Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 05-Ian-2011 16:54

- De tobele rebus...nu am auzit...ce sa zic...Si cum suna ?!? :D
- La faza cu volanul...cand te sui in masina...e cu tehnica... :D ...E ca atunci cand te sui in pat langa nevasta si nu vrei sa te simta, pt. ca ai umblat toata noaptea aiurea cu amicii si ai venit spre dimineata acasa...:lol:
Nici eu nu conduc de obicei cu ambele maini pe volan...nu stiu de ce...tin doar mana stanga pe volan...Asa manevrez mult mai bine masina...La BX de multe ori la drum tineam volanul doar cu 2-3 degete de jos, de langa spitza...Dar nu stiu de ce la Xantia, cand merg mai mult in linie dreapta la drum, simt nevoia sa pun si a 2-a mana pe volan...probabil ca e chestie de pozitie la volan...Probabil ca inca nu mi-am gasit pozitia optima la volan...
....................................
Referitor la crash-testul cu Xantia...Mai mult ca sigur ca a fost facut la o viteza mai mare decat era normal...Pt. ca viteza e factorul hotarator la astfel de incercari...
Conteaza f. mult si obstacolul de care se loveste masina...Impactul cu un copac nu e asa de "dureros" fatza de cel cu un stalp de beton...La fel si cu o alta masina, in comparatie cu un zid de beton....
Totusi la viteza mare, cred ca orice masina se face praf...Nu cred ca e Xantia atat de slaba, in comparatie cu celelalte...
.....Faptul ca se cuteaza sau se ridica plafonul...faptul ca se rupe puntea fatza...nu inseamna mai nimic...In astfel de cazuri nu conteaza ca se distruge masina...Chiar e bine ca se distruge...Important e ca pasagerii sa scape fara vatamari (sau cu vatamari cat mai mici) din ea...
Chiar e bine ca se cuteaza/ridica plafonul...Asta arata ca masina preia...disipa...absoarbe bine socul produs de impact. La fel si faza cu puntea fatza care se rupe...Ce-ar fi daca nu s-ar rupe puntea si ar intra prin podea in cabina...la picioare...peste pasageri ?!???
Toate au fost proiectate sa se cuteze...sa se rupa...sa se contorsioneze, in asa fel incat sa produca cat mai putine leziuni pasagerilor...
Da! E aiurea ca se distruge masina in cazul unui impact puternic...Dar ce conteaza mai mult ??? Masina, sau sa scapi intreg dintr-un astfel de eveniment...??? Daca masinile ar fi fabricate ca niste tancuri, din otel brut...n-ar mai pati mai nimic masina, dar ar avea de suferit mult mai mult pasagerii in interior...
A se vedea accidente cu Volga aia veche, cu forme rotunjite...Masina nu patea mai nimic, dar pasagerii erau zob in interior, pt. ca nu suportau impactul...Probabil ca mai ricosau 5 minute in interiorul masinii dupa impact, precum mingile de tenis...
Testul celor de la NCAP, mi se pare totusi cat se poate de subiectiv...In primul rand pt. ca majoritatea impacturilor se produc cu alte masini, nu cu blocuri masive de beton, ceeace schimba radical in bine datele problemei...Si in al 2-lea rand, faptul ca in test, masina are in ea niste manechine, care nu reactioneaza...Oamenii reactioneaza...se incordeaza...isi sustin intr-o oarecare masura corpul...mai mult sau mai putin...
Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca in aceste teste Nissan Micra obtine 4 stele, iar Xantia doar 1,5 stele. Nu pot sa cred ca in acea masina mica, cu botul de 80 cm lungime, pasagerii sant mai protejati decat in Xantia...Pe nissan Micra daca o lovesti de un zid de beton la 64 Km/h, cred ca ajunge motorul in portbagaj...Oricum nu e distanta prea mare...
De aceea spuneam ca testul asta e cusut cu atza alba...Pute de la distanta...
.......................
Am fost implicat intr-un accident (hai sa-i zicem tamponare)...am fost la volanul unei Xantii care a suferit un impact....Ne-a iesit in fatza o Dacia de pe o strada laterala, fara sa se asigure si datorita faptului ca rulam cu viteza destul de mare (probabil 70 in oras...) nu am mai reusit sa mai evit impactul...
Impactul s-a produs la aprox. 30...poate 40 Km/h....Senzatia pe care am avut-o in masina, nu a fost deloc cea la care ma asteptam...Nu am simtit mai nimic...A fost o usoara zgaltaiala...exact cum spune Lucian...ca la o groapa mai mare...dar nu ne-am lovit de nimic in masina...nu ne-a scuturat capetele...gaturile...nu ne-am lovit in centuri...
Totul a fost foarte lin...
Iar masina nu s-a deformat deloc rau...Cand m-am dat jos de la volan ma asteptam sa vad jumatate de masina indoita...Deja imi venea sa ma iau cu mainile de par....
Dar masina a avut farul si semnalizarea sparte, bara fatza crapata, capota usor curbata in varf, aripa indoita si capatul lonjeronului usor comprimata...
Ce este cel mai interesant, e faptul ca acel capat de lonjeron s-a deformat in forma de armonica...Nu a fugit in lateral...nu s-a rupt...Pur si simplu s-a comprimat....
.................................
Stiu. Am vazut si eu pozele cu Xantia aceea de pe forum care s-a facut praf...Dar sa nu uitam ca pasagerii au scapat intregi din masina !!! ...Din cate stiu eu...
Mai stiu un accident care s-a petrecut pe soseaua-dig dintre Braila si Galati, cu o Xantia...Masina rula cu viteza f. mare, a fost implicata intr-o coliziune cu alta masina (parca) si apoi a sarit de pe dig, de la 4-5 m inaltime (cam 2 etaje de bloc)...si s-a dat peste cap pe camp...
Mai rau de atat, nu cred ca se poate...Asta e situatie de accident cu morti clar...100%...
Masina s-a facut praf...Dar pasagerii au scapat nevatamati din cate stiu eu din accidentul acela...Am inteles ca in momentul rasturnarii, s-au rupt scaunele...au picat pe bancheta din spate si asa nu au fost striviti de cabina...
...Am mai vazut poze pe net, cu o Xantia X1 care a facut tumbe pe sosea...Masina era shifonata pe toate partile intr-adevar...era stramba...contorsionata...cu un stalp de parbriz aplatizat, dar habitaclul nu era strivit...Era relativ intreg...
................................
C5 asa stiu si eu...ca a luat vre-o 5 stele la impact frontal...Si din cate vad in statistica europeana, la 100 (parca) de accidente intamplate, C5 este liderul...Isi protejeaza cel mai bine pasagerii...Peste masini gen Volvo sau Mercedes...Este in varful clasamentului...A fost considerata ce-a mai sigura masina europeana, din clasa medie...
...............................
Cred ca in primul rand tine de noroc si de cate zile ai...
Apoi mai conteaza si securitatea activa a masinii...E mai important ca masina sa stea excelent pe sosea...sa fie manevrabila...sa-ti permita s-o controlezi...sa ramana in perfect control in orice situatie...Aici Citroen este in top, oricat l-ar critica unii...
Cu suspensia hidropneumatica...cu puntea spate autodirectionala, care se aliniaza cu rotile din fatza...cu franele pe care le au Citroen-urile...cu sasiul bine gandit....Citroen nu cred ca poate fi contestat...
E mai important sa nu ajungi sa ai impact si sa poti evita, decat sa ai o masina blindata de air-baguri care te protejeaza, dar masina sa se comporte prost pe sosea si sa nu te ajute...Sa derapeze imediat si s-o scapi de sub control...Degeaba ai un BMW destul de solid ca masina, dar care derapeaza de spate din orice...

...Un alt factor f. important si pe care multa lume il neglijeaza...Cauciucurile !!!
Un set de cauciucuri noi, de o marca buna, in locul unora SH cumparate de la vulcanizare, dupa ce strainii le-au aruncat iar noi le luam de bune...poate face diferenta intre a scapa basma curata dintr-o situatie dificila... sau masina facuta zob...
Am vazut ce inseamna 4 anvelope noi, de marca, pe BX...
Am vazut ce inseamna si anvelopele SH...tot pe BX, cand am trecut la jantele pe 15' si cand era sa-mi rup gatul de 2 ori pe ploaie la un drum la Dorohoi, cu niste cauciucuri Good Year Ultra Grip aparent bune, dar care fiind imbatranite, nu mai aveau nici un fel de aderentza pe ud...In demaraj masina patina de bot stg-dr, iar pe franare medie, era sa ratez un viraj pt. ca rotile se blocau din orice...
Dar uite ca traim in saracia asta si multi dintre noi nu ne permitem sa ne incaltam masinile cu cauciucuri noi...Si eu trebuie sa recunosc ca pe rotile de vara, am niste porcarii de cauciucuri SH...Asta e!...Abia astept sa-mi cumpar unele noi, pe toate 4 rotile...

O spun cu mana pe inima...Suspensia de pe Citroen face minuni!!! Cu Xantia nu am apucat sa merg prea mult, din lipsa de bani, dar pana si BX-ul meu, care era o masina rudimentara totusi, m-a scos din niste situatii de n-as fi crezut ca mai ies intreg...Le-am mai povestit aici pe forum...
- Franare de la 130 pana la 60 Km/h, apoi evitarea unor masini oprite pe sosea, printre 2 siruri de masini oprite...
- Intrare pe ghiatza sticla pe serpentine intr-un viraj strans fara vizibilitate si cu inclinare dubioasa stg/dr., din care masina si-a pastrat traiectoria dorita si a iesit de parca nimic nu s-ar fi intamplat
- Evitarea pe contrasens in scurt a unei masini iesite din lateral, pe ploaie, la 70 km/h in care spatele a derapat fin...abia perceptibil...
- Viraj aproape ratat pe serpentine stranse la munte, noaptea, in bezna, cu asfaltul ud...de s-a contorsionat toata masina, dar a iesit bine...
+ multe alte "ispravi" :D
Jos palaria Citroen !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 05-Ian-2011 18:17

Si ca sa ilustrez si mai bine toate cele scrise mai sus...si in legatura cu securitatea activa a masinilor...si cu securitatea pasiva cu 100 de air-baguri...si cu norocul....o sa relatez un alt caz...un accident petrecut prin 95...
Un tip cu multi bani, care avea un BMW 850 (coupe-ul acela mare cu faruri escamotabile...) si care avea o amanta in alta localitate...in deplasarile lui turbate intre Bucuresti si Iasi, a scapat BMW-ul de sub control pe un viraj luat la viteza f. mare....reteaza un cap de pod din beton, apoi se izbeste de un stalp de beton...
...Toate bune si frumoase ! Au sarit toate air-bagurile...i-au protejat pe amandoi si nu au patit nimic din impact, dar...a cazut stalpul de beton pe masina...pe cabina, exact peste tip si l-a omorat...
Asa ca daca e sa se intample....poti sa ai mama masinii, ca tot nu scapi.
Pate ca ar fi fost mai important sa aiba o masina care sa nu derapeze atat de usor de spate si care sa ramana pe sosea...Sa poata fi controlata, chiar si in situatii limita...

Am recitit de curand 2 intamplari dragute cu Citroen DS...
Una de la un raliu iarna, prin 1967, in care cele 3 echipaje ale echipei de uzina Citroen, inainte de ultima etapa, erau abia pe locul 8 si mai jos...in clasament.
Ultima etapa speciala presupunea un traseu pe serpentine, cu 12 Km pe asfalt, apoi 10 Km pe zapada, apoi iar 3 Km pe asfalt...
Inaintea acestei etape, contrar indicatiilor directorului echipei, cei 3 piloti au decis sa-si echipeze masinile cu cauciucurile cu tinte.
Rezultatul ?!?...La finalul acestei curse, cele 3 echipaje erau in fruntea clasamentului general...
De ce??? Pt. ca Citroen DS, era singura masina (din cele prezente la cursa aceea) care datorita suspensiei hidropneumatice, permitea utilizarea anvelopelor cu tzinte pe asfalt, fara ca performantzele si tinuta de drum sa fie prea mult afectate, pe portiunea de asfalt...Iar pe portiunea cu zapada, i-a lasat pe toti in urma...(scrie in acel articol...)

O alta poveste arhicunoscuta...Cea a atentatului din August 1962 asupra coloanei oficiale in care se afla generalul "de Gaulle", cand DS-ului in care era generalul, i-au fost impuscate 2 pneuri (dr. spate si stg fatza)...fapt ce ar fi oprit orice alta masina. dar datorita suspensiei hidropneumatice, DS a putut fi tinuta stabila pe traiectorie, permitzand chiar soferului sa accelereze la maxim si sa iasa din acea ambuscada, fara probleme.

Daca ne amintim si de episoadele cu politistii mirati la vederea cate unei DS ruland pe autostrada doar pe 3 roti (fara o roata pe spate)...pt. ca masina respectiva suferise o pana...dar putea rula si pe 3 roti...tot datorita suspensiei hidropneumatice...Tabloul este complet...
Jos palaria Citroen!!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 05-Ian-2011 18:42


Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mie 05-Ian-2011 21:06

Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 06-Ian-2011 17:23

Daaa! Frumos! :D
Acum ma gandesc si realizez inca o data, cat ne-au tras in jos cei 50 de ani de comunism...Noi nu avem aproape deloc masini vechi, pe care sa le putem readuce la viata acum...Pt. ca la noi nu au ajuns aceste masini, in perioada in care s-au fabricat...Noi nu aveam voie sa avem asemenea masini...Am fost tinuti pe intuneric...
Nu stiu...Avem 3 DS-uri in toata tara ???
Pacat!
Sant surprins de avantul pe care l-a luat fenomenul Citroen, in Polonia...Tara care statea mai prost cu parcul auto, decat Romania, in perioada comunista...Acum sant o groaza de cluburi si de manifestari Citroen la ei...Se simte ca au granita comuna cu Germania... :D .

Dar haideti sa privim si inainte ! Se pare ca Citroen ne mai rezerva ceva surprize frumoase... :D .
Ce spuneti de masina aceasta ???

http://www.youtube.com/watch?v=BnKrqhPd ... re=related

Scuzati limba....Mi-a placut mult cum e realizat filmul.

http://www.youtube.com/watch?v=ybKpFvpv ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Bs3IrUAfhqA&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=6oceJJPBkrw&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=H-VyGih_ ... re=related

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 06-Ian-2011 17:56

Priviti cum se deformeaza la impact Mercedes C !!!

http://www.youtube.com/watch?v=6nXYES5MW88&NR=1

si C5#1
http://www.youtube.com/watch?v=J0UL9lIb ... re=related

si Passat
http://www.youtube.com/watch?v=GEu-Aei1Wxg&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=J0UL9lIb ... re=related

Nu inteleg de ce in cazul Xantiei testul de impact s-a facut pe partea dreapta, iar in majoritatea celorlalte cazuri s-a facut pe partea stanga...?!?

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Joi 06-Ian-2011 19:46

Dane, se pare ca la Xantia au folosit varianta cu volan pe dreapta. Motivul, doar ei il cunosc.
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Ian-2011 15:00

Da! Uite nu am fost atent la treaba asta....E ciudat totusi de ce au ales o masina cu volanul pe dreapta!!!
Sa ne gandim totusi ca la masinile cu volanul pe partea dreapta, motorul este tot la locul lui....adica pe partea dreapta... :idea: .Treaba asta mai mult ca sigur ca influenteaza negativ rezultatele testului, pt. ca se suprapun...motorul cu volanul si cu pedalele !!! Alta e situatia pe partea stanga, unde se afla cutia de viteze si care e mai in fatza...e mai mica si ramane spatiu liber...Coloana volanului nu mai este impinsa spre capul si pieptul soferului...Nici pedalele si bordul...
Pt. ca acestea au fost defapt problemele Xantiei in acest test!!! Volanul, bordul si pedalele intra mult in interior.
Mi-a atras atentia in acest test, faptul ca pt. pasager, protectia este buna, spre foarte buna...si doar pt. sofer sant probleme.....
Mai mult ca sigur asta e problema !!! Doar masinile cu volanul pe partea dreapta au probleme...Si probabil si la alte masini de alte marci exista aceasta problema...E ciudat faptul ca exact la Xantia au ales o masina cu volanul pe dreapta !!! :D
..........................
La impactul lateral, probabil exista riscuri pt. cap si torace, pt. ca masina nu este dotata cu air-baguri laterale...Problema remediata la X2...In rest vad ca pt. bazin si picioare nu exista riscuri...Deci inseamna ca barele din usi...traversele de sub scaune...etc. isi fac treaba...
Oricum, cred ca si celelalte masini fara air-baguri laterale sant in aceeasi situatie...Asta e !
..........................
Inca o data sustin ca acest test a fost contrafacut, din interese comerciale...probabil!
Oricum, sa dea Domnul sa nu avem ghinionul sa ne accidentam masinile noastre frumoase!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Ian-2011 15:39

Revin cu un sfat/idee si cateva nelamuriri pe care le am, in legatura cu aceasta masina...
1 - Am vazut ca C5-ul nou are acel sistem electronic de control al tractiunii "Snow Motion" si mi-am adus aminte de un sfat care era valabil pt. posesorii de Oltcit...
Frana de mana...Daca tot avem "ghinionul" ca masinile noastre au frana de mana pe rotile din fatza si nu poate fi folosita pt. derapaje :D , aceasta poate fi folosita pt. limitarea patinarii rotilor motoare, in cazurile cand nimerim cu aceste roti pe o suprafatza alunecoasa si masina nu poate inainta... :idea:
De ce se produce acest lucru??? Pai de cele mai multe ori, doar una din rotile motoare nimereste pe gheata si patineaza, cealalta stand pe loc. Acest fenomen se datoreaza diferentialului instalat intre cele 2 planetare...iar cand una din roti nu are aderentza, toata forta motrice se descarca pe ea, prin intermediul diferentialului...E ca atunci cand se suspenda masina pe cric, cu o roata din fatza in aer, se porneste motorul, se cupleaza cutia de viteze intr-o treapta si se elibereaza ambreiajul...Toata forta motorului se descarca pe roata suspendata, iar cealalta, pt. faptul ca sta pe pamant si are aderentza, nu are posibilitatea sa se invarteasca...
Ce trebuie facut??? In situatia cand sub roti este gheatza sau masina este intzepenita intr-un troian de zapada iar rotile patineaza, se trage frana de mana, dar cu grija, pana la punctul in care incepe sa tina (sa franeze rotile) si e de preferat ca butonul de blocare al franei de mana sa fie tinut apasat...Dar frana trebuie actionata, doar atat cat sa egalizeze turatia celor 2 roti motoare, fara sa le imobilizeze si sa produca oprirea motorului...
Prin aceasta manevra, se obtine si o limitare a fortei transmise la roti si pe care de multe ori nu o putem controla prea bine din acceleratie.
Treaba asta se bazeaza pe faptul ca nici o data rotile motoare nu au aceeasi aderentza...Intotdeauna una din roti va nimeri pe carosabil cu aderentza mai buna si o data pusa in miscare masina, aderentza celor 2 roti motoare va alterna...
Dupa ce masina a fost pusa in miscare, se elibereaza frana de mana si se continua deplasarea...
Treaba asta cu frana de mana, functioneaza pe principiul diferentialelor cu alunecare limitata de pe masinile de teren sau raliu...
.................Am incercat metoda aceasta si cu toate ca nu da rezultate spectaculoase, totusi ajuta la scoaterea masinii din anumite situatii dificile...iarna. Asigura un plus de motricitate masinii si poate face diferentza intre a ramane blocat cu masina, sau a continua deplasarea...
Este valabila pt. toate masinile care au frana de mana pe rotile motoare...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 07-Ian-2011 16:10

iti zic eu: treaba asta cu frana de mana nu functioneaza nici cu incantatii. Eu am ramas blocat asa cum zici tu cu o roata pe gheata si una avea aderenta si tzapa... am incercat sa trag frana un pic - nimic, mai mult - nimic, de tot - s-a oprit motorul. Am incercat si cu diverite nivele de apasat acceleratia dar nu a mers de nici o culoare. Si da, aveam cauciucuri de iarna. Dupa ce am rupt si lanturile, am recrutat niste sateni si impinsa a mers ok. Faza e alta... daca era ceva diferential mai destept, eventual blocabil (stiu, nu se preteaza la tractiune fata) sau ASR sigur ieseam de acolo. Acuma, asta ii viata...
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Ian-2011 16:32

Revin cu cateva nelamuriri legate de comportamentul masinii mele...
1 - Daca motorul este oprit si modific pozitia suspensiei din butonul aflat intre scaune, masina nu coboara, Daca pornesc motorul, coboara. Este cumva din cauza sistemului "anti-sink" ???...Cat timp motorul e oprit, anti-sink nu are suficienta presiune in sistem si sta inchis ???

2 - Daca trec butonul de reglare a suspensiei pe pozitia a 3-a, masina se ridica la max...suspensia e tzapana...iar daca trec pe pozitia 4, nu se mai ridica mai mult...Este o deficientza de proiectare, sau am eu corectoarele reglate aiurea...???

3 - Daca brachez volanul intr-una din parti, se ridica botul destul de mult...suspensia fatza devine ceva mai rigida, iar cand indrept volanul se lasa la pozitia normala...
Banuiesc ca treaba asta este din cauza ca bara de torsiune isi modifica pozitia la bracarea rotilor...Totusi nu inteleg care este rostul acestui fenomen...A fost intentionat proiectata asa, sau e o lacuna de proiectare a masinii ???

4 - Daca o ridic la maxim (pe pozitia a 4-a) cand ii dau comanda din buton sa coboare, trec cateva secunde, iar cand incepe sa coboare, se aude un scartzait prelung din zona rotilor fatza...de zici ca se rupe masina in doua...Asta pana cand masina coboara de la punctul de inaltime maxima...Mai jos nu mai face...E normal??? De ce apare acel scartzait ???
Mentionez ca masina nu se ridica si nu se lasa in trepte...Deci nu suspectez uzuri la cilindrii de pe fatza...

5 - Indicatorul de benzina...Cand pornesc motorul, litrometrul indica o anumita cantitate de benzina....Dupa un rulaj de max. 1 Km, acul indicatorului coboara treptat 1...2...3 mm pana la o alta valoare...
Daca parchez masina si pornesc dupa ceva timp, indicatorul iar indica mai multa benzina, apoi scade...
Am crezut ca rezervorul nu se aeriseste corespunzator si am desfacut busonul de benzina, dar nu am sesizat nici un SS-it de aer...
Bine...Oricum cred ca a fost o prostie, pt. ca rezervorul are sistemul de captare a vaporilor de benzina si aspirarea lor in admisie...
Totusi ma enerveaza treaba asta cu indicatorul de benzina...Este normal??? Masinile voastre fac fenomenul acesta???

Multumesc si astept sfaturile voastre, legat de aceste probleme!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 07-Ian-2011 17:00

1-este de la anti-sink
3-cred ca este din cauza unghiului de fuga

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Ian-2011 17:02

mbc - Probabil ca daca masina ta era suspendata pe zapada, nu a mai mers nici macar acest ultim truc...Cred ca asta e cauza...
Eu iti spun ca am iesit de 2-3 ori.... ori cu Oltcit-ul ori cu BX-ul...nu mai stiu...din situatii aiurea...Masina era parcata/proptita intre niste gloduri de gheatza si nu reusea sa treaca de acele gloduri in nici un chip...Am tras usor frana de mana si dupa 2-3 incercari am iesit...
Treaba asta mai poate fi folosita si la intersectii, unde se formeaza gheatza...Ai sa vezi ca daca tragi putin frana de mana, masina se va urni mai repede din loc...
Chiar am avut o situatie de genul acesta intr-una din serile trecute cu Xantia...la o intersectie usor in panta, unde era gheatza sticla...Venea si o masina din dreapta, care initial era destul de departe, dar pt. ca masina mea refuza sa prinda viteza...s-a cam apropiat de mine. Trebuie sa recunosc ca atunci nu mi-am adus aminte de acest truc, dar sigur mi-ar fi fost de folos si as fi reusit sa plec mai repede de pe loc...
Mai poate fi folosita si la plecarea din loc, din zapada adanca, cand rotile mai mult patineaza....Dar nu trebuie sa astepti sa se suspende masina....
Dar repet...e chestie de finetze...Trebuie sa simti cat sa tragi frana de mana...Daca o tragi prea putin, nu are efect...Daca o tragi prea mult, se opreste motorul...
.........Trucul acesta nu face minuni...cum am mai spus...Dar e de ajutor in anumite situatii si e bine de stiut! La mine a functionat.
.............................................................
Treaba cu diferentialul autoblocant sau cu alunecare limitata, chiar functioneaza si pe masinile cu tractiune fatza...Exista asa ceva montat de serie pe Renault Megane 2 Sport (nu stiu care e denumirea exacta a acelui model...). A avut unul din fostii mei colegi de la Renault o asemenea masina...Sistemul da rezultate chiar si pe masini cu tractiune fatza, pt. ca limiteaza patinarea unei singure roti si ajuta starturile, prin repartizarea mai buna a cuplului motor, spre roata care are aderentza mai buna...Limiteaza patinarea acelei roti care are aderentza mai proasta...prin solidarizarea intr-o anumita proportie (procent) a celor doua roti.
Treaba asta imbunatateste si stabilitatea laterala a masinii, pt. ca la demarajele puternice, nu mai patineaza o singura roata aiurea...

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Vin 07-Ian-2011 18:40

2 - Daca trec butonul de reglare a suspensiei pe pozitia a 3-a, masina se ridica la max...suspensia e tzapana...iar daca trec pe pozitia 4, nu se mai ridica mai mult...Este o deficientza de proiectare, sau am eu corectoarele reglate aiurea...???

3 - Daca brachez volanul intr-una din parti, se ridica botul destul de mult...suspensia fatza devine ceva mai rigida, iar cand indrept volanul se lasa la pozitia normala...
Banuiesc ca treaba asta este din cauza ca bara de torsiune isi modifica pozitia la bracarea rotilor...Totusi nu inteleg care este rostul acestui fenomen...A fost intentionat proiectata asa, sau e o lacuna de proiectare a masinii ???

2- sigur e reglata gresit...
3-asa se comporta si XM-u.... si C5-u... cred ca asa e proiectata, pana la urma e o treaba buna ca se ridica la viraj maxim...

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Vin 07-Ian-2011 20:53

5. Si eu am aceeasi problema cu indicatorul de benzina......Ba mai mult daca o turez si merg cu ea turata 200-300 m in treapta inferioara , acul cade 2-3 mm , dupa care dupa ce trec in treapta superioara si regim normal de mers revine aproape la pozitia din care a plecat....M-am obisnuit cu el asa ca il trec la rezolvate :D Cred ca asa e la toate X1 :wink:


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11822
    Cel mai nou membru pyms