime a suspensiei la X1...Iar aceasta hiba se remediaza prin practicarea unei noi gauri pt. pozitia a-3-a a acelui selector...Dar trebuie masurat cu precizie unde anume trebuie data acea gaura noua.
Sper sa nu se supere retro pe mine ca am scris iar despre acest subiect !!!
BX-ul era perfect elastic pe poz. a -3-a si se putea rula cu viteza destul de mare pe aceasta pozitie...
.................................
Referitor la cursa suspensiei....Pai suspensia hidropneumatica, chiar are curse destul de mari...Si datorita acestui lucru, are o mare capacitate de a-si incrucisa rotile (lucru foarte important in off-road). Uta-te la masina asta:
Cate berline pot face faza asta???
....E de retinut si ce a spus WLD cu sferele mai mari...Si asta poate fi o varianta...BX-ul 19 avea sfere de 500 ml pe fatza...
WLD - Ingenioasa ideea cu inaltatoarele !!! Nu m-am gandit pana acum la posibilitatea asta...
Pai nici nu mai e utila pozitia a 4-a, daca pe a-3-a masina va fi cu 5 cm mai sus decat in mod normal...
Totusi mi se pare destul de dificil de pus in practica (mai ales treaba cu suporturile de sfere de pe fatza...). Si ma mai gandesc si la faptul ca in momentul in care se revine la rularea pe asfalt, cu viteza, pe pozitia a-2-a, stabilitatea masinii va avea de suferit, pt. ca centrul de greutate va fi mai sus. Dar probabil ca si acest lucru s-ar putea remedia, dand alta gaura in selectorul manetei, pt. pozitia a-1-a...in asa fel incat masina sa nu se mai scufunde complet...
Dar chiar si in configuratia standard...zic eu ca e destul ce ofera pozitia a-3-a, cu cei 20,5 cm...daca se rezolva problema asta cu rigiditatea la X1...
Am mai scris...Sant multe SUV-uri care nu se pot lauda cu garda asta (20,5 cm) la sol si cu garda la sol constanta (nealterata de incarcatura)...Cei 18-19 cm ai unui SUV, in momentul in care masina este incarcata, se transforma in vre-o 16 cm...Cat avem noi pe poz. a-2-a (pozitia normala).
THUNDER77 - Ce spui tu este poz. a -3-a...
Totusi berlina nu are nici un haz ridicata...Parca e salupa...
Berak-ul e altceva. Cu niste cauciucuri cu talie mai mare, si cu ceva ornamente pe caroserie, chiar ar arata ca un SUV veritabil...
In plus Break-ul la Xantia, chiar e reusit spre deosebire de alte break-uri.
Sper sa nu se supere retro pe mine ca am scris iar despre acest subiect !!!

BX-ul era perfect elastic pe poz. a -3-a si se putea rula cu viteza destul de mare pe aceasta pozitie...
.................................
Referitor la cursa suspensiei....Pai suspensia hidropneumatica, chiar are curse destul de mari...Si datorita acestui lucru, are o mare capacitate de a-si incrucisa rotile (lucru foarte important in off-road). Uta-te la masina asta:


Cate berline pot face faza asta???
....E de retinut si ce a spus WLD cu sferele mai mari...Si asta poate fi o varianta...BX-ul 19 avea sfere de 500 ml pe fatza...
WLD - Ingenioasa ideea cu inaltatoarele !!! Nu m-am gandit pana acum la posibilitatea asta...
Pai nici nu mai e utila pozitia a 4-a, daca pe a-3-a masina va fi cu 5 cm mai sus decat in mod normal...
Totusi mi se pare destul de dificil de pus in practica (mai ales treaba cu suporturile de sfere de pe fatza...). Si ma mai gandesc si la faptul ca in momentul in care se revine la rularea pe asfalt, cu viteza, pe pozitia a-2-a, stabilitatea masinii va avea de suferit, pt. ca centrul de greutate va fi mai sus. Dar probabil ca si acest lucru s-ar putea remedia, dand alta gaura in selectorul manetei, pt. pozitia a-1-a...in asa fel incat masina sa nu se mai scufunde complet...
Dar chiar si in configuratia standard...zic eu ca e destul ce ofera pozitia a-3-a, cu cei 20,5 cm...daca se rezolva problema asta cu rigiditatea la X1...
Am mai scris...Sant multe SUV-uri care nu se pot lauda cu garda asta (20,5 cm) la sol si cu garda la sol constanta (nealterata de incarcatura)...Cei 18-19 cm ai unui SUV, in momentul in care masina este incarcata, se transforma in vre-o 16 cm...Cat avem noi pe poz. a-2-a (pozitia normala).
THUNDER77 - Ce spui tu este poz. a -3-a...
Totusi berlina nu are nici un haz ridicata...Parca e salupa...
Berak-ul e altceva. Cu niste cauciucuri cu talie mai mare, si cu ceva ornamente pe caroserie, chiar ar arata ca un SUV veritabil...
In plus Break-ul la Xantia, chiar e reusit spre deosebire de alte break-uri.
Eu nu zic ca nu se poate transforma in ,,masina de teren,, dar nu o sa mai mearga la fel pe sosea (nu merge din maneta).Daca reglez corectoarele sa mearga cat de cat pe pozitia 3, o sa scada inaltimea, si iar nu este bine. Daca este dura suspensia, automat are si cursa mai mica. La hydractive o solutie ar fi ca pe normal si sport sa fie suspensia moale, iar cand o ridici sa intre a treia sfera, deci s-ar renunta la sport. Altfel nici o sansa . Pe teren accidentat ai nevoie de suspensie moale, ori la citroen tocmai atunci se intareste.
sorin - Sa nu ma intelege gresit! Nu vreau sa ma contrazic...Doar disecam problema asta, ca sa vedem ce se poate face...
..............................
Da! Cu Hydractive 2, treaba ar fi mai simpla, dar taria si cursa suspensiei se pot regla si din sfere, chiar si fara Hydractive...
1 - Daca se monteaza sfere de 500 ml, volumul de ulei impins de cilindri de suspensie in sfere va fi mai mare...De aici o cursa mai mare a suspensiei (o elasticitate mai mare)...Nu stiu daca explic corect...
2 - Daca se modifica presiunea de azot in sfere, se poate modifica taria suspensiei...Niste sfere incarcate cu presiune mai mare (sa spunem cu 10 Atm. mai mare) mareste elasticitatea suspensiei, dar scade stabilitatea masinii
Daca se incarca sferele cu o presiune mai mica, suspensia va fi mai dura...
Greseala pe care o fac multi din cei care se "joaca" pe la sfere, e faptul ca nu umbla si la supapele sferelor si orificiile centrale...
In principiu, daca se modifica taria elementului elastic al suspensiei, aceasta trebuie corelata cu taria amortizorului...Daca sferele se incarca cu presiune mai mare, ar trebui micsorate orificiile sferelor (prin care curge uleiul) in asa fel incat amortizarea sa fie mai ferma...
.......Cred ca aici se poate lucra/studia si eventual pot exista 2 seturi de sfere si cand stii ca iesi in off-road, montezi sferele moi...Cand ai o deplasare numai pe asfalt, montezi sferele mai dure...
Nu spun ca ar trebui sa faci operatia asta in mijlocul drumului...Dar acasa se poate face relativ usor, daca sferele nu sant stranse excesiv...Mai ales daca ai garaj...
Sigur...Ar fi mult mai simplu cu Hydractive, dar asta e versiunea simpla...
......................................
Totusi, pt. cine nu vrea sa se complice atat, eu cred ca problema asta se poate rezolva mai simplu....din selectorul de inaltime (maneta dintre scaune...Nu trebuie modificat reglajul corectoarelor...El trebuie sa ramana standard...Trebuie doar modificata pozitia gradatiei pt. pozitia a-3 a...ca sa permita utilizarea masinii pe aceasta pozitie (suspensia sa fie elastica)...
In felul acesta suspensia ramane cu setarile din fabrica, cu tinuta de drum din fabrica...iar pe poz. a 3-a masina are garda la sol 20,5 cm...Suficient...zic eu...pt. o excursie pe drumuri forestiere...
Iar daca se iveste o situatie dificila (noroi sau zapada adanca...pietre inalte...etc) masina se poate ridica pt. scurt timp pe pozitia a-4-a, se trece de portiunea dificila, apoi se revine la poz. a 3-a...Zic eu ca e suficient, pt. un om normal...
......................................
Tu spui ca suspensia de pe Xantia nu are cursa suficienata....Fa urmatoarea experientza...Porneste masina si lasa suspensia pe pozitia normala (poz.2)...Apasa pe botul sau pe spatele masinii si ai sa vezi ce cursa are suspensia...A mea zici ca da cu fundul de pamant, daca ma apas tare pe ea...Si cu toate astea masina sta rezonabil pe sosea, la 130 km/h...
Ce alta berlina mai are o suspensie atat de elastica ??? Eu zic ca e suficient.
Trebuie doar rezolvata problema cu elasticitatea pe treapta a-3-a...Si pe mine ma enerveaza problema asta...
Repet...Este o anomalie de proiectare !!! Trebuie modificata doar pozitia gradatiei a-3-a (o alta gaura/crestatura). Celelalte gradatii raman ca din fabrica...Lafel si reglajul corectoarelor...Cel original...
.....................................
Spui ca la Citroen, exact cand o ridici se intareste...Iar daca modifici suspensia, masina nu va mai sta cum trebuie pe sosea...
Pai daca rezolvam cu elasticitatea pe poz. a 3-a masina va avea suspensia suficient de elastica (aproape ca pe treapta a-2-a). In felul asta suspensia poate fi inaltata suficient, fara sa se intareasca suspensia...Iar pe sosea se revine la poz. a-2-a si lucrurile revin la normal...
Consider ca aceste garzi la sol (16,5...20,5...26,5 parca) sant suficiente, pt. ca sant mai mari decat ce ofera un SUV cu suspensie clasica...SUV-urile usoare au de regula 18-19 cm garda...BMW-ul X5 are 21 cm daca retin corect...Un Land Rover-Defender (cel batran) nu stiu daca are 26 cm....Aceste masini, in momentul in care sant incarcate, isi micsoreaza garda la sol...
Citroen, nu numai ca are garda la sol asemanatoare acestor masini (sau peste) dar mentine garda la sol constanta, independent de incarcatura...Deci o Xantia cu 5 persoane la bord, pe poz. a-3-a va avea tot 20,5 cm garda...
Singurul lucru la care trebuie avut grija, este distantza dintre axe (ampatamentul...) care e destul de mare la Xantia si trebuie avut grija obstacolele incalecate, pt. a nu pune masina cu burta pe vre-un prag de piatra sau pamant...
In rest, unghiurile de degajare ( intre punctul de sprijin al rotilor si partea inferioara a barelor) nu sant rele la Xantia (mai ales in spate)...
Pana acum nu am avut ocazia sa testez acest lucru, dar cred ca Xantia se poate descurca f. bine pe drumuri forestiere medii/dificile daca se rezolva problema cu poz. a -3-a a suspensiei...
Am vazut ce poate masina in zapada !!! Nu am ramas nici o data blocat in zapada cu ea...Nici in conditiile in care am incalecat intre roti un mal de zapada ridicat de masina de dezapezire !!! Daca ai lanturi pe ea, iesi de oriunde...Uite aici faza cu troianul de zapada...Nu mai pare prea mare, pt. ca l-am daramat cu masina, dar era pana la jumatatea portierei, inainte de a intra cu masina in el...
THUNDER77 - Ma scuzi ! Am crezut ca masina e ridicata pe poz. a-3-a...pe care unele persoane o numesc "a 2-a".
Nu se vede f. bine in poza aceea!
..............................
Da! Cu Hydractive 2, treaba ar fi mai simpla, dar taria si cursa suspensiei se pot regla si din sfere, chiar si fara Hydractive...
1 - Daca se monteaza sfere de 500 ml, volumul de ulei impins de cilindri de suspensie in sfere va fi mai mare...De aici o cursa mai mare a suspensiei (o elasticitate mai mare)...Nu stiu daca explic corect...
2 - Daca se modifica presiunea de azot in sfere, se poate modifica taria suspensiei...Niste sfere incarcate cu presiune mai mare (sa spunem cu 10 Atm. mai mare) mareste elasticitatea suspensiei, dar scade stabilitatea masinii
Daca se incarca sferele cu o presiune mai mica, suspensia va fi mai dura...
Greseala pe care o fac multi din cei care se "joaca" pe la sfere, e faptul ca nu umbla si la supapele sferelor si orificiile centrale...
In principiu, daca se modifica taria elementului elastic al suspensiei, aceasta trebuie corelata cu taria amortizorului...Daca sferele se incarca cu presiune mai mare, ar trebui micsorate orificiile sferelor (prin care curge uleiul) in asa fel incat amortizarea sa fie mai ferma...
.......Cred ca aici se poate lucra/studia si eventual pot exista 2 seturi de sfere si cand stii ca iesi in off-road, montezi sferele moi...Cand ai o deplasare numai pe asfalt, montezi sferele mai dure...
Nu spun ca ar trebui sa faci operatia asta in mijlocul drumului...Dar acasa se poate face relativ usor, daca sferele nu sant stranse excesiv...Mai ales daca ai garaj...
Sigur...Ar fi mult mai simplu cu Hydractive, dar asta e versiunea simpla...
......................................
Totusi, pt. cine nu vrea sa se complice atat, eu cred ca problema asta se poate rezolva mai simplu....din selectorul de inaltime (maneta dintre scaune...Nu trebuie modificat reglajul corectoarelor...El trebuie sa ramana standard...Trebuie doar modificata pozitia gradatiei pt. pozitia a-3 a...ca sa permita utilizarea masinii pe aceasta pozitie (suspensia sa fie elastica)...
In felul acesta suspensia ramane cu setarile din fabrica, cu tinuta de drum din fabrica...iar pe poz. a 3-a masina are garda la sol 20,5 cm...Suficient...zic eu...pt. o excursie pe drumuri forestiere...
Iar daca se iveste o situatie dificila (noroi sau zapada adanca...pietre inalte...etc) masina se poate ridica pt. scurt timp pe pozitia a-4-a, se trece de portiunea dificila, apoi se revine la poz. a 3-a...Zic eu ca e suficient, pt. un om normal...
......................................
Tu spui ca suspensia de pe Xantia nu are cursa suficienata....Fa urmatoarea experientza...Porneste masina si lasa suspensia pe pozitia normala (poz.2)...Apasa pe botul sau pe spatele masinii si ai sa vezi ce cursa are suspensia...A mea zici ca da cu fundul de pamant, daca ma apas tare pe ea...Si cu toate astea masina sta rezonabil pe sosea, la 130 km/h...
Ce alta berlina mai are o suspensie atat de elastica ??? Eu zic ca e suficient.
Trebuie doar rezolvata problema cu elasticitatea pe treapta a-3-a...Si pe mine ma enerveaza problema asta...
Repet...Este o anomalie de proiectare !!! Trebuie modificata doar pozitia gradatiei a-3-a (o alta gaura/crestatura). Celelalte gradatii raman ca din fabrica...Lafel si reglajul corectoarelor...Cel original...
.....................................
Spui ca la Citroen, exact cand o ridici se intareste...Iar daca modifici suspensia, masina nu va mai sta cum trebuie pe sosea...
Pai daca rezolvam cu elasticitatea pe poz. a 3-a masina va avea suspensia suficient de elastica (aproape ca pe treapta a-2-a). In felul asta suspensia poate fi inaltata suficient, fara sa se intareasca suspensia...Iar pe sosea se revine la poz. a-2-a si lucrurile revin la normal...
Consider ca aceste garzi la sol (16,5...20,5...26,5 parca) sant suficiente, pt. ca sant mai mari decat ce ofera un SUV cu suspensie clasica...SUV-urile usoare au de regula 18-19 cm garda...BMW-ul X5 are 21 cm daca retin corect...Un Land Rover-Defender (cel batran) nu stiu daca are 26 cm....Aceste masini, in momentul in care sant incarcate, isi micsoreaza garda la sol...
Citroen, nu numai ca are garda la sol asemanatoare acestor masini (sau peste) dar mentine garda la sol constanta, independent de incarcatura...Deci o Xantia cu 5 persoane la bord, pe poz. a-3-a va avea tot 20,5 cm garda...
Singurul lucru la care trebuie avut grija, este distantza dintre axe (ampatamentul...) care e destul de mare la Xantia si trebuie avut grija obstacolele incalecate, pt. a nu pune masina cu burta pe vre-un prag de piatra sau pamant...
In rest, unghiurile de degajare ( intre punctul de sprijin al rotilor si partea inferioara a barelor) nu sant rele la Xantia (mai ales in spate)...
Pana acum nu am avut ocazia sa testez acest lucru, dar cred ca Xantia se poate descurca f. bine pe drumuri forestiere medii/dificile daca se rezolva problema cu poz. a -3-a a suspensiei...
Am vazut ce poate masina in zapada !!! Nu am ramas nici o data blocat in zapada cu ea...Nici in conditiile in care am incalecat intre roti un mal de zapada ridicat de masina de dezapezire !!! Daca ai lanturi pe ea, iesi de oriunde...Uite aici faza cu troianul de zapada...Nu mai pare prea mare, pt. ca l-am daramat cu masina, dar era pana la jumatatea portierei, inainte de a intra cu masina in el...


THUNDER77 - Ma scuzi ! Am crezut ca masina e ridicata pe poz. a-3-a...pe care unele persoane o numesc "a 2-a".
Nu se vede f. bine in poza aceea!
In poza de mai sus, cu toate ca nu se vede f. bine (nu se mai vede cat de inalt a fost troianul...
) masina era suspendata de puntea spate, chiar si dupa ce am nivelat troianul cu bara...Se vede ca spatele masinii e mult mai sus decat fatza...
Iar botul masinii era proptit pe zapada...Am incercat sa apas pe bot si masina nu s-a lasat in jos...
......Cu toate astea, la aceasta isprava, am ridicat masina pe maxim, am dat 2 m in spate ca sa-mi fac loc, apoi am calcat-o si am iesit fara probleme, din prima incercare...Nu mi-a venit sa cred !!!
...............................
Tot iarna trecuta, la o ninsoare, am rulat de 2 ori cu Xantia prin zapada pana la numarul de pe bara din fatza.....cand inca nu intrasera utilajele de dezapezire si nu circula nimic in oras...Doar cateva masini de teren se aventurasera...
Atunci am ajuns la concluzia ca pe Citroen nu prea mai este necesara tractiunea 4X4...Iarna daca ai lanturi pe roti, iesi cam din orice situatie...
..............................
Tot iarna trecuta, am intrat pe o strada cu zapada adanca, unde se chinuiau niste cocalari cu un BMW-3 sa iasa...Era zapada pana la portiere...BMW-ul ala se tot aseza de-a curmezisul...Cum il manevrau...cum il impingeau...tot de-a latul nimerea...
Au coborat toti smecherii in treninguri din el...l-au impins, dar...nimic. Ba chiar de 2 ori a derapat lateral atat de mult, incat era sa-mi loveasca masina...BMW-ul s-a oprit la 20 de cm de masina mea....
Atunci m-am enervat, i-am claxonat, am dat in spate 4-5 m, apoi am luat-o prin rigola printr-un troian pana la faruri...de au ramas aia cu gurile cascate....Si asta fara sa ridic suspensia !!!
Evident. Xantia a iesit si de acolo fara probleme.

Iar botul masinii era proptit pe zapada...Am incercat sa apas pe bot si masina nu s-a lasat in jos...
......Cu toate astea, la aceasta isprava, am ridicat masina pe maxim, am dat 2 m in spate ca sa-mi fac loc, apoi am calcat-o si am iesit fara probleme, din prima incercare...Nu mi-a venit sa cred !!!
...............................
Tot iarna trecuta, la o ninsoare, am rulat de 2 ori cu Xantia prin zapada pana la numarul de pe bara din fatza.....cand inca nu intrasera utilajele de dezapezire si nu circula nimic in oras...Doar cateva masini de teren se aventurasera...
Atunci am ajuns la concluzia ca pe Citroen nu prea mai este necesara tractiunea 4X4...Iarna daca ai lanturi pe roti, iesi cam din orice situatie...
..............................
Tot iarna trecuta, am intrat pe o strada cu zapada adanca, unde se chinuiau niste cocalari cu un BMW-3 sa iasa...Era zapada pana la portiere...BMW-ul ala se tot aseza de-a curmezisul...Cum il manevrau...cum il impingeau...tot de-a latul nimerea...

Au coborat toti smecherii in treninguri din el...l-au impins, dar...nimic. Ba chiar de 2 ori a derapat lateral atat de mult, incat era sa-mi loveasca masina...BMW-ul s-a oprit la 20 de cm de masina mea....
Atunci m-am enervat, i-am claxonat, am dat in spate 4-5 m, apoi am luat-o prin rigola printr-un troian pana la faruri...de au ramas aia cu gurile cascate....Si asta fara sa ridic suspensia !!!
Evident. Xantia a iesit si de acolo fara probleme.

- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
mda.... mi-am luat placute de frana pentru discurile de la v6, etrierele sunt aranjate, iar discurile sunt ca si noi. mai stau putin pana ma hotarasc ce fac cu spatele, si le urc pe masina. pe spate ma gandeam sa ii pun niste brate de break cu discuri mari, dar... sa vedem. nu stiu sigur daca se pot pune, dar din masuratorile mele ar trebui sa mearga. problema e ca dupa aia trebuie sa gasesc un mod sa echilibrez fata cu spatele... poate sa ii pun si telescoapele de spate de break... nu stiu inca, dar studiez.
in rest... apa si talpa, si probleme nu. poate... doar bucsele de la bratele din fata care am impresia ca iar cedeaza. ce pana mea se intampla oare acolo?!
zilele astea vreau sa ii pun bari stabilizatoare de hydractive; pe spate e relativ simplu, dar pe fata... e destul de naspa, trebuie lasata puntea in jos, deci e de kko treaba. pe spate as putea sa ii pun puntea de activa cu totul, ca are bara stabilizatoare extrem de groasa, si in loc de piston in dreapta sa ii pun bieleta simpla simetrica cu cea de pe stanga; vedem, mai e de studiat...
in rest... apa si talpa, si probleme nu. poate... doar bucsele de la bratele din fata care am impresia ca iar cedeaza. ce pana mea se intampla oare acolo?!
zilele astea vreau sa ii pun bari stabilizatoare de hydractive; pe spate e relativ simplu, dar pe fata... e destul de naspa, trebuie lasata puntea in jos, deci e de kko treaba. pe spate as putea sa ii pun puntea de activa cu totul, ca are bara stabilizatoare extrem de groasa, si in loc de piston in dreapta sa ii pun bieleta simpla simetrica cu cea de pe stanga; vedem, mai e de studiat...
Salutare Nik!
Nu stiu daca are rost sa-i pui discuri de frana mai mari pe spate, pt. ca oricum cand mergi cu masina goala spatele nu franeaza mai deloc...Altfel ti-ar derapa spatele...La Xantia repartitia maselor pe punti e f. dezechilibrata (62% fatza si 38% spatele...parca)...
E suficient daca ai frane beton pe fatza....Oricum e greu sa le faci sa fiarba si pe cele originale, pt. ca sistemul de la Citroen rezista muuult mai bine decat alte sisteme...Daca ai frane de V6, deja e prea mult...Esti practic limitat de aderentza cauciucurilor...
Concentreaza-te mai bine pe achizitionarea unor anvelope noi, din magazin (cu data de fabricatie recenta...) de firma buna (Michelin...Conti...Dunlop...) Nu ai ideie cat fac 4 gume noi (si la stabilitate si la franare...)!!! Am avut 4 Dunlop SP-01 pe BX si e fenomenal ce pot face niste cauciucuri noi !!!
Cu suspensia....Stiu ca pe X2 pe spate s-au montat niste cilindrii mai mari...Probabil cei de break...cu alte sfere...S-ar putea sa dea rezultate bune!
Probabil ca si bratele de break de spate sant mai bine ramforsate...mai rigide...Probabil ca masina va fi mai precisa pe viraje...
Cred totusi ca cu grosimea barelor stabilizatoare nu trebuie sa exagerezi...Fiindca masina va sta mai bine pe viraje, dar pana la un punct. De acolo rupe aderentza...Si s-ar putea sa o rupa mai usor decat cu niste bare stabilizatoare mai subtiri...
Si aici...barele stabilizatoare trebuie corelate cu dimensiunile cauciucurilor...si chiar cu modelul lor...Pt. ca spre exemplu barele de Activa, s-ar putea sa se comporte bine doar cu anvelope Michelin MXV...cele recomandate pt. Activa...sau unele care sa se comporte identic...
Totul e gandit si calculat, din inima sasiului, trecand prin brate...amortizoare...pivoti si pana in varful anvelopei...Poti jongla cu modificarile in anumite limite...dar daca treci de aceste limite, lucrurile se inrautatesc...
Si eu, daca mi-as pune pe masina niste anvelope de 235/35 ZR 18, corelate cu barele stabilizatoare standard, probabil ca mi-ar fi foarte usor sa rastorn masina, sau sa rup ceva din suspensie....(am exagerat ...ca exemplu...)
Eu in locul tau, as monta o suspensie Hidractive 2 pe masina aia...Sant convins ca s-ar comporta excelent, chiar in regim sportiv !!!
Bucsele de brate probabil ti se duc din cauza jantelor pe 16, care, ori sant prea grele...ori sant prea mari....ori au ET-ul prea mic(scoase in exterior)...etc.
Tu le-ai incaltzat din cate stiu cu niste anvelope destul de inalte pt. dimensiunea de 16'....S-ar putea asta sa fie cauza...Faptul ca roata are raza mai mare (decat cea standard) creiaza moment de rasucire mai puternic (creiaza "parghie")...Probabil ca si cauciucul cu talie de 55 sau 65 (nu stiu cat ai...) e prea greu pe 16"....Nu e neaparat janta grea...
Dar probabil ca nici montarea unor cauciucuri cu talie mai joasa (de ex. 205/45 R 16) nu rezolva situatia, pt. ca nu mai amortizeaza socurile cum trebuie....Iar socurile vor fi suportate de bucse...
Nu stiu ce se intampla acolo, dar sigur e de vina ceva ce tine de roti...De aceea ti se rup asa de usor bucsele!!! Cu sigurantza...
Pune tu pe masina niste roti de tabla 5,5J X 14, cu cauciucuri 175/70 R 14 si te asigur ca nu ti se vor mai strica bucsele decat in 4-5 ani...Eu merg deja cu masina asta de 1,5 ani si nu am schimbat nici o bucsa de brat...Si nici la BX in 4 ani...Si te asigur ca inca sant in perfecta stare...
Daca vrei sa scapi de aceasta problema, nu ai alta varianta decat sa renunti la jantele alea...Cred ca mult mai potrivite ar fi unele pe 15' de Activa...oricat ne-ar place noua masinile cu jante de diametru mare...
Totusi din practica s-a demonstrat ca jantele de diametre mari, nu sant bune decat pe masinile de show (de expozitie).....Daca folosesti asa ceva pe strazile noastre, ai o mare problema !!!
Daca vrei o masina cu care sa te duci zilnic la serviciu si la cumparaturi si sa nu-ti faca probleme...sa ai cheltuieli mici cu ea si sa nu stai toata ziua pe sub ea, trebuie sa o lasi cum a facut-o fabrica....M-am convins de acest lucru! In cel mai rau caz, o "gadili discret" prin anumite puncte
(ex. jante de aliaj, dar foarte apropiate de dimensiunile originale...)
Nu stiu daca are rost sa-i pui discuri de frana mai mari pe spate, pt. ca oricum cand mergi cu masina goala spatele nu franeaza mai deloc...Altfel ti-ar derapa spatele...La Xantia repartitia maselor pe punti e f. dezechilibrata (62% fatza si 38% spatele...parca)...
E suficient daca ai frane beton pe fatza....Oricum e greu sa le faci sa fiarba si pe cele originale, pt. ca sistemul de la Citroen rezista muuult mai bine decat alte sisteme...Daca ai frane de V6, deja e prea mult...Esti practic limitat de aderentza cauciucurilor...
Concentreaza-te mai bine pe achizitionarea unor anvelope noi, din magazin (cu data de fabricatie recenta...) de firma buna (Michelin...Conti...Dunlop...) Nu ai ideie cat fac 4 gume noi (si la stabilitate si la franare...)!!! Am avut 4 Dunlop SP-01 pe BX si e fenomenal ce pot face niste cauciucuri noi !!!
Cu suspensia....Stiu ca pe X2 pe spate s-au montat niste cilindrii mai mari...Probabil cei de break...cu alte sfere...S-ar putea sa dea rezultate bune!
Probabil ca si bratele de break de spate sant mai bine ramforsate...mai rigide...Probabil ca masina va fi mai precisa pe viraje...
Cred totusi ca cu grosimea barelor stabilizatoare nu trebuie sa exagerezi...Fiindca masina va sta mai bine pe viraje, dar pana la un punct. De acolo rupe aderentza...Si s-ar putea sa o rupa mai usor decat cu niste bare stabilizatoare mai subtiri...
Si aici...barele stabilizatoare trebuie corelate cu dimensiunile cauciucurilor...si chiar cu modelul lor...Pt. ca spre exemplu barele de Activa, s-ar putea sa se comporte bine doar cu anvelope Michelin MXV...cele recomandate pt. Activa...sau unele care sa se comporte identic...
Totul e gandit si calculat, din inima sasiului, trecand prin brate...amortizoare...pivoti si pana in varful anvelopei...Poti jongla cu modificarile in anumite limite...dar daca treci de aceste limite, lucrurile se inrautatesc...
Si eu, daca mi-as pune pe masina niste anvelope de 235/35 ZR 18, corelate cu barele stabilizatoare standard, probabil ca mi-ar fi foarte usor sa rastorn masina, sau sa rup ceva din suspensie....(am exagerat ...ca exemplu...)
Eu in locul tau, as monta o suspensie Hidractive 2 pe masina aia...Sant convins ca s-ar comporta excelent, chiar in regim sportiv !!!
Bucsele de brate probabil ti se duc din cauza jantelor pe 16, care, ori sant prea grele...ori sant prea mari....ori au ET-ul prea mic(scoase in exterior)...etc.
Tu le-ai incaltzat din cate stiu cu niste anvelope destul de inalte pt. dimensiunea de 16'....S-ar putea asta sa fie cauza...Faptul ca roata are raza mai mare (decat cea standard) creiaza moment de rasucire mai puternic (creiaza "parghie")...Probabil ca si cauciucul cu talie de 55 sau 65 (nu stiu cat ai...) e prea greu pe 16"....Nu e neaparat janta grea...
Dar probabil ca nici montarea unor cauciucuri cu talie mai joasa (de ex. 205/45 R 16) nu rezolva situatia, pt. ca nu mai amortizeaza socurile cum trebuie....Iar socurile vor fi suportate de bucse...
Nu stiu ce se intampla acolo, dar sigur e de vina ceva ce tine de roti...De aceea ti se rup asa de usor bucsele!!! Cu sigurantza...
Pune tu pe masina niste roti de tabla 5,5J X 14, cu cauciucuri 175/70 R 14 si te asigur ca nu ti se vor mai strica bucsele decat in 4-5 ani...Eu merg deja cu masina asta de 1,5 ani si nu am schimbat nici o bucsa de brat...Si nici la BX in 4 ani...Si te asigur ca inca sant in perfecta stare...
Daca vrei sa scapi de aceasta problema, nu ai alta varianta decat sa renunti la jantele alea...Cred ca mult mai potrivite ar fi unele pe 15' de Activa...oricat ne-ar place noua masinile cu jante de diametru mare...
Totusi din practica s-a demonstrat ca jantele de diametre mari, nu sant bune decat pe masinile de show (de expozitie).....Daca folosesti asa ceva pe strazile noastre, ai o mare problema !!!
Daca vrei o masina cu care sa te duci zilnic la serviciu si la cumparaturi si sa nu-ti faca probleme...sa ai cheltuieli mici cu ea si sa nu stai toata ziua pe sub ea, trebuie sa o lasi cum a facut-o fabrica....M-am convins de acest lucru! In cel mai rau caz, o "gadili discret" prin anumite puncte


- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
credeati ca scapati de mine? hahaha no way!
zilele astea am avut ceva timp de surubareala, si am mai mesterit putin; si anume... am montat restul de mecanica de la aerul conditionat... in interior facusem totul asta toamna; cum masina mea nu a avut ac, avea pompa hidraulica montata jos, si de aici a inceput distractia: a fost nevoie sa inlocuiesc pompa hidraulica pt ca avea intrarea pusa altfel, teava de la pompa la disjunctor, si marea fericire... teava de la pompa la ... caseta de directie; pe deasupra a fost nevoie sa inlocuiesc baia de ulei, eu avand pe masina dinaia de tinichea, iar acum am pus de aluminiu cu suporti de prindere. s-au mai inlocuit si suportul alternatorului, si bineinteles suportul pompei hidraulice. mai am de inlocuit radiatorul de apa, pus 2 ventilatoare in bot in loc de unul, si pus radiator de freon, si basta.
pun si o lista cu piese necesare pentru doritorii de montat ac pe xantia care nu are: baie de ulei de aluminiu, pentru modelul de motor in cauza!; suporti pompa si alternator, pentru modelul de motor in cauza!; tevile pana la disjunctor si caseta, galet fix, galet mobil pt cureaua de accesorii, cureaua pentru modelul cu ac, radiator pt model cu ac in cazul motoarelor pe benzina (la diesel nu se inlocuieste), schimbat furtunele de la radiator daca se schimba radiatorul, si vasul de expansiune mutat langa cutia de la ECU; in afara de asta, mai e nevoie si de binecunoscuta instalatie de ac, bord de la un model cu ac (difera torpedoul), si grupul de caldura pentru modelul cu ac. cred ca mai sunt maruntisuri... dar... le mai enumar eu daca imi amintesc. peste toate astea, ar trebui inlocuita si partea din fata a instalatiei electrice, dar eu o sa fac ceva inventat de mine care la xm merge binemersi, si este mult mai simplu de facut.
zilele astea am avut ceva timp de surubareala, si am mai mesterit putin; si anume... am montat restul de mecanica de la aerul conditionat... in interior facusem totul asta toamna; cum masina mea nu a avut ac, avea pompa hidraulica montata jos, si de aici a inceput distractia: a fost nevoie sa inlocuiesc pompa hidraulica pt ca avea intrarea pusa altfel, teava de la pompa la disjunctor, si marea fericire... teava de la pompa la ... caseta de directie; pe deasupra a fost nevoie sa inlocuiesc baia de ulei, eu avand pe masina dinaia de tinichea, iar acum am pus de aluminiu cu suporti de prindere. s-au mai inlocuit si suportul alternatorului, si bineinteles suportul pompei hidraulice. mai am de inlocuit radiatorul de apa, pus 2 ventilatoare in bot in loc de unul, si pus radiator de freon, si basta.
pun si o lista cu piese necesare pentru doritorii de montat ac pe xantia care nu are: baie de ulei de aluminiu, pentru modelul de motor in cauza!; suporti pompa si alternator, pentru modelul de motor in cauza!; tevile pana la disjunctor si caseta, galet fix, galet mobil pt cureaua de accesorii, cureaua pentru modelul cu ac, radiator pt model cu ac in cazul motoarelor pe benzina (la diesel nu se inlocuieste), schimbat furtunele de la radiator daca se schimba radiatorul, si vasul de expansiune mutat langa cutia de la ECU; in afara de asta, mai e nevoie si de binecunoscuta instalatie de ac, bord de la un model cu ac (difera torpedoul), si grupul de caldura pentru modelul cu ac. cred ca mai sunt maruntisuri... dar... le mai enumar eu daca imi amintesc. peste toate astea, ar trebui inlocuita si partea din fata a instalatiei electrice, dar eu o sa fac ceva inventat de mine care la xm merge binemersi, si este mult mai simplu de facut.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
eee... am terminat de montat si tevi/furtune de freon, noua instalatie de reacire, si am ajuns la concluzia ca ar fi mai bine sa montez si modulul bitron; toate bune si frumoase; am prelevat din instalatia de la alta masina firele ce tin doar de comanda ventilatoarelor si a compresorului, si mi-au rezultat 4 fire care nu stiu unde sa le leg; asta deocamdata. pot afla, dar ar trebui sa demolez mare parte a instalatiei de pe masina ca sa fac masuratori, ceea ce nu prea am chef. m-ar ajuta foarte mult daca ar avea cineva disponibila o schema cu pin-outul de la modulul bitron, si toate s-ar rezolva mult mai simplu. oricum, nu mai este mare lucru de facut, dar deja imi sta pe cap, si vreau sa termin; cred ca mai bine o dadeam pe asta si luam una direct cu ac, dar cum nu am reusit sa gasesc o xantie si cu trapa si cu ac la momentul achizitiei, am recurs la metoda asta. oricum, cine vrea sa se mai apuce de asa ceva, ii spun de pe acum ca e DURERE sa faci asta.
Se pare ca a fost de folos munca ta de asta iarna, cand ai plantat in bord tot ce tine de A/C...
...Da! E un volum imens de munca sa te apuci sa modifici o masina care nu a avut A/C...sa te apuci sa o faci cu A/C...De aceea, acesta a fost criteriul cel mai important, cand mi-am cumparat masina...Ori gaseam 1,8 cu 16V dar nu avea A/C...ori avea A/C, dar nu era 16V...Ori, daca era si 16V si cu A/C...era break....si am evitat break-ul, datorita consumului mai mare, a gabaritului mai mare si a greutatii mai mari...Cu toate ca daca as mai avea de facut alegerea asta o data, nu as mai evita break-ul...Este unul din cele mai frumoase break-uri scoase pe piatza...Si daca mai tinem cont si de faptul ca ma "agit" cu biciclete...drumetii la munte (atunci cand sant bani...) cred ca mi-ar fi prins bine volumul mai mare al interiorului si o lungime mai mare a portbagajului...In fine...Asta e! Am cumparat-o, acum ma folosesc de ea, asa cum o am...
..........Totusi munca ta va merita din plin, cu caldurile astea...E jale chiar si cu A/C prin oras...Fara, cred ca ar fi de nesuportat...In plus, la tine va avea efect si mai bun, pt. ca ai masina deschisa la culoare...A mea fiind verde inchis (aproape negru) se incinge de se face cuptor in interior, daca o las parcata in soare...Dupa aceea, munceste A/C-ul in zadar minute bune, ca sa se racoreasca in interior...
Daca nu am grija sa fie parcata la umbra, e jale...Xantia ta fiind rosu deschis, cred ca va fi mult mai bine...
...........Nu stiu daca au existat Xantii si cu A/C si cu trapa...Eu stiu ca nu...De obicei cele cu A/C, nu mai au trapa...Poate doar la cele super-dotate sa fie prezente ambele optiuni...oricum, daca exista, sant f. rare...
...........Am incercat sa-ti gasesc documentatie pt. legaturile electrice ale A/C-ului, dar am uitat ca in mizeria aia de manual de service de la Haynes, nu e prezentata nici o schema referitoare la A/C, injectie si ABS...
O sa mai caut...Stiam ca mai am niste scheme electrice Citroen...Daca le gasesc, ma uit si-ti spun unde se leaga iesirile de la modului electronic al A/C-ului...
...........Hai...leaga compresorul pe direct (printr-un intrerupator si da-i drumul...ca e jale cu caldurile astea...


..........Totusi munca ta va merita din plin, cu caldurile astea...E jale chiar si cu A/C prin oras...Fara, cred ca ar fi de nesuportat...In plus, la tine va avea efect si mai bun, pt. ca ai masina deschisa la culoare...A mea fiind verde inchis (aproape negru) se incinge de se face cuptor in interior, daca o las parcata in soare...Dupa aceea, munceste A/C-ul in zadar minute bune, ca sa se racoreasca in interior...
Daca nu am grija sa fie parcata la umbra, e jale...Xantia ta fiind rosu deschis, cred ca va fi mult mai bine...
...........Nu stiu daca au existat Xantii si cu A/C si cu trapa...Eu stiu ca nu...De obicei cele cu A/C, nu mai au trapa...Poate doar la cele super-dotate sa fie prezente ambele optiuni...oricum, daca exista, sant f. rare...
...........Am incercat sa-ti gasesc documentatie pt. legaturile electrice ale A/C-ului, dar am uitat ca in mizeria aia de manual de service de la Haynes, nu e prezentata nici o schema referitoare la A/C, injectie si ABS...
O sa mai caut...Stiam ca mai am niste scheme electrice Citroen...Daca le gasesc, ma uit si-ti spun unde se leaga iesirile de la modului electronic al A/C-ului...
...........Hai...leaga compresorul pe direct (printr-un intrerupator si da-i drumul...ca e jale cu caldurile astea...


Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO