Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Vin 31-Dec-2010 18:24

Eu "menajez" masina.....:D :lol: Nick stie bine ce frumos ma port eu cu masina pe sosea....Deci e stanca Xantia in comparatie cu altele :D

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 03-Ian-2011 20:52

Lucian - Referitor la BX....Sa stii ca si eu la inceput, faceam alergie cand vedeam BX...Mi se parea prea colturoasa si cu o forma ciudata...bizara...Nu mi-as fi luat in veci BX...Initial am vrut sa schimb Oltcit-ul TRS cu un Citroen GSA...Imi placea linia aerodinamica, asemanatoare cu a CX-ului si avea suspensii hidropneumatice...Vroiam sa incerc suspensia aceasta...Nu apucasem sa merg cu un Citroen, dar ma atragea tare treaba cu garda la sol reglabila...Numai ca mecanicul meu de Oltcit, care repara si GSA, mi-a zis ca nu merita sa-mi iau GS, pt. ca e prea vechi si voi avea probleme...M-a intrebat de ce nu incerc cu un BX ...
I-am zis ca nu am bani de un BX si ca nu prea imi place forma BX-ului...dar m-a trimis sa vad un BX 14 ieftin...
Nu mi-a placut masina (era prea obosita...TAXI si era lovita p[e toate partile...)...dar m-a fascinat spatiul interior (fata de Oltcit)...si de acolo a inceput cautarea...M-am virusat ! Vroiam BX... :D
A urmat alergatura dupa masina si...dupa ce am vazut 4 masini ruginite rau, am gasit-o pe cea pe care am avut-o...care era neatinsa, cu vopseaua originala, foarte curata si cu un motor mare...foarte nervos...
M-am acomodat repede cu noua mea limuzina si am fost shocat cat de bine sta masina pe sosea si cat de comfortabila e suspensia...Practic imi placea sa merg cu ea...In momentul acela, a inceput sa imi placa si cum arata BX-ul...Nu mai conteneam sa-i fac poze...A aparut dorinta de a-i imbunatati aspectul...Eleron...spoiler...stopuri negre...jante din aliaj...Tot atunci am inteles ca pe BX nu merg puse decat accesorii originale...
Masina aceea mi-a placut atat de mult, incat nici dupa un an nu m-am vindecat....As vrea, daca voi avea posibilitatea, fie sa o cumpar inapoi, fie sa-mi cumpar alt BX...
Cine ar fi crezut ca o sa imi placa vre-o data BX-ul ?!?
Ba, mai mult !!! Ma mai imbolnaveste si Nicum periodic...cand ne intalnim... :D ...cu BX-ul lui...
BX-ul e intradevar mai zgomotos decat Xantia si aparent mai instabil, dar este mult mai simplu...e mai usor de reparat...e mai aerisit...Parca e facut sa poata fi reparat usor, in comparatie cu masinile moderne...Si daca e intretinut corespunzator, este si fiabil.
..................................................................................................................................................
Xantia....Intradevar...e un exemplu de masina silentioasa. Nu stiu cum e cea cu motor Diesel, dar cea pe benzina e super-silentioasa. Cand inchizi portiera se face liniste...Nu scartzaie nimic la interior...Pur si simplu nu se aude nimic in interior...Motorul nu bazaie...nu vibreaza...nici nu-l simti...Ai toate sansele sa mergi in treapta inferioara, turat si sa nu-ti dai seama, daca nu te uiti pe turometru...Acesta e si motivul pt. care am ezitat si nu am vrut sa cumpar o toba finala sport...E pacat sa stric linistea din masina. E foarte placut sa calatoresti in liniste si sa poti auzi toate sunetele muzicii pe care o asculti...
La capitolul spatiu... :oops: ...si eu am obiectii...Am 1,95 m si nu am suficient spatiu la volan...Nici scaunele nu ofera suficienta sustinere...Nu sant niste scaune extraordinare...Spatarul nu sustine coloana si apar dureri de mijloc dupa cateva ore de stat la volan...Spatarul e prea jos pt. persoane inalte, iar tetiera nu asigura sustinere capului, in caz de impact din spate...Stiu...Tetierele se pot ridica, dar arata groaznic ridicate...
Nici sezutul scaunelor nu sant mai reusite...Nu ofera sustinere suficienta pulpei piciorului...
Scaunele de BX GTI erau mult mai reusite. Simteam cum spatarul scaunului imi sustine coloana de jos pana sus,iar sezutul sustinea picioarele pana aproape de genunchi...Sustinerea laterala era remarcabila...Nu puteam sa ma misc lateral din acele scaune....Era mai greu de iesit din ele...Pana si treaba cu inclinarea scaunelor cu totul spre spate, era o chestie inteligenta...
La fel si bancheta din spate...Era o placere sa calatoresti in spate...
La Xantia, chiar daca interiorul arata f. bine, este mai"sumar" realizat...Nu s-a prea tinut cont de ergonomie...
In schimb, ce m-a surprins placut, a fost pozitia pedalelor...Este excelenta! Xantia este prima masina pe care o pot conduce cu orice incaltari as fi incaltat...La 46...cat port eu, chiar e o problema, mai ales cu bocanci sau cu pantofi mai ascutiti...
La BX, pozitia pedalelor era dezastruasa !!! Ambreiajul era prea sus si agatzam bordul cu varful pantofului, iar frana...daca se nimerea sa franez in timp ce roteam volanul (situatie des intalnita) axul volanului imi dadea piciorul in lateral de pe pedala de frana...Era aiurea rau...A trebuit sa ma invat sa calc pedala de frana oblic...
................................................
E clar! Xantia e muuult mai evoluata decat BX-ul...Totul e mult mai bine lucrat...Toata masina e mai legata...Dar nici BX-ul nu e chiar asa de rau...
Nu stiu ce sa spun despre securitate in Xantia...Se zvoneste ca nu se comprta f. bine la impact frontal si lateral....A luat doar 1,5 stele la EuroNCAP....Si chiar se spune ca BX-ul s-ar comporta mult mai bine...Am totusi dubii ca Xantia nu ar oferi suficienta protectie la impact...si cred ca in acel test s-a urmarit doar un interes strict comercial....
...................Tot in sensul acesta, ma enerveaza teribil cand citesc prin revistele germane teste cu Citroen C5...C6 si li se tot cauta nod in papura...
- Ba ca au suspensiile prea moi si ca nu au un comportament prea sportiv si nici pe"SPORT" nu sant suficient de ferme si de sigure pe sosea...
- Ba ca motoarele sant prea lenese si gurmande (unele fara viatza....)
- Ba ca la C6 intra aer pe langa geamuri la viteze f. mari (usile nu au rame superioare...)
- Ba ca la C5 este portbagajul prea mic
- Ba ca servodirectiile la toate sant seci si fara raspuns...
......................etc.etc.etc.....
Eu cred ca unde vulpea nu poate ajunge, sant strugurii acri! Si mai cred ca pilotii de incercare (ziaristii germani) sant niste ciobani...niste limitati... care nu stiu decat VW si orice e altfel, nu e bun....
Altfel lauda tot felul de carutze...tigai gen Mazda...Hyundai...Renault...Skoda...etc. Sant nemaipomenite! Dar...stiu! Citroen nu e bun pt. ca e altfel ! Chiar ma enerveaza rau treaba asta si am inceput sa nu mai citesc reviste auto germane. Sa scrie articole pt. ei, daca tin cu ursul...Oricum, rar vezi un Citroen in testele facute de germani...
Cum Dumnezeu poti sa afirmi ca ziarist la o revista de specialitate, ca in C6 intra aer pe langa geamuri?!? nici la Dacia berlina nu intra daca e masina ingrijita....
Sant niste limitati care nu au mers in viatza lor cu Citroen si daca suspensia nu e ca de carutza cum e la VW sau scaunele tari ca la VW, inseamna ca nu sant bune...
Habar nu au si se afla in treaba discutand discutii ! Am citit de curand un articol de prezentare cu un C6 si nu era scris nici un cuvant despre suspensia hydractiva...Probabil ca nici nu au mirosit cum functioneaza sau de la ce butoane se actioneaza...
Aici e si vina celor care dau masini spre testare...Ca nu pun in lumina toate sistemele de pe Citroen-uri...cu toate beneficiile acestora....
Nu reusesc sa inteleg politica de marketing a lui Citroen, in ultimii ani....
In mod clar, un ziarist care a condus numai Opel si VW, nu va agrea suspensiile moi ale lui Citroen si servodirectiile f. asistate...Clar ii va fi teama ca se rastoarna cu Citroen-ul care se inclina pe viraje, fara sa priceapa ca suspensia asta face minuni si ca nu va fi in stare sa scoata tot de la ea...
La fel si cu servodirectiile si cu celelalte componente...
Dar daca oamenii sant ciobani, chiar nu ai ce sa le faci! Si altfel au aere de mari piloti de incercare...
Cu toate micile neajunsuri legate de fiabilitate (si care s-a dovedit ca nu sant peste medie...Citroen chiar nu e o masina defectuasa, in comparatie cu celelalte...) tot nu as renunta la marca...la Citroen.
De fiecare data e o placere sa iesi cu un Citroen intretinut, la sosea...la drum...la o plimbare...Nu stiu ce alta marca mi-ar putea oferi aceeasi senzatie...Poate doar cateva masini mult prea scumpe, dar pe care marea majoritate a oamenilor nu si le pot permite.
Prefer sa merg intr-un Citroen de 15...25 de ani vechime, decat intr-o tigaie noua, dar care nu-mi ofera nimic.
Sincer! Nu mi-as schimba Xantia cu multe masini mult mai scumpe de alte marci...Si asta nu pt. ca unde nu ajunge vulpea sant strugurii acri si pt ca nu-mi doresc asta...pt. ca nu-mi ofera aceeasi placere la condus...
Noi o sa avem o mare problema daca Citroen scoate din fabricatie sistemul asta de suspensie !!! Sper ca acest lucru sa nu se intample prea curand...Si oricum, vor exista BX-urile...XM-urile...Xantia...C5-urile mai vechi care ne vor satisface microbul! :twisted:

Lucian - Nu stiam ca X2 e mai neingrijit lucrata decat X1. Nu m-as fi asteptat...Chiar stiam ca la X2 s-au rezolvat unele probleme care existau la X1...Problemele de securitate la impact (air-bag-uri...etc) ... treaba cu treapta a-3-a a suspensiei care la X1 e rigida...si inca cateva maruntisuri pe care nu le stiu exact...Dar este posibil sa ai dreptate...Mai ales ca ti-au trecut atatea masini prin mana...
Referitor la numarul de km...Exact asta m-a atras la masina mea...Cu toate ca are ceva ani, nu avea prea multi Km in bord si nici nu arata de mai mult...ca nu a contat neaparat ce scrie pe bord, ci cum arata masina....Chiar mi-a placut!
Mai trist e ca le tinem in conditiile astea infecte din Romania si se deterioreaza muuult mai repede ca afara. Ma uit la a mea...Cand a fost adusa din Germania, era sticla vopseaua pe ea....Acum a facut o multime de zgarieturi fine pe ea...in numai 1 an...Pacat!

Ionut - Da! Atunci chiar ai reusit sa ma sperii. :D, fiindca nu m-as fi asteptat ca rulmentul acela sa cedeze asa de usor, din momentul in care a inceput sa faca zgomot. Sa speram ca nu voi mai avea ghinioane de genul acesta! Oricum multumesc! Incercam sa ne ajutam cum putem, unul cu altul, macar cu sfaturi.

Multumesc pe aceasta cale si lui Lucian, care m-a scapat de 2 ori din impas, cu sfaturile date!

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Mar 04-Ian-2011 00:34

Mda....cam ai dreptate cu spatiul interior la Xantia......Pe mine ma streseaza volanu ca dau cu genunchii in el asa ca o sa-l schimb cu unul mai mic....si fara airbag ! Na ! Poti sa-mi spui ce vrei , decizia mea este luata.....Cat despre pedale si incaltaminte....Uite cand ne intalnim o sa iti aduc ghetele mele de serviciu de la "ACVILA"....o sa ai nevoie de scolarizare o perioada sa te obisnuiesti sa dai in frana cu "cantul" talpii ca daca dai cu toata talpa ai si frana si acceleratie la o singura apasare :D Si ca sa sintetizez : CITROEN RULES !!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 04-Ian-2011 00:38

io am gasit chiar in seara asta solutia cu volanul: volan de xsara VTS S1 de piele. este super misto, si e mai mic :razz:
abia astept sa fac rost de unul sa vaz cum vine. si.... cred ca merge toata coloana interioara cu reglaj pe adancime, sa nu ma mai chinui sa adaptez pe aia de la xm :lol:

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Mar 04-Ian-2011 01:04

Vreau poze cu el sa vad si eu ce bijuterie ai luat....Eu am optat pentru MOMO.......

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 04-Ian-2011 10:02

pai nu am ce poze sa iti dau ca nu l-am luat, am studiat la cineva pe masina doar; este aproape identic cu ala al meu, dar este mai mic; a... si in termeni baietesti nu se zice momo, se zice mama, similar cu scaunele alea de 'firma' de scrie pe ele reparo; mai sunt si alte accesorii, dar nu mai detaliez :razz:

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Mar 04-Ian-2011 18:52

dan1972 scrie:Nu stiu ce sa spun despre securitate in Xantia...Se zvoneste ca nu se comprta f. bine la impact frontal si lateral....A luat doar 1,5 stele la EuroNCAP....


salut!
asa de putine puncte!? ce mi-e si cu testele astea euron'CAP facute in mod artificial, in conditii studiate... très drĂ´le!

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 04-Ian-2011 19:05

asta zic astia de la NCAP pe tema Xantia:

http://www.euroncap.com/tests/citroen_x ... 97/16.aspx
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 04-Ian-2011 22:06

retro - Exact asta vroiam sa caut, dar ne-a ajutat DanT si ii multumesc pe aceasta cale...Stiam ca am vazut undeva treaba asta, dar nu mai stiam unde...
Nu stiu de ce in toata treaba asta simt un aer de facatura...Nu stiu de ce am impresia ca cei de la EuroNCAP au tinut cu ursul...Adica a obtinut Nissan Micra 4 stele la impact...Micra care e o buburuza...nu are spatiu deformabil care sa absoarba socul aproape deloc...stai cu picioarele pe faruri si Xantia...o masina de 4,4...4,5 m...are botul destul de lung...si stim cu totii ca e o masina destul de bine legata...de zdravana, nu obtine decat 1,5 stele...Mi se pare cel putin cusuta cu ata alba treaba asta...
Nu zic...probabil nu se comporta la fel de bine la impact ca un Mercedes, dar nici nu cred ca sta asa de prost cum e prezentata aici...
Mai mult ca sigur cineva a platit bani grei, ca Xantia sa iasa prost in testul acesta...La testele de genul acesta, e suficient sa schimbe viteza de impact cu cativa km, pt. ca rezultatele sa fie dezastruase. ...Stiam ca testele de impact se faceau de obicei la 55 Km/h...Vad ca testul acesta a fost facut la 64 km/h...La testele de impact, chiar la 55 de km/h pana si Mercedes E si BMW 5 ieseau destul de shifonate...Ma intreb ce se intampla cu ele la 64 km/h ?!? Nu cumva se comporta ca si Xantia ???
Cine Dumnezeu stie care e adevarul, atata vreme cat traim in lumea asta in care totul se cumpara...totul e numai interesul unora...(a se vedea cazul "Vaccin Antigripal"...Margarina care ba e cancerigena, ba nu mai e...etc...).
..............................
Nu inteleg totusi de ce Citroen nu a avut o pozitie oficiala, vis-a-vis de acest test NCAP, cu Xantia...Acesta e un alt mare semn de intrebare !
A existat totusi o statistica europeana a accidentelor cu diverse marci si modele de masini...Ce scria acolo ???
BMW E46 (seria 3) are penultimul loc...E o masina in care riscul de accident mortal este f.mare pt. sofer!!! De ce??? Pt. ca spatiul pt. sofer este prea mic, iar bordul intra mult in spatiul vital al soferului. Acelasi lucru era scris si despre Xantia (acelasi este motivul) dar Xantia era mai sus in acel clasament cu cateva pozitii (sta mai bine la capitolul securitate pasageri decat BMW E46)
Si....ce masina credeti ca era pe primul loc in acel clasament ??? Surprinzator sau nu, este Citroen C5#1 !!! Este masina in care la 1000 de accidente intamplate, pasagerii nu au patit mai nimic.
Cu toate ca treaba asta le-a convenit sau nu nemtilor, C5 este de departe liderul in securitatea pasagerilor, peste Volvo, Mercedes, BMW, etc..
...............................
Pana la urma toate sant fiare, si cred ca mai tine si de norocul fiecaruia. Degeaba iti cumperi cea mai sigura masina, daca ai ghinionul sa se desprinda ceva dintr-un camion si-ti intra Doamne-fereste prin parbriz !!! Degeaba ai masina cu 100 de air-bag-uri...masina sigura...cand norocul nu te ajuta...Daca e sa fie...aia e! E numai cum ne este scris fiecaruia.
Cu riscul de a ma contrazice, cred ca intr-o mare masura conteaza si atitudinea celui de la volan...viteza de deplasare (care de cele mai multe ori e factorul esential in producerea de accidente)...starea generala a masinii...etc.
Personal nu cred ca Xantia sta asa de rau la capitolul securitate, pe cat spun cei de la NCAP...Pare o masina care absoarbe bine socurile si pare sa aiba o structura care se deformeaza dupa niste reguli riguros stabilite. Nu cred ca cei de la Citroen au fost asa de neglijenti la acest capitol...Nu cred ca Xantia are de pomana lonjeroanele ambutisate stil fagure...sau bara intre montantii parbrizului...sau bare in usi...sau traversa sub scaune...sau centuri pretensionate pirotehnic...sau motorul culcat 15 grd spre spate...etc.
Mai mult ca sigur acest test a fost o facatura!

THUNDER77 - Eu unul nu as renunta la volanul cu air-bag...daca tot spun cei de la NCAP ca sta asa de prost cu securitatea...Mai ales ca pe masina ta ai si air-bag pt. pasager! :idea:
Si mai e inca ceva...Un volan mic in diametru, s-ar putea sa fie obositor la un momentdat...pt. un sofer care are 1,95 si umerii destul de lati...palmele destul de mari...pe un volan cat o farfurie de desert... :D .Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca s-ar putea ca dupa ce schimbi volanul cu unul mai mic, sa constati ca nu mai vezi cum trebuie aparatele de bord...
Daca privesti cu atentie, volanul de Xantia original, e facut exact cat sa poti vedea prin el toate aparatele de bord, cand esti cu volanul pe "0".
Mie imi place volanul original al Xantiei si consider ca ofera o priza buna a mainilor pe el si o pozitie relaxanta de condus...Mainile pica exact unde trebuie... pe spitele superioare...Chiar am remarcat faptul ca volanul asta ma face sa conduc corect (cu ambele maini pe volan...eu, care n-as fi tinut ambele maini pe volan in veci... :D ).
Pe mine nu ma jeneaza la genunchi volanul, si chiar conduc cu el pe pozitia cea mai coborata...Nu stiu de ce spui ca te jeneaza la genunchi...
.........................
Probabil ca exista anumite incaltari cu care nu poti conduce nici o masina de pe lumea asta...Asta e! Cand conduci, te incalti cu altceva si schimbi incaltarile la destinatie.
Eu spuneam totusi de incaltari normale de iarna, in cazul BX-ului...Era nasol rau, pt. ca pe frana, piciorul se aseza cu varful si pe coloana de directie (in cazul meu...cu mar. 46) !!!!

dj01fad - Daaaa! Ar fi de mare efect pe Xantia, un volan reglabil si in profunzime (nu numai pe inaltime). Si eu mi-as dori asa ceva pe masina mea...Numai sa se potriveasca cel de Xara, fara modificari periculoase...
Tare faza cu scaunele "reparo" !!! :D

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Mar 04-Ian-2011 22:38

Nu i-as suspecta neaparat pe cei ce fac testele alea de conspiratii, dar am vazut amandoi ca nu se comporta chiar dramatic Xantiai n cazul unui impact frontalo-transversal. Pot sa dovedesc, am poze in acest sens, nepartinitoare.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 04-Ian-2011 23:51

Ah! Doamne !!! Iar m-a taxat !!!
:D
Eu n-am mai vrut sa rasucesc cutitul in rana si am incercat sa mentin discutia cat mai departe de "subiect", dar ca si tine, exact de aceea spuneam ca pare o masina destul de solida si de inchegata...chiar daca spre nefericirea si ghinionul nostru, am fost martorii unui astfel de eveniment.
Ba mai mult...Mi-a lasat impresia ca e o masina in care nu se simte impactul...Amortizeaza f. bine impactul frontal ...frontal-lateral !!!
Atunci chiar m-a surprins placut cum s-a comportat Xantia...Ma asteptam la cu totul si cu totul altceva....mult mai rau oricum !!!
Atunci chiar mi-a dat impresia de masina solida...legata...bine facuta...
A fost f. interesant si felul in care a preluat structura de rezistenta a masinii impactul !!!
........................
Eu chiar suspectez acest test NCAP ca ar fi contrafacut si ca s-a urmarit discreditarea Xantiei...Si personal cred ca s-a efectuat la o viteza mai mare decat cea obisnuita...
Am impresia ca intr-o anumita perioada, Xantia s-a vandut f. bine pe piata germana...Sant f. multe Xantia acolo...Cred ca concurentza a platit bani grei ca testul ala sa iasa aiurea pt. Xantia...
Dealtfel, multe din testele facute de nemti sant partinitoare...Nu stiu cum se face ca in testele nemtilor, nici o data anvelopele Michelin (frantuzesti) nu obtin performantze bune...Nici cele de iarna si nici cele de vara...numai Dunlop si Continental sant in top...
Dar am stat de vorba cu oameni care au pe masini Michelin Alpin Primacy si spuneau ca se comporta excelent pe gheatza si pe zapada. In plus se si uzeaza destul de greu pe asfalt curat...Aceleasi lucruri mi-au spus si cei care vand/monteaza cauciucuri...
Si mai sant si alte exemple de teste in care sant avantajate vadit produsele germane...
........................
Si daca tot arunca cu noroi in Xantia "specialistii" germani, o sa mai spun ca a fost un accident recent la Craiova (parca) in care un BMW 3 "pisicutza" s-a rupt in doua la impactul lateral cu un copac...
Cu ce viteza ar fi putut merge acel BMW, cand pe sosea era zapada cu gheatza ?!? Nu cred ca avea 150 sau 200 Km/h ! Si totusi s-a rupt in doua...mareatza "masina germana" dupa care se dau in vant toti...
Sa nu mai vorbim despre VW Passat, care a obtinut 4 sau 5 stele la testul NCAP dar care pe sosea a facut o groaza de morti (putini sant cei care scapa teferi din Passat)...Nu am nimic cu posesorii de Passat, dar nu e chiar asa cum crede lumea...referitor la masinile germane invincibile...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 05-Ian-2011 01:46

dane, exact din cauza airbag-ului vreau sa pun volan de xsara, plus ca e aproape identic la forma cu cel de xantia; eu nu pot sa conduc cu ambele maini pe volan sub nici o forma, decat de la 130 in sus, si asta din cauza ca simt cum mi-l trage din mana. culmea e ca la xm nu am problema asta, ca sa nu mai zic de cx; nici pe mine nu ma deranjaza volanul si nu dau cu genunchii in el, decat cand ma sui in masina; a... si daca ti-au placut scaunele reparo, sa vezi cum sunt tobele rebus :lol:
referitor la crash test, este discutabil; este real ce arata in clipul ala; am vazut o xantie care a intrat intr-un zid, si s-a facut absolut praf; la impactul cu o masina este altceva, dar la impactul cu un obiect tzapan, se schimba tragic ecuatia; plafonul prinde cuta imediat, iar la viteze maricele si o ciocnire frontala, caroseria se distruge; a fost un exemplu si pe forum, cu o xantie 2 2.1 td ce daduse cu roata in nush ce dreaq, s-a rupt puntea si a facut cuta in plafon (sandor mihai il cunoaste pe om, poate sa confirme si el), iar eu stiu una care tot asa a intrat tare intr-o bordura destul de inalta, si la fel, s-a rupt puntea, iar plafonul nu ca s-a cutat, ci s-a ridicat efectiv in sus din coltul parbrizului cam 3 cm. omul a reparat-o, dar a iesit un rahat, ca aia numai masina nu mai e, plus ca nu a iesit perfect; cand mai vine pe la mine ii fac poze si va arat, ca sa intelegeti exact. deci, concluzia mea este ca la un impact cu un zid, stalp sau ceva de genul, se face praf; la polul opus, eu personal am testat fara sa vreau taria xm-ului, cu care am zapacit un gard metalic cu stalpii din tevi destul de groase; sorin. era cu mine in masina, cu toate ca nu cred ca vrea sa isi aminteasca patania; aveam cam 40-50 cand am dat, cred, nu mai retin nici eu exact, dar ideea e ca masina nu a avut decat bara crapata, farul spart si aripa varza, iar din masina... s-a simtit ca si cum as fi dat intr-o groapa; asadar, mare grija, pentru ca daca la un impact puternic cu o bordura, mal de pamant, etc la care sa se rupa puntea si sa intre roata in prag.... e dezastru :?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 05-Ian-2011 06:54

si c5 cum se comporta in situatia asta? Impact cu corp tapan?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 05-Ian-2011 11:25

muuuult mai bine decat xantia, la impact frontal cu un perete sau ceva de genul...
de fapt, la testul astora a luat multe puncte.

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mie 05-Ian-2011 16:16

Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep