Una mica si-una mare
Moderator: Echipa Tehnica
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
Asta luat de mine e autoadeziv.
Lumea buna spune ca pe oalele roților trebuie chiar strat dublu.
Unii folosesc si/sau burete, care ar avea rol absorbant (stp-ul asta are mai degrabă rol de bariera). Cică buretele e recomandat în special în jurul boxelor. Dacă vrei și burete ia musai ceva cu celula închisă, nu burete chior prin care sa treacă apa.
Lumea buna spune ca pe oalele roților trebuie chiar strat dublu.
Unii folosesc si/sau burete, care ar avea rol absorbant (stp-ul asta are mai degrabă rol de bariera). Cică buretele e recomandat în special în jurul boxelor. Dacă vrei și burete ia musai ceva cu celula închisă, nu burete chior prin care sa treacă apa.
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: Una mica si-una mare
Bariera imi trebuie. Tot timpul am impresia ca rulmentii pe spate sunt dusi.
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
In Belgia numerele rosii sunt negre. Alea rosii sunt verzi! 

- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: Una mica si-una mare
Si mai zic unii ca nu incape nimic in portbagajul lui C1
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
Pe 9/11 (in sistem americanesc) citronelul a primit botezul autobahnului. Inca vreo doua saptamani aia mica e masina de familie...
De fapt, ca sa fiu cinstit 100%, m-am dus cu citronelul la... Nurburgring, la Nordschleife. Si am si facut vreo 26km. Insa cu o mica precizare.... odata ajuns acolo, cei 26km i-am facut nu cu citronelul, ci cu talpa
. Citronelul a stat linistit intr-o parcare, printe porscheuri si corvette-uri, chiar langa un mic Lotus Exige 360cup din care s-au facut doar 50 bucati. Well, citronelul meu insonorizat e unicat.
Intentionasem sa fac 41km de talpa pe asa-zisul traseu al templierilor, insa o parte dintre templierii cu are am plecat se facusera muci cu o seara inainte, dormisera in pozitii neergonomice (prin santuri, toalete, trepte, capote de masini, etc) si au fost cam rupti asa ca am scurtat distractia.
Cu ocazia asta am testat pe bune si consumul pe autostrada, chestie care pana acum n-am prea avut ocazia. Facut 532km, din care ~490 pe autostrada, mers aproape legal (restrictie +5km/h pe GPS), cu 29.8l, masurat de la plin la plin (pana-n buza). E drept, AC-ul a fost folosit doar pe un sfert din drum, deoarece am mers dimineata si seara cand n-a prea fost nevoie.
Consum mediu deci 5.6l/100km. Nu e deloc rau, ma asteptam sa fie mai slab, impresia mea era ca pe autostrada ia uneori mai mult si decat in oras (aka 6.5-7). Daca imi pun mintea o scot si mai putin si probabil ca la un ecomarathon (gen 105-110km/h) probabil o scot si sub 5.
Mi s-a parut bun consumul mai ales ca am profitat si sa fac cateva teste, fara sa incalc vre-o lege. Am reusit sa ating o viteza record (si absolut legala) de-am dat vitezometrul peste cap, insa am observat la "analiza" ca m-a ajutat si o panta de aprox 3.5%. Insa cam pe 160 pe GPS pot conta si fara caderi libere (oficial v max e 157km/h).
Si sunt foarte incantat de rezultatul operatiunilor de insonorizare. Acum zgomotul motorului/tobei sunt irelevante, cel de rulaj relativ acceptabil si deranjant ramane zgomotul e de aerodinamica. Unii zic ca s-ar putea reduce putin cu insonorizat stalpii fata, probabil si ceva pus pe acoperis (care e tabla chioara si suna ca o tamburina), insa nu cred ca ar putea face minuni. Daca o sa pun candva dashcam si trag prin stalpi si pe sub capitonajul acoperisului fire atunci o sa profit poate si sa bag ceva insonorizant, insa nu e o urgenta.
Sunt curios daca nu exista ceva folii de geam cu rol insonorizant... nu ca m-ar interesa neaparat, insa asa, doar ca discutie academica.

De fapt, ca sa fiu cinstit 100%, m-am dus cu citronelul la... Nurburgring, la Nordschleife. Si am si facut vreo 26km. Insa cu o mica precizare.... odata ajuns acolo, cei 26km i-am facut nu cu citronelul, ci cu talpa

Intentionasem sa fac 41km de talpa pe asa-zisul traseu al templierilor, insa o parte dintre templierii cu are am plecat se facusera muci cu o seara inainte, dormisera in pozitii neergonomice (prin santuri, toalete, trepte, capote de masini, etc) si au fost cam rupti asa ca am scurtat distractia.
Cu ocazia asta am testat pe bune si consumul pe autostrada, chestie care pana acum n-am prea avut ocazia. Facut 532km, din care ~490 pe autostrada, mers aproape legal (restrictie +5km/h pe GPS), cu 29.8l, masurat de la plin la plin (pana-n buza). E drept, AC-ul a fost folosit doar pe un sfert din drum, deoarece am mers dimineata si seara cand n-a prea fost nevoie.
Consum mediu deci 5.6l/100km. Nu e deloc rau, ma asteptam sa fie mai slab, impresia mea era ca pe autostrada ia uneori mai mult si decat in oras (aka 6.5-7). Daca imi pun mintea o scot si mai putin si probabil ca la un ecomarathon (gen 105-110km/h) probabil o scot si sub 5.
Mi s-a parut bun consumul mai ales ca am profitat si sa fac cateva teste, fara sa incalc vre-o lege. Am reusit sa ating o viteza record (si absolut legala) de-am dat vitezometrul peste cap, insa am observat la "analiza" ca m-a ajutat si o panta de aprox 3.5%. Insa cam pe 160 pe GPS pot conta si fara caderi libere (oficial v max e 157km/h).
Si sunt foarte incantat de rezultatul operatiunilor de insonorizare. Acum zgomotul motorului/tobei sunt irelevante, cel de rulaj relativ acceptabil si deranjant ramane zgomotul e de aerodinamica. Unii zic ca s-ar putea reduce putin cu insonorizat stalpii fata, probabil si ceva pus pe acoperis (care e tabla chioara si suna ca o tamburina), insa nu cred ca ar putea face minuni. Daca o sa pun candva dashcam si trag prin stalpi si pe sub capitonajul acoperisului fire atunci o sa profit poate si sa bag ceva insonorizant, insa nu e o urgenta.
Sunt curios daca nu exista ceva folii de geam cu rol insonorizant... nu ca m-ar interesa neaparat, insa asa, doar ca discutie academica.

- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: Una mica si-una mare
Nu am apucat inca sa ma plimb pe autobenzi cu viteze maxime "nelimitate", asa ca am incercat doar o singura data sa trec in ilegalitate si am ajuns la 17 km/h pe GPS + 130 cel legal. Pe ceas cred ca era 153 aprox. De politie mi-a fost frica nu de masina, care, saraca se comporta foarte bine pe drum, chiar am fost surprins.
Citroen C1 1.0 Sensodrive
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
Mașina chiar n-are probleme de stabilitate. Dacă motorul ar fi mai potent ar duce fără probleme viteze la care sa ramai fără permis..
În linie dreapta dacă vrei viteza maxima e musai treapta a 4-a....cu 5 și eventual cu ac rămâne cam devreme fără suflu. Cutia de viteze e destul de "lunga", etajarea e făcută în asa fel în care a 5-a e treapta pentru mers legal și consum / zgomot mai redus, nu pentru viteza maxima
În linie dreapta dacă vrei viteza maxima e musai treapta a 4-a....cu 5 și eventual cu ac rămâne cam devreme fără suflu. Cutia de viteze e destul de "lunga", etajarea e făcută în asa fel în care a 5-a e treapta pentru mers legal și consum / zgomot mai redus, nu pentru viteza maxima
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
Am mai bagat un rezervor de benzina, tot preponderent pe autostrada. 525km cu 30L de benzina, dintre care 360 pe autostrada (mers legal in mare) si 165 in oras in trafic chinuit. Si cu clima ceva mai multa ca a fost cald zilele astea (am facut aia 360km mergand la mare
).
In cateva zile revine aia mare, si probabil o sa pupe mai rar autostrada...

In cateva zile revine aia mare, si probabil o sa pupe mai rar autostrada...
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
O mica întâlnire de gradul 4 neprogramata cu un Audi electric... Din fericire fără alte urmări decât niște tabla îndoită și faruri sparte.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Una mica si-una mare
Marele alb si-a primit controlul tehnic obligatoriu (echivalent ITP) pana in dec 2018. Are doar vreo 54500km.
Am tras cu ochiul la calculatoarele alea, cu un mecanic de vreo 85kile in ea are 970kg. 587kg pe puntea fata, 383 pe spate. Rezervor aproape gol, doar patinele neveste-mii in portbagaj, si evident materialul insonorizant. Care insa fiind in spate imbunatatesc echilibrul
Am tras cu ochiul la calculatoarele alea, cu un mecanic de vreo 85kile in ea are 970kg. 587kg pe puntea fata, 383 pe spate. Rezervor aproape gol, doar patinele neveste-mii in portbagaj, si evident materialul insonorizant. Care insa fiind in spate imbunatatesc echilibrul

- Lotg
- pasionat
- Mesaje: 145
- Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
- Localitate: Târgu Mureș
- Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006
Re: Una mica si-una mare
Greutate suplimentara pe spate + patine = supraviraj. Atentie mare!
Nici soferul nu o fi de 87 kg. Se cam strica echilibrul...

Citroen C1 1.0 Sensodrive
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO