THUNDER77: Citroen Xantia, 1996, 1.8i-16v, 110 CP

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 13-Iul-2011 18:12

dan1972 scrie:mbc - Daaa! Oricum sant ceva bani pt. un roman de rand...Nu stiu de ce am retinut ca sant mai scumpe...In fine...
In privintza marimii oglinzii unui far, permite-mi sa te contrazic! Spre exemplu Daciile vechi cu faruri rectangulare, in comparatie cu cele cu 4 faruri rotunde...Cele vechi bateau destul de bine, chiar si cu 2 becuri amarate de 45/40 W...Celelalte cu 4 faruri nici o data nu au luminat cum trebuie, pt. ca in majoritatea timpului se mergea pe faza scurta (doar 2 faruri aprinse) iar oglinzile erau mult mai mici in comparatie cu cele ale farurilor rectangulare...
O oglinda de far mai mare, valorifica puterea si implicit lumina emisa de bec...De ce crezi ca la Citroen CX...GS...farurile erau cat niste galeti...?!? Tocmai...pt. a reflecta cat mai mult din lumina data de bec...
Ulterior tehnologia a avansat (becurile...forma oglinzii studiata pe calculator...etc...) si s-au putut micsora oglinzile farurilor...
Farurile rotunde in general sant cea mai proasta si mai neinspirata alegere...pt. ca sant in general destul de mici in diametru (pt. a se putea incadra in forma masinii) si nu fac altceva decat sa orbeasca...
Din celelalte faruri cu forma neregulata, lipsesc exact zonele de jos si de sus ale unui far rotund...Si asta pt. ca partea de jos a unui far rotund contribuie la orbire, iar partea de sus reflecta lumina chiar in botul masinii, ceeace e inutil...
La farurile dreptunghiulare sau de forma neregulata sant scoase exact aceste zone inutile, dar in plus oglinda e modelata in asa fel incat sa dea lumina exact acolo unde trebuie...Pana si proiectoarele moderne rotunde, au doar carcasa si geamul rotunde...In rest...oglinda e profilata altfel....si nu se mai comporta ca un far rotund clasic. Dar farurile Morette nu au beneficiat de oglinzi cu forma speciala (cel putin in epoca aceea (cele pt. CX...BX...XM...Xantia...). Au incercat sa monteze o lentila intre bec si dispersor si atat...
Farurile rotunde sant primitive si atat... Cu bec halogen obisnuit nu bat cum trebuie, iar daca le montezi becuri mai puternice, orbesc si consuma putere aproape dubla din instalatie...
Un far cu oglinda de forma speciala si eventual cu geam clar (fara dispersor) lumineaza mult mai bine si nu-i deranjeaza nici pe ceilalti...


Eu cred ca iti dai seama ca nu ai dreptate... Nu poti compara farurile de dacie cu becuri de 35w cu farurile morette care au 55w si lupa. Daca nu iti dai seama ca nu ai ai dreptate, iti zic eu ceva: nu ai dreptate.

Eu in locul tau, inainte de orice afirmatie as cauta de ce au aparut farurile Morette si pe ce masina s-au pus prima data. Ca idee, au aparut prima data pe ... CX si de ce? Pentru ca farurile originale cat galeata nu erau suficient de bune. Si omul a pus faruri rotunde care au batut mult mai bine, si de aici a inceput toata treaba cu morette. Citeste si tu istoria lor.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 13-Iul-2011 22:24

mbc - - As putea sa nu pierd timpul contrazicandu-ma, dar chiar vreau sa o lamurim...
1 - In primul rand Dacia nu avea becuri de 35 W...crede-ma! Am avut Dacia si am mers cu Dacia multi ani. Toate au avut becuri de 45/40w, iar incepand cu ultima generatie, au avut montate becuri halogen 60/55 w.
2 - Citeste cu atentie ce am scris !!! Ai amestecat ideile...Nu ai inteles ce am scris eu acolo...Nu am comparat farurile de Dacia cu cele de la Morette !!! Atentie!!! Am comparat farurile de Dacia intre ele...Cele rectangulare primul model cu cele 4 rotunde...Crede-ma!!! Cele rotunde sant niste mari porcarii. Pe langa faptul ca era aproape imposibil sa le reglezi sa bata cum trebuie, pe faza scurta erau lumanari...Erai " Fiul Ploii" cu Dacia cu 4 faruri rotunde noaptea pe un drum aglomerat...De la jegurile alea de Dacii s-a nascut moda...marlania la romani de a face flash-uri cu faza lunga...de a orbi pe ceilalti...de a regla unul din farurile de pe stanga sa bata pe contrasens in ochii celuilalt....(ca am mai auzit pareri de genul asta la marlani..."-Lasa...Il reglez pe cel din stanga sabata spre stanga, sa-i sparga pe cei care vin din fatza..."...)
Porcariile alea de Dacii nu au avut nici o data lumina si intotdeauna orbeau pe ceilalti pt. ca 4 faruri separate sant dificil de reglat...
Repet...Nu am comparat in nici un caz farurile Morette cu celede Dacia. Dar chiar si asa...daca din punct de vedere al calitatii nu se pot compara cu cele de Dacia, solutia constructiva este aceeasi...4 faruri mici rotunde...Nu au cum sa lumineze cum trebuie pt. ca au oglinzile mici...Cu tot cu lupa montata in el...tot nu sant niste grozavii..
Nu te gandi ca farurile de BMW "ursulet" se pot compara cu cele de la Morette...Cele de BMW rotunde au fost primele faruri cu Xenon...cu lampi "Litronic" iar farul, pe langa faptul ca are lentila care focalizeaza lumina cum trebuie, mai are si o forma dubioasa...elipsoida...Farul e mult mai lung in interior...Deci este cu totul altceva...
Pana si BMW...cei care erau partizanii a 4 faruri rotunde au renuntat la solutia asta pt. ca e o solutie depasita...Au trecut la un far unic care imita cele 2 faruri rotunde, cu geam clar si oglinda cu forma controlata.
3 - Crede-ma!!! Chiar am dreptate...stiu ce vorbesc si chiar am mai citit cate ceva de-a lungul anilor...Am tot trait pana acum prin preajma masinilor...Nu stiu daca ai o biblioteca burdusita numai cu carti si reviste auto cum e a mea... Am facut o facultate tehnica care m-a ajutat sa inteleg multe din fenomenele ce se intampla la masini...si in particular studiez fenomenul de pe la 12 ani...Iti pot spune unde are fiecare masina socialista (aproape) fiecare element constructiv...Asta din perioada in care pierdeam ore in sir pe langa cate o masina a unui cunoscut, in loc sa ma duc sa joc mingea pe maidan....Crede-ma...Nu sant pe langa fenomen...
4 - Nu e vorba despre cine are dreptate si cine nu, dar ceeace sustii nu are acoperire logica...E pe langa...As putea fi nepoliticos asa cum esti tu, macar datorita diferentzei de varsta dintre noi, dar chiar nu vreau asta. Imi place sa discut cu oameni din toate categoriile...de toate varstele....Dar crede-ma...nu ai ce sa ma inveti...tu la 25 de ani, eu la aproape 40...Crede-ma, in acesti 40 de ani a fost timp destul sa mi se intample si sa experimentez destule lucruri...Si nu m-a invatat nimeni...Am invatat singur...In domeniul auto aici in oras chiar sant cunoscut si respectat...Lumea imi cere sfatul ca unui om f. priceput si ma respecta, pt. ca stiu ca intotdeauna am dreptate. E adevarat ca nu ai de unde sa ma cunosti, dar politicos ar fi sa fii mai rezervat in a face afirmatii...Nu stai de vorba cu un neica-nimeni...Asa ca ia o pauza !!!
5 - Stiu istoria farurilor Morette pt. ca m-a pasionat Citroen, dinainte de a-mi cumpara BX. Treaba asta cu 4 faruri rotunde a fost pur si simplu o moda...Un tembel s-a apucat sa puna pe o masina de curse 4 faruri rotunde in locul celor clasice, care erau comune la acel moment si pe urma a urmat o isterie...prin anii 70...80...cu farurile rotunde....A fost ca si treaba cu 2 dungi pe mijlocul masinii...O moda si atat.
Ti-am spus si eu de CX inainte de a scrie tu...Stiam.
Dar asta nu inseamna ca si bat mai bine decat farurile moderne cu geam clar si oglinda cu forma speciala si nici decat cele originale ale CX-ului Farurile de pe CX chiar au fost niste faruri revolutionare la vremea lor...Putine masini aveau faruri de forma atipica...studiata.
....De ce crezi tu ca s-a renuntat la farurile rotunde de pe DS ?!? Pt. ca luminau mai bine ?!? Nu vezi ca n-are nici o logica ce sustii tu ??? Fiindca si alea erau aerodinamice (erau sub o sticla profilata aerodinamic...) erau suficient de inguste incat sa nu inaltze inutil botul masinii cu forma lor...Deci...
De ce la CX s-a renuntat la ele si s-a trecut la farurile cu forma neregulata, cu oglinda de dimensiue mare ???
Intelege ca treaba cu farurile Morette a fost doar o moda si nimic mai mult !!! Era un mod de a-ti face masina sa arate altfel decat cele de serie....O prostie dupa parerea mea...Cel putin CX-ul arata groaznic cu faruri rotunde...Nu mai avea nici o treaba cu liniile frumoase ale masinii originale...
...Singura modalitate prin care le poti face pe cele rotunde sa bata mai tare, este sa le montezi becuri f. puternice (mult mai puternice decat la celelalte...ceeace solicita instalatia electrica...de la fire...relee...comutatoare...baterie si pana la alternator...) sau sa iti alegi unele de diametru mare...cam cat o farfurie standard, ca sa aiba oglinda suficient de mare...ceeace nu mai e avantajos.
Da! Farurile rotunde de la motocicletele comuniste bateau bine, dar asta pt. ca erau mari in diametru...Cu toate astea ii orbeau pe cei din fatza.
Uita-te cu atentie la masinile moderne cu faruri mari (la cele cu un singur bec)...Cu toate ca farul e turtit, partea estentiala a oglinzii e defapt o bucata dintr-o oglinda rotunda mai mare, din care lipsesc zonele de sus si de jos, care sant inutile...cum am mai spus si mai devreme...Restul sant zone/forme mai putin esentiale, ce tin mai mult de design...
..........................
In fine... chiar nu vreau sa ma mai contrazic cu tine....Consider ca am explicat suficient de clar si cu suficiente argumente incat sa priceapa oricine...Incearca sa citesti mai cu atentie ce am scris, chiar daca am scris mai mult.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Mie 13-Iul-2011 22:43

Nu vreau sa spun o tampenie dar , ca si putere a luminii , cred sunt mai bune cele rotunde doar daca sunt PROIECTOARE , in rest , ca si faruri - cu exceptia celor cu xenon , cele cu halogen sunt la pamant.....Ca idee...ca tot vorbim de faruri atipice....Am avut ocazia sa fac comparatia "pe viu" intre farurile de Lada 1500 , Renault 10 , Renault 8 , Dacia 1300 si Oltcit...Aceste masini au fost ale mele , la un moment dat le aveam pe toate in curtea casei parintilor mei si nu stiam pe care sa o aleg si , din pura curiozitate , am aliniat masinile si am aprins farurile , noaptea....Castigator detasat a fost Oltcit-ul...urmatoarea clasata a fost Lada si apoi 1300-le , R10-le si ultima Dacia 1100 . Imi veti spune ca e diferenta intre ele din cauza vechimii , retineti insa urmatorul aspect : masinile care au fost in proprietatea mea au avut blocurile optice fata si spate impecabile , aproape noi...Ba chiar la Lada , la Renault si la 1100 am avut faruri originale de Renault in cutia lor.....Singura cu faruri obosite a fost , culmea , Oltcit-ul ( nu am investit in ele intrucat , fata de celelalte era cea mai noua -1991 ) dar le-a batut la "fundul gol"...Concluzia trageti-o singuri !
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 14-Iul-2011 00:01

THUNDER77 - Nu! Si in cazul proiectoarelor sant valabile aceleasi legi ale fizicii. Proiectoarele rotunde doar arunca lumina mai multa pe pereti si de aceea dau impresia ca bat mai bine. Dar orbesc pe cei care vin din fatza.
Ce ai tu pe masina (proiectoarele rotunde de Megane) sant altceva...Sant cu sticla clara si cu oglinda cu forma speciala...)...Si peste toate sant si reusite ca proiectoare...Bat bine....
Am acasa teste facute de cei de la Auto-Bild in laborator, atat cu proiectoare, cat si cu faruri de la diverse masini...teste in care s-a masurat distantza la care bat, intensitatea luminoasa (cu aparatura optica de testare) precum si cum disperseaza lumina pe un panou de plasa pus in fatza masinii testate si care releva foarte clar unde arunca lumina si cat orbesc (e ca pe ceatza...se vede unde se rasfrang fascicule de lumina...).
La testul cu proiectoare, cel mai corect bateau cele mici cu lentila (ochi de bou) dar erau cam slabe (pt. ca au oglinda f. mica...cum am spus si mesajele anterioare...). Iar cel mai puternic bateau cele Bosch dreptunghiulare, de forma clasica, dar care orbeau puternic. Acestea au fost cele mai puternice in test, pt. ca erau si destul de mari, dar si datorita oglinzii de o culoare deschisa (alt nichel mai deschis depus pe oglinda...) cat si sticlei cu o puritate f. mare....Deci calitatea materialelor a contat...In rest solutia tehnica era arhaica.

La testul cu faruri, daca retin bine a castigat Porsche 911 cu farurile alea palesti ovale...de mari dimensiuni...
Ce am retinut e faptul ca era si un Citroen in test...Era un Xara...Are farurile apropiate ca forma si dimensiuni de cele ale Xantiei (tot cu 2 becuri H1...H7 sau cat or fi alea...
Spuneau ca bat mediocru (nu bat departe...in profunzime) dar bat corect...Zona dintre lumina si intuneric cu trecere progresiva ca sa nu oboseasca ochii soferului...Nu orbesc...Lumineaza drumul rezonabil si in lateral...Nu apare fenomenul de auto-orbire pe ceatza...Si nu ii orbesc pe cei din contrasens...
Deci per total niste faruri medii spre bune (muuult mai bune decat ale altor masini...)
Cel mai prost au iesit in acel test Ford KA si Chrisler Neon ale caror faruri orbesc puternic datorita formei...bat neregulat cu fascicule plecate aiurea in sus...etc...Si produc o iluminare neregulata a drumului, cu dire de lumina si zone neluminate suficient...cum e mai rau !!!
Nici Skoda Octavia nu a iesit mai bine in test...Are faruri slabe, cu zona lumina/intuneric prea precisa si astfel obosesc soferul...si nu mai stiu ce-au mai scris pe acolo, dar in orice caz nu de bine...

Da! Oltcit-ul avea faruri destul de bune...de puternice...Si cu toate ca avea doar 2 becuri (farurile erau simplu-focar) bateau mult mai bine decat ale multor masini din perioada aia, chiar si de dupa revolutie...
Singurul lor pacat era faptul ca pe ceatza ridicau lumina in sus si aparea fenomenul de auto-orbire...Nici pt. cei din contrasens nu erau prea comode... :D . Am avut si eu 2 Oltcit-uri si stiu cum luminau farurile...

La Lada 1500 era alta povestea....Toate rusestile aveau tensiunea putin mai mare pe baterie (tensiunea de incarcare spre 15V in loc de 14V...o prostie...o animaleala ruseasca....)...Am impresia ca in perioada aia becurile rusesti erau si mai puternice decat scria pe ele...tot in spiritul rusesc... :lol: ...Stii ca am un "respect" deosebit pt. rusi si tot ce fac ei... :lol:
In plus fatza de celelalte Lada 1500 avea patru faruri cu 4 becuri...Deci putere dubla...

Renault 8 - le avea prea mici si doar 2....De departe era in inferioritate...Nu stiu daca nu avea si instalatia pe 6 V...

Renault 10 Major si Dacia 1300...aveau cam aceleasi faruri, dar oricum de dimensiuni mai mici decat cele de la Oltcit...

Oltcit-ul a fost o masina foarte moderna si revolutionara la acel moment...din toate punctele de vedere. Pacat ca in Romania nu erau conditii sa intretii un Oltcit asa cum ar fi trebuit...Nici macar ulei 15W40 care era vital pt. Oltcit, nu se gasea chiar si la un timp dupa revolutie...Nu mai vorbim de curelele de distributie romanesti care se rupeau pe capete si care au compromis zeci...sute de motoare in acea perioada...88-92
Dar mi-a fost dat sa ma intalnesc cu Oltcit la sosea si care m-a depasit cu vre-o 150 Km/h (noi aveam 110...120 cu Dacia frantuzeasca a parintilor...) in conditiile in care in acea masina erau 4 persoane si erau full de bagaje (si pe panoul portbagajului aveau haine si sacose...)...Se ducea ca o racheta pe Ploiesti-Campina pe linia dubla continua...Aproape ca nu am avut timp sa-l vedem...La vremea aia era ceva sa ai o masina care putea 150-160 Km/h !!! Noi ne dadeam cu Daciile sau cu alte masini mai obosite, cu 80...100 Km/h...pana prin 92...94.
Oltcitul acela era pe branci...lasata in suspensii...incarcata la refuz, dar statea excelent pe traiectorie...Asta se intampla prin 90...92...Era un Oltcit rosu...O frumusetze...Il am in mite si acum clar...
...M-am dat si eu o data cu 155Km/h cu 12 TRS-ul meu pt. ca m-a enervat unul care-mi statea in spate...dar m-am linistit dupa ce l-am pierdut pe individ, pt. ca nu o aveam pusa la punct cum trebuie )avea jocuri prin bielete...roti neechilibrate...etc...)...Eram student la vremea aia si abia daca ma descurcam de bani de benzina sa ma plimb...

Pe vremea aia cele mai tari faruri erau cele rotunde mari de Trabant...chiar si fara bec halogen...Erau mari in diametru si aveau alta nuantza de argintiu la oglinzi si sticla parca mai luminoasa...(sticla nu batea in verde ca la farurile romanesti...era mai alba...cum sa spun...). Multi le aveau crapate si pline cu mizerie...Altii aveau instalatia masinii pe 6V, la Trabant-urile mai vechi...Altii le aveau schimbate cu unele de dubitza TV...etc si nu mai bateau bine...Dar sa te fi ferit sfantul sa te fi intalnit cu un Trabant nou la sosea noaptea... :lol:Aveau niste faruri de rupeau tot ...Asta asaaa...ca sa ne mai descretim fruntile... :lol: Trabantul Infuriat....sau Furia Trabantului cum vrei sa zici... :lol: :lol: :lol:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 14-Iul-2011 07:23

dan1972 scrie:mbc -
4 - Nu e vorba despre cine are dreptate si cine nu, dar ceeace sustii nu are acoperire logica...E pe langa...As putea fi nepoliticos asa cum esti tu, macar datorita diferentzei de varsta dintre noi, dar chiar nu vreau asta. Imi place sa discut cu oameni din toate categoriile...de toate varstele....Dar crede-ma...nu ai ce sa ma inveti...tu la 25 de ani, eu la aproape 40...Crede-ma, in acesti 40 de ani a fost timp destul sa mi se intample si sa experimentez destule lucruri...Si nu m-a invatat nimeni...Am invatat singur...In domeniul auto aici in oras chiar sant cunoscut si respectat...Lumea imi cere sfatul ca unui om f. priceput si ma respecta, pt. ca stiu ca intotdeauna am dreptate. E adevarat ca nu ai de unde sa ma cunosti, dar politicos ar fi sa fii mai rezervat in a face afirmatii...Nu stai de vorba cu un neica-nimeni...Asa ca ia o pauza !!!


Totul a fost ok, amuzant pana aici. Daca tu consideri ca varsta ta e un argument intr-o discutie despre faruri, atunci eu prefer sa nu continuu discutia. Ca idee, pana si taica-mio care are peste 50 de ani se rezuma la a aduce argumente intr-o discutie, nu afirmatii de genu "am 50 de ani, am dreptate". S-a cam taiat firul aici. Stai linistit, ai avut si tu partea ta de aberatii in afirmatii, dar discutia e degeaba.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 14-Iul-2011 08:53

Mbc , cu parere de rau iti spun , ca aici ai pierdut traiectoria fratioare....Nu stiu ce si cum sau cat citesti dintr-un mesaj dar , ultimul tau mesaj cel putin , imi spune ca citesti pe sarite sau doar ce iti convine sa o iei ca pe un atac la persoana....Eu pana acum am tacut din gura si nu am "sarit calul" , nu acelasi lucru se poate spune si despre tine . Uitandu-ma peste toate postarile toale , de pe aproape toate sectiunile forumului , nu am vazut vreo concluzie isteata din partea ta ci numai "intepaturi" , atacuri si jigniri imbracate in tenta de mistocareala , lucru care nu se face...Faci tu din astea cu cine vrei si iti permite dar nu aici si nu cu Dan , care pe langa faptul ca imi este coleg de forum imi este si un bun prieten , la care am gasit intotdeauna o mana de ajutor , un sfat sau o solutie la o problema la care eu nu am gasit raspuns si de care am scapat prin ajutorul lui ....In prima faza te rog frumos sa nu te mai deranjezi sa postezi pe topicul meu , nu de alta insa tin la "personalitatea" ta si nu vreau sa ti-o strici cu "aberatiile" lui Dan , "ilegalitatile" mele facute pe masina s.a.m.d . In a doua faza tu esti constient de faptul ca dai in extrema ridicolului ? Pe bune acum ! Nu stiu ce vrei sa demonstrezi sau ce vrei sa faci insa , cu toate eforturile pe care le depui sa arati ca esti mintos si elevat , nu faci altceva decat sa iriti , lucru care iar nu se face . Nu cred ca am vazut sa fi adus undeva un argument care sa iti sustina teoriile sau comentariile , dupa cum nu am vazut nici un text , scris de tine , din care sa reiasa ca ai spirit de gluma sau apreciere....Iti recomand o aprofundare a cunostintelor in acest domeniu al bunului simt si te rog insistent sa ma scutesti de prezenta ta pe topicul meu , asta ca sa alegem un mod elegant de "despartire" si sa pastram o relatie firava de colegialitate pe forumul asta . A ! Inca ceva ! La faza cu kit-ul de faruri Morette si pretul , care tie ti se pare o bagatela , sincer chiar nu m-ai impresionat , daca asta ai incercat sa faci ( ceva de genul - am bani de nu ma uit la ei unde , cum si pe ce ii arunc ) dupa cum si "amenintarea" ca daca ti-ai fi luat o Xantia te-ai fi "bagat la creatie cu ea" ma lasa total indiferent si faci , cu afirmatiile astea , exact ca in bancul cu soarecele care s-a imbatat . Toate cele spuse de tine ma duc cu gandul la faptul ca te-am catalogat gresit , mai precis , daca initial am avut o parere buna despre tine si te-am considerat un tip cult , cu o cultura dezvoltata si rafinament in gandire , acum ai reusit sa dai cu bata in balta si sa-ti dai arama pe fata , lucru ce ma indrituieste sa-ti pun o eticheta de "coca" si o eticheta de culoarea galbena si sa iti recomand o taiere a unghiilor de la maini si de la picioare ca sa nu ti le mai rozi ( cine e istet , cum se considera , intelege exact la ce ma refer in fraza ante-parantezade fata ) Acestea fiind zise , onorate coleg , te rog inteligent sa-ti vezi de lungul nasului , nivelul "inaltimii" si sa emigrezi pe alte topicuri unde lumea nu va fi deranjata de prezenta ta si impertinenta ta...Numai bine , cu stima , Ionut N.
Dane nu te contrazic la faza cu proiectoarele pentru ca nu am aprofundat cunostiintele pe tema asta , cum ai facut tu......Pune-ti mintea la contributie si fa rost de schemele alea electrice de care am discutat , ca sa ne apucam de treaba cealalta :wink: Eu o sa reusesc sa "dezertez" de acasa pentru vreo doua zile , astept numai "green light"-ul de la tine :D
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 14-Iul-2011 10:03

Am un proces de constiinta care e ceva de genul asa: o las balta, astfel nu exista sanse sa mai zic ceva care sa fie interpretat de cineva ca fiind nasol (ceea ce se inampla) sau scriu ceva, incercat sa clarific lucrurile pentru ca persoanele implicate sa inteleaga ca au inteles gresit ce am vrut sa zic, sau daca m-am exprimat eu gresit, oricum intentia nu a fost de jignire sau misto.

1. Da, consider ca un set de cauciucuri bune sunt mai importante decat un set de faruri costum.
2. Parerea mea este ca farurile Morette sunt mai bune decat farurile originale de la Xantia. Nu cunosc alte masini cu faruri rotunde, iar discutia despre ele e irelevanta aici, pentru ca eu vorbeam de xantia. Repet, este parerea mea, parerea mea poate fi gresita.
3. Doar pentru ca am o parere diferita fata de alta persoana, eu nu dispretuiesc si nu defaimez persoana respectiva. Toate discutiile au fost asupra subiectului in sine, nu asuprea persoanelor angajate in discutie.
4. Daca m-ai cunoaste fata in fata, ti-ai da seama ca partea cu "eu am banii, eu imi permit orice" este absolut gresita. Mi-am luat masina deja de ceva timp si nici macar rudele mele nu stiu ca mi-am luat masina inafara de cei care au trecut pe la mine, deci partea asta cade.

In legatura cu postatul unei masini modificate pe un site, cand o postezi, primesti pareri. Parerile uneori sunt diferite de ce te-ai astepta. Daca cineva zice ca e aiurea, nu inseamna ca are o problema cu tine, ci doar ca nu ii place. Normal ca zici ca am doar pareri acide pentru ca majoriteatea chestiilor au fost.. mai putin placute pentru mine.

!Citesc absolut tot inainte de a posta ceva nou.

! Imi pare rau pentru ca unii s-au simtit jigniti de parerile mele.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 14-Iul-2011 13:36

Ok....in regula atunci....sau ca sa-l citez pe maestrul scriitor Vlad Musatescu este "mai mult ca perfect , chiar perfectul compus"...Hai sa ingropam securea razboiului si sa scoatem berea de la rece , ca afara sunt 40 si ceva de grade si , dupa ce ca ne fierb creierii in cap de la caldura si stress-ul cotidian , ne mai si certam intre noi ca tontii.....Am inteles parerea ta , am inteles si punctul de vedere al lui Dan dar , ca sfat de viitor , incearca sa reduci un pic din aciditate si sa formulezi altfel enuntul postarilor , pentru ca cel care le citeste sa inteleaga clar faptul ca este o parere si nu un atac :wink:
Apropos de farurile Morette......chiar nu vorbesc despre cum lumineaza intrucat nu am avut , deocamdata , posibilitatea sa le vad lumina de la bordul masinii asa ca , pentru mine unul , subiectul Morette este incheiat pana la verificarea "live" , singurul aspect asupra caruia imi dau cu parerea este pretul extrem de mare , pentru mine cel putin , pret care reprezinta o suma ce poate fi investita in lucruri mult mai prioritare pentru masina : placute , racorduri , capete de bara etc.
De acord cu tine vis-a-vis de farurile de Xantia si de aceeasi parere este si Dan : lumina lor este slaba cu becurile stock , chiar daca in comparatie cu alte masini este mai buna insa , cu halogenele standard , este insuficienta si are zone in care nu bate deloc sau bate prea slab , tocmai de aceea voi opta in viitorul apropiat pentru becuri cu xenon de 4300 K sau 6000 k....voi vedea .
Deocamdata ma concentrez asupra strangerii de fonduri sa-mi repar pragul masinii , sa-mi modific grila fata si sa gasesc solutia , impreuna cu Dan , sa "radicalizez" bordul in asa fel incat sa fie unicul de acest gen montat pe o Xantia....Practic bordul va fi "build from scratch" intocmai ca aeromodelul lui Dan :)
Pana atunci mai e insa....totul cere rabdare - capitol la acre sunt deficitar - insa le voi face usor - usor...Un lucru e cert : masina mea este in continua transformare :D
Numai bine si sa speram ca odata si-odata ne vom si vedea fata in fata , in jurul unei mese cu bere :wink:
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 14-Iul-2011 14:56

ma ionut... iti pui cumva bord pe dreapta? :yahoo: n-ai tupeu!
mie mi-ar place sa inlocuiesc toata consola ceasurilor cu un ecran grafic, controlat de un pc, asfel incat sa imi arate cam ca intrumentele de la jocul nfs sau altele, iar pe fundal sa am imaginea din fata captata cu o camera super smechera. dar... asta este deocamdata la stadiul de vis, pentru ca ar depasi cu mult valoarea masinii, si banii astia nu ii pot aloca pentru asa ceva.
legat de roti... daca tot vrei sa faci ceva super tare, incearca cu unele mai mari nu tot pe 15. s-ar putea sa pun eu mana pe niste roti pe 17 zilele astea, si o sa le pun pe masina macar de proba, sa vedem cum iese, si le fac si poze... sunt tot ca ale mele ca marca/ model, dar pe 17;
faruri morette.... mie unul nu imi plac cum arata; da, alea cu lupa si cu xenon de 4300 se vad super bine, exemplul fiind khan; dar... cu halogene... is chioare rau. la xantia nu prea ai ce sa ii faci la exterior, sau este tare greu sa nimeresti ceva frumos. de exemplu bara din poza aia pusa de mbc cu morette nu imi place deloc, ba chiar o consider oribila;
aveam pe acasa niste poze cu o xantie de prin severin, care avea praguri false si adaosuri la bari. parea interesanta, nu am vazut-o live. le caut, si daca le mai gasesc o sa le pun aici, poate iti dau fro idee.
apropo, poate te pasioneaza niste parasolare de plus, cu iluminare la oglinzi, si niste capace pentru stalpii din spate, tot din plush. asta daca nu le ai deja asa, si le ai din plastic.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 14-Iul-2011 17:02

Salutare Nic...Ma....cu parasolarele nu prea am ce face....teoretic.....dar daca le vad si ma luminez asupra principiului lor de "functionare....s-ar putea sa te scap de ele.....Cu stalpii din plus nu ma nimerisi :razz:
Cat despre jante stii bine damblaua mea...pe 17 mi se par cam mari si ar cocota masina cam sus dar pana nu vad pozele cu ele puse pe "cazan" nu ma pronunt negativ :D . Partea nasoala e ca la dimensiunile astea imi trebe musai talon mic , ori de aici o gramada de neajunsuri...Mie mi-au ramas ochii la alea pe 16 ale tale dar nu am bani de diferenta acum , mai ales ca se apropie si concediul cand trebe sa-l duc pe micut la mare pentru aerosoli si celelalte "ghidusii"...asa ca nu pot decat sa oftez , cu gandul la TSW-uri...
In legatura cu bordul o sa fie o surpriza care sigur o sa-ti placa , ma stii foarte bine si , implicit , stii la fel de bine ca nu fac nimic la masina care o sa arate urat :wink:
Vorbim oricum la telefon zilele astea ca sa imi trimiti grila aia veche sa ii pun plasa :D
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 14-Iul-2011 18:38

Vad ca s-a scris cate ceva pe aici de aseara...

mbc - Nu folosesc varsta neaparat ca un argument in discutii...Sau nu ca argument suprem...Da! Crede-ma ca in acesti aproape 40 de ani am vazut destule lucruri...situatii...belele...etc....In orice caz mai multe decat o persoana la 24 de ani...Si e firesc sa fie asa...Ni ci eu cand aveam 24 de ani nu aveam experienta unei persoane de 40, care era implicata in fenomenul auto...Dar intr-o astfel de conjunctura, lasam tonul mai jos, cascam urechile bine si invatam ce era de invatat, sau puneam intrebari, acolo unde aveam nelamuriri. Nici o data nu am facut talente in fatza unei persoane cu experientza mai vasta decat a mea...Tine de bunul simt si de posibilitatea de a invata ceva de la acel om...Mi se pare mult mai cu cap decat sa te apuci sa te certi inutil. Oricum omul acela iti poate aduce oricand argumente valabile (chiar si atunci cand nu are dreptate, daca asta doreste...asta tot datorita experientei de viatza...pt. ca stie cum sa te ia...se pricepe mai bine sa gestioneze o discutie/situatie decat tine la 24 de ani..).
Ce am spus referitor la faruri...crede-ma...nu-s aberatii asa cum ai spus tu...Sant chiar lucruri reale...Asa stau lucrurile, dar nu are sens sa ne mai contrazicem.
Nu are nimeni nimic cu tine...de asta sa fii sigur! Toti de aici santem deschisi la pareri, dar conteaza cum o spui !!! Nici macar daca esti suficient de apropiat de acea persoana nu te poti apuca sa "trantesti mucii-n fasole" si sa-i spui celuilalt ca e o marlanie ce a facut el...Practic iti bati joc de munca lui si de el ca om...Il faci cocalar pe fatza...
De aceea am sarit in sus....Lui THUNDER i-ai spus ca e o marlanie (sau ceva de genul...) treaba cu bordul si cu cromul acela pe acolo...si ca sant ilegalitati cele facute de el...cata vreme nu ai intrebat ce face cu neoanele alea prin masina...Poate omul le aprinde doar in parcare...nu si in mers...sau cand se intalneste cu amicii cu alte masini si-si lauda fiecare ce a mai facut pe la masina...
Nu ! Tu te-ai repezit sa cataloghezi ca fiind marlanii si ilegalitati si cum ai mai spus tu acolo...
....Mie mi-ai spus ca sustin aberatii si ca daca fac asemenea afirmatii...nu stiu mai ce....Dar cine esti tu sa ma iei asa ?!? Ma cunosti cumva si ti-a facut impresia ca sant vre-un gunoier cu 3 clase...unul care nu se pricepe la nimic si gandeste numai aberatii ???
Nu vreau sa continui pe tonul acesta, dar afla ca am ani de scoala, aproape cat varsta ta...Si vrand-nevarand in 21 de ani de scoala si inca vre-o 15 de munca in diverse domenii, tot s-a prins cate ceva de mine...
De aceea am invocat varsta in discutie...Pt. ca nu ai nici un drept sa ma iei asa...Si imi aduc aminte ca am mai avut mai demult o discutie, in care m-ai luat tot pe acelasi ton...dar nu-mi mai aduc aminte daca atunci am ripostat...
.....Consider ca ar fi mult mai frumos sa fii mai retinut si mai diplomat in exprimare (si tine tot de varsta si acest lucru...sa stii !!!)....Repet...Toti avem dreptul la pareri/opinii (macar atata lucru am castigat la revolutie...) dar conteaza cum te exprimi !!! Una e sa-i spui unui om ca munca lui e o porcarie si alta e sa-i spui ca poate ar fi mai indicat ca in cutare loc sa faca altfel...ca ar fi mai frumos...mai practic...Mi se pare mult mai constructiv si sigur nu ar trai nimeni cu senzatia ca ai vrut sa jignesti...sau ca iti bati joc...ca faci misto...
Nu sant eu in masura sa dau lectii de morala, dar dupa cum vezi nu sant singurul care a fost deranjat de ce ai spus...Si probabil au mai fost si altii, dar nu au vrut sa se amestece in discutia noastra...
OK! Hai sa nu ne mai certam aiurea. Exact cum a spus si THUNDER, probabil ca daca am avea posibilitati financiare si timp sa ne vedem...sa venim toti la intruniri Citroen si sa ne cunoastem, probabil nu ne-am mai certa pe forum...Dar uite ca vremurile sant cum sant si............
Si cu toate astea...si cu THUNDER77 si cu dj01fad si cu multi altii de pe forum, cu toate ca nu ne-am vazut nici o data, ne intelegem excelent....Cand are nevoie unul de ceva, pune mana pe telefon si stie ca gaseste ajutor la celalalt...De multe ori, in masura timpului ne auzim la telefon si fara a avea vre-o problema...Doar asa...sa vedem ce mai face celalalt....Si asta chiar e super-ok !!!
.................................................
THUNDER77 -Multumesc mult pt. aprecieri! Stii bine ca nu ma formalizez si nu am asteptat nici o data sa mi se ridice statuie daca am ajutat pe cineva...Pt. mine e mai important cum ma percep oamenii !!! Si...daca am putut sa ajut, am ajutat neconditionat, cu cat am putut, sau fie si doar cu un sfat...
Multi sant atat de prostanaci si de mizeri ca oameni, incat nici un sfat nu ti-ar da...La modul..."De ce sa se descurce ala ?!? Lasa-l sa crape!!!"Si spun asta, pt. ca mi s-a intamplat...Dar asta e alt capitol....
.......................
Schema electrica am cautat-o...Nu o am...Am gasit o alta inrudita, xeroxata in mai multe exemplare la diverse marimi, dar pe aia nu o am. E asemanatoare dar nu e ce trebuie si nu se poate lucra cu incertitudini...Dar cred ca o putem gasi pe undeva pe net-ul asta...Nu se poate sa nu fie undeva...O gasim pana la urma...O sa mai fac sapaturi si la Bucuresti...O sa incerc maine sa dau un telefon...
Nu am nimic impotriva "detasarii" tale la Braila....E OK...Dar nu am spus nimic pt. ca nu e o operatie pe care sa o poti rezolva in 1-2 zile, chiar daca ar fi sa lucrezi zi-lumina...Ceva se poate face, dar....nu tot.
Dupa parerea mea o astfel de modificare trebuie facuta in paralel, ca sa nu afectezi disponibilitatea masinii...facuta in pasi si cand esti gata cu agregatul (cu "creierul"...) faci "implantul" pe masina...
Eu o vad ca pe o operatie de cel putin 1 sapt. - 10 zile, daca te tii de treaba...Sigur...asta ca sa arate cum trebuie si sa nu aiba caracter de provizorat....
Dar despre asta discutam la telefon...ca sa pastram surpriza... :twisted:

dj01fad - Tare faza cu bordul pe dreapta !! :lol: Ar fi de toata bafta in vreme ce multi nu stiu cum sa-si modifice masinile aduse din Anglia si sa le treaca volanul pe stanga...sa te apuci sa-ti modifici masina cu volan pe stanga...sa-i treci volanul pe dreapta... :lol:
...Nu! Va fi ceva cu aspect pur racing si f. compact, fara sa fie modificata cochilia bordului, cu ceva LCD, dar cu bani f. putini. Am gasit deja solutia...Sa vedem ce iese... :D
........Da! Clar rotile de diametru mare (17...19') arata de departe mult mai bine si pe Xantia chiar se potrivesc de minune rotile mari, pt. ca e o masina lata...plata...Dar ajungi sa nu mai poti s-o folosesti pe drumurile din Romania...Toata ziua vei fi cu rotile la indreptat si schimbi o data pe luna bieletele si bucsele rupte in gropile noastre mioritice....Mai ales in conditiile in care este singura masina de pe langa casa, chiar nu mi-as permite sa fac asa ceva....
Aaaaa da!!! Ai o a 2-a masina de fitze sau strict de curse, e cu totul altceva...Iti pui pe ea ce e mai tare...poti s-o tragi spre "racing" in extrema...Ii tragi un V6 pe ea sau un Turbo, ii intaresti suspensiile, ii pui roti de diametru si latime mare...ii scoti bancheta spate si capitonajele din ea....o stiker-esti cum iti place si obtii un adevarat pur sange...
Dar in conditiile in care masina respectiva trebuie utilizata in drumurile de zi cu zi...(la cumparaturi...la carat soacra...la dus/adus copilul de la gradinitza...mers la serviciu...etc.) cred ca e indicat sa ramana cel mult la rotile pe 15 originale, sau poate unele mai frumoase ca model...Consider ca pt. strazile noastre pana si cauciucurile cu talie 55 sant prea joase...Nu se indoaie rotile cand dai in gropi, dar masina pierde un pic din comfort si treaba asta ma enerveaza...
N-as renunta total la comfort si cred ca ca 195/55-15 e destul (mai ales pt. 1,8-8V!!!)
Ai vazut si tu....Ai pus cele mai bune bucse pe masina si tot le rupi o data la 1-2 luni, cu rotile pe 16...Eu cu astea 195/55-15 n-am rupt nici un rand de bucse in 1,5 ani de cand am masina...E drept ca nici nu merg prea agresiv cu ea...
Nu spun ca e gresita ideea cu rotile pe 17................Depinde ce vrei sa faci cu masina...E clar...O mie de pareri, 2 bani nu fac....Vrei o masina de facut spectacol (de show) si ai un buget rezonabil, pui roti mari pe ea si ce am spus mai sus...Vrei o masina de familie, comfortabila si ieftina la intretinere, ramai la ce a facut fabricantul si cu retusuri discrete acolo unde nu afectezi in nici un fel functionalitatea masinii...(proiectoare...elemente de design discrete...cate ceva la interior...ceva scule de muzica...un esapament din inox...si cam atat).
.................................
Despre farurile Morette....Nici mie nu-mi plac si exact cum ma asteptam, cu becuri normale nu lumineaza...Pt. ca au oglinzile mici...Nu au cu ce sa reflecte lumina produsa de becuri...E logic
Sant doar elemente de design, pt. cel caruia ii plac...Mie nu-mi place cum vin pe nici un Citroen...Nici pe CX, nici pe BX...nici pe Xantia...Sigur e chestie de gusturi...Poate sant oameni carora le plac...
...Daaa! Clar! Asta e rezolvarea. Xenon de 4300 sau cat ai zis si se termina cu lipsa de lumina !!!
Eu cel putin temporar am rezolvat problema asta cu niste becuri halogen bune (Narva) care lumineaza f. alb si care pica bine in focarul farurilor...+ proiectoare de Xantia demontate si spalate la interior...
Acum nu mai simt senzatia de lipsa de lumina...cand merg noaptea cu masina...chiar si pe ploaie...
Probabil ca daca dau de bani, o sa-mi pun si Xenoane pe masina, daca nu va mai fi ilegal...Dar ma mai gandesc, pt. ca nu stiu daca e necesar la cum lumineaza farurile acum...Si inca nu le-am spalat la interior...Sant sigur ca va mai fi o imbunatatire si atunci...

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 14-Iul-2011 21:35

Stai calm Dane ca nu-ti ridic statuie , ho ! Da-te jos de pe "harmasar" vere' , ca ti-o iei in cap :razz: Vedem noi cum facem cu bordul ala , sa fac rost de finantare "FARE" si o facem :wink: ideal ar fi sa o rezolvam acuma , cat mai e vara , si avem ziua lunga la dispozitie :D Cat despre faruri eu voi opta pentru xenon , asta e clar , cu putin noroc s-ar putea sa execut aceasta operatiune pana la sfarsitul lunii....e vorba sa le primesc "cado' " :D
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
mihai ham
pasionat
Mesaje: 470
Membru din: Mar 21-Iun-2011 17:44
Localitate: Valcea

Mesajde mihai ham » Joi 14-Iul-2011 21:56

frumoasa masina,sa o stapanesti sanatos,sa-ti aduca numai bucurii.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Vin 15-Iul-2011 07:59

Merci frumos :wink: aceleasi urari si tie :)
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 15-Iul-2011 14:52

Daa! N-as fi vrut sa se ajunga la discutii de genul acesta...Stii ca nu sant genul...
Clar trebuie facuta pe timpul verii treaba cu bordul...Altfel...sa te apuci sa lucrezi cand ploua toata ziua, sau e frig de-ti inlemnesc mainile pe fire...chiar nu se face...Ne auzim la telefon...
Faina treaba cu Xenoanele !!! Sant sigur ca vor lumina super...
Nu mi-ai spus ce ai facut pana la urma cu proiectoarele....Le-ai asezat pe directie ???...Stiu ca erau orientate in jos prima data...si n-am mai vorbit despre asta...Daca da, cum lumineaza ???

mihai ham - Da! Chiar arata fain Xantia lui THUNDER !!! In plus are avantajul ca fiind de culoare deschisa, este pus in valoare fiecare element de design pus pe ea...Eu...nu am norocul acesta... :cry: ...A mea fiind verde inchis, scoate f. putin in evidentza elementele adaugate ulterior...Nu pot crea zone cu negru mat pt. ca nu se observa...La fel si daca i-as pune eleron si alte asemenea elemente...Ar iesi f. putin in evidentza...
A mea e sortita sa ramana cu niste linii sobre...simple...cu ceva cromaje (cele originale), niste roti frumoase, un tips de esapament sau o toba sport din inox si cam atat.

dj01fad - Apropos de masini tunnate....Am un amic marinar, care si-a cumparat de ceva timp un Mitsubishi Lancer EVO...7...8 sau cat o fi...de nou...Probabil ati vazut masina pe la curse...BR-76...82-DRC ....S-a apucat sa-l modifice...initial in Romania, apoi la o firma din Grecia (pt. ca in Romania nu prea mai gasea ce trebuia si era mai scump...)...A urcat motorul la o putere imensa (650...700...800 cp...nu stiu exact...)....A modificat suspensia...A pus roti "ca la carte" :twisted: ...La exterior nu are foarte multe elemente deosebite...La interior...scaune...alt bord...elemente de tapiserie scoase...etc...Pt. ca in final sa ajunga la faza la care nu prea mai poate merge cu ea pe drumurile publice...pt. ca se rupe masina...La unul din drumurile interurbane, i-a fisurat parbrizul de la gropi...Masina e asa de dura in suspensii, incat la denivelari lucreaza si din structura caroseriei...si i s-a fisurat cum am mai zis, parbrizul...
....M-am intalnit cu el pur intamplator pe Bucuresti-Urziceni...Noi eram cu o duba de marfa si mergeam cu 110-120, iar el era pe prima banda cu 90-100 Km/h...in conditiile in care pe acolo se poate merge lejer cu o masina mica obisnuita, cu 130...
Acum a ajuns sa mearga cu Renault-ul Megane al sotiei, cand are de facut drumuri...si se gandeste sa-si ia un SUV sau un break mare de familie...
Recunoaste cumva ca a facut o prostie bagand atatia bani intr-o masina de curse, dar spune ca nu se gandeste sa o vanda, pt. ca nu ar scoate nici macar o buna parte din cat a cheltuit cu ea...In fine...A fost damblaua lui...
Eu de aici as trage concluzia ca trebuie sa stii unde sa te opresti sau pana unde sa mergi cu modificarile...


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199