Chiar daca argumentul imbatabil al unui motor Diesel este consumul, nu as da un 2,0L TCT sau un 3,0L-V6 pe un Diesel...Poate sa-mi spuna cine ce mi-o spune...
Nu vreau sa intru in polemici cu diesel-istii convinsi, dar aceste motoare, nu suporta comparatie...Diesel-ul e pt. carat...facut treaba...Benzina e pt. plimbare...Fiecare alege.
Oricum, nu cred ca exista vre-un sofer care sa nu fie fascinat de zgomotul motorului 3,0L-V6 cu 24 de supape, de provenientza Maseratti...E fenomenal...Daca legile din tara asta de 2 bani nu ar fi atat de stupide, nu as lua in calcul o alta varianta decat V6...
noua mea jucarie: xantia rosie...
Moderator: Echipa Tehnica
dan1972 scrie:Chiar daca argumentul imbatabil al unui motor Diesel este consumul, nu as da un 2,0L TCT sau un 3,0L-V6 pe un Diesel...Poate sa-mi spuna cine ce mi-o spune...
Nu vreau sa intru in polemici cu diesel-istii convinsi, dar aceste motoare, nu suporta comparatie...Diesel-ul e pt. carat...facut treaba...Benzina e pt. plimbare...Fiecare alege.
Oricum, nu cred ca exista vre-un sofer care sa nu fie fascinat de zgomotul motorului 3,0L-V6 cu 24 de supape, de provenientza Maseratti...E fenomenal...Daca legile din tara asta de 2 bani nu ar fi atat de stupide, nu as lua in calcul o alta varianta decat V6...
Cu prima ocazie cand ne vom intalni la vreo intalnire clubcitroen , o sa primesti o mica tura cu dieselul meu


TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
@dan: Crezi ca bmw 330d a fost facut pentru carat? asta, asa ca un exemplu. Suntem oameni si suntem diferiti. Eu si daca mi-as permite impozitul unui motor de 3.0, as prefera pentru c5 motorul de 2.2 hdi 170 cp. Sunt unii producatori care sunt specializati in diesel si altii in benzinare. Nu as luat Citroen c5 3.0 benzina niciodata. Dar, de exemplu, as lua Impreza WRX STI sau Mitzu Evo.
E foarte simplu sa visam, dar eu acuma platesc pe luna cam 250 ron pentru combustibil daca nu am drumuri externe cu un consum de aproximativ 8 litri / 100 km. Crezi ca mi-ar conveni sa platesc 500 ron pe luna pentru aceleasi drumuri ca sa am xantia v6? Nu uita ca in oras, tot la fel de mult stai la semafor si cu v6 benzina si cu diesel, diferenta este ca unul mananca benzina da rupe iar celalalt mai putin. De la 19 ani de cand conduc (tot bx diesel am de atunci), salariul meu este de 4 ori mai mare dar sa stii ca nu mi-as lua benzinar. Prefer din direrenta respectiva sa imi cumpar un joc sau doua de Playstation. Sau sa iau masa in oras cu sotia, sau sa adun banii astia 3 luni si sa imi iau alta placa video la computer sau sa ma duc de 2-3 ori la tara sau alte chestii.
Depinde cum privesti masina. Daca traiesti pentru masina, atunci mi se pare normal sa iti iei ceva cu motor mare benzina, eventual cu turbo. Eu masina o folosesc momentan doar sa ma transport pe mine si eventual pe apropiatii mei. Prefer sa nu am o intretinere scumpa si prefer sa am un consum redus.
DESPREA ASTA ESTE VORBA.
E foarte simplu sa visam, dar eu acuma platesc pe luna cam 250 ron pentru combustibil daca nu am drumuri externe cu un consum de aproximativ 8 litri / 100 km. Crezi ca mi-ar conveni sa platesc 500 ron pe luna pentru aceleasi drumuri ca sa am xantia v6? Nu uita ca in oras, tot la fel de mult stai la semafor si cu v6 benzina si cu diesel, diferenta este ca unul mananca benzina da rupe iar celalalt mai putin. De la 19 ani de cand conduc (tot bx diesel am de atunci), salariul meu este de 4 ori mai mare dar sa stii ca nu mi-as lua benzinar. Prefer din direrenta respectiva sa imi cumpar un joc sau doua de Playstation. Sau sa iau masa in oras cu sotia, sau sa adun banii astia 3 luni si sa imi iau alta placa video la computer sau sa ma duc de 2-3 ori la tara sau alte chestii.
Depinde cum privesti masina. Daca traiesti pentru masina, atunci mi se pare normal sa iti iei ceva cu motor mare benzina, eventual cu turbo. Eu masina o folosesc momentan doar sa ma transport pe mine si eventual pe apropiatii mei. Prefer sa nu am o intretinere scumpa si prefer sa am un consum redus.
DESPREA ASTA ESTE VORBA.
"If in doubt, flat out!"
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
ma.... io am avut v6, si chiar activa, deci stiu ce si cum, ca am apucat sa o terfelesc. daca era inmatriculata la noi, sa fiti siguri ca nu mai pleca de la mine masina aia. dar... asta e. poate pun mana pe una din putinele care sunt inmatriculate la noi, poate iau alta de afara in viitor si incerc o judecata cu statul, om vedea pe parcurs. si da, si eu zic la fel: nu as da nici in ruptul capului v6-le pe 2000 hdi, dar nu am de unde sa iau v6 cu numere la un pret bun. stiu una neagra cu piele, dar inca nu am ajuns sa vad ce e cu ea, pt ca deja nici eu nu mai am timp sa bantui ca tembelul. pana una alta lasam lucrurile in voia lor, ca prea multa agitatie strica.
Oauuu! Au sarit Diesel-istii....M-au luat Diesel-istii in primire! Noroc cu dj01fad...coleg de suferinta cu mine!
Ca altfel eram deja oale si ulcele...transat bucatzele de catre Diesel-isti.
mihaistan - Eu inteleg pasiunea unora pt. Diesel si iti multumesc frumos pt. invitatia de a face o tura cu masina ta! Chiar sant curios sa-ti vad masina cu prima ocazie...cand voi putea veni si eu la o intrunire nationala. Sant convins ca trage tare de tot...Am vazut filmuletele...E OK si felicitari pt. ce ai reusit sa scoti din masina aceea! Dar nu ma poate convinge nimeni si nimic sa renunt la benzina.
Da! Poate ca o a 2-a masina...Poate! Da atat. Nu suport mirosul de motorina...Am carnet de sofer profesionist si am facut scoala pe un camion...Nu mai suport mirosul nici de motorina lichida, nici de motorina arsa...Pur si simplu fac bubitze rosii!!!
Oricate filtre si catalizatoare i-ai pune, tot a tractor miroase...Cand dai cu spatele intr-o parcare, e imposibil sa nu-ti bage miros de motorina arsa pe aeroterma...
Vibratiile Diesel-ului ma obosesc...Ma enerveaza faptul ca nu se tureaza ca un motor pe benzina...etc.etc. etc...
mbc - Nu e vorba de vise. Achizitionarea unei Xantia sau XM 3,0L-v6, nu e deloc un vis. Tine de cat de mare e bugetul fiecaruia pt. intretinerea masinii.
- BMW este singura marca de auto, la care nu-ti prea dai seama ca ai de-a face cu un motor Diesel...Nu stiu ce naiba le fac nemtii dar au niste Dieseluri superbe la BMW.
- Stai linistit ca Diesel-urile frantuzesti si italiene sant renumite pt. problemele cu chiulasele fisurate...Axe cu came care se sparg din senin...Pompe de injectie care te lasa cand ti-e lumea mai draga...in toiul iernii. O mie de mari belele !!! Chiar daca nu am avut Diesel, nu sant strain de ele, fiindca am crescut printre mecanici auto...
Nu acelasi lucru s-ar putea spune despre motoarele pe benzina...Numai daca ma uit la BX-ul GTI16V cu cei 160 cp fara turbo, de serie, mi se ridica parul pe mine...Asta ca sa nu ami vorbim de V6-le de pe XM si Xantia cu cei 190 cp.
Acestea nu sant motoare rele si nu au problemele pe care le pun Diesel-urile in nici un caz... Am avut BX-ul ala 19 TRS...Probabil ca avea peste 200.000 Km si nu ciupea fir de ulei, orice i-ai fi facut. Asta ca sa nu ami vorbim de faptul ca in oras, pe timp de vara, consumul nu sarea de 9,5L/100...Consum verificat de mine cu sticla pusa in compartimentul motorului...
- E clar, e demonstrat si e stiut. Un Diesel, nu se justifica chiar si din punct de vedere financiar, decat daca faci mai mult de 50.000 Km/an...ori nu stiu cati dintre noi fac cu masinile personale si 20 sau 30.000 Km pe an....Eu nu fac mai mult de 10-12.000, fiindca am si motocicleta...
Ce este sub aceasta valoare nu e rentabil, fiindca desi consuma carburant mai putin, un Diesel te omoara cu costurile de intretinere...Filtre...Injectoare...Pompa de Injectie...Tampoane de motor rupte...Manopera...Si nu spun eu treaba asta!!! Asta afirma testele oficiale. Intretinerea unui Diesel e mai scumpa si cu mai multe probleme decat a unui motor pe benzina. E demonstrat si firesc.
- Da! Clar! Eu traiesc prin masina! Tin mult la masina mea si conduc numai de placere! Si cand sint rupt de oboseala, tot de placere conduc. Pt. mine masina nu e in primul rand o necesitate. Pt. mine masina inseamna in primul si in primul rand pasiune...placerea de a conduce...senzaqtiile pe care mi le da masina atunci cand conduc. Si da! Nu m-as gandi 1 sec. daca as avea de ales intre a-mi dface up-grade la computatorul de acasa...sau altceva prin casa, sau a rezolva o problema la masina...As alege-o cu sigurantza pe a 2-a.
Daca nu-mi face placere, prefer sa nu ma sui la volan...A fost un caz cand am renuntat la un loc de munca, pt. ca ma puneau sa conduc un rapan de masina...Am preferat sa-mi dau demisia...
Nu vad ce placere e in a suporta 600-800 de Km caraitul, bazaitul sau vibratiile unui Diesel. Pana si suturile date la schimbarile de viteze la un Diesel, va obosesc fara sa va dati seama...Exact datorita acelui cuplu prea mare la ture joase pe care il laudati voi, dar care e super-enervant.
- Sa nu mai vorbim de "deliciul" de a avea un Turbo-Diesel pe timp de iarna si care nu se incalzeste nici sa-l bati...sa-l omori...sa-l pici cu ceara...Toti proprietarii de TD se plang ca iarna prin oras, greu tare li se incalzesc motoarele...Nu dau caldura in interior decat f.f. tarziu...cand ajungi la destinatie.
Pai la Xantia mea, daca o las pornita pe loc 5...7 min, cat dau zapada cu peria de pe ea, deja pleaca ghiatza de pe geamuri...nu trebuie sa racai cu racleta...iar in interior e deja cald...acum cand afara temp. e de -6...-7 grd. Nu vreau sa-mi aduc aminte de BX-ul 19 TRS care te scotea din masina cu caldura....Pur si simplu nu puteai sa stai daca nu reduceai caldura...
- Sa nu ma gandesc la pornirile la ger...unde si un Diesel nou, cu cateva mii de km in bord...abia daca porneste dupa cateva incercari...Si daca nu ai o baterie perfecta si compresie excelenta...bujiile incandescente in perfecta stare, chiar n-ai nici o sansa...
Pe cand un motor pe benzina cat de cat in regula, porneste cu ultima suflare a bateriei...cu compresia cine stie cat ...
Sa nu incepeti sa-mi spuneti : Vai! Diesel-ul meu porneste la ger si daca a facut hic o data...Haideti sa fim seriosi...Am prieteni care lucreaza in distributie si au masini noi de la firma si cand au sedinte iarna la munte, au emotii daca mai pleaca de acolo...A avut un amic de-al meu un Renault Megane 2 nou (0Km) si iarna la Predeal, la un ger de -23 grd (frecvent la noi in tara) a invartit-o de au luat-o toti dracii...cu programul ala automat de pornire de la Renault...Bagi cartela si face numai ce stie ea...A repetat procedura de 3 ori si abia la a 3-a incercare...cu greu...a luat-o. Si repet...Era o masina nou-nouta in perfecta stare...
Pur si simplu! Nu ai ce sa-i faci! Acesta e Diesel-ul!!!
Din punctul asta de vedere, Diesel-ul e bun in tari precum Spania, Italia, Grecia...Tari cu clima calda. Dar nu si in tari cu clima temperata sau rece. De altfel si vanzarile in Europa reflecta acest fenomen. In tarile calde se vand multe Diesel-uri. In tarile nordice se vand multe masini pe benzina.
De acord! Dieselul consuma mai putin, si in special la drum. Pe moment, treaba asta se simte in buget...Nu mai cheltuiesti atat de mult cu combustibilul. Dar cand apar probleme mecanice, ai rupt-o in fericire !!! Mai am un amic cu un Renault Megane 2 care a plecat cu Diesel-ul lui minunat pana la Iasi sa-si dea examenele de licenta la facultate si l-au lasat 3 din 4 injectoare in Iasi...Pur si simplu nu a avut ce face...A dat telefon acasa, la nevasta, i-a trimis bani (cate 1600 RON pt fiecare injector ) si a rezolvat-o. Altfel ar fi trebuit sa vina tractat de acolo si nici n-ar fi avut cu ce sa se deplaseze in Iasi...sa-si rezolve problemele...Asta la o masina cu 50000 de Km reali in bord...
La o masina pe benzina, cum e de ex. a mea, nici la cei 200.000 Km nu apar asemenea probleme grave, decat extrem de rar.
Noi nu avem motorina buna in Romania. Asta nu inteleg multi romani...De aici multe din problemele pe care le aveti voi. Toti amicii care au iesit afara, imi spun ca din momentul in care alimenteaza afara, masinile lor sant alte masini...
E doar o iluzie treaba asta cu "INTRETINERE IEFTINA" la Diesel-uri...prin faptul ca vezi ca in prima faza nu dai bani multi pe combustibil...Dar am spus mai sus din ce motiv nu este asa si e doar o falsa impresie.
Singurul loc unde este justificata folosirea unui motor Diesel e pe masinile mari de teren....grele...unde e nevoie de cuplu ca sa urnesti si sa stapanesti in teren accidentat un colos de 2,5 T...Aici se vede care este menirea Diesel-ului...La masini Grele...La utilaje...Dar chiar si acolo as sta pe ganduri daca nu as alege mai curant un V8 american pe benzina de 5,7 L, cu toate taxele uriase si oricat ar consuma. Nu poate fi mai placut un Diesel care caraie...
Poate ca mi-as lua un Diesel, doar ac o a 2-a masina, pt. oras...Unul mic de 1,5 care consuma putin, cu taxe mici...Dar pana si aici Tico e imbatabil la consum (5 L in oras probat de mine cat am fost agent de vanzari la Pepsi) si la costuri de exploatare...Asa ca Diesel-ul a pierdut pariul iar !
Sigur! Discutiile in contradictoriu pe aceasta tema, ar putea continua la nesfarsit. Pe mine insa ma scuzati, dar nu mi-as lua Diesel in ruptul capului...Prefer sa-mi restrang cheltuielile din alte parti, dar cand conduc sa simt o masina adevarata sub mine. Nu una care se plafoneaza la 4000 RPM...care vibreaza in toate felurile...Pt. Mine a conduce masina inseamna in primul rand placere !
Si credeti-ma ca am condus BMW X5 3,0L-D, Volvo 850 Diesel...si inca vre-o cateva masini cu pretentii...Nici una nu m-a convins, cu exceptia BMW-ului X5. Dar acela e la alti bani si nu e de nasul meu clar!
Cine incearca sa-mi spuna ca prefera sa auda caraitul/bazaitul de Diesel in locul splendidului sound al unui 3,0L-V6 de XM sau Xantia, inseamna ca ori tine cu ursul, ori a inebunit lupul !!! Haideti sa fim seriosi
Si inca o vorba din batrani....Masinile pe benzina sant pt. domni.....Si e multa intelepciune in fraza asta!
Any questions???


mihaistan - Eu inteleg pasiunea unora pt. Diesel si iti multumesc frumos pt. invitatia de a face o tura cu masina ta! Chiar sant curios sa-ti vad masina cu prima ocazie...cand voi putea veni si eu la o intrunire nationala. Sant convins ca trage tare de tot...Am vazut filmuletele...E OK si felicitari pt. ce ai reusit sa scoti din masina aceea! Dar nu ma poate convinge nimeni si nimic sa renunt la benzina.
Da! Poate ca o a 2-a masina...Poate! Da atat. Nu suport mirosul de motorina...Am carnet de sofer profesionist si am facut scoala pe un camion...Nu mai suport mirosul nici de motorina lichida, nici de motorina arsa...Pur si simplu fac bubitze rosii!!!
Oricate filtre si catalizatoare i-ai pune, tot a tractor miroase...Cand dai cu spatele intr-o parcare, e imposibil sa nu-ti bage miros de motorina arsa pe aeroterma...
Vibratiile Diesel-ului ma obosesc...Ma enerveaza faptul ca nu se tureaza ca un motor pe benzina...etc.etc. etc...
mbc - Nu e vorba de vise. Achizitionarea unei Xantia sau XM 3,0L-v6, nu e deloc un vis. Tine de cat de mare e bugetul fiecaruia pt. intretinerea masinii.
- BMW este singura marca de auto, la care nu-ti prea dai seama ca ai de-a face cu un motor Diesel...Nu stiu ce naiba le fac nemtii dar au niste Dieseluri superbe la BMW.
- Stai linistit ca Diesel-urile frantuzesti si italiene sant renumite pt. problemele cu chiulasele fisurate...Axe cu came care se sparg din senin...Pompe de injectie care te lasa cand ti-e lumea mai draga...in toiul iernii. O mie de mari belele !!! Chiar daca nu am avut Diesel, nu sant strain de ele, fiindca am crescut printre mecanici auto...
Nu acelasi lucru s-ar putea spune despre motoarele pe benzina...Numai daca ma uit la BX-ul GTI16V cu cei 160 cp fara turbo, de serie, mi se ridica parul pe mine...Asta ca sa nu ami vorbim de V6-le de pe XM si Xantia cu cei 190 cp.
Acestea nu sant motoare rele si nu au problemele pe care le pun Diesel-urile in nici un caz... Am avut BX-ul ala 19 TRS...Probabil ca avea peste 200.000 Km si nu ciupea fir de ulei, orice i-ai fi facut. Asta ca sa nu ami vorbim de faptul ca in oras, pe timp de vara, consumul nu sarea de 9,5L/100...Consum verificat de mine cu sticla pusa in compartimentul motorului...
- E clar, e demonstrat si e stiut. Un Diesel, nu se justifica chiar si din punct de vedere financiar, decat daca faci mai mult de 50.000 Km/an...ori nu stiu cati dintre noi fac cu masinile personale si 20 sau 30.000 Km pe an....Eu nu fac mai mult de 10-12.000, fiindca am si motocicleta...
Ce este sub aceasta valoare nu e rentabil, fiindca desi consuma carburant mai putin, un Diesel te omoara cu costurile de intretinere...Filtre...Injectoare...Pompa de Injectie...Tampoane de motor rupte...Manopera...Si nu spun eu treaba asta!!! Asta afirma testele oficiale. Intretinerea unui Diesel e mai scumpa si cu mai multe probleme decat a unui motor pe benzina. E demonstrat si firesc.
- Da! Clar! Eu traiesc prin masina! Tin mult la masina mea si conduc numai de placere! Si cand sint rupt de oboseala, tot de placere conduc. Pt. mine masina nu e in primul rand o necesitate. Pt. mine masina inseamna in primul si in primul rand pasiune...placerea de a conduce...senzaqtiile pe care mi le da masina atunci cand conduc. Si da! Nu m-as gandi 1 sec. daca as avea de ales intre a-mi dface up-grade la computatorul de acasa...sau altceva prin casa, sau a rezolva o problema la masina...As alege-o cu sigurantza pe a 2-a.
Daca nu-mi face placere, prefer sa nu ma sui la volan...A fost un caz cand am renuntat la un loc de munca, pt. ca ma puneau sa conduc un rapan de masina...Am preferat sa-mi dau demisia...
Nu vad ce placere e in a suporta 600-800 de Km caraitul, bazaitul sau vibratiile unui Diesel. Pana si suturile date la schimbarile de viteze la un Diesel, va obosesc fara sa va dati seama...Exact datorita acelui cuplu prea mare la ture joase pe care il laudati voi, dar care e super-enervant.
- Sa nu mai vorbim de "deliciul" de a avea un Turbo-Diesel pe timp de iarna si care nu se incalzeste nici sa-l bati...sa-l omori...sa-l pici cu ceara...Toti proprietarii de TD se plang ca iarna prin oras, greu tare li se incalzesc motoarele...Nu dau caldura in interior decat f.f. tarziu...cand ajungi la destinatie.
Pai la Xantia mea, daca o las pornita pe loc 5...7 min, cat dau zapada cu peria de pe ea, deja pleaca ghiatza de pe geamuri...nu trebuie sa racai cu racleta...iar in interior e deja cald...acum cand afara temp. e de -6...-7 grd. Nu vreau sa-mi aduc aminte de BX-ul 19 TRS care te scotea din masina cu caldura....Pur si simplu nu puteai sa stai daca nu reduceai caldura...
- Sa nu ma gandesc la pornirile la ger...unde si un Diesel nou, cu cateva mii de km in bord...abia daca porneste dupa cateva incercari...Si daca nu ai o baterie perfecta si compresie excelenta...bujiile incandescente in perfecta stare, chiar n-ai nici o sansa...
Pe cand un motor pe benzina cat de cat in regula, porneste cu ultima suflare a bateriei...cu compresia cine stie cat ...
Sa nu incepeti sa-mi spuneti : Vai! Diesel-ul meu porneste la ger si daca a facut hic o data...Haideti sa fim seriosi...Am prieteni care lucreaza in distributie si au masini noi de la firma si cand au sedinte iarna la munte, au emotii daca mai pleaca de acolo...A avut un amic de-al meu un Renault Megane 2 nou (0Km) si iarna la Predeal, la un ger de -23 grd (frecvent la noi in tara) a invartit-o de au luat-o toti dracii...cu programul ala automat de pornire de la Renault...Bagi cartela si face numai ce stie ea...A repetat procedura de 3 ori si abia la a 3-a incercare...cu greu...a luat-o. Si repet...Era o masina nou-nouta in perfecta stare...
Pur si simplu! Nu ai ce sa-i faci! Acesta e Diesel-ul!!!
Din punctul asta de vedere, Diesel-ul e bun in tari precum Spania, Italia, Grecia...Tari cu clima calda. Dar nu si in tari cu clima temperata sau rece. De altfel si vanzarile in Europa reflecta acest fenomen. In tarile calde se vand multe Diesel-uri. In tarile nordice se vand multe masini pe benzina.
De acord! Dieselul consuma mai putin, si in special la drum. Pe moment, treaba asta se simte in buget...Nu mai cheltuiesti atat de mult cu combustibilul. Dar cand apar probleme mecanice, ai rupt-o in fericire !!! Mai am un amic cu un Renault Megane 2 care a plecat cu Diesel-ul lui minunat pana la Iasi sa-si dea examenele de licenta la facultate si l-au lasat 3 din 4 injectoare in Iasi...Pur si simplu nu a avut ce face...A dat telefon acasa, la nevasta, i-a trimis bani (cate 1600 RON pt fiecare injector ) si a rezolvat-o. Altfel ar fi trebuit sa vina tractat de acolo si nici n-ar fi avut cu ce sa se deplaseze in Iasi...sa-si rezolve problemele...Asta la o masina cu 50000 de Km reali in bord...
La o masina pe benzina, cum e de ex. a mea, nici la cei 200.000 Km nu apar asemenea probleme grave, decat extrem de rar.
Noi nu avem motorina buna in Romania. Asta nu inteleg multi romani...De aici multe din problemele pe care le aveti voi. Toti amicii care au iesit afara, imi spun ca din momentul in care alimenteaza afara, masinile lor sant alte masini...
E doar o iluzie treaba asta cu "INTRETINERE IEFTINA" la Diesel-uri...prin faptul ca vezi ca in prima faza nu dai bani multi pe combustibil...Dar am spus mai sus din ce motiv nu este asa si e doar o falsa impresie.
Singurul loc unde este justificata folosirea unui motor Diesel e pe masinile mari de teren....grele...unde e nevoie de cuplu ca sa urnesti si sa stapanesti in teren accidentat un colos de 2,5 T...Aici se vede care este menirea Diesel-ului...La masini Grele...La utilaje...Dar chiar si acolo as sta pe ganduri daca nu as alege mai curant un V8 american pe benzina de 5,7 L, cu toate taxele uriase si oricat ar consuma. Nu poate fi mai placut un Diesel care caraie...
Poate ca mi-as lua un Diesel, doar ac o a 2-a masina, pt. oras...Unul mic de 1,5 care consuma putin, cu taxe mici...Dar pana si aici Tico e imbatabil la consum (5 L in oras probat de mine cat am fost agent de vanzari la Pepsi) si la costuri de exploatare...Asa ca Diesel-ul a pierdut pariul iar !
Sigur! Discutiile in contradictoriu pe aceasta tema, ar putea continua la nesfarsit. Pe mine insa ma scuzati, dar nu mi-as lua Diesel in ruptul capului...Prefer sa-mi restrang cheltuielile din alte parti, dar cand conduc sa simt o masina adevarata sub mine. Nu una care se plafoneaza la 4000 RPM...care vibreaza in toate felurile...Pt. Mine a conduce masina inseamna in primul rand placere !
Si credeti-ma ca am condus BMW X5 3,0L-D, Volvo 850 Diesel...si inca vre-o cateva masini cu pretentii...Nici una nu m-a convins, cu exceptia BMW-ului X5. Dar acela e la alti bani si nu e de nasul meu clar!
Cine incearca sa-mi spuna ca prefera sa auda caraitul/bazaitul de Diesel in locul splendidului sound al unui 3,0L-V6 de XM sau Xantia, inseamna ca ori tine cu ursul, ori a inebunit lupul !!! Haideti sa fim seriosi
Si inca o vorba din batrani....Masinile pe benzina sant pt. domni.....Si e multa intelepciune in fraza asta!

Any questions???

- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
tareeeeeeeee... mi-ai citit gandurile, dar mie imi era lene sa scriu atata poveste
ai uitat sa mai spui ceva: dieselul, daca il folosesti pe distante scurte, gen pleci si abia se incalzeste la destinatie, consuma si el destul de mult.
oricum, cand aveam cx am preferat diesel, pt ca motorul pe benzina nu consuma sub 15-16 nici dus la biserica, dar cana am renuntat la cx, am renuntat si la diesel. totusi, acum mi-as lua inca o masina diesel pt ca daca pedalez 2-3 ore pe zi prin oras, m-am scos la carburant. totusi, de drum tot benzina o sa prefer, mult timp de aici inainte. cel mai smecher motor diesel pe care l-am vazut, zic eu ca e cel de subaru. l-am auzit pornit langa mine si nu mi-a venit sa cred. nu are vibratii deloc... e incredibil. nu am mers in masina totusi, asa ca nu pot comenta mai departe. si, am observat si eu cat de odhnitor a fost xm-ul pe benzina fata de cx-ul diesel din punct de vedere a vibratiilor care... nu mai exista deloc. repet, in afara de subaru nu am pomenit nici un diesel care sa nu iti faca masaj in scaun cand stai in ea si e pornita. si mai e si zgomotul, care iarasi, nu il putem compara. la benzina nu exista.

ai uitat sa mai spui ceva: dieselul, daca il folosesti pe distante scurte, gen pleci si abia se incalzeste la destinatie, consuma si el destul de mult.
oricum, cand aveam cx am preferat diesel, pt ca motorul pe benzina nu consuma sub 15-16 nici dus la biserica, dar cana am renuntat la cx, am renuntat si la diesel. totusi, acum mi-as lua inca o masina diesel pt ca daca pedalez 2-3 ore pe zi prin oras, m-am scos la carburant. totusi, de drum tot benzina o sa prefer, mult timp de aici inainte. cel mai smecher motor diesel pe care l-am vazut, zic eu ca e cel de subaru. l-am auzit pornit langa mine si nu mi-a venit sa cred. nu are vibratii deloc... e incredibil. nu am mers in masina totusi, asa ca nu pot comenta mai departe. si, am observat si eu cat de odhnitor a fost xm-ul pe benzina fata de cx-ul diesel din punct de vedere a vibratiilor care... nu mai exista deloc. repet, in afara de subaru nu am pomenit nici un diesel care sa nu iti faca masaj in scaun cand stai in ea si e pornita. si mai e si zgomotul, care iarasi, nu il putem compara. la benzina nu exista.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
la o poveste asa lunga... ce sa mai zic? O singura mentiune: tico nu are ce cauta aici. Decat sa risc sa mor in cutia aia de conserva, mai bine ma duc cu autobusul. Eu acum fac cam 10000 - 15000 km pe an si dupa calculul tau e clar nu merita diesel, dar poate este si faptul ca eu nu am avut probleme cu motorul niciodata si atunci nu am cum sa iti impartasesc parerea. In legatura cu incalzitul motorului, exista solutii (incalzire auxiliara) dar ai foarte mare dreptate, chiar si astazi cand au fost -7 grade afara am inghetat de frig in masina, desi am lasat-o 15 minute pornita inainte. Dar totusi, consumul de la benzinar? nu stiu ce sa zic. Faza cu 9.5 litri e ca si 6.5 litri la diesel. Eu ti-am zis ca imi ia 8, deci iti dai seama ca nu ma duc batraneste. Ma indoiesc ca benzinarul o sa imi ia doar 9.5 daca il mai calc din cand in cand. Mai repede 12-13. Benzinarul mai fiabil decat diesel? Eu traiam cu alta impresie. Oare de ce? Pentru ca am vazut o groaza de motoare pe benzina care nu sunt stabile la relanti? sau pentru ca am vazut o gramada de motoare pe benzina care nu trag cum au tras la inceput? Sa continuu? Masina e programata pe martie - aprilie - mai 2011. Deocamdata eu vreau diesel. Mai vedem daca imi schimb parerea pana atunci.
"If in doubt, flat out!"
Deci daca iese cu bataie sa ma sunati si pe mine ! In regula ? In alta ordine de idei eu am o vorba : in momentul in care ti-ai luat benzinar mai mare de 1.6 l inseamna ca nu prea te mai pasioneaza cat consuma . Asta e clar , asa ca , din punctul meu de vedere discutia de paritate intre benzinar si diesel la consum este Voltaren gel la proteza ortopedica . Nu vreau sa supar pe nimeni dar singura masina diesel pe care as tine-o in fata blocului ar fi unul din modelele mari care au emblema steaua aia cromata in trei colturi bagata intr-un cerc , de asemenea cromat ( ca sa pun tinta pe motociclisti si Logan-uri - Dane , daca vrei lama sa-mi ceri
) . Am vazut "vagonul de dormit " al lui Mihai , am vazut si ghiuleaua lui Adi Musat precum si racheta lui Khan dar tot nu m-au convins , desi sunt masini care pun ochii pe rotisor multor benzinare sau masini cu nume germane pe capacul portbagajului . Am trait printre masini ( o perioada am avut fericita posibilitate de a trai printre pilotii de curse de viteza in circuit si coasta de la uzina Dacia si ardelenii de la Resita si Oradea ) , iubesc masinile , sunt fanatic atunci cand e vorba de masina mea si de mult blamata si luata peste bombeu marca Citroen si am ajuns la o singura concluzie : benzina domneste ! Nu contest puterea unui diesel , consumul pe distante lungi , cuplul si rezerva de putere dar oricat de bine lucrat ar fi si de inchegata o masina nu poti , nu ai cum , sa scapi de miros , fumul negru care iese pe esapament , vibratiile , petele de carburant pe aripa unde e rezervorul si zgomotul inconfundabil "taca-taca-taca-taca".....Deci nu ai cum . Sotia mea a avut un Logan diesel de 1.5 ca masina de serviciu si era jale cu el din toate punctele de vedere . Acum are un Accent , tot Diesel si are un singur plus fata de Logan : demarajul care este uimitor pentru oul ala Kinder , dar atat . Nu confort al suspensiei , nu confort auditiv , te oboseste pe distante mai lungi , ca sa nu mai vorbim ca , de cand a dat frigul , copilul il duc eu la gradinita dimineata si il iau tot eu ( cu exceptia turelor de serviciu ) din cauza faptului ca NU SE INCALZESTE NICI DE-A NAIBII !!! Cine spune ca Diesel-ul se cumpara din ratiuni financiare ca si costuri de achizitie si intretinere se inseala sau incearca sa se pacaleasca singur . Recunosc , si e incontestabil , faptul ca un motor pe benzina consuma mult mai mult ca un diesel , dar totusi , oare asta sa fie singurul aspect de care trebuie tinut cont atunci cand iti cumperi o masina ? Un alt aspect care il scapa din vedere romanii care isi cumpara masini cu motorizare diesel , este , cum a spus si Dan , motorina infecta de la noi care ingenuncheaza orice masina indiferent de cat de "tare" este . Totodata ai nostri cumpara diesel pentru ca reusesc de foarte multe ori ( asta e unul din rationamentele primordiale ) sa cumpere motorina "la negru" de la "tir"-isti , tractoristi , "combinari" s.a.m.d , lucru ce duce la economie in buzunar pe moment , facand o GRESEALA MONUMENTALA de care nu isi dau seama decat atunci cand le pica motorul , pompa , injectoare , turbina etc. iar atunci cumpara un litru de benzina si o bricheta de 1 leu ca sa se razbune. Si-acum trageti domnilor , mi-am spus parerea 



Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
ca te repeti, nu ar fi o problema, dar deja te contrazici.
Eu nu am nici gand de bataie, faza e ca asta e o discutie de aia clasica fara nici o sansa de solutionare gen TDI vs HDI, gen BMW vs Mercedes samd In discutiile astea se aduc multe argumente, dar se mai si exagereaza cateodata. Cel mai important e ca fiecare sa fie multumit cu masina care o are / si-o cumpara / si-o doreste. Restul e cancan.

Eu nu am nici gand de bataie, faza e ca asta e o discutie de aia clasica fara nici o sansa de solutionare gen TDI vs HDI, gen BMW vs Mercedes samd In discutiile astea se aduc multe argumente, dar se mai si exagereaza cateodata. Cel mai important e ca fiecare sa fie multumit cu masina care o are / si-o cumpara / si-o doreste. Restul e cancan.
"If in doubt, flat out!"
Repetitia este mama invataturii @mbc , nu stiu unde e contradictia insa . "Bataia" era o figura de stil , insa . Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste multumirea cu masina , dar spune-mi si mie : in toti anii de cand ai de-a face cu masinile , nu ai auzit pe nimeni care si-a luat diesel si cu gandul ca face rost de motorina mai ieftin ? In fine , vad ca se supara colegii asa ca nu mai comentez nimic . Numai bine tuturor si Sarbatori Fericite !
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
WOW !!! Ce s-a incins atmosfera pe aici !!!
.
Box domnilor !!! Box !!!
mbc - Ideea cu Tico....Te inseli! Nu e deloc de neglijat ! Masina aceea e campioana la economie, daca intradevar asta urmaresti cu orice pret. Consuma 5,0...5,5 in oras, oricat de frig ar fi, iar la drum si mai putin (nu mai retin exact cat)...Piesele sant la preturi ridicol de mici...au ajuns la pretul pieselor de Dacia berlina...La capitolul fiabilitate sta excelent. E greu sa reusesti sa o strici, daca ii schimbi consumabilele la timp...Iar pretul de achizitie cred ca e undeva intre 1500...2000 euro pt. o masina la mana a 2-a in stare buna.
Nu sant adeptul unei astfel de masini...pt. ca am...1,95 m inaltime...Abia incap in Tico...Dar am spus-o doar in ideea de a o avea doar ca a 2-a masina...pt. oras strict.
Da! Asa este! La drum e pericol cu Tico...Sta bine pe sosea, dar sa te fereasca Dumnezeu sa faci o manevra brusca din volan...Ai toate sansele sa te rastorni...Eu m-am dat pe 3 roti cu un Tico, doar pt. ca am evitat ceva pe sosea...Sa te fereasca sfantul sa ai nevoie de o frana brusca...Se duce ca o tigaie pe gresie...E prea usoara si se duce sanie...
Dar ca masina de oras (exact pt. asta a fost facuta) unde s-a aglomerat circulatia peste orice limita a imaginabilului...unde prinzi semafoarele si de cate 3 ori (chiar si in orasele de provincie)la orele de varf...unde nu gasesti un loc de parcare nici sa dai cu tunul...unde oricum nu se mai merge cu mai mult de 40 Km/h...Pt. ce sa urnesc din loc o masina de 1.200 Kg si 4,4 m ???
Practic in conditiile astea mai poti afirma ca risti sa mori in "cutia aia de Tico"??? Afirmatia ta nu mai e justificata.
Diesel-ul nu e justificat daca nu parcurgi min.50.000 Km pe an....Nu eu afirm acest lucru! Asta afirma expertii. E demonstrata chestia asta. Costurile de exploatare si de achizitie ale Diesel-ului nu se justifica sub acest rulaj anual. Asta li se spune si clientilor, in show-room-urile cu masini noi.
Tu ai avut noroc ca nu ai avut defectiuni la masina ta si deocamdata ai fost in zona in care economisesti bani cu combustibilul. Dar sa te fereasca sfantul s-o ia razna Dieselul. Nu ai idee ce inseamna sa inceapa sa te lase pe rand...chiulasa fisurata (cu fisuri peste tot, de nu mai ai ce sa-i mai faci...in toate directiile...si intre supape...si spre canalizatiile de apa...si spre canalizatiile de ulei...etc)...ambreiaje distruse...tocmai din cauza cuplului ala minunat pe care il da Diesel-ul...Tampoane de motor rupte din aceleasi motive...Pompa de injectie uzata (sau cu O-ringurile uzate la HDI...de nu mai stii ce are motorul...o ia razna...se tureaza de tampit...)...Injectoare uzate din cauza motorinei (sau blocate de parafina cristalizata de la motorina proasta din Romania la cele moderne cu Common-Rail)...Curele de distributie rupte si motor distrus, tot din cauza smuciturilor pe care le da Diesel-ul (e defectiune clasica la Diesel-urile ieftine)...Iar lista ar putea continua pe multe pagini....
Vezi ce a patit Khan in Germania cu masina lui...cand i s-a spart din senin axa cu came pe autostrada, si doar printr-un miracol a reusit sa mai refaca motorul si sa vina cu masina pe roti de acolo...E o defectiune stupida, pe care nu ai cum sa o anticipezi si exclude in totalitate vina proprietarului...Tocmai pt. ca nu ai cum sa prevezi o asemenea defectiune...Dar e tot din cauza vibratiilor si smuciturilor pe care le da Diesel-ul...Pur si simplu! A obosit materialul si s-a spart!
Treaba cu incalzirea auxiliara...Da! E o varianta buna, dar scumpeste mult pretul de achizitie al masinii, iar ca sa o montezi ulterior pe masina...e scumpa si e mult de munca sa montezi asa ceva pe masina....E ca si cum ai vrea sa montezi A/C pe o masina care nu are...
In plus, in cazul asta, nici motorul pe benzina nu ar mai consuma atat de mult pe distantze scurte, daca ai pleca cu el gata incalzit.
Consumul de 9,5L/100 Km scos de mine cu BX-ul 19 TRS este cat se poate de real. Am montat un bidon de plastic cu 1 L de benzina in compartimentul motorului, cu furtunele de tur+retur in el si am mers pana s-a oprit masina...
Am simulat un traseu real prin oras, la o ora de varf...La ora 18...si pe bulevarde unde am putut accelera si merge cu 60 Km/h si in zone aglomerate unde am stat de 2 ori la semafoare. Consumul rezultat a fost de 9,5 fara a menaja masina.
Fiabilitate Diesel vs.Benzina ??? - Pai am spus mai devreme cate defecte apar in mod curent la un Diesel...Defecte total necunoscute pt. motoarele pe benzina....
Treaba cu relanti-ul instabil al motoarelor pe benzina, apare doar la masinile cocalarilor care nu stiu decat sa se sparga in figuri si sa rupa in doua masinile aiurea prin oras...Dar cand vine vorba de cumparat piese, ii taie durerea de burta...Daca nici macar nu sant in stare sa schimbe un set de bujii, un capac de delco (daca e cazul) si sa faca o intretinere corecta a masinii....asta e!
Fiecare, cum isi intretine masina, asa o are. Dar una e sa schimbi un set de bujii, un filtru de aer...sa cureti un carburator...etc...si alta e sa schimbi pompe de injectie pe banda rulanta...filtre de motorina cu sacosa...injectoare care nu lucreaza cum trebuie...etc...etc.etc...
Treaba cu "Nu mai trage ca la inceput..." e cat se poate de subiectiva...Pana cand nu faci un test de compresie, sa vezi in ce stadiu de uzura e motorul...sant doar impresii superficiale...Un motor poate sa nu mai traga cum trebuie si din cauza unei defectiuni ascunse, sau din cauza reglajelor facute prost.
Nu ai vazut nici o data un Diesel care are fluctuatii de turatie la relanti ??? Iti spun eu ca exista multe care merg neregulat...Iar la Diesel e mult mai greu de remediat acest fenomen....Daca la un motor pe benzina se rezolva cu niste bujii schimbate...cu o curatare de carburator...la Diesel incepe distractia extrema...cu injectoare...supape...pompa de injectie...etc...care te rup cu banii.
Discutie clasica...monotona...Nu! Subiectul e cat se poate de controversat! Pana si specialistii de la revista Auto-Bild au facut de curand un test cu masini noi. Si au luat din fiecare model testat, o masina pe benzina si una Diesel....Rezultatul??? La unele modele a castigat Diesel-ul, fiindca benzinarele depoluate peste orice limita, nu mai au temperament (dar doar la anumite marci). Dar rezultatul final, a fost in favoarea celor pe benzina.In acest test s-au luat in calcul si pretul de achizitie, si costurile de exploatare, si temperamentul masinilor, si placerea de a le conduce...Totul.
In final, Dieselul a fost cel mai scump la exploatare, mai lipsit de caracter si mai neplacut la condus.
THUNDER77 - Hei !!! Cu Logan-ul inteleg, fiindca proprietarii lor sant de obicei persoane fara creier (sant fostii proprietari de Dacii Berline)...repet...unii din ei...(ca sa nu fiu luat pe sus de oamenii cumsecade care nu s-au dorit decat o masina noua ieftina de familie si nu si-au permis altceva) dar ce ai cu motociclistii ???
Nu asa facem educatie rutiera aici pe forum!!! Motocicleta e un vehicul ca si celelalte, cu locul ei bine stabilit in trafic. Cine nu intelege acest aspect si priveste motociclistii ca pe ceva gen "JUMA' DE OM" pt. ca nu au sub ei decat 2 roti, se inseala amarnic...Ca sa fii in stare sa pilotezi o motocicleta, iti trebuie niste aptitudini native deosebite si un curaj fara margini (pe drumurile din Romania)...Nu orice badaran poate merge cu motocicleta !!! Ca sa fii in stare sa tii pe sosea un bolid care se deplaseaza cu 280 Km/h pe o suprafatza de rulare cat 2 cesti de cafea, chiar iti trebuie niste simturi mult peste medie...deosebite...Trebuie sa simti motocicleta...sa fii una cu ea...simti pistoanele langa genunchi...supapele aproape de pieptul lipit pe rezervorul de benzina...simti rafalele de vant care-ti trec peste costumul de motociclist...simti aderentza cu asfaltul cu fiecare cm2 de anvelopa...fiecare mm de cursa de acceleratie poate sa insemne MOARTE, daca nu esti lucid si limpede la minte !
Cine ignora in trafic motociclistii greseste enorm !!! Nu uitati ca au fost cazuri grave in care o motocicleta de 200 Kg deplasate cu 240 Km/h, a intrat lejer pe bancheta din spate intr-o masina. Faptul ca ai 4 roti si o cutie de conserva, nu te face sa fii mai ferit sau mai plin de drepturi in trafic!!! INVATATI SA PASTRATI DISTANTA FATZA DE MOTOCICLISTI, INVATATI SA NU II INCOMODATI SI SA NU II IGNORATI !!!
- Mercedes si BMW ??? Da! Au niste Diesel-uri de f. buna calitate, dar nu sant de nasul nostru. Intretinerea unei astfel de masini este f. costisitoare.
- Asa este! La Diesel exact asta e partea cea mai interesanta...Cuplul...Felul in care demareaza un motor Diesel, de ex. cand efectuezi o depasire...Asta datorita cuplului mare...Dar exista si reversul medaliei...Faptul ca se plafoneaza repede...Deja la 4000 rpm e capatul...
Iar la plecarile din loc si la schimbarile de viteze, exact cuplul asta e enervant si obositor, pt. ca masina smuceste...Masinile pe benzina demareaza mult mai lin si isi arata fortza treptat, la turatie mai mare...In felul acesta, pasagerii nu mai sant supusi la smucituri...
- Fum si mizerie....Ai spus bine ! Cand nimeresc la semafor in spatele unei masini Diesel (chiar noua fiind)...trebuie sa trec aeroterma pe recirculare aer...ca ma omoara gazele de la Diesel...mirosul ala de motorina arsa...
Pe cand masina pe benzina cu catalizator, chiar si doar Euro 2 scoate gaze care nu deranjeaza...Chiar au un miros placut.
- Consumul de combustibil e singura ratiune pt. care se justifica un Diesel. Dar oare trebuie sa ne strangem in asa hal la punga ???
Pana la urma care e economia??? la drum, la o deplasare de 400 de Km, un Diesel consuma 5L sa spunem (asta in conditiile in care se merge cuminte...cu 90 Km/h...O masina pe benzina consuma 7 (poate chiar 6,5 la un mers linistit)...Asta inseamna o economie de 8 L de combustibil la 400 Km...Inseamna 37...40 RON. Merita oare sa suport un Diesel pt. banii astia ?????
Sigur nu ! Sant dispus sa cheltuiesc banii astia, dar sa merg in conditii omenesti...sa nu-mi bazaie si caraie un Diesel in cap...TIKI-TAKA-TIKI_TAKA...sute de km...La urma urmei, de baut nu beau, la curve nu ma duc...macar atata lucru pot sa imi permit...
- Ii inteleg pe pasionatii de Diesel, care nu se simt bine daca nu aud bazaitul de Diesel...Asta e! probabil ca au crescut cu astfel de masini...Asta le place...Fiecare cu microbul lui.
Dar n-am sa fiu nici o data de acord cu cei care vor Diesel, doar din ratiuni economice...strict.
THUNDER77 - Treaba cu bricheta si 1L de benzina atunci cand se strica un Diesel...Nu! Atunci plang prin service-uri si dau bani cu lopata pe chiulase fisurate..injectoare...pompe...
dj01fad - Merci de ajutor!!!:-).
Uite treaba cu consumul marit la Diesel, cand se merge pe distantze scurte, mi-a scapat...Nu am avut Diesel...E firesc atat timp cat si Diesel-urile au corectie de turatie pt. pornirile la rece...
Apropos de vibratii....Pai la Xantia mea nici nu-i auzi/simti motorul din interior...Nu stii daca merge sau s-a oprit, daca nu e la o turatie mai mare...Zici ca e masina electrica...Nu se simt nici un fel de vibratii in volan...in caroserie...in scaun...Cand am inchis portiera se face liniste...Si-mi place de mor treaba asta ! De aceea nici nu ma grabesc sa-i montez un esapament sport...E foarte relaxanta prin faptul ca nu vibreaza...nu face zgomot...
Pt. ce ar trebui sa suport bazaitul...caraitul...vibratiile unui Diesel ???
Si daca tot vorbim de cuplul pe care il au motoarele Diesel....Oare cati stiu ca un motor cu mai multi cilindri are un cuplu mult mai bun...Oare cati stiu ca un motor V avand cilindrii decalati cu un anumit unghi...fazele de combustie decalate intre ele...au un cuplu fantastic, fiindca cilindrii se ajuta intre ei...(pe romaneste...intr-un limbaj mai de garaj)...
Asta vis a vis de sound-ul si de prestatiile motorului V6 de pe XM si Xantia...Sa va uitati de curiozitate pe You Tube la filmulete cu XM V6...sa vedeti cum poate sa tureze si cum suna motorul acela...E fantastic! Unii dintre noi chiar stiu!
sorin - Asa este! Exact comfortul e atuul Citroen.
Exact cum a spus si fratele THUNDER77: " Si acum dati fratilor!" Box!!! Box!!!

Box domnilor !!! Box !!!

mbc - Ideea cu Tico....Te inseli! Nu e deloc de neglijat ! Masina aceea e campioana la economie, daca intradevar asta urmaresti cu orice pret. Consuma 5,0...5,5 in oras, oricat de frig ar fi, iar la drum si mai putin (nu mai retin exact cat)...Piesele sant la preturi ridicol de mici...au ajuns la pretul pieselor de Dacia berlina...La capitolul fiabilitate sta excelent. E greu sa reusesti sa o strici, daca ii schimbi consumabilele la timp...Iar pretul de achizitie cred ca e undeva intre 1500...2000 euro pt. o masina la mana a 2-a in stare buna.
Nu sant adeptul unei astfel de masini...pt. ca am...1,95 m inaltime...Abia incap in Tico...Dar am spus-o doar in ideea de a o avea doar ca a 2-a masina...pt. oras strict.
Da! Asa este! La drum e pericol cu Tico...Sta bine pe sosea, dar sa te fereasca Dumnezeu sa faci o manevra brusca din volan...Ai toate sansele sa te rastorni...Eu m-am dat pe 3 roti cu un Tico, doar pt. ca am evitat ceva pe sosea...Sa te fereasca sfantul sa ai nevoie de o frana brusca...Se duce ca o tigaie pe gresie...E prea usoara si se duce sanie...
Dar ca masina de oras (exact pt. asta a fost facuta) unde s-a aglomerat circulatia peste orice limita a imaginabilului...unde prinzi semafoarele si de cate 3 ori (chiar si in orasele de provincie)la orele de varf...unde nu gasesti un loc de parcare nici sa dai cu tunul...unde oricum nu se mai merge cu mai mult de 40 Km/h...Pt. ce sa urnesc din loc o masina de 1.200 Kg si 4,4 m ???
Practic in conditiile astea mai poti afirma ca risti sa mori in "cutia aia de Tico"??? Afirmatia ta nu mai e justificata.
Diesel-ul nu e justificat daca nu parcurgi min.50.000 Km pe an....Nu eu afirm acest lucru! Asta afirma expertii. E demonstrata chestia asta. Costurile de exploatare si de achizitie ale Diesel-ului nu se justifica sub acest rulaj anual. Asta li se spune si clientilor, in show-room-urile cu masini noi.
Tu ai avut noroc ca nu ai avut defectiuni la masina ta si deocamdata ai fost in zona in care economisesti bani cu combustibilul. Dar sa te fereasca sfantul s-o ia razna Dieselul. Nu ai idee ce inseamna sa inceapa sa te lase pe rand...chiulasa fisurata (cu fisuri peste tot, de nu mai ai ce sa-i mai faci...in toate directiile...si intre supape...si spre canalizatiile de apa...si spre canalizatiile de ulei...etc)...ambreiaje distruse...tocmai din cauza cuplului ala minunat pe care il da Diesel-ul...Tampoane de motor rupte din aceleasi motive...Pompa de injectie uzata (sau cu O-ringurile uzate la HDI...de nu mai stii ce are motorul...o ia razna...se tureaza de tampit...)...Injectoare uzate din cauza motorinei (sau blocate de parafina cristalizata de la motorina proasta din Romania la cele moderne cu Common-Rail)...Curele de distributie rupte si motor distrus, tot din cauza smuciturilor pe care le da Diesel-ul (e defectiune clasica la Diesel-urile ieftine)...Iar lista ar putea continua pe multe pagini....
Vezi ce a patit Khan in Germania cu masina lui...cand i s-a spart din senin axa cu came pe autostrada, si doar printr-un miracol a reusit sa mai refaca motorul si sa vina cu masina pe roti de acolo...E o defectiune stupida, pe care nu ai cum sa o anticipezi si exclude in totalitate vina proprietarului...Tocmai pt. ca nu ai cum sa prevezi o asemenea defectiune...Dar e tot din cauza vibratiilor si smuciturilor pe care le da Diesel-ul...Pur si simplu! A obosit materialul si s-a spart!
Treaba cu incalzirea auxiliara...Da! E o varianta buna, dar scumpeste mult pretul de achizitie al masinii, iar ca sa o montezi ulterior pe masina...e scumpa si e mult de munca sa montezi asa ceva pe masina....E ca si cum ai vrea sa montezi A/C pe o masina care nu are...
In plus, in cazul asta, nici motorul pe benzina nu ar mai consuma atat de mult pe distantze scurte, daca ai pleca cu el gata incalzit.

Consumul de 9,5L/100 Km scos de mine cu BX-ul 19 TRS este cat se poate de real. Am montat un bidon de plastic cu 1 L de benzina in compartimentul motorului, cu furtunele de tur+retur in el si am mers pana s-a oprit masina...
Am simulat un traseu real prin oras, la o ora de varf...La ora 18...si pe bulevarde unde am putut accelera si merge cu 60 Km/h si in zone aglomerate unde am stat de 2 ori la semafoare. Consumul rezultat a fost de 9,5 fara a menaja masina.
Fiabilitate Diesel vs.Benzina ??? - Pai am spus mai devreme cate defecte apar in mod curent la un Diesel...Defecte total necunoscute pt. motoarele pe benzina....
Treaba cu relanti-ul instabil al motoarelor pe benzina, apare doar la masinile cocalarilor care nu stiu decat sa se sparga in figuri si sa rupa in doua masinile aiurea prin oras...Dar cand vine vorba de cumparat piese, ii taie durerea de burta...Daca nici macar nu sant in stare sa schimbe un set de bujii, un capac de delco (daca e cazul) si sa faca o intretinere corecta a masinii....asta e!
Fiecare, cum isi intretine masina, asa o are. Dar una e sa schimbi un set de bujii, un filtru de aer...sa cureti un carburator...etc...si alta e sa schimbi pompe de injectie pe banda rulanta...filtre de motorina cu sacosa...injectoare care nu lucreaza cum trebuie...etc...etc.etc...
Treaba cu "Nu mai trage ca la inceput..." e cat se poate de subiectiva...Pana cand nu faci un test de compresie, sa vezi in ce stadiu de uzura e motorul...sant doar impresii superficiale...Un motor poate sa nu mai traga cum trebuie si din cauza unei defectiuni ascunse, sau din cauza reglajelor facute prost.
Nu ai vazut nici o data un Diesel care are fluctuatii de turatie la relanti ??? Iti spun eu ca exista multe care merg neregulat...Iar la Diesel e mult mai greu de remediat acest fenomen....Daca la un motor pe benzina se rezolva cu niste bujii schimbate...cu o curatare de carburator...la Diesel incepe distractia extrema...cu injectoare...supape...pompa de injectie...etc...care te rup cu banii.
Discutie clasica...monotona...Nu! Subiectul e cat se poate de controversat! Pana si specialistii de la revista Auto-Bild au facut de curand un test cu masini noi. Si au luat din fiecare model testat, o masina pe benzina si una Diesel....Rezultatul??? La unele modele a castigat Diesel-ul, fiindca benzinarele depoluate peste orice limita, nu mai au temperament (dar doar la anumite marci). Dar rezultatul final, a fost in favoarea celor pe benzina.In acest test s-au luat in calcul si pretul de achizitie, si costurile de exploatare, si temperamentul masinilor, si placerea de a le conduce...Totul.
In final, Dieselul a fost cel mai scump la exploatare, mai lipsit de caracter si mai neplacut la condus.
THUNDER77 - Hei !!! Cu Logan-ul inteleg, fiindca proprietarii lor sant de obicei persoane fara creier (sant fostii proprietari de Dacii Berline)...repet...unii din ei...(ca sa nu fiu luat pe sus de oamenii cumsecade care nu s-au dorit decat o masina noua ieftina de familie si nu si-au permis altceva) dar ce ai cu motociclistii ???

Cine ignora in trafic motociclistii greseste enorm !!! Nu uitati ca au fost cazuri grave in care o motocicleta de 200 Kg deplasate cu 240 Km/h, a intrat lejer pe bancheta din spate intr-o masina. Faptul ca ai 4 roti si o cutie de conserva, nu te face sa fii mai ferit sau mai plin de drepturi in trafic!!! INVATATI SA PASTRATI DISTANTA FATZA DE MOTOCICLISTI, INVATATI SA NU II INCOMODATI SI SA NU II IGNORATI !!!
- Mercedes si BMW ??? Da! Au niste Diesel-uri de f. buna calitate, dar nu sant de nasul nostru. Intretinerea unei astfel de masini este f. costisitoare.
- Asa este! La Diesel exact asta e partea cea mai interesanta...Cuplul...Felul in care demareaza un motor Diesel, de ex. cand efectuezi o depasire...Asta datorita cuplului mare...Dar exista si reversul medaliei...Faptul ca se plafoneaza repede...Deja la 4000 rpm e capatul...
Iar la plecarile din loc si la schimbarile de viteze, exact cuplul asta e enervant si obositor, pt. ca masina smuceste...Masinile pe benzina demareaza mult mai lin si isi arata fortza treptat, la turatie mai mare...In felul acesta, pasagerii nu mai sant supusi la smucituri...
- Fum si mizerie....Ai spus bine ! Cand nimeresc la semafor in spatele unei masini Diesel (chiar noua fiind)...trebuie sa trec aeroterma pe recirculare aer...ca ma omoara gazele de la Diesel...mirosul ala de motorina arsa...
Pe cand masina pe benzina cu catalizator, chiar si doar Euro 2 scoate gaze care nu deranjeaza...Chiar au un miros placut.
- Consumul de combustibil e singura ratiune pt. care se justifica un Diesel. Dar oare trebuie sa ne strangem in asa hal la punga ???
Pana la urma care e economia??? la drum, la o deplasare de 400 de Km, un Diesel consuma 5L sa spunem (asta in conditiile in care se merge cuminte...cu 90 Km/h...O masina pe benzina consuma 7 (poate chiar 6,5 la un mers linistit)...Asta inseamna o economie de 8 L de combustibil la 400 Km...Inseamna 37...40 RON. Merita oare sa suport un Diesel pt. banii astia ?????
Sigur nu ! Sant dispus sa cheltuiesc banii astia, dar sa merg in conditii omenesti...sa nu-mi bazaie si caraie un Diesel in cap...TIKI-TAKA-TIKI_TAKA...sute de km...La urma urmei, de baut nu beau, la curve nu ma duc...macar atata lucru pot sa imi permit...
- Ii inteleg pe pasionatii de Diesel, care nu se simt bine daca nu aud bazaitul de Diesel...Asta e! probabil ca au crescut cu astfel de masini...Asta le place...Fiecare cu microbul lui.
Dar n-am sa fiu nici o data de acord cu cei care vor Diesel, doar din ratiuni economice...strict.
THUNDER77 - Treaba cu bricheta si 1L de benzina atunci cand se strica un Diesel...Nu! Atunci plang prin service-uri si dau bani cu lopata pe chiulase fisurate..injectoare...pompe...
dj01fad - Merci de ajutor!!!:-).
Uite treaba cu consumul marit la Diesel, cand se merge pe distantze scurte, mi-a scapat...Nu am avut Diesel...E firesc atat timp cat si Diesel-urile au corectie de turatie pt. pornirile la rece...
Apropos de vibratii....Pai la Xantia mea nici nu-i auzi/simti motorul din interior...Nu stii daca merge sau s-a oprit, daca nu e la o turatie mai mare...Zici ca e masina electrica...Nu se simt nici un fel de vibratii in volan...in caroserie...in scaun...Cand am inchis portiera se face liniste...Si-mi place de mor treaba asta ! De aceea nici nu ma grabesc sa-i montez un esapament sport...E foarte relaxanta prin faptul ca nu vibreaza...nu face zgomot...
Pt. ce ar trebui sa suport bazaitul...caraitul...vibratiile unui Diesel ???
Si daca tot vorbim de cuplul pe care il au motoarele Diesel....Oare cati stiu ca un motor cu mai multi cilindri are un cuplu mult mai bun...Oare cati stiu ca un motor V avand cilindrii decalati cu un anumit unghi...fazele de combustie decalate intre ele...au un cuplu fantastic, fiindca cilindrii se ajuta intre ei...(pe romaneste...intr-un limbaj mai de garaj)...
Asta vis a vis de sound-ul si de prestatiile motorului V6 de pe XM si Xantia...Sa va uitati de curiozitate pe You Tube la filmulete cu XM V6...sa vedeti cum poate sa tureze si cum suna motorul acela...E fantastic! Unii dintre noi chiar stiu!

sorin - Asa este! Exact comfortul e atuul Citroen.
Exact cum a spus si fratele THUNDER77: " Si acum dati fratilor!" Box!!! Box!!!

dan1972 N-am frate nimic cu motociclistii , ci doar cu tampitii care se cred piloti de Moto GP . Am cateva zeci de exemplare prin cartier care , de cand da dezghetul , tureaza niste drujbe obosite si cu carena sparta , "tunata" cu "duck tape" , de zici ca sunt la drag racing si fac slalom printre copii care se joaca in parc . Ori eu pe astia chiar am boala !!! Un singur lucru ma linisteste totusi la baraitorile astora : la fumul care il scot pe esapament si zgomotul zdranganitor al motoarelor arata clar ca sunt pe ultimul sfert de mila din viata lor , asa ca in primavara asta am mari sanse sa nu le vad
. Si nu te poti supara pe mine ca ma distreaza teribil sa iti dau foc vis-a-vis de motoare........ 


Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot