noua mea jucarie: xantia rosie...

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 17-Dec-2010 01:35

dane.... tu ai vazut pe 'iutub' cum mere v6-le, dar iti garantez eu ca daca il ai pe mana, si ii dai cateva sprinturi pe 1-2-3 pana in 7000 de ture (4 nu mai poti pt ca se termina strada), ramai cu gura cascata. de fapt oricine ramane. fenomenal este cum ajunge pana la 7000 de ture, si sunetul; efectiv nu ai impresia nici o clipa ca oboseste, suna de parca ar fi in vacanta; ca sa nu mai spun ca in jur de 3500 de ture ai 150 la ora in treapta 5.... deci sfortza are gramada daca e asa de lunga cutia. de fapt, la 3.0 24V generatia 1 era aceeasi cutie de viteze ca la 2.1 td. da, intr-adevar, o ducem destul de rau ca sa ne permitem sa le dam hotilor atatia bani doar pentru impozitul aferent unei xantii de 3000, dar, cum a spus si dan, cand nu ai alte vicii si damblale, o faci, pt ca doar nu traiesti degeaba. si eu conduc masina de placere mai mult, si ma doare in basca cat consuma daca eu ma simt bine. am bani si merg, nu am bani... nu merg; am incercat de nu stiu cate ori sa fac consumul la masina, dar nu am reusit sa fac asta in oras, pt ca de cate ori faceam plinul si ziceam gata, acuma merg macar 100 km potolit, nu reuseam sa fac asta. de fiecare data ma apuca damblaua si ma apucam sa o chinui. si o chinui cand mi se pune pata :lol: nu ma intereseaza viteza maxima, nu ma intereseaza sa gonesc ca disperatul, dar imi place sa merg tare pe curbe, imi place sa dau tare in ea si sa fac depasiri din scurt, si asa mai departe. nu mai stiu cine a zis ca dieselul este masina pentru carat.... tare asta :lol: pana la urma e alegerea fiecaruia, pt ca fiecare stie ce doreste si in functie de mai multi factori face o alegere. si da... poti sa faci un diesel muuuuult mai performant ca o benzina, si deja la aceeasi capacitate, dieselurile fiind turbo, bat benzinele de nu se vad; DAR eleganta unui motor pe benzina nu o va avea niciodata un diesel. ca sa nu mai spun ca motorul electric care efectiv nu se aude le intrece pe toate. am vazut xm-ul electric despre care se povesteste in alt topic, si efectiv e destul de ciudat sa vezi ditamai monstrul urcand o panta destul de abrupta, fara sa se auda nimic. si pe de alta parte, la benzina exista varianta GPL, cu care poti iesi mai bine la pret decat pe motorina chiar. si nu e deloc periculos, si nu dauneaza masinii in halul in care considera unii. mie xm-ul pe gaz, chinuita sa ii sara ficatii, nu sare de 20 in oras, sau de 12 in afara. la un mers normal ia cam 15 cu 9, iar reglajul facut pe fuga, nu pe economie. pai.... ce poti dori mai mult?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 17-Dec-2010 02:09

THUNDER77 - Nu cred ca scapi de motociclisti! Asta e microb fara leac, ca si LHM-ul... :D .Iarna motociclistii nu circula si au tot timpul ca pana in primavara sa-si repare motoarele...Sau poate sa-si ia unele mai noi...ca sa te fericeasca mai multi ani de acum... :D :D :D .
Asa ca nu cred ca scapi de ei! Sincer!
Na ca ti-am fat eu foc !!! :twisted:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 17-Dec-2010 08:27

in exterior nu o fi asa grav la consum, dar cine face un calcul xantia hdi vs xantia 1.8 16v in oras, cand consideri ca de acasa la serviciu sunt fix 5 km (10km dus intors), intr-o luna mai fac vreo 10 drumuri pana la sotia la serviciu (cam 30km fiecare dus-intors fiecare) si vreo 2-3 vizite la cumparaturi (20km dus-intors).

Fug la serviciu, sunt -9 grade celsius, bx-ul merge de 20 de minute, sper sa fie cald :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 17-Dec-2010 10:59

xantia 1.8 16v are un amic si iti pot spune asa: de incalzit se incalzeste dupa primii 200 de metrii, iar de consumat, cam 15 ia pe gaz, daca mergi agresiv. mie mi se pare super. pacat ca 1.8 16V e aiurea de mers in oras pt ca e motor de turatie, si pana la 3000 nu prea are cuplu. de aia am preferat eu 1.8 8V. in schimb, dupa 100, trage mult mai bine 16V-le.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Vin 17-Dec-2010 13:45

16 v rulles :lol: Dane , scap eu cumva de ei....le pun piedica , sarma sau lanturi in roti , vad eu....modalitati "iegzista" :lol:
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 18-Dec-2010 00:26

mbc - Daca ar fi sa judecam lucrurile asa cum trebuie, toti santem niste tampiti ca folosim in oras niste masini cu motoare aproape de 2,0L si 1,5 tone, in loc sa ne deplasam cu niste autoturisme de mic litraj, care ar fi si mai economice, ar si polua mai putin, ar fi si mai usor de parcat....etc. Si te asigur ca daca nu ar mai fi atatia indivizi care merg la cumparaturi cu Audi Q7 si cu BMW 5, am circula cu totii mult mai usor si am avea orase mai degajate si mai curate. Dar cata vreme unii nu avem posibilitatea de a tine 2 masini, iar altii nu au creier ca sa poata gandi rational...ne meritam soarta.
Diesel vs. Benzina........In final...avem fiecare masinile pe care le-am nimerit fiecare la un momentdat...fiecare cu calitatile si defectele ei...Unele sant mai bune pt. ceva anume...altele pt. altceva...
Si la a mea, cat dau zapada de pe ea, in cateva minute, se dezgheata si geamurile. In felul asta nu mai trebuie sa mai racai geamurile.
Consumul este mai mare pe timpul iernii, dar chiar nu ma mai intereseaza...Cand se termina benzina, alimentez si gata. Prefer sa raman fara nici un ban in buzunar, dar sa conduc o masina, comfortabila, silentioasa, care face caldura in interior iarna, repede si cat am nevoie...Pt. mine acestea sant cele mai importante lucruri, si mai putin faptul ca trebuie sa-mi restrang celelalte cheltuiel, uneori destul de sever.
Am zis ca in momentul in care nu o sa-mi mai permit nici macar sa pun benzina in masina, inseamna ca trebuie sa renunt la ea...Alte variante sant excluse.
Cand o sa-mi permit, o sa am 2 masini...Una mica de oras, care sa consume putin si cu care sa ma pot strecura usor si alta de clasa medie/superioara, pe benzina, pe care o voi folosi numai pt. deplasari interurbane.

dj01fad - Exact acesta e motivul pt. care in final mi-am luat 1,8-8v (nu 16v)...Pt. ca e f. comoda la condus...Motorul este f.silentios si trage in orice regim...Se poate demara cu a 4-a de la 1200...1300 rpm daca e nevoie...Cuplul e destul de omogen la toate regimurile...E un motor destul de liniar.
Trebuie sa recunosc ca sant fascinat si tanjesc dupa zgomotul de 16V, dar cum nu fac curse si am nevoie de o masina comoda...am acceptat 8v.
Daca reusesc sa sportivizez un pic motorul de pe masina mea, chiar va fi OK.

THUNDER77 - Este loc pt. toti, daca exista intelegere. Te asteptai sa ripostez iar ??? :D . Te-am dezamagit! :twisted: Lasa ca vine iar primavara !!!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 18-Dec-2010 17:28

Totusi nu cred ca 8v are cuplul mai mare decat 16v chiar la turatii mici. Impresia cred ca este data de cutia mai lunga la 16v.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 18-Dec-2010 18:54

sorin - Gresit ! 1,8 - 8V are cuplul de 154 Nm / 3000 rpm iar 1,8 - 16V are cuplul de 155 Nm/4200 rpm, conform documentatiei tehnice. Cuplul dat de cele 2 motoare este aproape identic, dar 16V ajunge la valoarea maxima, abia la 4200 rpm...Asta il face ca la turatii joase si medii sa nu fie la fel de elastic...tocmai pt. ca nu dispune de cuplu. Asta te obliga sa mergi cu el mai tot timpul turat, pt. ca nu are viata motorul....Iar treaba asta este si mai suparatoare cand este incarcata masina...E adevarat ca motorul suna frumos la turatii mari...Zgomotul lui este o simfonie...Un marait specific motoarelor 16V....
Pe cand motorul 8V dispune de cuplul maxim de la numai 3000 rpm...Asta il face ca si la turatii mai mici sa aiba cuplu suficient de bun...In felul acesta se poate mrege cu el si la turatii mici, foarte comod.
Nici acest motor nu suna urat la turatii mari, dar suna...clasic...ca o masina de familie...
....Ce este curios e si faptul ca motorul 16V, dezvolta puterea maxima la 5500 rpm (probabil turatia maxima...) pe cand motorul 8V tureaza ca un nebun pana la 6000 rpm.....Cred ca asta il face asa de placut la condus...Are o plaja f. mare de turatii si poate fi folosit si subturat dar si turat la max...
Pe langa datele referitoare la cuplu, mai intervin si diagramele de distributie, care dicteaza graficul de cuplu si putere...In functie de unghiul de incrucisare al camelor de admisie si evacuare, un motor poate fi mai elastic sau mai sportiv...
Ca exemplu....Mai exista inca un motor de 1,8-8V (XU7JB) care are doar 90 cp si doar 147 Nm, dar la 2600 rpm...Probabil e un motor si mai elastic si docil...Diferenta e probabil numai din axele cu came si din hartile de injectie...
Oricum, va pot spune ca motorul 1,8-8v este un motor f.f. elastic.

sorin - A doua greseala...Ambele modele au fost echipate si cu cutii lungi si cu cutii scurte (si 16V si 8V). De obicei 8V vin echipate cu cutii lungi, care in mod normal ar dezavantaja elasticitatea motorului, in vreme ce toate Xantiile 1,8-16V pe care le stiu, au cutii scurte...
Elasticitatea motorului 8V nu de la cutie vine...

Nu am scris toate acestea din placerea de a ma contrazice, ci pur si simplu pt. a face un pic de lumina...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 18-Dec-2010 19:54

Ca sa faci lumina, ne-ar trebui un grafic cu cuplul in raport cu turatia, precum si viteza la o anumita turatie in toate treptele, la ambele motoare.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 18-Dec-2010 20:59

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Urmatoarele ar fi de specificat: prima este xantia II 1.8 16v, a doua Xantia I 1.8 8v si a treia Xantia I 1.8 16v. Xantia 2 este pe roti de 15 iar xantia 1 pe 14. Enjoy
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 19-Dec-2010 14:52

sorin - Pt. 1,8-8V am datele tehnice complete (inclusiv graficul cu curbele de cuplu si putere...inclusiv graficul cu vitezele in diverse trepte ale cutiei) dar pt. 1,8-16V nu am aceste date. Si pot spune ca si pe grafic, 1,8-8V are disponibil un cuplu de peste 140Nm intre 2000 si 5000 rpm, cu un varf in jurul turatiei de 3000 rpm. Dupa parerea mea curba de cuplu la acest motor, este ideal aleasa...Cum spun specialistii in motoare...are forma spinarii de bivol...
Nu stiu daca este totusi necesar sa mergem atat de departe....In primul rand pt. ca e evident ca motorul 1,8-8V este mai elastic, comparand datele tehnice (cuplu/turatie la ambele motoare)...cat si conducand cele 2 masini...In plus se si stie ca motoarele 16V in general sant mai neelastice decat celelalte.

mbc - Multumim pt. fisele tehnice! Din ele se vede clar cum stau lucrurile cu cele 2 masini...Se vede clar...1,8-8V sta mai bine la toate capitolele...Doar viteza maxima este mai mica decat la 16V. In rest demarajul 0-100 este mai bun la 8V cu 0,5...1 sec. ...elasticitatea 60-100 si 80-120 Km este mai buna cu aprox.2 sec...si vitezele max. atinse in toate treptele sant mai mari la 8V....si consumurile sant mai mici la 8V (cel putin pe hartie)....De aici se vede clar ca e un motor mai elastic...
Nu stiu ce altceva se mai poate spune...

Analizati cu atentie aceste date si veti vedea ca nu vorbesc prostii.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 19-Dec-2010 15:16

Eu vad ce vreau :lol:, tu la fel
In a doua imagine scrie (varianta de fabrica) ca demarajul pana la 100km. este mai bun la 16v. (asta in conditiile in care 8v este mai usoara cu aprox. 100 kg.)Pana nu avem graficele unul langa altul, putem doar sa speculam.Consumul da, este mai mic,aproape sigur datorita greutatii mai mici.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 19-Dec-2010 15:20

eu vad de aici ca 16v e mai rapid decat 8v-ul in anumite conditii. Trebuie sa comparam doar masinile din aceeasi generaltie, adica coloana 2 cu 3, in prima coloana fiind 16v seria 2 de xantia. Seria 2 nu a avut motoare 8v.

Sa luam overtaking factor: 80 la 120 km/h: 16v: 6.4, 8v: 6.5, deci motoru 16v este mai rapid cu o zecime de secunda. La acceleratia in viteza ultima e normal ca motorul 8v sa fie mai bun pentru ca are cuplu mai mult la turatii joase. In fine, eu cred ca nu e corect sa avantajam motorul care ne place, doar asa.

Pentru mine, e simpla situatia: vreau Xantia 2 daca iau xantia, deci am de ales doar motorul de 1.8 16v sau 2.0 16v la benzina, deci ambele sunt 16v. Dieselul e 8v, dar oricum ii alta treaba acolo.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 19-Dec-2010 16:23

sorin - Daca vrei sa vezi altceva decat ce e scris negru pe alb, e doar problema ta. Scuza-ma!!! Nu-mi face placere sa ma contrazic fara rost...Nu e vorba ca eu vad ce-mi convine...tu ce iti convine...si fiecare sustine ce vrea...
Uita-te pe datele tehnice cu atentie si o sa vezi ca am dreptate. Numai uita-te cu atentie si nu face comfuzii, cum face mbc acum.
Am mers cu 16V si daca nu tii motorul la o turatie rezonabila, uneori galopeaza...protesteaza, sau cel putin nu are viata (depinde de treapta de viteza...)...Nu-i plac turatiile joase. Trebuie sa mergi cu el peste 3000 rpm ca sa obtii ceva de la el.
Pe cand la 8V, poti demara de la orice viteza in orice treapta, pt. ca motorul nu protesteaza...nu galopeaza...etc.

mbc - Aloooo! Domnul !!! Acela e un factor de estimare a elasticitatii motoarelor...Nu reprezinta timpii de demaraj !!! Cu cat e mai mare, cu atat e mai elastic motorul...Atentie la interpretarea datelor !!! Nu te-ai uitat la rubrica corespunzatoare !!!
Daca vrei sa vezi elasticitatea motoarelor respective, uita-te la rubrica " Acceleration in gear"...si vei vedea ca Xantia 1,8-8V demareaza in treapta a IV-a de la 60 la 100 in 9,3 sec, pe cand 1,8-16V abia in 10,5 sec.
Aceeasi e situatia si in treapta a V-a, de la 80 la 120....1,8-8V demareaza in 15 sec, pe cand 16V abia in 17,7...Aici lucrurile sant si mai evidente....1,8-8V este un motor mai elastic in toate regimurile...
Uita-te unde trebuie pe date si ai sa vezi ca am dreptate !!!
Doar la viteza max. 1,8-16V sta mai bine (194 in loc de 187 Km/h) dar asta nu e nici din cutie, nici din elasticitatea motorului...E doar pt. ca motorul 16V are mai multa putere (are 7 sau 9 cp in plus)...Cum la viteza mare puterea mai mare isi spune cuvantul...bate 16V.
Asta e! De cate ori in viata ei, ajunge o masina la viteza maxima ???

Am eu impresia sau voi tineti cu ursul iar (ca si in cazul Diesel vs. Benzina) ?!? :D
Nu va inteleg....E stiut decand lumea ca motoarele cu 8V sant mai elastice decat cele cu 16V...Nu stiu cum de numai voi nu ati aflat acest lucru ?!?

mbc - Dupa parerea mea, daca iti permiti sa platesti impozite si asigurari mai mari, te-as sfatui sa te orientezi spre un 2,0L 8V sau 16V...Plusul de cilindree se simte...Un motor mai mare impinge altfel...Mai ales ca la Xantia, caroseria e destul de grea. Mi se pare destul de putin 103...110 cp pt. 1270 Kg. 123...147 cp e deja altceva...
Depinde pt. ce vrei sa iei masina...Pot spune totusi ca pe mine ma supara diferenta dintre cei 105cp ai BX-ului pe 1030 Kg...cu 0-100 in 10,5 sec si cei 101...103 cp pe 1200 Kg...cu 0-100 in 12 sec...E mai slaba Xantia clar!!! Pe mine m-a lasat in urma un Logan asta vara.E drept...A mea nu trage cum trebuie acum...Are o defectiune la injectie...Poate de aceea mi se si pare mai slaba decat BX-ul...
De 1,6-8V nici nu poate fi vorba...E prea slaba !!!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 19-Dec-2010 17:25

RCA + Impozit (ron)
1.4 - 145 - 56 = 346
1.6 - 188 - 64 = 440
1.8 - 216 - 162 = 594
2.0 - 239 - 180 = 658

Astea sunt calculele pentru cilindreea motorului si cheltuielile pe RCA + impozit in situatia mea. Intre 1.8 si 2.0 diferenta e ca si inexistenta. Problema e sa nu aiba consum mult mai mare la 2.0 (16v sau 8v) fata de 1.8. Mai ales urban. Oricum mi-e greu sa accept consumul de vreo 13 litri pentru 1.8, nu as vrea sa am vreo 16 litri la 2.0. Plus ca Xantia euro3 sunt doar HDI si 1.8 16v. Nu mai zic ca c5 este doar 16v la benzina.

Merci pentru lamurirea la overtaking factor.

Am mers cu Renault Megane 1.6 16v si inteleg ce spuneti voi acolo despre elasticitate. M-am obisnuit sa il conduc dar era mult mai simplu de condus cielo-ul care avea motor 8v. Intrebarea mea este... cum conduc cei cu logan 1.2 16v? Asta asa, ca o paranteza.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot