@alexd: nota se da luind in calcul masinile contemporane modelului, nu cele existente acum (a nu se intelege ca cele noi sint neaparat mai bune).
In plus unele masini, cel putin dpv design, sint timeless:
- Citroen DS aparut in 1955. Puneti-l alaturi de masinile contemporane cu el si veti avea mari surprize
- Citroen SM, lansat in 1970. Design absolut unic, cupeu de 5m.
- Citroen CX, lansat in 1975, numit de puristi "ultimul Citroen adevarat"
Despre solutiile tehnice nu vreau sa spun decit atit: si peste 100 de ani DIRAVI va uimi.
Ia zi-ne parerea ta despre CX.
Review Citroen BX 14RE Selection 1988
Moderator: Echipa Tehnica
Eu vorbesc de masinile noastre, nicum, nu despre poze. Review-ul l-am facut pe masina mea, nu am copiat din Auto-Magazine. Asa ca degeaba as avea eu o cratita pe care mai sta scris in spate sub 5 straturi de vopsea matuita CX, degeaba ar fi scris in cartea tehnica DIRAVI cand eu iau de volan si nu se intampla nimic pret de 1 tura. Da, dar am o masina puritana, care are un sistem de directie unic, o adevarata minune a stiintei (iei de volan si rotile stau pe loc, UAU!!! ) .
Imi imaginez peste 100 de ani, trei extraterestrii aterizati undeva, pe o stanca in apropierea locului de intalnire national al clubului citroen: Unul dintre ei face un gest si in una dintre cele 10 maini i se materializeaza un device ca un tricorder. Incepe sa se plimbe cu el in stanga, in dreapta. Deodata se opreste si incepe sa bazaie frenetic. Ceilalti doi, mai mici de statura, cu niste tentacule in loc de ochi se ridica de pe bustenul unde stateau si se indreapta spre seful lor. Isi fac semne cu tentaculele, incrucisandu-le ca intr-un dans neinteles. Seful le comunica ceva scotand niste sunete ca ale unui radio ce a sarit de pe frecventa. Ca niste titirezi cei doi incep sa se invarta pe loc, absorbind pamantul din jur. Cand gaura din jurul lor a atins 1 metru, seful ii opreste cu un bazait ferm. Toti se uita in groapa. Se uita este un mod de a spune, caci tentaculele lor par a palpa solul din groapa. La un moment dat, cu o zvacnire brutala, unul dintre ei scoate un dispozitiv din pamant. Toti il privesc uimiti, il intorc pe toate partile. Intr-un final il iau in farfuria lor zburatoare. Se aprind luminile, incepe farfuria sa se invarta, si zvrrrr, pleaca astia.
Suntem in naveta, o camera luminata puternic, tenta roz, becuri colorate pe margini, ecrane LCD, etc. Pe o masa asemanatoare uneia chirurgicale vedem device-ul. Pe o placuta putem citi "diravi" . Extraterestrii mirati in jurul lui, murdari de lhm pe tentacule. Bazaie, comunicand intre ei:
Seful : WaW, ce minunatie...
The end .
DS-ul are locul lui in istoria automobilului si a aparut intr-un moment prielnic. Dar CX-ul, din pacate a avut o concurenta acerba. Oricum, nu vreau sa ma acuzi de off-topic pe topicul meu, dar voi ati inceput!!!

Imi imaginez peste 100 de ani, trei extraterestrii aterizati undeva, pe o stanca in apropierea locului de intalnire national al clubului citroen: Unul dintre ei face un gest si in una dintre cele 10 maini i se materializeaza un device ca un tricorder. Incepe sa se plimbe cu el in stanga, in dreapta. Deodata se opreste si incepe sa bazaie frenetic. Ceilalti doi, mai mici de statura, cu niste tentacule in loc de ochi se ridica de pe bustenul unde stateau si se indreapta spre seful lor. Isi fac semne cu tentaculele, incrucisandu-le ca intr-un dans neinteles. Seful le comunica ceva scotand niste sunete ca ale unui radio ce a sarit de pe frecventa. Ca niste titirezi cei doi incep sa se invarta pe loc, absorbind pamantul din jur. Cand gaura din jurul lor a atins 1 metru, seful ii opreste cu un bazait ferm. Toti se uita in groapa. Se uita este un mod de a spune, caci tentaculele lor par a palpa solul din groapa. La un moment dat, cu o zvacnire brutala, unul dintre ei scoate un dispozitiv din pamant. Toti il privesc uimiti, il intorc pe toate partile. Intr-un final il iau in farfuria lor zburatoare. Se aprind luminile, incepe farfuria sa se invarta, si zvrrrr, pleaca astia.
Suntem in naveta, o camera luminata puternic, tenta roz, becuri colorate pe margini, ecrane LCD, etc. Pe o masa asemanatoare uneia chirurgicale vedem device-ul. Pe o placuta putem citi "diravi" . Extraterestrii mirati in jurul lui, murdari de lhm pe tentacule. Bazaie, comunicand intre ei:
Seful : WaW, ce minunatie...
The end .
DS-ul are locul lui in istoria automobilului si a aparut intr-un moment prielnic. Dar CX-ul, din pacate a avut o concurenta acerba. Oricum, nu vreau sa ma acuzi de off-topic pe topicul meu, dar voi ati inceput!!!


paco scrie:alex, revino pe Pamant si spune-ne despre CX, ce concurenta a avut si de ce nu sta (statea) in picioare?
Chiar m-ai facut curios, eu credeam ca CX-ul era imbatabil la vremea lui (pentru unii, e si azi)...
Pai hai sa ne gandim si sa ne aducem aminte...
Anii '70 - prima masina care imi vine in minte, emblematica este Mercedesul "Cobra" si Volvo 244 ( din familia 200).
Voi ce ati alege daca vi s-ar pune in fata un cx nou, si o cobra noua ? Ati alege rezervoru' de lhm pentru directia ei indirecta doar ca revine la centru dupa ce iei viraj si nu simti piatra cubica? Eu nu. As inhata cobra si as fugi cu 180 prin oras prafuindu-i pe toti, sa nu se razgandeasca ala care mi-a pus-o in fata. Las sa simt piatra cubica si in gat dar sa nu ridic capota 500.000 km. Sa nu-mi spuneti ca era mai luxos CX-ul decat Cobra. Si nici mai fiabil.
Bineinteles ca in viata reala este si factorul pret. Categoric ca la o suma de pana la 1000 de euro este o alegere foarte buna, nu iei ceva mai bun. Noi practic ne autosugestionam ca avem cine stie ce masini emblematice, care au avut sisteme revolutionare si brevete tehnice unice implementate dar ele in realitate sunt mai rasuflate ca o sticla de Dorna lasata deschisa o luna. Nu avem cum sa comparam cx-urile noastre cu cele cateva ramase prin afara. Putine dintre acelea sunt masina de zi cu zi a respectivilor proprietari. Asta inseamna pasiune: Sa ai o masina pt suflet, sa o stergi cu peria de pahare in teava de esapament, nu sa-i freci diravi-ul zi de zi prin colbul baraganului.
Urateniile alea lungi erau in anii '70 cea mai importata masina europeana pe teritoriul SUA, considerata masina de lux a clasei medii. Aia sunt consumatori seriosi de masini , la distantele ce trebuiesc acoperite acolo in siguranta, numai de diravi blocat langa Marele Canion nu le ardea lor. Am citit pe net si cazuri izolate in care a mai scapat cate un cx pe acolo, probabil din cauza vreunei furtuni care a rasturnat containerele vapoarelor ce faceau China cu masini de import.
.
Acum sunt rau, dar din pacate da, in anii 70 volvo-ul ala patratos si urat era mai apreciat decat cx-ul si inplus, @paco, acele masini urate aveau motor de Renault, sau cel putin conceput impreuna cu Renault-ul. Le zicea PRV.

Acum sunt rau, dar din pacate da, in anii 70 volvo-ul ala patratos si urat era mai apreciat decat cx-ul si inplus, @paco, acele masini urate aveau motor de Renault, sau cel putin conceput impreuna cu Renault-ul. Le zicea PRV.
Sa inteleg ca apreciezi mai mult un Renault decat un CX...?
Apropos de Renault si Volvo, un amic are un Volvo 340 din 79. Merge si acum, motorul e 1,4 Renault (si cutia tot de la ei) si e impecabil...
Ma rog, arata ca dracu, dar merge, nu se blocheaza Diravi.
Scoti cate o informatie...Diravi se blocheaza?

Apropos de Renault si Volvo, un amic are un Volvo 340 din 79. Merge si acum, motorul e 1,4 Renault (si cutia tot de la ei) si e impecabil...
Ma rog, arata ca dracu, dar merge, nu se blocheaza Diravi.
Scoti cate o informatie...Diravi se blocheaza?
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
iar DIRAVI..... o servodirectie pur mecanica asa de performanta... cam greu pe la altii
DIRAVI o servodirectie pur hidraulica, conexiunea mecanica existand pentru siguranta.
De ce sa faci atata efort cand poti gasi pe ftp o comparatie intre r25,cx ,saab facuta la timpul ala.Mai sunt(nu pe ftp) si unele comparatii facute cu volvo, peugeot 505 etc.Pai hai sa ne gandim si sa ne aducem aminte...
Ma rog, arata ca dracu, dar merge, nu se blocheaza Diravi.
Asta e aruncata la deruta sa vedem cine cedeaza nervos...
alexd scrie:paco scrie:Vreti o intrebare de carcotas adevarat? L-as intreba pe alex: unde e domnule motorul, ca eu vad numai furtune acolo?
Pai dupa cum am precizat si la capitolul cu soundul motorului: nu prea este.
Sa-i raspund si lui Draku :
Intr-adevar, mea culpa cu furtunul ala de dacie. Dar este un patent propiu, inventia mea personala, l-am inginerit singur! Am si furtunul original, dar era foarte scurt, si asta iarna se tot infunda nasul carburatorului cu niste mucozitati ce duceau invariabil la infundare. Am gandit profund, am studiat problema si rezultatul nu a intarziat sa apara: am constatat ca mucii veneau pe furtunul cel scurt, din capacul tachetilor. OK, cum Coldrex nu puteam sa-i dau, macar m-am gandit sa nu mai suflu carburatorul in palmea mea mai des de 1 data pe saptamana si am instalat jumatate de furtun calorifer Dacia 1300, lungind astfel traseul mucilor catre carburator.
Treaba e cu patent si trebe' platit daca vr'unu va vrea sa aplice metoda. Copirait ii zice.
ai vrea tu sa ti se plateasca copirait, da' mai ai de asteptat...
si la mine exact ala este singurul furtun de dacie si din acelasi motiv ca la tine e pus acolo

stima
PS
mint, mai am o bucatica de vreo 15 cm din acelasi furtun in trusa de scule, ca sa pot scoate bujiile din capacul chiulasei dupa ce le desurubez...

Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats