Pagina 1 din 2
nou posesor BX
Scris: Lun 09-Mar-2009 06:42
de papyan
salut la toti fanii posesori! de curand am "mostenit" destul de ieftin un BX destul de bine intretinut, (cu acte), doream asa ceva, mai ales ca designul celor folosite in filmele vechi frantuzesti ma mai incanta si azi (apropo cum se numeau?)
http://img127.imageshack.us/img127
insa...,
1. totul pare a fi "in mare" OK, dar cred ca ar merita o revizie tehnica(inca nu la RAR sau ITP), de un nene stiutor sau cineva specializat.
o mare problema ar fi dupa schimbarea pneului spate, un tip de la serviciul respectiv a scapat "LIMuzina" pe cric (nu a stiut nici el nici eu despre chestia cu ridicatul partii spate), si dupa scurgerea "sangelui verde", nu se mai ridica "curu".
unde gasesc conducta(tele) respedtive, si pe cineva care sa remedieze "buba"?
inteleg ca trebuie o interventie mai ampla pentru asa ceva
si mai doream si niste adrese pentru piese schimb, serviceuri care sa se bage la BX
2. aaaa si contactul, problema mare la contact cheia este vraiste si abia mai cupleaza
multumesc mult si scuze moderatorilor daca nu am "postat" in locul potrivit
ID mess papynelu

Scris: Lun 09-Mar-2009 09:44
de dj01fad
cata pe forum pe la adrese si telefoane utile, mecanici si service-uri independente si ai sa gasesti pe cineva sa te ajute. depinde care conducta ti s-a rupt pe spate. daca e cea de la telescop se schimba usor, fara dureri de cap, trebuie numai sa salti masina sa ai loc acolo. vezi sa nu bagi alt fel de ulei in ea. conductele merg cele de oltcit de la frane, trebuie numai sa le modelezi dupa forma de la tine.
Scris: Lun 09-Mar-2009 13:12
de abarth_mcm
1Conducta spate intr-adevar merge de Oltcit...dar s-ar putea sa o innadesti pt ca nu stiu daca ajunge...
Parerea mea e ca poti sa o sudezi pe cea veche..eu am sudat conducte..costa cam 20 lei punctul de sudura sau ceva de genu..dar oricum sa stii ca tine.
Si nu se mai ridica in ce sens? Pai nu se ridica ca nu are ulei...nu? Alt motiv nu are. verifica totusi si tija de corector..sa nu o fi deranjat nenea ala care nu a stiut sa umble cu masina.
2. Contactul e boala lor se pare...incearca ca il demontezi si sa il ungi cu ulei de mecanisme fine sau cu LHM. Nu pune de Dacie. Parerea mea e ca mai bine il lasi pe cel vechi decat sa pui de dacie pt ca are doar 4 fire.
Scris: Lun 09-Mar-2009 13:31
de DanT
poti sa il ungi pe cel vechi insa va tine pana cand vor crapa microcontactele din el
poti pune si de dacie, in 4 fire ..
nu are nici o problema atat timp cat stii sa legi firele ..
spor la treaba ..

:)
Scris: Lun 09-Mar-2009 16:46
de MARIAN
Parerea mea e ca poti sa o sudezi pe cea veche..eu am sudat conducte..costa cam 20 lei punctul de sudura sau ceva de genu..dar oricum sa stii ca tine.
Mai bine ia conducta cea mai lungĂŁ de Oltcit Âşi o scurteazĂŁ la dimensiune; este adevĂŁrat cĂŁ trebuie sĂŁ cauĂži atelier care face bercuiala specificĂŁ, dar e mai sigur.
Scris: Lun 09-Mar-2009 18:54
de abarth_mcm
da..stiu...dar poate ii e mai usor sa o sudeze..
Scris: Lun 09-Mar-2009 19:58
de dj01fad
decat sa innadesti prin sudura sau alamire, mai bine folosesti olandez de imbinare. eu am facut asa la mine, si nu din cauza ca nu as fi avut conducta, dar era munca titanica sa o inlocuiesc pe cea care se rupsese.
Scris: Lun 09-Mar-2009 20:04
de abarth_mcm
Nu prea tine prin alamire..la mine a cedat. Totusi, solutia propusa de tine (dj01fad)poate fi viabila
Eu am sudat la un atelier care sudeaza chiuloase. Nu stiu ce au folosit..dar se pricep. Iau cam multisor ce-i drept pt o sudura..dar asta e..Eu sunt f multumit. Am sudat conducta de la pompa la disjunctor.Mi-am refacut si o conducta cu bucla(destul de greu de facut) la ei..nu am pus-o pe masina pe asta(o am de rezerva)
A..si ca sa va spun: eu am portbagaj conducte..fel de fel de furtune de diverse dimensiuni..coliere..sarme..lhm..tot tacamul in caz de necesitate..pana si pompa hidraulica am

le port cu mine cand sunt cu masina plecat din buzau..just in case Sunt service citroen-mobil

Scris: Lun 09-Mar-2009 20:15
de cbx
lipire cu aliaj de argint (frigotehnic) ,tine fara probleme
Scris: Lun 09-Mar-2009 20:18
de papyan
Contactul e boala lor se pare...incearca ca il demontezi si sa il ungi cu ulei de mecanisme fine sau cu LHM. Nu pune de Dacie. Parerea mea e ca mai bine il lasi pe cel vechi decat sa pui de dacie pt ca are doar 4 fire.
cheia este foarte tocita
va multumesc foarte mult pentru sfaturi
Scris: Lun 09-Mar-2009 20:19
de cbx
crezi ca cel de dacia sughite ? nu,nu,nu ....
Scris: Lun 09-Mar-2009 20:20
de abarth_mcm
si cam cat costa?eu tin minte ca am dat 20 ron cand am sudat o conducta..am schimbat capatul cu bercuiala de la alta conducta.
Iar la refacerea conductei cu bucla de la disjunctor de sub masina am dat vreo 50 ron..dar au muncit ceva la ea..nici nu se cunoaste ca au sudat-o .
Nu stiu ce au folosit...stiu doar ca ei sudeaza chiuloase si i-am intrebat daca se baga la niste conducte si au acceptat.
Scris: Lun 09-Mar-2009 20:22
de abarth_mcm
cbx scrie:crezi ca cel de dacia sughite ? nu,nu,nu ....
mi se cam nefiresc sa unesc 8 fire si sa rezulte 4...
de descoperit,le descoperi firele..dar. nu mi se pare o idee buna. Nu am incredere sincer.
barem stiu ca al ei nu se poate incalzi...etc...
Scris: Mar 10-Mar-2009 09:36
de iwa
Daca nu ai neaparata nevoie de contact poti face un montaj cu 3 relee (daca nu ma insel), 2 comutatoare si 1 buton pentru pornire. Asa aveam eu facut la oltcit, si dupa ceva vreme am descoperit asa ceva facut din fabrica pe un GSA X1.
Scris: Mar 10-Mar-2009 09:50
de DanT
@abarth-mcm: nefiresc nu ti se pare ca de la baterie pleaca doar doua fire si se fac apoi o puzderie?
incercati sa faceti un calcul cu formule de fizica elementara, aplicand legile lui Kirchoff si legea lui Ohm .. e super simplu.
Tot ce trebuie retinut apoi ca toate legaturile electrice trebuiesc facute foarte bine pentru a se elimina (scurta) pe cat posibil regimul tranzitoriu .. (arcul electric de la inchiderea circuitului). Ca solutie se pot monta relee.
Oricum, esential mi se pare sa gandesti! .. Nimic nu este TABU!
