lacatele de la axa cu came (capacele), cum ai reusit sa le pui de la alta chiuloasa? am patit o treaba similara la un motor de 2000 si cand am incercat sa pun de la alta chiuloasa, se bloca axa extrem de rau... solutia a fost sa schimb chiuloasa cu totul
BX 2.1 Turbo D12
Moderator: Echipa Tehnica
nasoala afacere atunci ... u ce turbina ai ? garret? sau KKK? daca tot dai jos poti pune una mai mare.. si sa folosesti aceasi presiune la rodaj!:)si oricum te ajuta o turbina cu volum de aer mai mare ... castigi foarte mult sus in ture !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
@Nick daca era diferenta mare ca timp intre datele de fabricatie e posibil sa se intimple ce ai zis, daca nu, cu un pic de noroc, merge. recunosc ca la un capac a trebuit sa umblu putin si sa il zgirii ca lasa urma axa pe el, dar a fost ceva insignifiant. pe de alta parte am largit un pic si gaurile de la suruburi cu o pila ca sa se aseze mai bine capacul pe axa. totul e ok, am facut 3500 km de atunci, am verificat si nu e nimic in nereegula, inafara de papatul uleiului, ma rog
@Mihai am KKK, dar se regleaza cam la fel de usor ca si Garret. ce zici tu cu turbina mai mare e cu dus si intors: cistig poate ceva sus, dar jos moare complet, o turbina mai mare se "umfla" mai greu, cu cistigul de sus nu compensez pierderea la turatii mici. aia m-ar ajuta la viteza maxima, nu la demaraj. mai degraba o geometrie variabila de HDI ar fi mai interesanta, aia trage mult mai bine jos, atita ca moare mai subit, dar si asta se mai poate regla din vacuumuri ca sa nu inchida prea devreme. dar stai sa ajungem acolo
@Mihai am KKK, dar se regleaza cam la fel de usor ca si Garret. ce zici tu cu turbina mai mare e cu dus si intors: cistig poate ceva sus, dar jos moare complet, o turbina mai mare se "umfla" mai greu, cu cistigul de sus nu compensez pierderea la turatii mici. aia m-ar ajuta la viteza maxima, nu la demaraj. mai degraba o geometrie variabila de HDI ar fi mai interesanta, aia trage mult mai bine jos, atita ca moare mai subit, dar si asta se mai poate regla din vacuumuri ca sa nu inchida prea devreme. dar stai sa ajungem acolo
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
cred ca merge oricare turbina de RHY/RHZ (2.0 HDI 90 sau 110 CP), cu mici adaptari desigur din cauza pozitiei admisiei in principiu. se poate potrivi orice cu munca si calcule
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
se pot face extrem de multe !
http://www.youtube.com/watch?v=ZvL2dxxm ... re=channel
Depinde Unde vrei sa ajungi cu modificarile !
khan... e prea complicat sa incerci sa adaptezi turbina de hdi pe 1.7 .. ar fi mult mai performant sa pui hdi .. cu tot ce trebuie ! 2.0 de pe c4 (cel de 138 de cai parca.. e di pe c5) doar cu soft ajunge la 170 de ponei mititei si grasuni .. la greutatea bx`ului e o nenorocire ! si cred ca va renta sa mergi si cu ea zi de zi... va fi mult mai economica decat un diesel vechi si turbat !
http://www.youtube.com/watch?v=ZvL2dxxm ... re=channel
Depinde Unde vrei sa ajungi cu modificarile !
khan... e prea complicat sa incerci sa adaptezi turbina de hdi pe 1.7 .. ar fi mult mai performant sa pui hdi .. cu tot ce trebuie ! 2.0 de pe c4 (cel de 138 de cai parca.. e di pe c5) doar cu soft ajunge la 170 de ponei mititei si grasuni .. la greutatea bx`ului e o nenorocire ! si cred ca va renta sa mergi si cu ea zi de zi... va fi mult mai economica decat un diesel vechi si turbat !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
trebuie sa tai tot ca sa incapa ala de 138 cu toate matele. nu m-as arunca pina acolo, mai ales daca pui si pretul unui motor ca ala care depaseste 1000 de euro cred, plus cutie...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
e si normal sa fie greu .. dar nu imposibil ! insa ... acela sigur va fi unic in europa ! sincer nu e mult .... daca ii ai
si oricum decat sa bagi 1000 in motoru de 1.7 sa`l modifici sa obtii 140 de cai amarati ... eu zic .. ca renteaza
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
deci proiectul continua, am cumparat deja XM-ul donor, asa ca masina va primi o inima noua in curind. detaliile vor aparea aici
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
va fi de vinzare, inafara de simeringurile de supape nu pare sa aibe alta probleme
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
lucrarile inainteaza incet si prost dar iata ca azi am dat jos motorul, cutia si puntea fata de la XM si am luat primul contact vizual cu motorul in toata spelndoarea. recunosc, m-a cucerit din prima, problema e ca el m-a impresionat mai tare pe mine decit eu pe el din cite se pare. noroc ca am un flex bun la indemina. cit despre radiatoare, zau ca nu inteleg unde au incaput la Mihai, iar eu vreau sa pastrez si clima... nu cred ca imi dati vreo sansa, nu-i asa?

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
iaca monstrul caruia trebuie sa ii croiesc un loc in carcasa de BX
lucrarile continua cu ajutorul familiei Stan (largirea gaurilor de la galerii si chiulasa + alte maruntisuri si sfaturi), a lui Awar de la care am pompa de injectie si mai astept niste conducte de injector, ale lui Sandor Mihai care mi-a trimis conducta de presiune de Xantia de la pompa 6+2 la servodirectie, dar si cu ajutorul unor necunoscuti, ma refer aici la Neil (BXBandit de pe bxforum.co.uk) de la care mai astept niste maruntaie (suportul de pompa de inj, intinzatoarele de la cureaua de accesorii, conducta de la pompa 6+2 la disjunctor, returul din disjunctor in vas) si a altora care vor mai aparea cred pe traseu.
motorul a fost demontat complet si s-au efectuat urmatoarele:
-curatat complet
-verificat la toate nivelurile
-schimbat cuzinetii de biela
-verificat segmentii (25 sutimi fanta la rece, minimul prevazut e ~ 20, maximul ~ 40)
-verificat starea pistoanelor si a camasilor, care sint in perfecta stare
-schimbat toate simeringurile si garniturile cu unele noi, furtunele de la epurator noi, furtunele de legatura dintre galeria de admisie inferioara si superioara noi
-pompa de injectie e rezultatul unor combinatii intre capul hidraulic de XM si o pompa de 1,7 TD care are si un compensator de altitudine ce nu a fost niciodata montat pe XM, a fost curatata, inlocuit setul complet de garnituri, bucsi si simering, iar apoi centicubata
-pompa de apa e noua impreuna cu kit-ul de distributie
-pompa de suspensie e luata de pe un XM 2.1 TD de generatia a 2-a (multumesc lui Stefan Marmeliuc)
-suportul si alternatorul de 120 A sint de la Panreuss (au fost cam 380 ron impreuna), alternatorul a fost deasemeni revizuit complet
-pompa de ulei a fost desfacuta, verificata si curatata
-termostat nou
-garnitura de chiulasa metalica Reinz
-prezoanele chiulasa noi
-chiulasa curatata si revizuita complet, s-au curatat inclusiv tachetii hidraulici (au stat o luna plini cu diluant dupa ce au fost descarcati de uleiul vechi) si s-au reincarcat cu ulei proaspat
-supape noi (toate 12), au fost refacute si scaunele si s-au pasuit cu supapele, planat chiulasa
-fulia a fost fabricata (merci de idee lui Cristi Stan) dintr-o fulie de 1,9 D WJZ si miezul fuliei vechi de XM care a fost un pic prelucrat, economisind cam 600 ron, fulia de XM seria 2 e cam 750 ron
-caseta de directie e deasemeni o combinatie intre cea de BX si cea de Xantia din cauza tipului de pompa de suspensie folosit
mai urmeaza
-sa aleg ce turbina folosesc (cea originala are o mica problema), pe linga asta mai detin si un Garrett T3 in perfecta stare, dar nu stiu inca daca incape
-cutie viteze Xsara 2.0 HDI 110 CP (cea mai potrivita, conform calculelor viteza maxima va depasii 220 km/h la 4300 rot/min in vit 5)
-adaptarea lacasului motorului pentru ca totul sa incapa fara sa existe probleme
-altele care inca nu se stiu, dar care cu siguranta vor aparea in timpul asamblarii
astept parerile voastre, dar mai ales idei si sugestii, poate e ceva ce mi-a scapat sau poate aveti cunostiinta de vreo problema pe care nu am intrevazut-o
lucrarile continua cu ajutorul familiei Stan (largirea gaurilor de la galerii si chiulasa + alte maruntisuri si sfaturi), a lui Awar de la care am pompa de injectie si mai astept niste conducte de injector, ale lui Sandor Mihai care mi-a trimis conducta de presiune de Xantia de la pompa 6+2 la servodirectie, dar si cu ajutorul unor necunoscuti, ma refer aici la Neil (BXBandit de pe bxforum.co.uk) de la care mai astept niste maruntaie (suportul de pompa de inj, intinzatoarele de la cureaua de accesorii, conducta de la pompa 6+2 la disjunctor, returul din disjunctor in vas) si a altora care vor mai aparea cred pe traseu.
motorul a fost demontat complet si s-au efectuat urmatoarele:
-curatat complet
-verificat la toate nivelurile
-schimbat cuzinetii de biela
-verificat segmentii (25 sutimi fanta la rece, minimul prevazut e ~ 20, maximul ~ 40)
-verificat starea pistoanelor si a camasilor, care sint in perfecta stare
-schimbat toate simeringurile si garniturile cu unele noi, furtunele de la epurator noi, furtunele de legatura dintre galeria de admisie inferioara si superioara noi
-pompa de injectie e rezultatul unor combinatii intre capul hidraulic de XM si o pompa de 1,7 TD care are si un compensator de altitudine ce nu a fost niciodata montat pe XM, a fost curatata, inlocuit setul complet de garnituri, bucsi si simering, iar apoi centicubata
-pompa de apa e noua impreuna cu kit-ul de distributie
-pompa de suspensie e luata de pe un XM 2.1 TD de generatia a 2-a (multumesc lui Stefan Marmeliuc)
-suportul si alternatorul de 120 A sint de la Panreuss (au fost cam 380 ron impreuna), alternatorul a fost deasemeni revizuit complet
-pompa de ulei a fost desfacuta, verificata si curatata
-termostat nou
-garnitura de chiulasa metalica Reinz
-prezoanele chiulasa noi
-chiulasa curatata si revizuita complet, s-au curatat inclusiv tachetii hidraulici (au stat o luna plini cu diluant dupa ce au fost descarcati de uleiul vechi) si s-au reincarcat cu ulei proaspat
-supape noi (toate 12), au fost refacute si scaunele si s-au pasuit cu supapele, planat chiulasa
-fulia a fost fabricata (merci de idee lui Cristi Stan) dintr-o fulie de 1,9 D WJZ si miezul fuliei vechi de XM care a fost un pic prelucrat, economisind cam 600 ron, fulia de XM seria 2 e cam 750 ron
-caseta de directie e deasemeni o combinatie intre cea de BX si cea de Xantia din cauza tipului de pompa de suspensie folosit
mai urmeaza
-sa aleg ce turbina folosesc (cea originala are o mica problema), pe linga asta mai detin si un Garrett T3 in perfecta stare, dar nu stiu inca daca incape
-cutie viteze Xsara 2.0 HDI 110 CP (cea mai potrivita, conform calculelor viteza maxima va depasii 220 km/h la 4300 rot/min in vit 5)
-adaptarea lacasului motorului pentru ca totul sa incapa fara sa existe probleme
-altele care inca nu se stiu, dar care cu siguranta vor aparea in timpul asamblarii
astept parerile voastre, dar mai ales idei si sugestii, poate e ceva ce mi-a scapat sau poate aveti cunostiinta de vreo problema pe care nu am intrevazut-o
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady






