noua mea jucarie: xantia rosie...
Moderator: Echipa Tehnica
stan cristian - Multumim pt. filmulete! Sant super-faine prezentarile!
mbc - Am condus/avut un BX 19 TRS- 86, 105 cp, dar cu jante din aliaj 5,5 Jx14 si cauciucuri 185/65 R 14 Dunlop SP 01 noi (4 buc). Iar Xantia este 1,8i - 8v cu jante originale 6Jx15 si cauciucuri 195/55 R 15 (SH ...Michelin + Pneumant...2+2).
Parerea mea este ca BX-ul era doar aparent mai dezechilibrat si mai instabil...Da...BX-ul imi dadea impresia ca e instabil...ca nu se aseaza pe drum...ca se balanseaza incontinuu...Dar in situatii limita se lipea efectiv de drum...Imi dadea senzatia ca se lasa din suspensii cand era cate o faza aiurea pe sosea.
Si daca privim pe datele constructive, Xantia e mai dezechilibrata ca repartizare a maselor pe punti...E foarte incarcata pe puntea fatza, iar spatele e f. descarcat....Are parca 68 / 32 % repartitia maselor pe punti. BX-ul retin ca era mai incarcat pe spate (nu stiu exact raportul). Lucrul asta se si simte la Xantia...Cand pui o frana puternica se ridica spatele, pt. ca e mult mai usor.
La BX, la oricefel de frana masina ramanea dreapta.
Cand fortzam tare BX-ul pe intoarceri cu scartzait de roti, spatele derapa doar atat cat era necesar sa se aseze acolo unde trebuia. O singura data a derapat rau...iarna pe polei si fara gume de iarna...Am facut o intoarcere de 180 grd. fara sa vreau si intradevar...nu am mai reusit sa controlez derapajul...
.
Cu Xantia nici nu am apucat sa merg prea mult, pt. ca o am doar de un an si nu am avut bani sa plec nicaieri (doar 2 drumuri interurbane)...Inca nu m-am acomodat cu ea, dar simt ca e mai greu de controlat decat BX-ul...E o masina mai greoaie decat BX-ul.
Da! Parca se simte ca e mai lata...sta mai bine si in linie dreapta si pe viraje...dar n-as baga mana in foc ca sta la fel de bine si in situatii limita...Ramane sa ma conving.
.
Probabil sant subiectiv...Nu vreau sa ma contrazic. Oricum, BX-ul mi s-a parut o masina prietenoasa si de incredere.
dj-01-fad - E super faza cu bordul ! Asta chiar e o realizare! E frumos tare bordul de X1 cu Air-Bag pasager si e si mai important ca ai montat aeroterma de A/C.Mai ai de pus doar conductele si compresorul.
In legatura cu instalatia Hydractive...cam acelasi lucru vreau sa-l fac si eu la a mea...Sigur...asta daca intre timp nu o schimb cu o 2,0L-16v, care are tot ce trebuie pe ea.
mbc - Am condus/avut un BX 19 TRS- 86, 105 cp, dar cu jante din aliaj 5,5 Jx14 si cauciucuri 185/65 R 14 Dunlop SP 01 noi (4 buc). Iar Xantia este 1,8i - 8v cu jante originale 6Jx15 si cauciucuri 195/55 R 15 (SH ...Michelin + Pneumant...2+2).
Parerea mea este ca BX-ul era doar aparent mai dezechilibrat si mai instabil...Da...BX-ul imi dadea impresia ca e instabil...ca nu se aseaza pe drum...ca se balanseaza incontinuu...Dar in situatii limita se lipea efectiv de drum...Imi dadea senzatia ca se lasa din suspensii cand era cate o faza aiurea pe sosea.
Si daca privim pe datele constructive, Xantia e mai dezechilibrata ca repartizare a maselor pe punti...E foarte incarcata pe puntea fatza, iar spatele e f. descarcat....Are parca 68 / 32 % repartitia maselor pe punti. BX-ul retin ca era mai incarcat pe spate (nu stiu exact raportul). Lucrul asta se si simte la Xantia...Cand pui o frana puternica se ridica spatele, pt. ca e mult mai usor.
La BX, la oricefel de frana masina ramanea dreapta.
Cand fortzam tare BX-ul pe intoarceri cu scartzait de roti, spatele derapa doar atat cat era necesar sa se aseze acolo unde trebuia. O singura data a derapat rau...iarna pe polei si fara gume de iarna...Am facut o intoarcere de 180 grd. fara sa vreau si intradevar...nu am mai reusit sa controlez derapajul...

Cu Xantia nici nu am apucat sa merg prea mult, pt. ca o am doar de un an si nu am avut bani sa plec nicaieri (doar 2 drumuri interurbane)...Inca nu m-am acomodat cu ea, dar simt ca e mai greu de controlat decat BX-ul...E o masina mai greoaie decat BX-ul.
Da! Parca se simte ca e mai lata...sta mai bine si in linie dreapta si pe viraje...dar n-as baga mana in foc ca sta la fel de bine si in situatii limita...Ramane sa ma conving.

Probabil sant subiectiv...Nu vreau sa ma contrazic. Oricum, BX-ul mi s-a parut o masina prietenoasa si de incredere.
dj-01-fad - E super faza cu bordul ! Asta chiar e o realizare! E frumos tare bordul de X1 cu Air-Bag pasager si e si mai important ca ai montat aeroterma de A/C.Mai ai de pus doar conductele si compresorul.
In legatura cu instalatia Hydractive...cam acelasi lucru vreau sa-l fac si eu la a mea...Sigur...asta daca intre timp nu o schimb cu o 2,0L-16v, care are tot ce trebuie pe ea.

- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
cand pui frana puterinca la xantia, masina trebuie sa stea dreapta... probabil ai aer in franele spate. a mea pot sa pun frana cum vreau ca tot dreapta sta, si si mai am si franele mari pe fata.
pe de alta parte... daca stam sa ne gandim la cx, repartitia greutatii era si mai si, centrul de greutate fiind undeva in jurul oglinzilor laterale; e... cu toate astea, masina era ca trenul; nu pot sa cred ca un bx sta mai bine ca o xantie. totusi, sunt multi factori ce tin masina pe drum; in primul rand calitatea cauciucurilor, si sa nu uitam puterea motorului; a mea, daca nu stau cu ea peste 3000 de ture, in curbe luate mai agresiv risc sa ies afara, din cauza ca am rotile imense fata de ce avea ea inainte. vad ca tu ai pus 195.55.15, adica dimensiunile alternative la rotile pe 14 (asa au cele 1.9 td sau 2000 8v cu roti pe 15 din fabrica), iar eu am pus 205.55.16, si sunt muuuult mai mari. rezultatul... la o utilizare in turatii joase se vede ca nu are forta sa le duca, dar peste 3000 de ture nu le mai simte, si sta pe curbe incredibil; cred ca daca i-as pune 205.45.16, ar sta mult mai bine si ar si trage jos, dar... ma dispera drumurile noastre pacatoase; plus ca... arata mult mai bine cu rotitele astea mari
legat de bord... cred ca il mai schimb inca odata, pentru ca mi-am tras unul de serie 2 ca si nou, cu tot ce tine de el. dar mai vedem. munca nu e mare, daca stii ce ai de facut. cu hydractive mai asteptam, nu ma intereseaza asa de tare in momentul de fata. am conectat alea sa fie conectate, in caz ca ma apuca pandaliile. apropo dane, daca vrei, am una serie 2 2000 16v, echipare exclusive, cu hydractive, si cam toate optiunile in rest, in afara de piele si trapa. pretul nu e mare, dar mai povestim daca chiar te intereseaza. si... are numere de romania
pe de alta parte... daca stam sa ne gandim la cx, repartitia greutatii era si mai si, centrul de greutate fiind undeva in jurul oglinzilor laterale; e... cu toate astea, masina era ca trenul; nu pot sa cred ca un bx sta mai bine ca o xantie. totusi, sunt multi factori ce tin masina pe drum; in primul rand calitatea cauciucurilor, si sa nu uitam puterea motorului; a mea, daca nu stau cu ea peste 3000 de ture, in curbe luate mai agresiv risc sa ies afara, din cauza ca am rotile imense fata de ce avea ea inainte. vad ca tu ai pus 195.55.15, adica dimensiunile alternative la rotile pe 14 (asa au cele 1.9 td sau 2000 8v cu roti pe 15 din fabrica), iar eu am pus 205.55.16, si sunt muuuult mai mari. rezultatul... la o utilizare in turatii joase se vede ca nu are forta sa le duca, dar peste 3000 de ture nu le mai simte, si sta pe curbe incredibil; cred ca daca i-as pune 205.45.16, ar sta mult mai bine si ar si trage jos, dar... ma dispera drumurile noastre pacatoase; plus ca... arata mult mai bine cu rotitele astea mari

legat de bord... cred ca il mai schimb inca odata, pentru ca mi-am tras unul de serie 2 ca si nou, cu tot ce tine de el. dar mai vedem. munca nu e mare, daca stii ce ai de facut. cu hydractive mai asteptam, nu ma intereseaza asa de tare in momentul de fata. am conectat alea sa fie conectate, in caz ca ma apuca pandaliile. apropo dane, daca vrei, am una serie 2 2000 16v, echipare exclusive, cu hydractive, si cam toate optiunile in rest, in afara de piele si trapa. pretul nu e mare, dar mai povestim daca chiar te intereseaza. si... are numere de romania

-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
@dan1972: Da, xantia e clar ca e mai grea, dar cel putin hdi-ul face sa nu simti chestia asta. Are un coplu mare si nu te lasa niciodata. TD-ul de la bx mi se pare un experiment prost pe langa HDI. Eu am facut intr-o perioada des drumul cluj - targoviste si de cele mai multe ori l-am facut cu bx-ul meu td, si se comporta bine, mai ales ca e o masina ieftina. In momentul in care am luat xantia pentru ca mi s-a rupt cablul de ambreiaj de la bx, vorbeam alta limba deja. In curbe tii mult mai usor xantia la viteze mari decat bx-ul. Poate pentru ca e mai puternic motorul sau ceva dar nu am simtit niciodata ca spatele mi-ar fugi fara sa vreau eu asta. E adevarat, este break xantia si bx-ul hatch. In alta ordine de idei si mie imi place mult simplitatea bx-ului dar mi se pare ca xantia este un pas inainte, iar HDi-ul mai multi pasi inainte 

"If in doubt, flat out!"
dj01fad - Xantia mea este foarte posibil sa aiba aer in franele spate...Nu stiu...Inca nu am reusit sa verific totul pe ea...Nu o am decat de 1 an si au fost mereu alte prioritati...In plus lipsa banilor din ultimul timp, nu m-a mai lasat sa rezolv nici macar urgentzele la masina asta. Dar ma voi descurca cumva, in timp.
Totusi cand am facut RAR-ul, masina a iesit OK cu totul. Si nu cred ca ar fi trecut ITP-ul daca nu frana cum trebuie. In plus, am vazut o multime de filmuletze cu Xantia, in care la franari puternice se ridica spatele. Daca voi spuneti ca nu e normal, inseamna ca mai am de studiat.
. Stiu si eu de la BX ca atunci cand franam, masina ramanea dreapta, dar am zis ca probabil la Xantia e altfel.
La mine cum se intampla: Cand franez mai tare, intai se ridica spatele si se infunda putin botul, apoi se fac corectiile de inaltime, se lasa spatele si masina revine la orizontala.
Eu banuiesc ca ar putea fi de vina alte 2 lucruri:...ori corectoarele de inaltime sant murdare/dereglate
....ori faptul ca pe spate am sfere de BX. Cu toate ca au aceiasi parametri (presiune/volum) au alt cod de fabricatie si este posibil sa nu amortizeze cum trebuie. Le voi schimba cu sigurantza cu unele originale noi, dar tine strict de bani.
............Ce faci?!? Iar muncesti sa schimbi bordul??? Eu zic sa o lasi asa, pt. ca la revanzare s-ar putea sa ai probleme....Se va vedea ca nu e bordul ei si cel care va vrea sa o cumpere isi va pune mari semne de intrebare. Cu bordul pe care il ai acum totul e OK. Eu unul nu as cumpara o masina care are astfel de modificari...Sincer!
............Rotile pe 16''...Iti recomand sa renunti la ele. Cu toate ca arata foarte bine, cred ca sant muuult prea mult pt. o 1,8-8v. Masina nu este setata pt. astfel de roti. Sant prea mari in diametru si afecteaza performantzele...cu cauciucurile pe care le-ai pus tu. Iar niste cauciucuri mai joase, exact cum ai spus si tu, nu sant adecvate pt. drumurile noastre, mai ales daca ai rigidizat suspensia.
Cred ca mult mai potrivite ar fi unele pe 15" pt. motorul si masina asta. De aceea nici eu nu am montat pe a mea cauciucuri mai mari. Toata lumea imi spunea ca merg si cauciucuri cu talie 65...Da! Merg cand nu ai de ales, dar nu mai ai demaraj, iar masina incepe sa se comporte altfel decat trebuie. Pt. 1,8-8v si 195/55 R 15 sant destul...Sant prea mult.
Rotile tale cred ca sant mai curant potrivite pt. o Xantia break, sau berlina dar cu motor cel putin 2,0L. Acestea vin din fabrica cu roti pe 15...Au alt raport de transmisie si putere mai mare a motorului, adecvate pt. roti mai mari.
.............Daca Xantia de care spui tu, e in stare f. buna (motor+caroserie) s-ar putea sa ma intereseze, daca nu se vinde imediat. Vorbim oricum.
mbc - BX-ul pe care l-am avut eu, era aparent instabil (pt. ca imi dadea senzatia ca pluteste...ca valseaza la viteze mari) dar in esentza statea foarte bine pe sosea (mai ales in situatii limita) chiar daca aparent era mai nesigura. Masina aia ma scotea din orice incurcatura. Imi aduc aminte acum, de o faza de pe Intorsura Buzaului, noaptea, cand am vazut prea tarziu o serpentina...Aveam ceva viteza in coborare...era iarna...noapte...asfaltul ud cu mazga...drumul complet in bezna si nesemnalizat corespunzator......Am vazut parapetul in lumina farurilor, am luat tare de volan stanga, cu putina acceleratie, iar masina s-a incadrat exact acolo unde vroiam eu...cu toate ca parea aproape imposibil sa mai iau acel viraj...Nici nu s-a sinchisit de emotiile mele...A luat virajul cu o usurintza greu imaginabila...Parca ar fi fost ceva firesc....Mi-a crescut inima cat o paine, la gandul ca am o masina adevarata!
Masina aia mi-a demonstrat in repetate randuri ca poate mult....Nu de pomana cel care a avut-o inaintea mea, o poreclise "Regina" (chiar daca pare bizar). Masina aia, chiar daca avea 24 de ani, demara excelent, prindea viteza maxima constructiva (187...190) si statea lipita de sosea cand era nevoie. BX-ul 19 TRS, e f. apropiat ca si comportament de 19 GTI. Motorul tragea infiorator (cu cei doar 105 cp) avea cuplu ca de Diesel, la orice turatie si tura ca un motor de racheta. Multi cu masini muuult mai scumpe si mai potente, au avut surprize neasteptate la intalnirea cu acest BX la sosea. Multi viteji au luat in ris masina asta, dar au ramas cu buza umflata, vazand ca raman in urma. Cine s-ar putea astepta ca o masina atat de batrana, de arhaica si colturoasa, sa se duca atat de tare, sa demareze atat de tare si sa stea atat de bine pe viraje...Mai ales cand o intalnesc ruland doar cu 90-100 si valsand in tot felul pe sosea.
Era formidabila !!! Parca se dezbraca de caracter cand ii calcam acceleratia. Si dintr-un maidanez, zdrenturos, riios si flusturatic, devenea un ogar de curse pur-sange, la care nimic nu-i rezista in fatza.
Putine masini scumpe s-au mai incumetat sa se ia dupa mine, vazand ca masina asta ruleaza fara probleme cu 150-170 pe un DN obisnuit.
Era extraordinara si imi pare tare rau ca am fost nevoit sa o vand, dar n-as vrea sa poluez mai mult acest subiect cu povestirile mele.
Si sa va mai spun ceva, chiar cu riscul de a parea paranoic....: Masina aia cred ca avea suflet !!! ...Probabil pt. ca am tinut la ea...Pe langa faptul ca nu m-a lasat nici o data departe de casa, cu toate ca avea multe piese care s-ar fi putut strica (cel putin atunci imediat dupa ce am cumparat-o)...piese care s-au si stricat ulterior (dar in fatza blocului sau la 1 Km de casa)...Pe langa toate acestea, masina aia nu a vrut sa fie vanduta...nu a vrut sa plece de la mine...Am avut mari probleme in ziua vanzarii cu ea....din senin. Cand sa plec de acasa sa ma intalnesc cu cumparatorul, cobor geamul soferului, iar acesta uita sa se mai opreasca, coboara complet si refuza sa se mai ridice, in conditiile in care mie geamurile electrice nu mi-au facut nici o data probleme.
Cine ar fi cumparat in toiul iernii o masina la care geamurile electrice nu functioneaza si sant blocate jos. Apoi si-au revenit din senin, incercand sa inversez butoanele intre ele. Nici pana azi nu a mai facut acea problema la noul proprietar....
........Am plecat cu ea si de nervi si neatentie, am luat o groapa si a sarit un capac de la o roata, s-a dus pe contrasens, era mai-mai sa-l calce vre-o 2 masini....Si erau capace luate cu o zi inainte.
........Am mai mers o bucata de drum...deja eram in intarziere, dar....s-a infundat carburatorul si ba nu mai tinea relanti-ul la intersectii, ba murea in sarcina....Pana sa ajung sa ma intalnesc cu cumparatorul si-a revenit singura....In conditiile in care acea masina nu a avut carburatorul infundat decat de cateva ori in 4 ani sau cat am tinut-o eu....
........M-am intalnit cu cumparatorul...acesta se uita de jur-imprejur si vede o pata de LHM la roata Dr. F....Am verificat si am gasit recuperatorul de retur de pe amortizor, cu un furtun rupt....Era aproape singurul furtun din instalatie care ramasese neschimbat si chiar il aveam cumparat nou acasa...Celalalt fusese schimbat. I-am spus cumparatorului ca am piesa noua acasa si ca i-o schimb eu...In fine ...N-a fost nici o problema.
........Am plecat in proba cu masina, apoi am facut actele si cand ne indreptam spre casa sa-i dau tot ce mai aveam pt. masina, imi franeaza in individ in fatza pe o strada ingusta unde nu aveam cum sa evit, ca sa se bage intr-un loc de parcare....Nu stiu ce a lipsit sa nu il lovesc si sa lovesc si masina pe care tocmai o vandusem. Ne-au despartit 20 de cm cred....
De ce toate acestea in numai 2 ore ?!? Masina aceea chiar mergea si nu punea astfel de probleme. Si nici nu era o masina cu ghinion...
Si ca sa fie totul complet, cand au plecat cu masina, noii proprietari, in capatul aleii de la bloc, masina mi-a mai facut un semn cu stopurile pe frana rubinii, apoi disparand dupa o cladire....Ceva de genul: "O sa-ti para rau dupa mine!"
Dupa acea zi, eram epuizat...Scosese sufletul din mine bestia!!!
Dupa aceea masina a mers bine-merci...Au ajuns oamenii fara probleme acasa...Proprietarul era f. incantat de masina...Incepator fiind mergea cu o foarte mare dezinvoltura cu 130 la drum....
si era foarte incantat de felul in care se conduce masina si cum sta pe sosea.
Au fost momente in care omul acela, incepator fiind, a fost nevoit sa plece sute de Km de acasa pe viscol, polei, ger..., datorita mortii tatalui aflat in alta localitate, in toiul iernii (din Jud. Tulcea pana la Targoviste)...O singura data i s-a ars o sigurantza de la ventilatie si alta data s-a spart o conducta de LHM de sub masina...In rest nu stie decat....sa mearga.
. Omul este pe acest forum si poate confirma.
.............................................
Imi aduc aminte de o alta faza....Doar ce cumparasem masina pe 18 Decembrie 2005 (parca) si pe 24 Decembrie am plecat la munte cu prietenii de Craciun....Nu stiam nimic despre masina...Am fost destul de inconstient atunci...Nu apucasem sa-i controlez nimic...Doar i-am schimbat cauciucurile de pe fatza cu unele noi de iarna Debica...A mers cot la cot cu VW Golf4, Opel Astra G, Renault Megane....Se mergea cu 120-130...Nici o problema! Era polei pe jos si noapte afara...Nici o problema! A fost ger peste noapte si masinile mai porneau cu greu...Nici o problema pt. BX!...Se trezea dinozaurul ala de motor de 1,9 pe benzina, ca din morti...pe orice ger oricat de napraznic...Intr-una din seri am urcat in Sinaia, la Cota...Prietenii mei mi-au zis ca mai bine merg cu ei intr-una din masini...Le era teama sa nu raman cu ea pe undeva...Au fost uimiti cat de bine urca BX-ul meu si cat de bine se tine pe serpentine apoi la coborare...Cand ne-am intors am fost cap de coloana, fiindca ceilalti nu se descurcau prea bine cu zapezile si poleiul...Chiar nu reuseau sa tina pasul cu mine, cu niste masini mult mai tinere....Chiar m-a sunat unul din amici in timp ce mergeam si m-a rugat s-o las mai moale..."Ce o calc asa ?!?".
Si daca ati sti cum arata masina aia atunci....!!!
Nu ati fi dat 2 bani pe ea...
Era ceva de genul asta:
Abia dupa aceea au urmat ceva imbunatatiri (daca tot m-ati starnit)
.......Imi aduc aminte cu placere, ca la un alt drum cu amicii mei (un grup de 4 masini) eu mergeam disciplinat in coada coloanei...Era noapte...eram destul de obosit...chiar n-aveam chef de demonstratii de fortza...
Numai ca amicii mei s-au apucat sa calce masinile undeva pe la 130-140....Cumva in bataie de joc la adresa "epavei" mele (a fost o discutie anterior...despre masina mea...cat de veche si de urata e...) probabil crezand ca voi ramane muult in urma....Numai ca n-a fost asa!
Am aprins si proiectoarele si am calcat-o si eu...A luat 140 usor, apoi mai mult...I-am ajuns din urma rapid (am venit ca un OZN din spate cu botul masinii plin de lumini puternice...) apoi am inceput sa-i rad destul de usor...Am urcat-o la 160-170, am depasit toata coloana, apoi am stabilizat viteza la 160 si am tinut-o asa pana la intrarea in oras (nu mai erau decat 15 de km pana in Braila...). Ne-am intalnit in fatza blocului la unul din amici, moment in care unul imi spune invidios: "- Eeee! Iti scotea fum negru de ulei!"....Eram contrariat...Fum negru de...ulei...Hm!!! Cum vine asta?!? Le-am zis ca sant tantalai...ca fumul negru e de benzina in exces si e firesc la o masina cu carburator dublu-corp, cand esti cu acceleratia la podea....E firesc! Eram aproape de viteza maxima, in plina acceleratie....Oricum...nu m-am impacientat. Stiam ca masina e in stare perfecta si ca nu consuma din uleiul Castrol RS 10W60.
.................................................................................................................................................................................................
Revenind la subiectul discutiei....Nu spun ca BX-ul sta mai bine pe sosea decat Xantia, dar parca era mult mai usor de controlat...mult mai prietenos la condus...si cand aveam mai mare nevoie de suspensii bune...de frane bune...de directie buna, reactiona exact cand trebuia exact cum trebuia, cu resurse nebanuite pt. o masina atat de batrana si ma scotea din incurcatura, cu o usurinta greu imaginabila. Practic reactiona instantaneu si facea exact ce trebuie. La Xantia simt o oarecare intarziere in reactii si asta probabil pt. ca e masina mai grea.
Pe Xantia o simt mai greoaie si mai incapatzanata (mai ales de cand i-am pus rotile late)...Parca e volanul mai greoi...parca cere mai multa atentie in manevrarea volanului....parca toata masina are tendintza de a face ce vrea daca nu o strunesc eu.
Sigur....Xantia e clar un pas inainte in materie de sigurantza...stabilitate...comfort....Se simte ca apartine altor timpuri. Dar nu stiu daca e atat de buna ca BX-ul in situatii limita. De asta mi-e frica....Probabil si pt. faptul ca n-am avut ocazia sa merg mai mult cu Xantia si sa-mi confirme ca e buna...E posibil sa fie doar o teama a mea (neintemeiata) pt. ca nu cunosc inca cum reactioneaza masina in situatii limita. Este posibil sa fie OK, dar momentan inca o percep ca fiind prea greoaie si incapatzanata.
La BX la 130-140 mergeam cu 2 degete pe volan, relaxat, acolo unde drumul permitea viteza asta. La Xantia m-am surprins adeseori punand ambele maini pe volan sau chiar ajungand sa ma doara muschii bratelor de cat de incordat conduc.
Sigur....Probabil trebuie facuta o geometrie...Probabil ca trebuie sa-i cumpar si ei 4 cauciucuri noi si sa-i echilibrez rotile...Probabil ca ii trebuie niste sfere adecvate pe spate....si va fi si ea OK.
Inca n-am apucat sa fac toate acestea pt. ca au venit vremurile astea pe care le vedem/simtim cu totii.
........Imi cer scuze ca am deviat de la subiect si am poluat cu povestirile mele, dar sant amintiri frumoase,legate de o masina frumoasa.
Probabil ca si despre Xantia voi putea spune acleasi lucruri frumoase peste catva timp.
Totusi cand am facut RAR-ul, masina a iesit OK cu totul. Si nu cred ca ar fi trecut ITP-ul daca nu frana cum trebuie. In plus, am vazut o multime de filmuletze cu Xantia, in care la franari puternice se ridica spatele. Daca voi spuneti ca nu e normal, inseamna ca mai am de studiat.

La mine cum se intampla: Cand franez mai tare, intai se ridica spatele si se infunda putin botul, apoi se fac corectiile de inaltime, se lasa spatele si masina revine la orizontala.
Eu banuiesc ca ar putea fi de vina alte 2 lucruri:...ori corectoarele de inaltime sant murdare/dereglate
....ori faptul ca pe spate am sfere de BX. Cu toate ca au aceiasi parametri (presiune/volum) au alt cod de fabricatie si este posibil sa nu amortizeze cum trebuie. Le voi schimba cu sigurantza cu unele originale noi, dar tine strict de bani.
............Ce faci?!? Iar muncesti sa schimbi bordul??? Eu zic sa o lasi asa, pt. ca la revanzare s-ar putea sa ai probleme....Se va vedea ca nu e bordul ei si cel care va vrea sa o cumpere isi va pune mari semne de intrebare. Cu bordul pe care il ai acum totul e OK. Eu unul nu as cumpara o masina care are astfel de modificari...Sincer!
............Rotile pe 16''...Iti recomand sa renunti la ele. Cu toate ca arata foarte bine, cred ca sant muuult prea mult pt. o 1,8-8v. Masina nu este setata pt. astfel de roti. Sant prea mari in diametru si afecteaza performantzele...cu cauciucurile pe care le-ai pus tu. Iar niste cauciucuri mai joase, exact cum ai spus si tu, nu sant adecvate pt. drumurile noastre, mai ales daca ai rigidizat suspensia.
Cred ca mult mai potrivite ar fi unele pe 15" pt. motorul si masina asta. De aceea nici eu nu am montat pe a mea cauciucuri mai mari. Toata lumea imi spunea ca merg si cauciucuri cu talie 65...Da! Merg cand nu ai de ales, dar nu mai ai demaraj, iar masina incepe sa se comporte altfel decat trebuie. Pt. 1,8-8v si 195/55 R 15 sant destul...Sant prea mult.
Rotile tale cred ca sant mai curant potrivite pt. o Xantia break, sau berlina dar cu motor cel putin 2,0L. Acestea vin din fabrica cu roti pe 15...Au alt raport de transmisie si putere mai mare a motorului, adecvate pt. roti mai mari.
.............Daca Xantia de care spui tu, e in stare f. buna (motor+caroserie) s-ar putea sa ma intereseze, daca nu se vinde imediat. Vorbim oricum.
mbc - BX-ul pe care l-am avut eu, era aparent instabil (pt. ca imi dadea senzatia ca pluteste...ca valseaza la viteze mari) dar in esentza statea foarte bine pe sosea (mai ales in situatii limita) chiar daca aparent era mai nesigura. Masina aia ma scotea din orice incurcatura. Imi aduc aminte acum, de o faza de pe Intorsura Buzaului, noaptea, cand am vazut prea tarziu o serpentina...Aveam ceva viteza in coborare...era iarna...noapte...asfaltul ud cu mazga...drumul complet in bezna si nesemnalizat corespunzator......Am vazut parapetul in lumina farurilor, am luat tare de volan stanga, cu putina acceleratie, iar masina s-a incadrat exact acolo unde vroiam eu...cu toate ca parea aproape imposibil sa mai iau acel viraj...Nici nu s-a sinchisit de emotiile mele...A luat virajul cu o usurintza greu imaginabila...Parca ar fi fost ceva firesc....Mi-a crescut inima cat o paine, la gandul ca am o masina adevarata!

Masina aia mi-a demonstrat in repetate randuri ca poate mult....Nu de pomana cel care a avut-o inaintea mea, o poreclise "Regina" (chiar daca pare bizar). Masina aia, chiar daca avea 24 de ani, demara excelent, prindea viteza maxima constructiva (187...190) si statea lipita de sosea cand era nevoie. BX-ul 19 TRS, e f. apropiat ca si comportament de 19 GTI. Motorul tragea infiorator (cu cei doar 105 cp) avea cuplu ca de Diesel, la orice turatie si tura ca un motor de racheta. Multi cu masini muuult mai scumpe si mai potente, au avut surprize neasteptate la intalnirea cu acest BX la sosea. Multi viteji au luat in ris masina asta, dar au ramas cu buza umflata, vazand ca raman in urma. Cine s-ar putea astepta ca o masina atat de batrana, de arhaica si colturoasa, sa se duca atat de tare, sa demareze atat de tare si sa stea atat de bine pe viraje...Mai ales cand o intalnesc ruland doar cu 90-100 si valsand in tot felul pe sosea.
Era formidabila !!! Parca se dezbraca de caracter cand ii calcam acceleratia. Si dintr-un maidanez, zdrenturos, riios si flusturatic, devenea un ogar de curse pur-sange, la care nimic nu-i rezista in fatza.
Putine masini scumpe s-au mai incumetat sa se ia dupa mine, vazand ca masina asta ruleaza fara probleme cu 150-170 pe un DN obisnuit.
Era extraordinara si imi pare tare rau ca am fost nevoit sa o vand, dar n-as vrea sa poluez mai mult acest subiect cu povestirile mele.
Si sa va mai spun ceva, chiar cu riscul de a parea paranoic....: Masina aia cred ca avea suflet !!! ...Probabil pt. ca am tinut la ea...Pe langa faptul ca nu m-a lasat nici o data departe de casa, cu toate ca avea multe piese care s-ar fi putut strica (cel putin atunci imediat dupa ce am cumparat-o)...piese care s-au si stricat ulterior (dar in fatza blocului sau la 1 Km de casa)...Pe langa toate acestea, masina aia nu a vrut sa fie vanduta...nu a vrut sa plece de la mine...Am avut mari probleme in ziua vanzarii cu ea....din senin. Cand sa plec de acasa sa ma intalnesc cu cumparatorul, cobor geamul soferului, iar acesta uita sa se mai opreasca, coboara complet si refuza sa se mai ridice, in conditiile in care mie geamurile electrice nu mi-au facut nici o data probleme.
Cine ar fi cumparat in toiul iernii o masina la care geamurile electrice nu functioneaza si sant blocate jos. Apoi si-au revenit din senin, incercand sa inversez butoanele intre ele. Nici pana azi nu a mai facut acea problema la noul proprietar....
........Am plecat cu ea si de nervi si neatentie, am luat o groapa si a sarit un capac de la o roata, s-a dus pe contrasens, era mai-mai sa-l calce vre-o 2 masini....Si erau capace luate cu o zi inainte.
........Am mai mers o bucata de drum...deja eram in intarziere, dar....s-a infundat carburatorul si ba nu mai tinea relanti-ul la intersectii, ba murea in sarcina....Pana sa ajung sa ma intalnesc cu cumparatorul si-a revenit singura....In conditiile in care acea masina nu a avut carburatorul infundat decat de cateva ori in 4 ani sau cat am tinut-o eu....
........M-am intalnit cu cumparatorul...acesta se uita de jur-imprejur si vede o pata de LHM la roata Dr. F....Am verificat si am gasit recuperatorul de retur de pe amortizor, cu un furtun rupt....Era aproape singurul furtun din instalatie care ramasese neschimbat si chiar il aveam cumparat nou acasa...Celalalt fusese schimbat. I-am spus cumparatorului ca am piesa noua acasa si ca i-o schimb eu...In fine ...N-a fost nici o problema.
........Am plecat in proba cu masina, apoi am facut actele si cand ne indreptam spre casa sa-i dau tot ce mai aveam pt. masina, imi franeaza in individ in fatza pe o strada ingusta unde nu aveam cum sa evit, ca sa se bage intr-un loc de parcare....Nu stiu ce a lipsit sa nu il lovesc si sa lovesc si masina pe care tocmai o vandusem. Ne-au despartit 20 de cm cred....
De ce toate acestea in numai 2 ore ?!? Masina aceea chiar mergea si nu punea astfel de probleme. Si nici nu era o masina cu ghinion...
Si ca sa fie totul complet, cand au plecat cu masina, noii proprietari, in capatul aleii de la bloc, masina mi-a mai facut un semn cu stopurile pe frana rubinii, apoi disparand dupa o cladire....Ceva de genul: "O sa-ti para rau dupa mine!"

Dupa acea zi, eram epuizat...Scosese sufletul din mine bestia!!!
Dupa aceea masina a mers bine-merci...Au ajuns oamenii fara probleme acasa...Proprietarul era f. incantat de masina...Incepator fiind mergea cu o foarte mare dezinvoltura cu 130 la drum....

Au fost momente in care omul acela, incepator fiind, a fost nevoit sa plece sute de Km de acasa pe viscol, polei, ger..., datorita mortii tatalui aflat in alta localitate, in toiul iernii (din Jud. Tulcea pana la Targoviste)...O singura data i s-a ars o sigurantza de la ventilatie si alta data s-a spart o conducta de LHM de sub masina...In rest nu stie decat....sa mearga.

.............................................
Imi aduc aminte de o alta faza....Doar ce cumparasem masina pe 18 Decembrie 2005 (parca) si pe 24 Decembrie am plecat la munte cu prietenii de Craciun....Nu stiam nimic despre masina...Am fost destul de inconstient atunci...Nu apucasem sa-i controlez nimic...Doar i-am schimbat cauciucurile de pe fatza cu unele noi de iarna Debica...A mers cot la cot cu VW Golf4, Opel Astra G, Renault Megane....Se mergea cu 120-130...Nici o problema! Era polei pe jos si noapte afara...Nici o problema! A fost ger peste noapte si masinile mai porneau cu greu...Nici o problema pt. BX!...Se trezea dinozaurul ala de motor de 1,9 pe benzina, ca din morti...pe orice ger oricat de napraznic...Intr-una din seri am urcat in Sinaia, la Cota...Prietenii mei mi-au zis ca mai bine merg cu ei intr-una din masini...Le era teama sa nu raman cu ea pe undeva...Au fost uimiti cat de bine urca BX-ul meu si cat de bine se tine pe serpentine apoi la coborare...Cand ne-am intors am fost cap de coloana, fiindca ceilalti nu se descurcau prea bine cu zapezile si poleiul...Chiar nu reuseau sa tina pasul cu mine, cu niste masini mult mai tinere....Chiar m-a sunat unul din amici in timp ce mergeam si m-a rugat s-o las mai moale..."Ce o calc asa ?!?".
Si daca ati sti cum arata masina aia atunci....!!!

Era ceva de genul asta:

Abia dupa aceea au urmat ceva imbunatatiri (daca tot m-ati starnit)




.......Imi aduc aminte cu placere, ca la un alt drum cu amicii mei (un grup de 4 masini) eu mergeam disciplinat in coada coloanei...Era noapte...eram destul de obosit...chiar n-aveam chef de demonstratii de fortza...
Numai ca amicii mei s-au apucat sa calce masinile undeva pe la 130-140....Cumva in bataie de joc la adresa "epavei" mele (a fost o discutie anterior...despre masina mea...cat de veche si de urata e...) probabil crezand ca voi ramane muult in urma....Numai ca n-a fost asa!

Am aprins si proiectoarele si am calcat-o si eu...A luat 140 usor, apoi mai mult...I-am ajuns din urma rapid (am venit ca un OZN din spate cu botul masinii plin de lumini puternice...) apoi am inceput sa-i rad destul de usor...Am urcat-o la 160-170, am depasit toata coloana, apoi am stabilizat viteza la 160 si am tinut-o asa pana la intrarea in oras (nu mai erau decat 15 de km pana in Braila...). Ne-am intalnit in fatza blocului la unul din amici, moment in care unul imi spune invidios: "- Eeee! Iti scotea fum negru de ulei!"....Eram contrariat...Fum negru de...ulei...Hm!!! Cum vine asta?!? Le-am zis ca sant tantalai...ca fumul negru e de benzina in exces si e firesc la o masina cu carburator dublu-corp, cand esti cu acceleratia la podea....E firesc! Eram aproape de viteza maxima, in plina acceleratie....Oricum...nu m-am impacientat. Stiam ca masina e in stare perfecta si ca nu consuma din uleiul Castrol RS 10W60.

.................................................................................................................................................................................................
Revenind la subiectul discutiei....Nu spun ca BX-ul sta mai bine pe sosea decat Xantia, dar parca era mult mai usor de controlat...mult mai prietenos la condus...si cand aveam mai mare nevoie de suspensii bune...de frane bune...de directie buna, reactiona exact cand trebuia exact cum trebuia, cu resurse nebanuite pt. o masina atat de batrana si ma scotea din incurcatura, cu o usurinta greu imaginabila. Practic reactiona instantaneu si facea exact ce trebuie. La Xantia simt o oarecare intarziere in reactii si asta probabil pt. ca e masina mai grea.
Pe Xantia o simt mai greoaie si mai incapatzanata (mai ales de cand i-am pus rotile late)...Parca e volanul mai greoi...parca cere mai multa atentie in manevrarea volanului....parca toata masina are tendintza de a face ce vrea daca nu o strunesc eu.
Sigur....Xantia e clar un pas inainte in materie de sigurantza...stabilitate...comfort....Se simte ca apartine altor timpuri. Dar nu stiu daca e atat de buna ca BX-ul in situatii limita. De asta mi-e frica....Probabil si pt. faptul ca n-am avut ocazia sa merg mai mult cu Xantia si sa-mi confirme ca e buna...E posibil sa fie doar o teama a mea (neintemeiata) pt. ca nu cunosc inca cum reactioneaza masina in situatii limita. Este posibil sa fie OK, dar momentan inca o percep ca fiind prea greoaie si incapatzanata.
La BX la 130-140 mergeam cu 2 degete pe volan, relaxat, acolo unde drumul permitea viteza asta. La Xantia m-am surprins adeseori punand ambele maini pe volan sau chiar ajungand sa ma doara muschii bratelor de cat de incordat conduc.
Sigur....Probabil trebuie facuta o geometrie...Probabil ca trebuie sa-i cumpar si ei 4 cauciucuri noi si sa-i echilibrez rotile...Probabil ca ii trebuie niste sfere adecvate pe spate....si va fi si ea OK.
Inca n-am apucat sa fac toate acestea pt. ca au venit vremurile astea pe care le vedem/simtim cu totii.
........Imi cer scuze ca am deviat de la subiect si am poluat cu povestirile mele, dar sant amintiri frumoase,legate de o masina frumoasa.
Probabil ca si despre Xantia voi putea spune acleasi lucruri frumoase peste catva timp.

Eu pe a mea o conduc cu doua degete , chiar si dupa ce am pus rotile late pe ea , la tine s-ar putea sa fie nevoie de geometria aia la roti.....Nu am condus Bx , dar am mers in dreapta si a fost o senzatie super , dar am mers si in Xantia pe locul pasagerului ( bautura bat-o vina ) si senzatia a fost mai faina ca in Bx.....Oricum nici una nu bate Cx-ul
Garantat !

Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
DS-ul, CX-ul si chiar XM-ul sant masini din alta clasa. Sant convins ca e diferentza ca de la cer la pamant in comparatie cu BX-ul.
Sant aproape sigur ca si geometria e de vina la Xantia mea.
Nu te gandi ca trag cu 2 maini de volan ca sa iau virajul. Probabil ca am exagerat eu si probabil ca sant prea pretentios. Si eu conduc cu o singura mana pe volan, dar o simt mai greoaie si e atat cat sa ma faca sa stau incordat la volan la drum.
La BX aveam senzatia aia ca ma tranteam in fotoliu la...volan, iar masina ma lasa sa respir...Pur si simplu ma relaxam conducand...Nu stiu cum sa spun....
Senzatia asta nu o mai am in Xantia, cu toate ca e muuult mai moderna decat BX-ul. E ca si cum m-as chinui sa strunesc o limuzina americana, in comparatie cu un Renault 5 pe care-l intorci in loc....asta ca sa folosesc o exprimare plastica.
Asta nu-mi place!!!
Cu sigurantza ii voi da de cap, dar sa fac rost de bani intai.
Sant aproape sigur ca si geometria e de vina la Xantia mea.
Nu te gandi ca trag cu 2 maini de volan ca sa iau virajul. Probabil ca am exagerat eu si probabil ca sant prea pretentios. Si eu conduc cu o singura mana pe volan, dar o simt mai greoaie si e atat cat sa ma faca sa stau incordat la volan la drum.
La BX aveam senzatia aia ca ma tranteam in fotoliu la...volan, iar masina ma lasa sa respir...Pur si simplu ma relaxam conducand...Nu stiu cum sa spun....
Senzatia asta nu o mai am in Xantia, cu toate ca e muuult mai moderna decat BX-ul. E ca si cum m-as chinui sa strunesc o limuzina americana, in comparatie cu un Renault 5 pe care-l intorci in loc....asta ca sa folosesc o exprimare plastica.

Asta nu-mi place!!!
Cu sigurantza ii voi da de cap, dar sa fac rost de bani intai.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
vezi ca unghiul conteaza foarte mult. eu la a mea l-am reglat 0-0, ca sa fie mai agresiva directia. toti care au mers cu masina mea au zis ca e ceva in neregula cu directia, ca e prea agresiva
dar e facuta intentionat asa; pe de alta parte, la tine, daca ai sfere de bx, din ce stiu eu au gaura mai mare, deci... nu prea e acelasi lucru, si clar pierde la comportament. dar de ce ai sfere de bx? ale ei erau sparte?
intre cx, xm si xantia da... e o diferenta mare, dar... e cu dus si intors; daca nu le ai pe toate sa te tot dai cu ele nu iti dai seama; cx efectiv pluteste peste orice fel de drum. mergi cu 50 sau cu 150 pe cubica si efectiv nu simte nimic, treci peste speed bump-uri ca si cum ai da intr-o denivelare mica, si asa mai departe, dar... in curbe, se inclina de o ia dreaq, si daca nu esti atent fuge de bot. de spate nu mi-a fugit decat iarna pe gheata, dar o invatasem si era super tare sa intru cu ea in curbe de-a latul; xm... tot o senzatie asemanatoare, denivelari, defecte de drum, nu le simte; la drum lung e de neclintit, dar in curbe.... pleaca de spate; xantia... am mai spus despre ea, asa ca, dintre toate, cea mai tare tot xm-ul ramane. pare cea mai sigura la drum; nush cum sa spun... daca faci o bucata de drum valurita, si cu ceva gropi, etc... cel mai sigur pare xm-ul; am mers cu toate cu 200, si mie asa mi s-a parut. dupa xm vine cx, iar xantia e ultima. daca drumul e prost si mergi foarte tare, ai la un moment dat senzatia ca decoleaza; cel mai confortabil este cx-ul, fara drept de apel, cel mai simplu de condus (pentru mine) este tot cx-ul, si cea mai buna pentru utilizarea zilnica este xantia - mai usor de parcat, mai simplu de manevrat in aglomeratie, si ar mai fi argumente; la cx am renuntat din cauza taxelor, si din cauza ca nu am gasit niciuna care sa aibe caroseria impecabila, plus ca ma saturasem, asa ca am zis sa schimb. la xm nu as renunta, dar totusi mi-as lua un S2; nici la xantie nu as renunta, pt ca toata ziua cu ea bantui, e mult mai lejer. a... xm diravi nu are nici o treaba cu cx diravi, pentru ca la xm volanesti cat la o masina normala, pe cand la cx volanesti doar 2 ture jumate cusa completa
la drumuri lungi numai cu xm-ul plec, pt ca e mult mai misto; in germania am plecat cu xantia pt ca xm-ul consuma ca porcu' pe benzina, butelia de gaz e mica, si... era destul de incomod; de bx.. nu prea am multe de zis; am condus destule cu diverse motorizari dar niciunul nu mi-a placut: pozitie de condus total aiurea, stau prea sus in el, volanul prea departe de mine, si.. ma opresc aici. sper sa nu se supere pe mine proprietarii de bx, dar asta e parerea mea. stiu, e o masina simpla, care tine cu casa, vorba unui coforumist, dar nu mi-as lua asa ceva sub nici o forma pentru ca nu ma atrage din nici un punct de vedere. nu stiu cum este c5, dar nici nu cred ca voi afla curand pentru ca nu prea imi place exteriorul, asa ca nu cred ca o sa imi iau prea curand asa ceva. ultimul este interesant, dar este scump si nu dau atatia bani pe un cazan umblator.
bun... acum sa revenim la subiectul nostru;
cred ca jucaria mea va avea de zilele urmatoare volan reglabil pe adancime, dar sa videm daca pot face asta cu piesele ce le am in dotare; de facut se poate face, dar daca nu am ce imi trebuie, voi mai astepta; in legatura cu bordul de serie 2.... nu sunt omul care sa imi fac griji la revanzare, asa ca... nu ma tine nimic in loc sa modific. niciodata nu am luat in calcul revanzarea masinii, asa ca nici acum nu voi tine cont de asta cand voi face vreo inbunatatire sau ceva de genul. rotile pe 16 nu cred ca voi renunta la ele pentru ca nu am de ce. nu stiu cum trage a ta, dar a mea nu se chinuie cu ele, sau cel putin nu simt eu asta. si eu care gasisem unele identice cu astea de le am dar pe 17, si nu le-am luat din cauza ca nu aveau et-ul bun
; nu stiu... imi plac, o fac speciala cumva... zilele astea oricum ii pun de iarna, pe 15, cu dimensiuni 195.65.15, sau cel putin 185.65.15; nu suport sa vad roti mici la o masina, si ditamai decupatura la aripa. de fapt, sincer sa fiu, nu inteleg de ce au pus din fabrica roti pe 14 la masina asta.

intre cx, xm si xantia da... e o diferenta mare, dar... e cu dus si intors; daca nu le ai pe toate sa te tot dai cu ele nu iti dai seama; cx efectiv pluteste peste orice fel de drum. mergi cu 50 sau cu 150 pe cubica si efectiv nu simte nimic, treci peste speed bump-uri ca si cum ai da intr-o denivelare mica, si asa mai departe, dar... in curbe, se inclina de o ia dreaq, si daca nu esti atent fuge de bot. de spate nu mi-a fugit decat iarna pe gheata, dar o invatasem si era super tare sa intru cu ea in curbe de-a latul; xm... tot o senzatie asemanatoare, denivelari, defecte de drum, nu le simte; la drum lung e de neclintit, dar in curbe.... pleaca de spate; xantia... am mai spus despre ea, asa ca, dintre toate, cea mai tare tot xm-ul ramane. pare cea mai sigura la drum; nush cum sa spun... daca faci o bucata de drum valurita, si cu ceva gropi, etc... cel mai sigur pare xm-ul; am mers cu toate cu 200, si mie asa mi s-a parut. dupa xm vine cx, iar xantia e ultima. daca drumul e prost si mergi foarte tare, ai la un moment dat senzatia ca decoleaza; cel mai confortabil este cx-ul, fara drept de apel, cel mai simplu de condus (pentru mine) este tot cx-ul, si cea mai buna pentru utilizarea zilnica este xantia - mai usor de parcat, mai simplu de manevrat in aglomeratie, si ar mai fi argumente; la cx am renuntat din cauza taxelor, si din cauza ca nu am gasit niciuna care sa aibe caroseria impecabila, plus ca ma saturasem, asa ca am zis sa schimb. la xm nu as renunta, dar totusi mi-as lua un S2; nici la xantie nu as renunta, pt ca toata ziua cu ea bantui, e mult mai lejer. a... xm diravi nu are nici o treaba cu cx diravi, pentru ca la xm volanesti cat la o masina normala, pe cand la cx volanesti doar 2 ture jumate cusa completa

bun... acum sa revenim la subiectul nostru;
cred ca jucaria mea va avea de zilele urmatoare volan reglabil pe adancime, dar sa videm daca pot face asta cu piesele ce le am in dotare; de facut se poate face, dar daca nu am ce imi trebuie, voi mai astepta; in legatura cu bordul de serie 2.... nu sunt omul care sa imi fac griji la revanzare, asa ca... nu ma tine nimic in loc sa modific. niciodata nu am luat in calcul revanzarea masinii, asa ca nici acum nu voi tine cont de asta cand voi face vreo inbunatatire sau ceva de genul. rotile pe 16 nu cred ca voi renunta la ele pentru ca nu am de ce. nu stiu cum trage a ta, dar a mea nu se chinuie cu ele, sau cel putin nu simt eu asta. si eu care gasisem unele identice cu astea de le am dar pe 17, si nu le-am luat din cauza ca nu aveau et-ul bun

Multumiri pt. impresiile impartasite despre CX si XM !!! Chiar e interesant ce ai spus si multi dintre noi nu am fi avut de unde sa aflam toate acestea. Interesant sa te dai cu CX-ul de-a latul soselei !
Totusi fiecare masina are destinatia ei. CX-ul si XM-ul sant masini din clasa mare gandite pt. deplasari lungi, in vreme ce BX-ul si Xantia fac parte din clasa medie si sant masini mai versatile...cu care te poti deplasa zi de zi, dar nu cu acelasi comfort ca in CX si XM.
Daca BX-ul si Xantia s-au adresat oamenilor din patura medie a societatii, CX si XM nu-si lua oricine la momentul aparitiei lor.
E fain totusi ca macar acum dupa ceva timp, avem si noi ocazia sa le conducem (unii dintre noi)...
BX-ul are intradevar o pozitie bizara la volan si mi-a trebuit ceva timp sa ma acomodez...Scaunul e inalt si ai senzatia ca conduci cu volanul intre picioare. Dar dupa un timp, mi s-a parut f. odihnitoare pozitia, fiindca nu mai trebuia sa stau cu mainile spanzurate. In plus scaunele de BX mai noi, te tin efectiv intr-o pozitie...E reglajul acela de se rastoarna tot scaunul pe spate (ca la dentist)...
...
Referitor la C5...Am un vecin care si-a luat un C5 facelift. Arata super-fain masina (sigur e chestie de gusturi) si cred ca e interesanta treaba cu Hydractive 3. Am avut ocazia sa ma joc cu unul si am remarcat ca face corectia de inaltime f. rapid...Mult mai rapid decat hidraulicele clasice....Nu stiu cat de fiabil e sistemul, dar e interesant, mai ales ca la trecerea de pe comfort pe sport, se face si o modificare a garzii la sol...
La Xantia mea am sfere de BX pe spate, fiindca am cumparat masina cu ele descarcate. Multe din Xantiile care vin din Germania au boala asta (3 din cele 5 masini pe care le-am vaziu cand am cumparat-o pe a mea aveau hiba asta).Atunci am venit cu ea de la Sibiu la Braila cu spatele aproape tzapan, de mi s-a rupt sufletul.
Dat fiind faptul ca am dat toti banii pe care-i aveam pe masina, alta varianta nu am avut decat sa pun pe ea niste sfere de BX pe care le aveam acasa...Le-am incarcat si le-am montat, cu gandul ca le voi schimba cat de curand cu altele noi, originale. Dar cand eram aproape sa ies la lumina cu banii si sa scap de datorii, am ramas fara job (s-a inchis firma la care lucram). De atunci o duc numai in ricoseuri cu banii, iar sferele au ramas cele de BX.
Sferele de BX au acelasi orificiu ca si cele de Xantia de spate (adica 1,10 mm) dar cred si sigur difera supapele din pastila care joaca rolul de amortizor...Amortizeaza miscarea dupa alta diagrama.
Cat de curand le voi schimba si o sa vad cum se comporta cu unele noi. Tot atunci voi face si un control al geometriei, fiindca imi sta pe creier treaba asta. Stiu ca e foarte importanta convergentza rotilor...Am vazut treaba asta pe masinile pe care le-am avut si nici nu sant genul care sa mearga oricum cu masina. Chiar sant f. pretentios, dar uite ca pana acum am fost "legat de maini si de picioare" din cauza banilor...
Cred ca voi alege o valoare medie a unghiului de convergentza, fiindca nu vreau o directie agresiva. Vreau ca masina sa se comporte normal si sa fie relaxanta la condus.
Acum cred ca are unghiul prea deschis, fiindca atunci cand iau maxim de volan si plec lin din loc, masina are tendintza sa tarasca roata din exterior si am impresia ca mi-a tocit si cauciucurile pe interior. Iar cand incalec intre roti o linie de tramvai, are tendintza sa sara cand intr-o parte, cand in cealalta.
O sa fac geometria pe un stand cu laser (unde ma mai facut si la celelalte masini si a iesit bine) si sigur se remediaza si problema asta. De aceea m-am si calmat si astept sa fac rost de bani.
Dupa ce fac geometria, o sa-i cumpar si un set de cauciucuri noi Dunlop SP-01 sau Good Year Hydragrip 195/55 R 15 sau 205/55 R 15...Aici nu sant f. hotarat....Ce dimensiune sa aleg....
Oricum nu o sa-i pun cauciucuri cu talie mai inalta...60...65...Eu consider ca sant prea mari pt. 1,8-8v.
Sa stii ca in momentul in care ai jantele originale din aliaj pe 15, chiar daca ai cauciucuri cu talie joasa, masina nu pare cu rotile prea mici, pt. ca jantele originale, au miezul plin si dau impresia de diametru mare.
Pe Xantiile 1,6 si 1,8-8v s-au montat roti pe 14 cu cauciucuri 175...185, pt. ca sant mult mai usoare, iar aceste 2 motoare nu sant tocmai potente. Sa sii ca desi arata aiurea (inguste si bagate mult sub masina)...masina se comporta f. bine cu alea. E f. manevrabila, sta rezonabil pe sosea daca nu faci "cascadorii", volanul se manevreaza f. usor si probabil consuma si mai putin.
Eu am pastrat rotile pe 14 pt. iarna, fiindca am gume de iarna aproape noi pe ele...Chiar nu are sens sa le schimb, mai ales ca acum va deveni obligatorie si la noi echiparea masinilor cu cauciucuri de iarna de la 01 Nov. pana la 31 Mar..
Alegerea dimensiunilor jantelor si a cauciucurilor e cu 2 taisuri...Daca alegi unele prea mici si prea inguste masina va arata ca o carutza. Daca alegi niste cauciucuri prea mari si rotile devin prea mari in raport cu dimensiunile si formele masinii, masina va arata ca un compresor cu rotile disproportionate. Ideal e sa alegi unele care sa-i stea bine, dar e o chestie de mare finetze si de obicei ajungi la un rezultat bun, dupa ce incerci mai multe dimensiuni de gume.
Eu merg pe mana fabricantului.
.................................................
Cu volanul reglabil in profunzime....E f. misto daca reusesti sa adaptezi mecanismul respectiv, dar trebuie sa ai grija sa fie o chestie sigura 100%. Chiar nu te poti juca cu directia ! Dar sant convins ca iti vei lua toate masurile de precautie.
Spor la treaba! Cred ca va fi super comod sa-ti poti regla volanul si in profunzime.


Totusi fiecare masina are destinatia ei. CX-ul si XM-ul sant masini din clasa mare gandite pt. deplasari lungi, in vreme ce BX-ul si Xantia fac parte din clasa medie si sant masini mai versatile...cu care te poti deplasa zi de zi, dar nu cu acelasi comfort ca in CX si XM.
Daca BX-ul si Xantia s-au adresat oamenilor din patura medie a societatii, CX si XM nu-si lua oricine la momentul aparitiei lor.
E fain totusi ca macar acum dupa ceva timp, avem si noi ocazia sa le conducem (unii dintre noi)...
BX-ul are intradevar o pozitie bizara la volan si mi-a trebuit ceva timp sa ma acomodez...Scaunul e inalt si ai senzatia ca conduci cu volanul intre picioare. Dar dupa un timp, mi s-a parut f. odihnitoare pozitia, fiindca nu mai trebuia sa stau cu mainile spanzurate. In plus scaunele de BX mai noi, te tin efectiv intr-o pozitie...E reglajul acela de se rastoarna tot scaunul pe spate (ca la dentist)...

Referitor la C5...Am un vecin care si-a luat un C5 facelift. Arata super-fain masina (sigur e chestie de gusturi) si cred ca e interesanta treaba cu Hydractive 3. Am avut ocazia sa ma joc cu unul si am remarcat ca face corectia de inaltime f. rapid...Mult mai rapid decat hidraulicele clasice....Nu stiu cat de fiabil e sistemul, dar e interesant, mai ales ca la trecerea de pe comfort pe sport, se face si o modificare a garzii la sol...
La Xantia mea am sfere de BX pe spate, fiindca am cumparat masina cu ele descarcate. Multe din Xantiile care vin din Germania au boala asta (3 din cele 5 masini pe care le-am vaziu cand am cumparat-o pe a mea aveau hiba asta).Atunci am venit cu ea de la Sibiu la Braila cu spatele aproape tzapan, de mi s-a rupt sufletul.
Dat fiind faptul ca am dat toti banii pe care-i aveam pe masina, alta varianta nu am avut decat sa pun pe ea niste sfere de BX pe care le aveam acasa...Le-am incarcat si le-am montat, cu gandul ca le voi schimba cat de curand cu altele noi, originale. Dar cand eram aproape sa ies la lumina cu banii si sa scap de datorii, am ramas fara job (s-a inchis firma la care lucram). De atunci o duc numai in ricoseuri cu banii, iar sferele au ramas cele de BX.
Sferele de BX au acelasi orificiu ca si cele de Xantia de spate (adica 1,10 mm) dar cred si sigur difera supapele din pastila care joaca rolul de amortizor...Amortizeaza miscarea dupa alta diagrama.
Cat de curand le voi schimba si o sa vad cum se comporta cu unele noi. Tot atunci voi face si un control al geometriei, fiindca imi sta pe creier treaba asta. Stiu ca e foarte importanta convergentza rotilor...Am vazut treaba asta pe masinile pe care le-am avut si nici nu sant genul care sa mearga oricum cu masina. Chiar sant f. pretentios, dar uite ca pana acum am fost "legat de maini si de picioare" din cauza banilor...
Cred ca voi alege o valoare medie a unghiului de convergentza, fiindca nu vreau o directie agresiva. Vreau ca masina sa se comporte normal si sa fie relaxanta la condus.
Acum cred ca are unghiul prea deschis, fiindca atunci cand iau maxim de volan si plec lin din loc, masina are tendintza sa tarasca roata din exterior si am impresia ca mi-a tocit si cauciucurile pe interior. Iar cand incalec intre roti o linie de tramvai, are tendintza sa sara cand intr-o parte, cand in cealalta.
O sa fac geometria pe un stand cu laser (unde ma mai facut si la celelalte masini si a iesit bine) si sigur se remediaza si problema asta. De aceea m-am si calmat si astept sa fac rost de bani.
Dupa ce fac geometria, o sa-i cumpar si un set de cauciucuri noi Dunlop SP-01 sau Good Year Hydragrip 195/55 R 15 sau 205/55 R 15...Aici nu sant f. hotarat....Ce dimensiune sa aleg....
Oricum nu o sa-i pun cauciucuri cu talie mai inalta...60...65...Eu consider ca sant prea mari pt. 1,8-8v.
Sa stii ca in momentul in care ai jantele originale din aliaj pe 15, chiar daca ai cauciucuri cu talie joasa, masina nu pare cu rotile prea mici, pt. ca jantele originale, au miezul plin si dau impresia de diametru mare.
Pe Xantiile 1,6 si 1,8-8v s-au montat roti pe 14 cu cauciucuri 175...185, pt. ca sant mult mai usoare, iar aceste 2 motoare nu sant tocmai potente. Sa sii ca desi arata aiurea (inguste si bagate mult sub masina)...masina se comporta f. bine cu alea. E f. manevrabila, sta rezonabil pe sosea daca nu faci "cascadorii", volanul se manevreaza f. usor si probabil consuma si mai putin.
Eu am pastrat rotile pe 14 pt. iarna, fiindca am gume de iarna aproape noi pe ele...Chiar nu are sens sa le schimb, mai ales ca acum va deveni obligatorie si la noi echiparea masinilor cu cauciucuri de iarna de la 01 Nov. pana la 31 Mar..
Alegerea dimensiunilor jantelor si a cauciucurilor e cu 2 taisuri...Daca alegi unele prea mici si prea inguste masina va arata ca o carutza. Daca alegi niste cauciucuri prea mari si rotile devin prea mari in raport cu dimensiunile si formele masinii, masina va arata ca un compresor cu rotile disproportionate. Ideal e sa alegi unele care sa-i stea bine, dar e o chestie de mare finetze si de obicei ajungi la un rezultat bun, dupa ce incerci mai multe dimensiuni de gume.
Eu merg pe mana fabricantului.

.................................................
Cu volanul reglabil in profunzime....E f. misto daca reusesti sa adaptezi mecanismul respectiv, dar trebuie sa ai grija sa fie o chestie sigura 100%. Chiar nu te poti juca cu directia ! Dar sant convins ca iti vei lua toate masurile de precautie.
Spor la treaba! Cred ca va fi super comod sa-ti poti regla volanul si in profunzime.
mbc - Uite ce spun jurnalistii francezi despre Activa (o sa citez un paragraf direct in franceza...):
".....Meme en repaussant loin les limites admises en essai, y compris avec freinage violent a vitesse elevee et en plein virage, rien n'y a fait, elle a garde son cap. Dans quelques (rares) cas extremes, la roue arriere interieure a quite le sol tres brievement, mais sans roulis flagrant. Ah, les Citroen qui avancent sur trois roues...Dans l'absolu, il y a toujours une limite. Mais tout le monde s'est accorde a dire qu'avec cette voiture, la dite limite est repaussee vraiment tres loin."
".....Meme en repaussant loin les limites admises en essai, y compris avec freinage violent a vitesse elevee et en plein virage, rien n'y a fait, elle a garde son cap. Dans quelques (rares) cas extremes, la roue arriere interieure a quite le sol tres brievement, mais sans roulis flagrant. Ah, les Citroen qui avancent sur trois roues...Dans l'absolu, il y a toujours une limite. Mais tout le monde s'est accorde a dire qu'avec cette voiture, la dite limite est repaussee vraiment tres loin."
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
.. noroc cu google translate. Nu am condus activa inca, ci doar standard. Urmeaza sa imi iau o masina, daca va fi xantia, posibil sa fie si activa, vom vedea. Oricum mi se pare greu de clasat o masina diesel cu tractiune pe fata si motor de 110 cp o masina sport. E o masina buna pentru situatia actuala pentru multi, atat. Ca ne mai testam noi "calitatile de pilot" pe serpentine, e partea a 2-a.
"If in doubt, flat out!"
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo