hippo - Am citit articolul, precum si comentariile celor de acolo...E interesanta treaba cu greutatea persoanelor de la volan...dar si cealalta...cu masa diferita a masinilor implicate in impact...
Exact cum s-a mai spus...Testele acestea se fac in conditii artificiale...cu manechine care nu reactioneaza ca oamenii...cu o greutate medie (78 Kg)...etc. si sant pur orientative...Realitatea de pe sosea este alta.
Oricum, revenind la testul NCAP cu Xantia....Cred si o mai spun de cate ori e nevoie...ca a fost "ajutata" sa iasa rau in acest test, din interese comerciale...Probabil s-a vandut foarte bine in Germania...
De ce este singura masina din aceste teste, care are volanul pe partea dreapta...?!? De ce nu au luat ca in celelalte cazuri, o masina cu volanul pe partea stanga...Cred ca asta e principala problema !!! La masinile cu volan pe partea dreapta, distantza dintre motor si coloana volanului este destul de mica...Nu acelasi lucru se intampla la cele cu volan pe partea stanga...unde cutia de viteze este mai departe, este mai jos si este mult mai mica...Este mult mai mult spatiu liber, care se poate deforma, fara sa impinga nimic inauntru...
Practic problemele de securitate ale Xantiei in testul NCAP de impact frontal, vin de la vatamari produse soferului (doar soferului) la nivelul pieptului, al capului, al piciorului dinspre mijlocul masinii si al labelor picioarelor...Asta pt. ca volanul a intrat 20 cm in profunzime si 11 cm pe inaltime, bordul la fel ...si pedalele...
Dar de ce pasagerul nu pateste nimic ?!? Ganditi-va ca la versiunea cu volan pe partea dreapta, motorul e exact in fatza volanului, la doar 30-40 cm...La fel si pt. bord...Iar in fatza pedalelor se afla rulmentul intermediar al planetarei lungi....
La versiunea normala (cu volan pe partea stanga) nici volanul (coloana volanului) nu mai are nimic in fatza (foarte aproape)...nici pedalele nu mai au nimic in fatza...iar bordul...probabil ca si el se comporta altfel in impact...
Iar in dreapta, nu mai sant probleme, pt. ca nu mai exista volan, nu mai exista pedale, iar genunchiul de pe interior nu mai patzeste nimic, pt. ca pasagerul nu mai sta cu picioarele desfacute din cauza volanului si chiar si consola centrala are alta forma spre pasager...Practic exista spatiu de comprimare...Motorul nu mai impinge nimic in interior...rulmentul intermediar poate presa planseul pedalier oricat, pt. ca nu mai impinge pedalele in interior...care sa raneasca....etc...
Da!!! Probabil ca versiunea cu volan pe partea dreapta, are probleme cu securitatea. Dar aceasta stare de fapt nu poate fi atribuita din oficiu si versiunii cu volan pe partea stanga (versiunea standard)...Mai mult ca sigur, aici este cheia problemei !!!
Si cum nici eu nu am remarcat initial acest lucru, probabil ca nici ceilalti nu au acordat atentie acestui "amanunt".
Dar imediat se pune stampila: "Xantia are probleme grave de securitate!!!" Haideti sa fim seriosi!
Dupa cum am vazut/simtit personal ca absoarbe Xantia socul impactului cu o masina de 950 Kg, cu 4 persoane masive la bord (deci inca 400 kg)in vreme ce noi eram doar 2 in masina si nici unul gras...N-a simtit mai nimic si a maturat totul din cale...a absorbit excelent socul, fara sa se faca praf masina...Nu ma mai impresioneaza cele 1,5 stele NCAP !!!
Da! Pot exista situatii pe sosea in care poti avea mama masinii, cu 1000 de air-baguri ca nu te mai scapa nimic...Cum ar fi impactul cu un TIR de 22 Tone...caderea in prapastie...etc...
Dar si aici conteaza tot ce a inglobat Citroen in aceste masini frumoase...lucruri pe care nu le intalnim pe celelalte masini...
- Suspensie Hidropneumatica
- Suspensie Hydractive 2 si ACTIVA in unele cazuri
- Punte spate independenta si autodirectionala care se aliniaza cu puntea fatza pe viraje
- Frane pe discuri pe toate 4 rotile, cu viteza de reactie micsorata mult datorita conceptiei sistemului.
- ABS cu 4 canale
- Sasiu de top...extrem de stabil la solicitari
- Directie f. manevrabila si fina in reactii
Toate acestea, fac diferenta in situatii limita, cand cu alta masina probabil nu ai avea nici o sansa sa eviti dezastrul. La Xantia, probabil ca nici nu e atat de important faptul ca nu are 100 de air-baguri si ca a obtinut doar 1,5 stele NCAP...Este un Citroen cu suspensie hidro si asta spune totul !!!
Am vazut ce poate BX-ul pe propria-mi piele...Sant sigur ca nici Xantia nu ma va dezamagi !!!
Ma pregatesc sa rulez linistit cu o masina mea cu doar ...1,5 stele NCAP !!!
Iar cand instalatia de sunet de pe masina va fi gata, cu cei 480W instalati, din Xantia se va auzi ceva de genul acesta:
http://www.youtube.com/watch?v=vtOWxa-u ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fzvxgZwn ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4kjNBd7s ... re=related
Aveti grija cu volumul !!!
Asta ca sa va mai descretesc fruntile!
.....................................
dj01fad - M-ai mai linistit ! O sa verific de unde se aude...Totusi daca se aude din amortizoare, care ar putea fi cauza ???
Mentionez ca zgomotul asta apare doar cand masina este ridicata la maxim (pozitia a-4-a) si o cobor. De pe 2 pe 1 nu se aude...
Si uite...Nu mai retin...dar parca imi aduc aminte ca mai demult mi-a coborat si cu motorul oprit si am impresia ca atunci s-a auzit acel zgomot...
S-ar putea cu motorul pornit sa nu mai faca acel zgomot...Mentionez ca nu am apucat sa verific sferele de la Anti-Sink.
O s-o verific inca o data, sa vad daca si cand se aude acel zgomot...
.....................................
stan cristian si
sorin - Multumesc pt. sfaturi! Urmeaza sa fac o curatare si o reglare a corectoarelor...probabil in primavara...Vroiam sa stiu daca toate Xantiile fac treaba asta pe pozitia a 3-a a suspensiei...Eu am auzit ca asta ar fi o problema la X1 si ca ar exista si documentatie de fabrica pt. remedierea acestei probleme...Am inteles ca nu a fost aleasa corect din fabrica pozitia a-3-a a selectorului in care se blocheaza butonul de reglaj al suspensiei...
Vroiam sa stiu cum se comporta celelalte Xantia...
THUNDER77 - spune ca si a lui este destul de tzapana pe pozitia a-3-a, dar n-am apucat sa vad masina...sa vad ce inseamna "destul de tzapana"...
....................................
Daca mai are si altcineva sugestii referitoare la aceste probleme, sant bine venite.