Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
cred ca omiti ca iti iei amenda si daca mergi cu proiectoarele pornite.... Ai voie sa le folosesti doar pe timp de ceata, ploaie abundenta sau ninsoare abundenta. Zicea cineva o chestie si incep sa ii dau dreptate... daca ai nevoie de proiectoare ca sa vezi noaptea, inseamna ca farurile sunt praf. Daca ai farurile calumea, cand pornesti proiectoarele ar trebuie sa nu vezi diferenta. Ok, bat putin lateral, dar sa nu observi nimic deosbit in fata. La masinile noi asa se intampla. (pe testate)
"If in doubt, flat out!"
mbc - Sa stii ca la Xantia lucrurile stau altfel...Farurile bat prea ingust...Fasciculul e prea ingust...Asa au fost proiectate farurile de Xantia X1...
Nici la mine in fatza nu se mai observa cand aprind proiectoarele (poate foarte putin...) dar in schimb am mult mai multa lumina in lateral, pe distantza scurta si medie...Iti spun...La Xantia proiectoarele completeaza foarte bine farurile si se pare ca nu deranjeaza ceilalti participanti la trafic...
Daaa! Stiu! Am vazut si eu ca sant prevazute amenzi si puncte penalizare la permis pt. folosirea proiectoarelor altfel decat pe ceata/ninsoare/ploaie abundenta...dar nici n-ai nevoie de ele decat in conditii dificile, daca ai farurile cat de cat in regula si bine reglate...
In plus, chiar si pe timp senin...poti sa le tii aprinse cand nu vine nimeni din contrasens, chiar daca e enervant sa le tot stingi si sa le aprinzi...In fine...
Totusi formularea din lege este ambigua...Se refera la "luminile de ceata"....
Care sant alea ?!? Pot fi considerate lumini de ceata si lampile din spate...
Poti sa-ti iei amenda si puncte si pt. faruri prost reglate...Dar cine stabileste daca eu am farurile bine reglate sau nu ???
E aiurea oricum...
Oricum, pt. conditii dificile, cu vizibilitate proasta sant foarte bune proiectoarele...Prefer sa iau amenda decat sa ma fac praf de vre-o carutza sau sa-mi iasa in fatza vre-un biciclist sau animal pe care nu l-am vazut la timp...
Nici la mine in fatza nu se mai observa cand aprind proiectoarele (poate foarte putin...) dar in schimb am mult mai multa lumina in lateral, pe distantza scurta si medie...Iti spun...La Xantia proiectoarele completeaza foarte bine farurile si se pare ca nu deranjeaza ceilalti participanti la trafic...
Daaa! Stiu! Am vazut si eu ca sant prevazute amenzi si puncte penalizare la permis pt. folosirea proiectoarelor altfel decat pe ceata/ninsoare/ploaie abundenta...dar nici n-ai nevoie de ele decat in conditii dificile, daca ai farurile cat de cat in regula si bine reglate...
In plus, chiar si pe timp senin...poti sa le tii aprinse cand nu vine nimeni din contrasens, chiar daca e enervant sa le tot stingi si sa le aprinzi...In fine...
Totusi formularea din lege este ambigua...Se refera la "luminile de ceata"....
Care sant alea ?!? Pot fi considerate lumini de ceata si lampile din spate...
Poti sa-ti iei amenda si puncte si pt. faruri prost reglate...Dar cine stabileste daca eu am farurile bine reglate sau nu ???
E aiurea oricum...
Oricum, pt. conditii dificile, cu vizibilitate proasta sant foarte bune proiectoarele...Prefer sa iau amenda decat sa ma fac praf de vre-o carutza sau sa-mi iasa in fatza vre-un biciclist sau animal pe care nu l-am vazut la timp...
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
da, si luminile rosii din spate alea care ilumineaza mai intens sunt tot becuri de ceata. Si e foarte enervant sa mearga cineva in fata ta cu becurile respective pornite pentru ca is ei shmecheri si isi aprind proiectoarele fata si jaful lor de cielo le aprinde si pe cele din spate simultan... intelegi ideea. Oricum, nu sunt asa deranjante ca si "xenoanele"
"If in doubt, flat out!"
Daaa! Si pe mine ma enerveaza rau de tot stopurile de ceata folosite aiurea! Ai atins un subiect f. sensibil. La mizeriile alea de Cielo si Espero, proiectoarele se aprind numai impreuna cu stopurile de ceata...Si lumineaza si nejustificat de tare...Dupa cateva minute de mers in spatele unei astfel de masini, nu mai vezi pe unde mergi...
Si cum multi din posesorii de Cielo si Espero sant de ultima spetza, merg si pe timp senin cu proiectoarele aprinse....evident si cu stopurile de ceata...chiar daca nu e necesar...fara sa-i duca creierul sau sa le pese ca ii deranjeaza pe ceilalti...E dovada de nesimtire dusa la extrem...
........
Vazand pozele puse de mine mai sus, cu masina mea...sa nu aruncati cu pietre !!!
.La masina mea proiectoarele se aprind individual, fara sa aprind stopurile de ceata...In pozele acelea, le-am aprins pe toate, pt. ca am vrut sa vad cum se vede masina cu toate lampile de pe spate aprinse...In rest, eu nu le aprind pe acelea, nici pe ceata...poate doar in cazuri extreme...cand e ceata prea densa...cum e si firesc...
Consider ca folosirea stopurilor de ceata e chiar periculoasa...Datorita faptului ca obosesc ochii soferilor masinilor din spate, acestia au toate sansele sa nu mai observe aprinderea stopurilor pe frana in timp util...Mai ales la masinile fara a-3-a lampa de stop...
Cred ca stopurile de ceata nu sant utile decat cand e ceata ziua...Atunci pozitiile de pe spate chiar sant insuficiente si risti sa nu fii vazut la timp...
..............
Xenoanele.....Sant obositoare doar cele de pe masinile cocalarilor, pt. ca nu au dispozitive de corectie automata a fasciculului de lumina....Cele puse din fabrica sant OK.
Ma ia groaza cand ma gandesc ca exista cocalari care si-au pus pe cate un Logan xenoane si pe faruri si pe proiectoare...si...merg cu ele aprinse permanent...ca sa se vada ca au xenoane...
Este posibil ca cele despre care spune dj01fad (de 4300) sa fie ok. Nu le-am vazut...Este posibil ca lumina lor fiind pe alta frecventza, sa nu orbeasca...Este posibil sa lumineze ca niste becuri hallogen mai albe si mai puternice...Si daca sant reglate mai jos, probabil ca sant OK.
Si cum multi din posesorii de Cielo si Espero sant de ultima spetza, merg si pe timp senin cu proiectoarele aprinse....evident si cu stopurile de ceata...chiar daca nu e necesar...fara sa-i duca creierul sau sa le pese ca ii deranjeaza pe ceilalti...E dovada de nesimtire dusa la extrem...
........
Vazand pozele puse de mine mai sus, cu masina mea...sa nu aruncati cu pietre !!!

Consider ca folosirea stopurilor de ceata e chiar periculoasa...Datorita faptului ca obosesc ochii soferilor masinilor din spate, acestia au toate sansele sa nu mai observe aprinderea stopurilor pe frana in timp util...Mai ales la masinile fara a-3-a lampa de stop...
Cred ca stopurile de ceata nu sant utile decat cand e ceata ziua...Atunci pozitiile de pe spate chiar sant insuficiente si risti sa nu fii vazut la timp...
..............
Xenoanele.....Sant obositoare doar cele de pe masinile cocalarilor, pt. ca nu au dispozitive de corectie automata a fasciculului de lumina....Cele puse din fabrica sant OK.
Ma ia groaza cand ma gandesc ca exista cocalari care si-au pus pe cate un Logan xenoane si pe faruri si pe proiectoare...si...merg cu ele aprinse permanent...ca sa se vada ca au xenoane...
Este posibil ca cele despre care spune dj01fad (de 4300) sa fie ok. Nu le-am vazut...Este posibil ca lumina lor fiind pe alta frecventza, sa nu orbeasca...Este posibil sa lumineze ca niste becuri hallogen mai albe si mai puternice...Si daca sant reglate mai jos, probabil ca sant OK.
Dane , vezi ca te injur . La Cielo / Espero / Nubira / Nexia etc. la TOATE aceste modele proiectoarele merg separat de lampile de ceata spate !!! Deci cine te-a pacalit cu asta e .... cazan....A...e altceva , ca merg toti COCALARII si idiotii cu "stopurile" de ceata aprinse aiurea asta e foooooarte adevarat....dar in general cand prind un bou d'asta in fata ii bag lunga in oglinda si se potoleste instantaneu ! Cu proiectoarele chiar nu am nimic , nu ma deranjeaza deloc....ba dimpotriva.....ce ma deranjeaza sunt ceilalti "isteti" cu xenoane de la 6000 k in sus si becuri halogen pe scurta mai puternice decat lunga .
He-He-He! Ce s-a iritat!!!
La un momentdat Cielo si Espero erau masini de top in Romania...Este adevarat. Dar acum au ajuns pe mainile unor neica-nimeni, care nu au creier, de obicei...La asta ma refeream...
..........................
Asa este! De obicei proiectoarele originale, bine reglate, nu orbesc si nu deranjeaza...Chiar ii ajuta si pe cei care vin din contrasens, pt. ca lumineaza si banda lor, fara sa-i orbeasca...
..........................
Partea proasta e ca legea ne ingradeste din ce in ce mai mult...Nu mai avem voie sa folosim proiectoarele pe timp senin...Xenoanele sant interzise pe masinile care nu au fost dotate cu asa ceva...Nu stiu care e rzolvarea pana la urma...
Probabil...fiecare cum se descurca...

La un momentdat Cielo si Espero erau masini de top in Romania...Este adevarat. Dar acum au ajuns pe mainile unor neica-nimeni, care nu au creier, de obicei...La asta ma refeream...
..........................
Asa este! De obicei proiectoarele originale, bine reglate, nu orbesc si nu deranjeaza...Chiar ii ajuta si pe cei care vin din contrasens, pt. ca lumineaza si banda lor, fara sa-i orbeasca...
..........................
Partea proasta e ca legea ne ingradeste din ce in ce mai mult...Nu mai avem voie sa folosim proiectoarele pe timp senin...Xenoanele sant interzise pe masinile care nu au fost dotate cu asa ceva...Nu stiu care e rzolvarea pana la urma...
Probabil...fiecare cum se descurca...
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Pot sa iti spun foarte foarte sigur ca pe cielo 1.5 din 2000 ai un singur buton pentru faruri de ceata iar acel buton aprinde si cele din fata si cele din spate. Acel buton este pus pe cochilia de bord, nu pe blocul de lumini ca la xantia de exemplu. Iti zic asa sigur pentru ca vreo 3 ani cat am lucrat la firma care detinea masina respectiva cu cielo-ul ala m-am plimbat cel mai mult.
"If in doubt, flat out!"
Pai cum sa nu ma enervez Dane , m-ai facut cocalar :P
@mbc - eu iti spun sigur ca la modelul detinut de mine , Nexia hatchback in 5 usi , din '95 , de 1.5 16v aveam doua butoane de comanda separata , amplasate pe lateralele carcasei bordului de la ceasuri , unde sunt si cele de avarii si dezaburire luneta : unul pentru proiectoare , mai precis dispersoarele de ceata , si unul pentru lampile de ceata spate . Am avut masina aia destul de mult incat sa-i cunosc pana si suruburile care erau originale si care nu . Nu am verificat modelul din 2000 dar cele pana in '98 - '99 le aveau pe amandoua . Garantat !
@mbc - eu iti spun sigur ca la modelul detinut de mine , Nexia hatchback in 5 usi , din '95 , de 1.5 16v aveam doua butoane de comanda separata , amplasate pe lateralele carcasei bordului de la ceasuri , unde sunt si cele de avarii si dezaburire luneta : unul pentru proiectoare , mai precis dispersoarele de ceata , si unul pentru lampile de ceata spate . Am avut masina aia destul de mult incat sa-i cunosc pana si suruburile care erau originale si care nu . Nu am verificat modelul din 2000 dar cele pana in '98 - '99 le aveau pe amandoua . Garantat !
THUNDER77 - Pai acum nu esti posesor de Cielo sau Espero...!!! Nu te inteleg...
Eu spuneam de momentul actual, in care aceste masini in marea majoritate a cazurilor, au ajuns pe mana unor indivizi de joasa speta...
...Si am si explicat ulterior acest lucru...Nu ai dece sa te superi !
.............................
Probabil ca a ta avea butoane separate, pt. proiectoare si stopurile de ceata, pt. ca era Nexia...A fost fabricata pt. alte piete, unde legislatia este alta...Dar iti spun ca la toate Cielo si Espero fabricate pt. piata din Romania, sau chiar in Romania, proiectoarele se aprindeau doar impreuna cu stopurile de ceata !!! Probabil din dorinta de a ieftini masina si pt. ca aici legislatia nu a fost stricta...
De aceea toti mergeau si cu stopurile de ceata aprinse !!!
Ce este suparator, e faptul ca proprietarii acestor masini, cu toate ca stiu de aceasta lacuna a masinii si ca ii deranjeaza pe ceilalti, continua sa mearga si pe timp senin cu stopurile de ceata aprinse, doar ca sa aiba si proiectoarele aprinse...
............................
Dar haideti sa nu ne mai contrazicem...Subiectul acesta nu are nici o legatura cu Xantia...
Eu spuneam de momentul actual, in care aceste masini in marea majoritate a cazurilor, au ajuns pe mana unor indivizi de joasa speta...
...Si am si explicat ulterior acest lucru...Nu ai dece sa te superi !
.............................
Probabil ca a ta avea butoane separate, pt. proiectoare si stopurile de ceata, pt. ca era Nexia...A fost fabricata pt. alte piete, unde legislatia este alta...Dar iti spun ca la toate Cielo si Espero fabricate pt. piata din Romania, sau chiar in Romania, proiectoarele se aprindeau doar impreuna cu stopurile de ceata !!! Probabil din dorinta de a ieftini masina si pt. ca aici legislatia nu a fost stricta...
De aceea toti mergeau si cu stopurile de ceata aprinse !!!
Ce este suparator, e faptul ca proprietarii acestor masini, cu toate ca stiu de aceasta lacuna a masinii si ca ii deranjeaza pe ceilalti, continua sa mearga si pe timp senin cu stopurile de ceata aprinse, doar ca sa aiba si proiectoarele aprinse...
............................
Dar haideti sa nu ne mai contrazicem...Subiectul acesta nu are nici o legatura cu Xantia...
Nu am vazut ultimele comentarii...
Nu ma contrazic fiindca nu am studiat problema butoanelor de proiectoare, la Cielo si Espero...Am fost virusat de mic cu Citroen...
(chiar daca erau oltenesti...)...
Este posibil sa aveti dreptate...Eu stiam ca se aprind doar impreuna...In cazul asta sant niste nemernici cei care le conduc...
...............................................................................
Haideti sa va zic alta mai tare...
In seara asta, tot umbland prin oras cu masina cu treaba, la un momentdat aud din spatele volanului (cand roteam volanul) un crantzanit ciudat...Apoi am remarcat ca aeroterma a avut o fluctuatie de turatie (a plecat pe turatia maxima...)...
Stupoare...!!! Ce se intampla ?!? S-a stricat ceva?!?...
.....Am continuat sa merg cu masina...La urmatoarea intersectie cu viraj...iar a aparut fenomenul X...
Am parcat acolo unde aveam treaba si am mai manevrat pe loc volanul stg-dr. (cu motorul pornit) ca sa vad ce se intampla...Moment in care imi iese din carcasele volanului un nor de fum cu miros de plastic prajit !!!...Am oprit imediat motorul (am luat contactul...)...
....Eram rau de tot in ceatza...Scurtcircuite in creier...etc...
....
Nu intelegeam de la ce ar putea fi...Fire de statie...Fire de proiectoare...Am dat filmul inapoi, dar nu exista nimic care sa fie facut de mantuiala si asupra caruia sa am dubii........
......In fine...Mi-am rezolvat problema, dupa care m-am intors la masina si am inceput sa demontez...
Nu va povestesc ce placere e sa stai de-a buselea...in genunchi langa masina, bagat jumate pe sub volan, cu usa deschisa, pe ploaie, in frig...Am injurat cat pt. tot anul...
....................Dupa ce am demontat Air-Bagul...volanul...carcasele de la volan...si gasesc ceva fire topite...
Ce credeti ca a avut ?!?...Ce credeti ca s-a intamplat ?!?
..............S-a distrus contactul rotativ de sub volan...cel care face legatura cu Air-Bagul...daca va puteti imagina asa ceva !!!
Si nu avea nici un motiv sa se strice...Nu a umblat nimeni la el...Nu s-a spart...Pur si simplu s-au uzat contactele (lamelele rotative) din interiorul lui, s-au agatzat intre ele si au scurtcircuitat circuitul respectiv...
S-au topit si firele care duceau pana sub volan la o mufa....Am avut noroc ca nu s-a topit instalatia mai departe...
Ma intreb...Oare nu am riscat sa-mi sara Air-Bagul in fatza, in timpul mersului, din senin???
Ce chestie aiurea!!!
Partea proasta e ca daca se intampla treaba asta in timpul mersului, probabil mi-ar fi luat foc bordul din mers...Aviz amatorilor!!!
.........................................
Am eliminat acel contactor rotativ, cu tot cu firele topite si am montat totul la loc...Acum Air-Bagul nu mai este functional, dar cel putin pot circula cu masina, pana fac rost de piesa...E aiurea doar ca semnalizarea nu mai revine, dar bine ca a fost doar atat !!!
M-am bucurat ca nu a fost altceva mult mai grav...Se putea topi ceva legat de injectie...de contactul cu cheie...As fi ramas imobilizat in drum...
........................................
Nu pricep altceva...Bun! S-a produs un scurtcircuit. Dar nu trebuia sa se arda o sigurantza, pana sa se topeasca firele ??? Oare Air-Bagul nu e trecut prin sigurantza??? Nu cred...Ce s-a intamplat de nu s-a ars sigurantza prima ???
..........Nu am apucat sa ma uit pe o schema electrica...sa studiez problema...Urmeaza...Dar mi se pare bizar...
Oricum, nu am umblat la sigurantze...Sant toate la locul lor...Toate sant originale...Nu sant improvizatii...etc...Sant Ok!
Nu pricep ce s-a intamplat acolo ! Aveti idei ???
Ce parere aveti despre incidentul de la masina mea???
Nu ma contrazic fiindca nu am studiat problema butoanelor de proiectoare, la Cielo si Espero...Am fost virusat de mic cu Citroen...



Este posibil sa aveti dreptate...Eu stiam ca se aprind doar impreuna...In cazul asta sant niste nemernici cei care le conduc...
...............................................................................
Haideti sa va zic alta mai tare...
In seara asta, tot umbland prin oras cu masina cu treaba, la un momentdat aud din spatele volanului (cand roteam volanul) un crantzanit ciudat...Apoi am remarcat ca aeroterma a avut o fluctuatie de turatie (a plecat pe turatia maxima...)...
Stupoare...!!! Ce se intampla ?!? S-a stricat ceva?!?...
.....Am continuat sa merg cu masina...La urmatoarea intersectie cu viraj...iar a aparut fenomenul X...
Am parcat acolo unde aveam treaba si am mai manevrat pe loc volanul stg-dr. (cu motorul pornit) ca sa vad ce se intampla...Moment in care imi iese din carcasele volanului un nor de fum cu miros de plastic prajit !!!...Am oprit imediat motorul (am luat contactul...)...
....Eram rau de tot in ceatza...Scurtcircuite in creier...etc...




](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nu intelegeam de la ce ar putea fi...Fire de statie...Fire de proiectoare...Am dat filmul inapoi, dar nu exista nimic care sa fie facut de mantuiala si asupra caruia sa am dubii........
......In fine...Mi-am rezolvat problema, dupa care m-am intors la masina si am inceput sa demontez...
Nu va povestesc ce placere e sa stai de-a buselea...in genunchi langa masina, bagat jumate pe sub volan, cu usa deschisa, pe ploaie, in frig...Am injurat cat pt. tot anul...

....................Dupa ce am demontat Air-Bagul...volanul...carcasele de la volan...si gasesc ceva fire topite...

Ce credeti ca a avut ?!?...Ce credeti ca s-a intamplat ?!?
..............S-a distrus contactul rotativ de sub volan...cel care face legatura cu Air-Bagul...daca va puteti imagina asa ceva !!!
Si nu avea nici un motiv sa se strice...Nu a umblat nimeni la el...Nu s-a spart...Pur si simplu s-au uzat contactele (lamelele rotative) din interiorul lui, s-au agatzat intre ele si au scurtcircuitat circuitul respectiv...
S-au topit si firele care duceau pana sub volan la o mufa....Am avut noroc ca nu s-a topit instalatia mai departe...
Ma intreb...Oare nu am riscat sa-mi sara Air-Bagul in fatza, in timpul mersului, din senin???

Partea proasta e ca daca se intampla treaba asta in timpul mersului, probabil mi-ar fi luat foc bordul din mers...Aviz amatorilor!!!

.........................................
Am eliminat acel contactor rotativ, cu tot cu firele topite si am montat totul la loc...Acum Air-Bagul nu mai este functional, dar cel putin pot circula cu masina, pana fac rost de piesa...E aiurea doar ca semnalizarea nu mai revine, dar bine ca a fost doar atat !!!
M-am bucurat ca nu a fost altceva mult mai grav...Se putea topi ceva legat de injectie...de contactul cu cheie...As fi ramas imobilizat in drum...
........................................
Nu pricep altceva...Bun! S-a produs un scurtcircuit. Dar nu trebuia sa se arda o sigurantza, pana sa se topeasca firele ??? Oare Air-Bagul nu e trecut prin sigurantza??? Nu cred...Ce s-a intamplat de nu s-a ars sigurantza prima ???
..........Nu am apucat sa ma uit pe o schema electrica...sa studiez problema...Urmeaza...Dar mi se pare bizar...
Oricum, nu am umblat la sigurantze...Sant toate la locul lor...Toate sant originale...Nu sant improvizatii...etc...Sant Ok!
Nu pricep ce s-a intamplat acolo ! Aveti idei ???
Ce parere aveti despre incidentul de la masina mea???
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am patit si eu asta, asa ca nu te impacienta; de aia s-a si renuntat la contactul ala rotativ cu lamele, si s-a trecut la cel cu folie incolacita, care doar se rupe dupa o anumita uzura, dar nu face scurtcircuit; masina ta are comenzi pe volan? s-ar putea sa am eu un asemenea contact, dar trebuie sa ma uit. in orice caz, daca nu am, am o piesa falsa care nu are nici un fel de fir, si o poti folosi ca sa iti sara semnalizarea 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo