Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Ian-2011 22:48

3 - Mi se pare totusi destul de aiurea treaba asta cu ridicarea botului pe viraje...Am patit o faza acum cateva luni...am intrat intr-o parcare inghesuita, cu rotile bracate la maxim, doar ca locul de parcare se termina cu o bordura mai inalta... :(
Am manevrat masina incet...am vazut ca nu atinge bordura si dupa ce am parcat masina cum trebuia, am indreptat rotile...Dar...surpriza!!! Botul a coborat destul de violent si m-am trezit ca masina se tranteste cu bara pe bordura....
N-a patit nimic...Am ridicat-o din suspensie si am reusit s-o scot din parcare...dar e aiurea...
Care a fost pana la urma ratiunea acestei chestii nu inteleg...!?!
Singura parte buna posibila pe care o vad, e faptul ca in momentul in care iei viraje stranse pe serpentine, prin ridicarea botului suspensia se si intareste inr-o oarecare masura si este posibil ca acest lucru sa contribuie la marirea stabilitatii...Masina nu se mai inclina asa de tare pe viraje...Alta logica pt. acest fenomen nu vad...
Dar e clar ca daca si pe XM si pe C5 se intampla acelasi fenomen, nu e o lacuna de proiectare...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 07-Ian-2011 23:18

cand o ridici sus la maxim, apoi o dai pe normal, paraie.... multe fac asa, si paraiala aia se aude din antisink; da-i pace, ca nu are nimic.
numai sa nu cumva sa paraie telescoapele, ca atunci nu mai e bine. ar trebui sa vezi de unde se aude.

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Sâm 08-Ian-2011 08:57

Dane, citeste mai jos un articol interesant, zic eu, despre crash teste: http://www.motorstory.ro/2010/10/sigura ... -greutate/
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 08-Ian-2011 17:55

hippo - Am citit articolul, precum si comentariile celor de acolo...E interesanta treaba cu greutatea persoanelor de la volan...dar si cealalta...cu masa diferita a masinilor implicate in impact...
Exact cum s-a mai spus...Testele acestea se fac in conditii artificiale...cu manechine care nu reactioneaza ca oamenii...cu o greutate medie (78 Kg)...etc. si sant pur orientative...Realitatea de pe sosea este alta.
Oricum, revenind la testul NCAP cu Xantia....Cred si o mai spun de cate ori e nevoie...ca a fost "ajutata" sa iasa rau in acest test, din interese comerciale...Probabil s-a vandut foarte bine in Germania...
De ce este singura masina din aceste teste, care are volanul pe partea dreapta...?!? De ce nu au luat ca in celelalte cazuri, o masina cu volanul pe partea stanga...Cred ca asta e principala problema !!! La masinile cu volan pe partea dreapta, distantza dintre motor si coloana volanului este destul de mica...Nu acelasi lucru se intampla la cele cu volan pe partea stanga...unde cutia de viteze este mai departe, este mai jos si este mult mai mica...Este mult mai mult spatiu liber, care se poate deforma, fara sa impinga nimic inauntru...
Practic problemele de securitate ale Xantiei in testul NCAP de impact frontal, vin de la vatamari produse soferului (doar soferului) la nivelul pieptului, al capului, al piciorului dinspre mijlocul masinii si al labelor picioarelor...Asta pt. ca volanul a intrat 20 cm in profunzime si 11 cm pe inaltime, bordul la fel ...si pedalele...
Dar de ce pasagerul nu pateste nimic ?!? Ganditi-va ca la versiunea cu volan pe partea dreapta, motorul e exact in fatza volanului, la doar 30-40 cm...La fel si pt. bord...Iar in fatza pedalelor se afla rulmentul intermediar al planetarei lungi....
La versiunea normala (cu volan pe partea stanga) nici volanul (coloana volanului) nu mai are nimic in fatza (foarte aproape)...nici pedalele nu mai au nimic in fatza...iar bordul...probabil ca si el se comporta altfel in impact...
Iar in dreapta, nu mai sant probleme, pt. ca nu mai exista volan, nu mai exista pedale, iar genunchiul de pe interior nu mai patzeste nimic, pt. ca pasagerul nu mai sta cu picioarele desfacute din cauza volanului si chiar si consola centrala are alta forma spre pasager...Practic exista spatiu de comprimare...Motorul nu mai impinge nimic in interior...rulmentul intermediar poate presa planseul pedalier oricat, pt. ca nu mai impinge pedalele in interior...care sa raneasca....etc...
Da!!! Probabil ca versiunea cu volan pe partea dreapta, are probleme cu securitatea. Dar aceasta stare de fapt nu poate fi atribuita din oficiu si versiunii cu volan pe partea stanga (versiunea standard)...Mai mult ca sigur, aici este cheia problemei !!!
Si cum nici eu nu am remarcat initial acest lucru, probabil ca nici ceilalti nu au acordat atentie acestui "amanunt".
Dar imediat se pune stampila: "Xantia are probleme grave de securitate!!!" Haideti sa fim seriosi!
Dupa cum am vazut/simtit personal ca absoarbe Xantia socul impactului cu o masina de 950 Kg, cu 4 persoane masive la bord (deci inca 400 kg)in vreme ce noi eram doar 2 in masina si nici unul gras...N-a simtit mai nimic si a maturat totul din cale...a absorbit excelent socul, fara sa se faca praf masina...Nu ma mai impresioneaza cele 1,5 stele NCAP !!!
Da! Pot exista situatii pe sosea in care poti avea mama masinii, cu 1000 de air-baguri ca nu te mai scapa nimic...Cum ar fi impactul cu un TIR de 22 Tone...caderea in prapastie...etc...
Dar si aici conteaza tot ce a inglobat Citroen in aceste masini frumoase...lucruri pe care nu le intalnim pe celelalte masini...
- Suspensie Hidropneumatica
- Suspensie Hydractive 2 si ACTIVA in unele cazuri
- Punte spate independenta si autodirectionala care se aliniaza cu puntea fatza pe viraje
- Frane pe discuri pe toate 4 rotile, cu viteza de reactie micsorata mult datorita conceptiei sistemului.
- ABS cu 4 canale
- Sasiu de top...extrem de stabil la solicitari
- Directie f. manevrabila si fina in reactii

Toate acestea, fac diferenta in situatii limita, cand cu alta masina probabil nu ai avea nici o sansa sa eviti dezastrul. La Xantia, probabil ca nici nu e atat de important faptul ca nu are 100 de air-baguri si ca a obtinut doar 1,5 stele NCAP...Este un Citroen cu suspensie hidro si asta spune totul !!!
Am vazut ce poate BX-ul pe propria-mi piele...Sant sigur ca nici Xantia nu ma va dezamagi !!!
Ma pregatesc sa rulez linistit cu o masina mea cu doar ...1,5 stele NCAP !!! :D
Iar cand instalatia de sunet de pe masina va fi gata, cu cei 480W instalati, din Xantia se va auzi ceva de genul acesta:

http://www.youtube.com/watch?v=vtOWxa-u ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fzvxgZwn ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4kjNBd7s ... re=related

Aveti grija cu volumul !!! :twisted:
Asta ca sa va mai descretesc fruntile! :D
.....................................
dj01fad - M-ai mai linistit ! O sa verific de unde se aude...Totusi daca se aude din amortizoare, care ar putea fi cauza ???
Mentionez ca zgomotul asta apare doar cand masina este ridicata la maxim (pozitia a-4-a) si o cobor. De pe 2 pe 1 nu se aude...
Si uite...Nu mai retin...dar parca imi aduc aminte ca mai demult mi-a coborat si cu motorul oprit si am impresia ca atunci s-a auzit acel zgomot...
S-ar putea cu motorul pornit sa nu mai faca acel zgomot...Mentionez ca nu am apucat sa verific sferele de la Anti-Sink.
O s-o verific inca o data, sa vad daca si cand se aude acel zgomot...
.....................................
stan cristian si sorin - Multumesc pt. sfaturi! Urmeaza sa fac o curatare si o reglare a corectoarelor...probabil in primavara...Vroiam sa stiu daca toate Xantiile fac treaba asta pe pozitia a 3-a a suspensiei...Eu am auzit ca asta ar fi o problema la X1 si ca ar exista si documentatie de fabrica pt. remedierea acestei probleme...Am inteles ca nu a fost aleasa corect din fabrica pozitia a-3-a a selectorului in care se blocheaza butonul de reglaj al suspensiei...
Vroiam sa stiu cum se comporta celelalte Xantia...
THUNDER77 - spune ca si a lui este destul de tzapana pe pozitia a-3-a, dar n-am apucat sa vad masina...sa vad ce inseamna "destul de tzapana"...
....................................
Daca mai are si altcineva sugestii referitoare la aceste probleme, sant bine venite.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Sâm 08-Ian-2011 22:36

dan1972 scrie: nu am apucat sa verific sferele de la Anti-Sink.

este o singura sfera, supapele sunt doua.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 09-Ian-2011 00:19

da.... nu m-am gandit la treaba cu motorul pe dreapta; eu ma refeream la faptul ca masina in cauza s-a deformat foarte foarte rau si irecuperabil. si... pentru linistea noastra, am uitat sa mentionez faptul ca soferul nu a avut nici o zgarietura :lol:
oricum, nu mai conteaza. ideea de baza este sa ne ferim de cazuri dinastea, si sa ne bucuram cat mai mult de troacele noastre fara aventuri de genul. iar una peste ala, tot e mai sigura decat multe alte trotinete ce umbla pe drum.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 09-Ian-2011 17:14

retro - Daaa! Ai dreptate! Scuze...Nu stiu de ce traiam cu impresia ca pe fiecare punte exista cate un dispozitiv Anti-Sink...Aveam impresia ca este una si pe puntea fatza, undeva pe cadrul puntii, pe langa caseta de directie...Fals! Am facut comfuzie...Probabil Hydractive 2 sau Activa au acolo plasata o sfera...de am tinut minte eu asa...M-am uitat acum pe o schema hidraulica de Xantia si intradevar, nu este decat cea de pe puntea spate, in dr.spate...
Totusi din ce inteleg eu din schema aceea hidraulica, dispozitivul Anti-Sink nu are nici o legatura cu puntea fatza (ma refer la circuitul hidraulic...).
Daca acel zgomot la coborarea masinii, este din Anti-Sink, probabil este legat de faptul ca toata masina coboara (inclusiv puntea spate...).
Totusi eu am localizat acel carait/parait in zona din fatza a masini...Mai curand din zona cilindrilor fatza...Si face acest zgomot, pana cand masina coboara la inaltimea normala a suspensiei (poz. a 2-a). Nu doar la capatul de cursa...sus...M-am uitat cu alta ocazie la tijele cilindrilor fatza si suprafetzele de lucru sant in perfecta stare...Nu au nici o urma de uzura sau rugina...
Totusi daca vreau sa cobor masina de pe pozitia a-2-a...jos (pe poz.1) nu mai face nici un zgomot...Si nici la ridicare (pe toata cursa)...
Mentionez ca acest zgomot a aparut dupa ce masina a apucat sa stea ridicata mai multe ore, cu ocazia diverselor reparatii...Se poate intampla cumva ca amortizoarele sa ramana fara ulei, in zona glisoarelor, dupa cateva ore??? Care poate fi cauza ???
E aiurea zgomotul...Cand cobor masina, parca trage vanturi...Ma face de ras... :D :oops:
Oricum masina nu se ridica si nu coboara "in trepte", cum facea BX-ul.

dj01fad - 100% asta e cauza celor doar 1,5 stele la testul NCAP !!! Si cred ca testul a fost contrafacut, pt. ca este singura masina testata, care are volanul pe partea dreapta...Probabil si mai mult ca sigur Xantia s-a vandut f. bine in Germania si in Europa...in general...probabil ca a afectat serios vanzarile de VW si Renault si s-a incercat compromiterea ei...
Ca si Renault le-a stat "in coasta" multa vreme celor de la Citroen...cu modele furate de la Citroen si alte minuni de genul asta (a se vedea cazul Renault 16 care e furaciune 100%...si altele)...Sa nu uitam ca si Laguna 1 a aparut dupa Xantia si e foarte asemanatoare (cand a aparut in 93' Xantia se batea cu Renault 21 si Ford Mondeo 1)
Au nemtii (si nu numai) un dar aparte de a starni scandal, cand se vinde o alta masina, mai bine decat VW....A se vedea cazul Logan care cand a inceput sa se vanda bine pe piata germana...imediat au facut un test in care l-au rasturnat...Ciudat e ca au facut acelasi lucru si cu Mercedes A-klasse...cu testul elanului...
De ce n-ar muri si capra vecinului, daca a lor e moarta demult in cocina ?!? Deci astfel de manevre de scena nu sant fantasmagorii !!! Ele chiar se intampla...la masa aceea la care doar unii au painea si cutitul....
Repet inca o data exemplul acesta, pt. ca ma intriga...ma enerveaza...Cum naiba poti sa dai 4 stele NCAP pt. Nissan Micra, care e ca o cutie de chibrituri (si sant sigur ca mai sant multe astfel de masini cu 4 si 5 stele NCAP) si sa vii sa spui ca Xantia...o berlina din categoria medie...cu 4,5 m lungime, obtine doar 1,5 stele ?!? E ridicol !!! Bate la ochi !!! Te compromiti ca institutie...
Oricat de prost ar sta Xantia la capitolul securitate, nu poate sta mai prost decat aceste cutii de chibrituri de 3 m lungime...Doar nu-i facuta din carton lipit cu aracet...!?!
Foarte multe "masini" care se vand f. bine si care au obtinut cate 4 sau 5 stele la testele de impact, sant niste gunoaie in comparatie cu Xantia...E vizibil acest lucru...Si ma refer la cum sant lucrate...la calitatea materialelor...la cat sant de inchegate...totul luat in ansamblu...
A se vedea capota motorului de la Dacia Duster care e o tinichea...Suna ca un capac de bere pe asfalt...cand o inchizi...
Toate cutiile astea de conserve, gen Hyunday, Chevrolet (ex Daewoo) Renault, Suzuki, Fiat....si lista ar putea fi extinsa cu cateva marci germane...sant niste cotetze ambulante, pe roti...dar care sant f. sigure, dupa cum spun cei de la EuroNCAP...Haideti sa fim seriosi !!!
Sa-i lasam pe cei care cumpara asemenea "obiecte umblatoare", sa circule cu ele si sa fim noi cei necajiti cu Citroen-urile noastre nasoale !!! Asta e!
Ma unge pe suflet cand asist la cate o faza la care posesorii de VW, Renault, Skoda (1,9 TDI...):-)(pt. care si-au amanetat salariul pe 10 ani) raman cu gurile cascate cand cate un Citroen face minuni si trece fara probleme un vad cu apa la munte, sau nu se pot tine dupa el pe serpentine...+multe alte faze haioase...
Si am aceasta mare satisfactie, pt. ca altfel, toti acesti indivizi stramba din nas cand aud de Citroen...Nici sa nu auda de Citroen...Dar cand aud ca pe mine m-a costat Xantia (care nu arata deloc rau si fura multe priviri) doar 1900 euro cu tot cu taxa de inmatriculare (pe care am si recuperat-o) si cu adusul ei din Germania....Deja incep sa se inegreasca de nervi... :twisted: :lol: Si cand mai vad ca nici nu pot urca sau intra pe nicaieri cu "limuzinele" lor de 10...15...20.000 euro....deja situatia e completa. :oops: :twisted:
.............................
Asa este! Si eu am auzit de mai multe accidente in care pasagerii din Xantii nu au avut nici macar o zgarietura!
Sa ne fereasca Domnul de accidente si sa avem parte de masinutele noastre frumoase!
Un domn respectabil, in varsta (tatal unui amic) ne-a spus candva o vorba...cand eram noi mai pustani..."Tata...Cand mergi cu masina, Domnul iti tine volanul cu o mana...Daca Domnul si-a luat mana de pe volan...e de rau!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 09-Ian-2011 23:55

dane, supape antisink sunt pe ambele punti; e una in spate sub punte, pe mijloc, si mai e una in fata, sub vasul de lhm; sfera din spate este de fapt un acumulator suplimentar ca sa ai frane cu masina oprita dupa ce se blocheaza supapa.... supapele sunt cele care blocandu-se tin masina sus; fa un test: cu motorul pornit, salta maisna sus detot, apoi las-o pe normal; probabil nu o sa paraie; apoi, da masina sus detot, opreste motorul; dupa 5 minute, da maneta pe pozitia din mijloc; probabil nu va incepe sa coboare, apoi porneste si motorul. vei vedea ca in momentul in care se sting becurile, va incepe sa paraie si sa coboare; eu zic ca nu e nimic in neregula, si sa nu ii mai cauti in coarne ca nu are nimic.
iar pe de alta parte... la cate xantii s-au vandut in germania, cred si eu ca i-a apucat pe nemti disperarea :lol:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 10-Ian-2011 01:47

dj01fad - Gata! Am priceput cum sta treaba...Initial cand a spus retro ca sant 2 supape si doar o singura sfera, nu intelegeam ce e cu cele 2 supape...Apoi am luat ghidul Citroen descarcat de pe net si am vazut ca pe o schema hidraulica scrie "Rear Only"...Am crezut ca doar pe spate exista Anti-Sink...Dar acum am citit ce scrie acolo, din scoatza in scoartza si m-am desteptat. :D .
Am priceput!
...........................
O sa fac testul cu ridicarea masini...cum ai spus tu...Gata, totul are logica!
...........................
Totusi mai apare o problema !!! Atunci, daca exista aceste dispozitive Anti-Sink pe ambele punti, de ce masina mea se scufunda dupa doar 2-3 ore ??? Ce se intampla??? Nu functioneaza aceste valve Anti-Sink ??? Poate fi sfera de pe spate de la Anti-Sink descarcata/sparta ??? Cum imi dau seama daca aceasta sfera e in regula (fara demontare)??? Chiar daca aceasta este descarcata, atunci de ce se lasa si fatza ???
Va rog ajutati-ma sa-mi dau seama ce am de facut la masina...ce ma asteapta !!!
Masina se scufunda uneori si dupa doar o ora...Acest timp e in functie de cat a functionat la pornirea anterioara...Daca fac careva sute de metri cu masina, apoi o opresc, nu se mai scufunda (probabil ca e in functie de temperatura la care ajunge LHM-ul...Daca se incalzeste, se subtiaza si pierderile in sistem sant mai mari...Cel putin asa percep eu lucrurile...)
Masina nu se scufunda complet...mai raman 3-4 cm de cursa elastica la suspensie...dar coboara mult...
Cand o pornesc (mai ales dupa o noapte) becurile rosii STOP din bord, stau mult timp aprinse (probabil 10 sec) dupa care se sting si masina incepe sa se ridice, dar f. incet...Acesta e semn ca peste noapte, instalatia se depresurizeaza...ca pe undeva exista pierderi spre retur...
In mod normal, as fi tentat sa cred ca sant uzate corectoarele, dar totusi daca masina e echipata cu Anti-Sink, de ce se lasa suspensia ???...Chiar si cu pierderi pe la corectoare...din documentatie, inteleg ca Anti-Sink ar trebui sa blocheze...sa separe suspensia de restul circuitului hidraulic si chiar daca exista pierderi de presiune, suspensia sa fie izolata ...Cum e posibil sa se lase ???Iar din documentatie, inteleg ca ar trebui sa fie capabila sa stea sus pana la 10 zile, daca e echipata cu Anti-Sink...
Masina se lasa uniform de fatza si de spate...Nu ramane cu botul sus, cum se intampla de obicei la BX...
Am mai observat ca daca o ridic la maxim si o parchez asa, ramane ridicata 24 de ore fara probleme...Tzapana...Poate si mai mult...Nu am incercat s-o las mai mult, pt. ca am avut nevoie de ea...Asta ma duce cu gandul ca sant uzate piese care sant in miscare...piese care depind de inaltimea suspensiei....Cilindri de suspensie sau corectoare...Suspensia nu are pierderi decat pe zona unde lucreaza mai mereu...Cand o ridic sus, nimereste pe o zona neuzata si nu mai are pierderi...E presupunerea mea...Dar atunci care mai e rolul valvelor Anti-Sink ???
Am mai remarcat o treaba....Dupa ce opresc motorul si sant afara din masina, daca ma sui in ea, dupa un timp, chiar cu motorul oprit, masina se ridica la pozitia normala....Din treaba asta inteleg ca sfera de la Conjunctor/disjunctor are inca presiune...totusi treaba asta nu e valabila decat cateva minute dupa oprirea motorului...
Mai mentionez ca Conjunctor/Disjunctorul se aude foarte discret si la perioade f. lungi de timp...Am auzit Xantii la care acesta tzacane strident si destul de des...ca la BX-uurile vechi...neingrijite...La mine aproape ca nu se aude.
Care ar putea fi cauza scufundarii suspensiei ???
....................................
dj01fad - Nu ii caut nod in papura masinii! Acum si daca s-ar strica ceva la ea, oricum nu as avea bani sa o repar...Stii...
Dar sant cateva chestii pe care nu le inteleg si incerc sa le lamuresc...sa stiu daca sant defectiuni sau asa se comporta toate Xantiile...sa stiu ce cheltuieli ma asteapta pe viitor...Deocamdata merg asa cu ea...Nu am incotro...Pana la vremuri mai bune... :oops: :evil:
daca reusesc sa vand terenul acela, cu sigurantza toate aceste probleme, vor fi de domeniul trecutului....Nu suport sa merg cu defectiuni la masina...
Ba mai mult...am in plan sa o fac Hydractyve 2... :twisted:.Si sant toate sansele ca acest lucru sa se intample...Nu e doar un vis... Daca pana de curand ma tot uitam (deja) dupa un C5#1 facelift, acum, de cand cu noua taxa de mediu, am abandonat ideea si voi incerca sa imbunatatesc Xantia pe care o am...Pt. mine inmatricularea in Bulgaria, nu e o solutie, iar taxa de 2740 euro pt. un 2,0L Euro4, e prea mult, chiar daca as recupera-o...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 11-Ian-2011 13:54

Nu poate sa-mi spuna nimeni daca scufundarea suspensiei la Xantia este normala??? Sau daca nu, care ar putea fi cauza, tinand cont ca masina are Anti-Sink ???
Imi cer scuze daca v-am plictisit cu mesajele mele lungi, dar acesta este modul meu de exprimare...
......................................
O alta idee!!!... Sant foarte interesat sa montez pe masina mea, un sistem Hydractive 2...Stiu ce volum de munca si ce cheltuieli presupune acest lucru, dar inteleg ca diferenta e mare intre sistemul clasic si Hydractive...
Cred ca ar fi interesant daca ne-ar putea spune cineva cum se comporta o Xantia cu Hydractive, in comparatie cu una cu suspensie normala (hidropneumatica)...si care ar fi casigul de comfort/stabilitate...Este cu mult mai comfortabila???...Este mai stabila pe viraje???...Interventia calculatorului de suspensie este suparatoare???...(pt. ca inteleg ca si calculatorul intervine mereu in setarile suspensiei)...Este acest sistem suficient de fiabil, sau creiaza probleme serioase ???
Am citit cateva articole despre Xantia cu Hydractive 2, dar una e sa citesti si alta e sa-ti spuna cineva care a condus ambele tipuri de masini...Ba mai mult...Poate a si vaut cum se comporta sistemul in timp si ce probleme apar...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 11-Ian-2011 15:53

mai... nu stiu cum sa iti spun, dar hydractive nu mi s-a parut ceva de speriat la xantia; intr-adevar, la xm este super smecherie, dar la xantia... ba; eu am acum sfere de hydractive modificate, si am o suspensie setata undeva pe la mijloc, adica nici foarte tare cum ar fi la maxim in sport, dar nici soft; e... comportamentul asta nu l-am regasit la hydractive; nu stiu cum sa explic.. este placut de mers cu ea, este si ferma in acelasi timp, si NU balanseaza de spate; ce mai mare problema a xantiei, este ca pe drum valurit balanseaza de spate, fie ca e simpla, fie ca e hydractive; doar cele hydractive inceteaza sa mai balangane odata cu cresterea vitezei, dar parca prea tarziu; la mine poate e altceva si din cauza rotilor, si din cauza directiei... dreaq stie; eu zic sa lasi masina asa cum e, pt ca e munca titanica... practic demontezi toata suspensia masinii si o iei de la capat; ca sa nu mai spun pe unde trec tevile de la telescoape de pe fata, ca te iei cu mainile de cap;
si nu, nu e normal sa se scufunde masina; undeva ai pierderi, si cel mai probabil supapa antisink nu se inchide perfect; eu am demotat cateva, si au o garnitura de cauciuc inauntru care mai are obiceiul sa se zapaceasca;

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 11-Ian-2011 16:55

dj01fad - Tu erai unul din cei vizati, in legatura cu Xantia Hydractive 2... :D
Este mai comfortabila vizibil Xantia Hidractiva ???
Imi imaginez ce inseamna aceasta operatie si stiu ca trebuie schimbate f. multe piese...Practic cam toata suspensia...Dar daca e diferentza de comfort, ma gandesc ca merita totusi...
Am inteles totusi ca Hydractive 2 pe SPORT, nu e f. rigida (cum era cazul la XM Hydractive 1 care era criticat ca e prea dur pe SPORT)...
Eu nu sant adeptul unei suspensii prea rigide, dar imi doresc ca in situatii dificile, masina sa stea bine pe sosea...Gandesc ca cu Hydractive 2, ai practic 2 suspensii diferite intr-una...fara a mai fi nevoie sa schimbi sferele, ori de cate ori vrei sa schimbi comportamentul suspensiei...Si fie comanzi manual trecerea pe NORMAL sau SPORT, fie face calculatorul de suspensie acest lucru automat, atunci cand este nevoie....
Din ce am citit, am inteles ca calculatorul rigidizeaza suspensia, ori de cate ori senzorii trimit informatii in acest sens...Bracajul rapid al volanului...Apasarea brusca a acceleratiei...Apasarea brusca a franei...Viteza ridicata a masinii...etc. ...urmand sa treaca automat pe modul SOFT (NORMAL) cand informatia data de senzorul respectiv dispare...
Practic e o suspensie inteligenta, care se adapteaza la conditiile de rulare....Ma gandeam ca nu are cum sa se comporte rau...
Repet...Eu nu vreau o suspensie sport pe masina mea...Atunci ar fi fost clare lucrurile...Sfere de Hydractive...eventual incarcate la presiune mai mica...O inaltime reglata mai jos din corectoare...si era suficient...
Dar nu vreau sa renunt la comfortul oferit de suspensia Citroen...Daca Hydractive 2 ofera un comfort sporit...cu atat mai bine...
Marele avantaj pe care il vad eu la acest sistem, e faptul ca suspensia poate fi setata dupa dorinta (mai tare sau mai moale) din masina, prin simpla apasare a unui buton...Acesta e tot farmecul...Ba mai mult, calculatorul de suspensie, inteleg ca face niste corectii, dupa bunul plac... :D
Eram curios daca e vizibil plusul de comfort la Hydractive 2 si cum se simte interventia calculatorului, in setarea suspensiei in mers...
De aceea am intrebat cum se comporta o masina cu Hydractive 2, in comparatie cu cea clasica...
Multumesc pt. pareri si daca iti mai vin si alte idei/pareri/impresii, abia astept sa le citesc! :D

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 13-Ian-2011 17:26

Ultimul consum obtinut cu ea...
- 12,4 L/100 de la gol la gol, in oras, un mers normal, -10 grd, deplasari de 3 Km, in conditiile in care nu am remediat inca problema de la injectie...
Ca sa reusesc sa cobor consumul la o valoare cat de cat normala, am facut tot ce a fost posibil pt. ca motorul sa se incalzeasca cat mai repede...
- Am tinut caldura inchisa pana cand motorul ajunge la 60-70 grd.
- Am acoperit motorul cu o patura pusa in 4 (pe partea din fatza a motorului...
- Am acoperit 1/2...3/4 din radiator cu un carton (pt. a nu mai patrunde aer rece direct din fatza, in compartimentul motor...)
Probabil ca daca as avea si un scut sub motor, s-ar incalzi si mai repede...E in studiu problema... :D
Mentionez ca pe ger, nu exista nici un risc de a supraincalzi motorul...Am mers mai mult timp cu ea, iar cand se incalzeste, e suficient ca apa sa treaca prin radiator, la -10 grd. si nu urca nici o data mai mult de 85 grd...dupa care se stabilizeaza...chiar daca motorul e imboscat cu...patura...cu cartonul in bot....Deci nu exista pericolul de a fierbe motorul....
Totusi am reusit sa micsorez consumul...Iarna trecuta nu mi-a scazut sub 16L/100 in oras...A consumat chiar si 19...20L/100 de multe ori...
........................................
La drum, a consumat aprox. 8,1 L/100 Km ...in conditiile in care am avut ceva bagaje si am mers numai peste 100 Km/h (110...130)in afara si 60-70 Km/h in localitati...cu multe depasiri cu aceleratia la podea pt. ca era aglomerata soseaua (de Craciun)...
Nu e un consum spectaculos, dar ma bucur ca e oarecum pe aproape de ce spune fabricantul...
.......................................
Pun si cateva poze de la ultima zapada... :D

Imagine

Imagine

Imagine

Spunea cineva ca nu am lumini suficient de puternice ??? :twisted:
Chiar m-am descurcat foarte bine cu ea cu proiectoarele la ultimul drum noaptea....pe ceatza...asfaltul ud...masini din contrasens care orbesc....cum e mai rau...
Nu am mai avut senzatia aia...ca trebuie sa reduc viteza pt. ca nu vad drumul...Si nici ceilalti nu mi-au facut nici o data semn cu farurile...sa sting proiectoarele....
Chiar sant multumit de ele !

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 13-Ian-2011 17:34

Bai , vreau si eu lumini albe , ca ale tale , pe masina !!!!!

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Joi 13-Ian-2011 17:40

Dane, ca si THUNDER77, vreau si eu "bece" din alea ca ale tale in faruri si in bara! :lol: .
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11822
    Cel mai nou membru pyms