Pagina 1 din 2

Filiera romaneasca - sau Filiera elvetiana/franceza episod 3

Scris: Vin 30-Dec-2005 10:10
de eugenro2001
Ieri, 29 Decembrie 2005, am fost cu CX-ul la R.A.R. pentru definitivarea recarosarii.

AM TRECUT DE RAR! AM MASINA RECAROSATA!!!!!!

Sa nu credeti cumva ca nu am mai avut probleme!

De anul trecut de cand am primit Acordul de Recarosare, RAR-ul a introdus ca masura obligatorie pentru recarosare ca operatiile de mutare motor si punti sa fie facute intr-un service autorizat de RAR pentru operatiuni de recarosare pentru MARCA si MODELUL respectiv.
Atentie! Este cu totul alt tip de autorizare decat cel pentru reparatii mecanice.

Eu aveam factura care sa ateste ca operatiile respective au fost facute intr-un service autorizat pentru reparatii de Citroen BX si CX dar s-a dovedit ca nu era buna deoarece service-ul nu este autorizat pentru recarosari.
Ce e de facut? Sa merg la un service care sa corespunda si sa obtin alta factura si un formular eliberat de service adresat RAR-ului ca s-a efectuat recarosarea.
Cauta ei in baza de date si SURPRIZA! In toata tara apar doar doua service-uri autorizate pentru asa ceva pt Citroen CX, unul la Arad si unul la Botosani!
Prima data cei de la Omologari Artizanale zic ca imi completeaza raportul si sa ma duc cu el in Calea Grivitei sa discut cu superiorii sa le prezint situatia si sa hotarasca ei.
Mai stam noi ceva pe-acolo si vine inginerul inapoi si imi spune ca situatia mea a generat niste discutii referitor la procedurile lor si ca, tinand cont ca am Acordul de recarosare de pe vremea cand nu era necesara adeverinta de la service, ca nu exista service autorizat pe raza Bucurestiului si ca totusi am fost intr-un service sa fac operatiile 8) , au hotarat sa imi dea omologarea.

A dus-o la inspectia tehnica pe care a trecut-o fara probleme, am primit chiar complimente pentru cum arata masina, unul dintre tehnicienii de acolo are si el un CX care este chiar in curtea RAR-ului. Apoi mi-au facut actele, am platit taxele si pe data de 3 Ianuarie 2006 ma duc sa imi iau noua carte de identitate!
Apoi trebuie sa imi preschimb talonul si AM TERMINAT!!

Am terminat cu actele, acum ramane sa ma ocup de micile amanunte care nu am avut timp sa le finalizez si apoi voi face un set de fotografii sa o prezint tuturor si bineinteles sa vin la intalniri cu ea.

Scris: Vin 30-Dec-2005 10:32
de eugenro2001
Vreau sa le multumesc tuturor colegilor de forum care m-au ajutat, fara ei nu ar fi fost posibil sa pot spune astazi ca am masina recarosata!
Sper sa ma pot revansa, trebuie doar sa imi solicitati ajutorul.

Multumesc pentru munca, sfaturi, sprijin, relatii, timp, etc.

Scris: Vin 30-Dec-2005 13:33
de Draku
eugen, te felicit si ma bucur sincer ca ai ajuns la finalul "odiseei"
acum se implineste 1 an si jumatate de cand te cunosc, prin intermediul clubului, iar in tot acest timp ai "migalit" la masina asta. ai foarte multa rabdare, trebuie sa recunosc, eu nu cred ca as fi reusit performanta asta...
te salut cu respect

PS
pt ajutor (desi sper, pt tine, ca nu va mai fi nevoie) oricand telefonul meu este deschis

Scris: Mar 03-Ian-2006 10:30
de nicum
Respect, Eugen :!: :!: :!:
Cuvintele sint neputincioase, asa ca ma voi opri aici.

Scris: Mar 10-Ian-2006 09:35
de eugenro2001
Din pacate birocratia loveste din nou!

Am trecut de vama, am trecut de RAR, ma impotmolesc la Brigada de Politie Rutiera!

Pe langa confuzia -"nu aveti nevoie de asigurare la preschimbarea talonului - ba nu, AVETI nevoie!" si a faptului ca au vrut si o copie dupa cartea de identitate veche care a ramas la RAR (noroc ca aveam), sambata am fost la Udriste, stau la rand si cand ajung, un lucrator foarte suparat ca era sambata la servici ma trimite la plimbare foarte scurt pe motiv ca trebuie sa am si o copie dupa documentul de tranzit, document care ramane la Vama in momentul efectuarii vamarii! Au nevoie de el deoarece acolo scrie numarul de imatriculare al masinii si al platformei care a adus caroseria in tara.
Ieri ma invoiesc de la servici si ma duc la sediul vamii unde am facut lucrarea. Vama s-a mutat, nu mai este pe Bulevardul Expozitiei ci la capatul Bulevardului Obregia (fost Metalurgiei). Ma duc eu acolo si mi se explica ca o astfel de copie nu se da decat in urma unei cereri oficiale a Politiei catre Directia Vamilor sau daca fac eu o cerere anexand o adresa de la Politie precum ca nu imi fac actele in lipsa acestui document.
Ma duc inapoi la Udriste unde de data asta era cineva mult mai amabil la ghiseu, care chiar a incercat sa imi rezolve problema dar nu s-a putut, trebuie sa obtin acea copie neaparat. O obtin eu prin mijloacele specifice practicate in Romania sau ma duc in audienta la comandantul Brigazii de Politie Rutiera pentru a imi expune problema si sa ceara ei in mod oficial documentul respectiv.
La intrebarea mea, ca nu ar fi normal sa existe o procedura clara intre Politie si Directia Vamilor, lucratorul cel amabil mi-a spus ca recarosarile, in special cu o caroserie adusa din strainatate, sunt foarte rare, asa ca nu s-a gandit nimeni sa faca o procedura.
Si m-a asigurat ca odata ce am copia aceea nu vor mai fi probleme.
Asa ca, acum astept rezultatele "sapaturilor" facute de mine pentru obtinerea documentului.

Deci concluzia este, cand aveti probleme de rezolvat cu oficialitatile, faceti si pastrati copii dupa orice fel de acte si chitante, indiferent cat de putin probabil vi se pare ca vor fi necesare!

Ceea ce ma deranjeaza pe mine este faptul ca aceasta intamplare arata o atitudine de neincredere intre institutiile statului. Vama nu elibereaza chitanta vamala daca nu are documentul si implicit datele pe care le cere acum si politia. Deci, ar trebui sa fie suficient pentru Politie ca vama mi-a eliberat chitanta vamala, adica am avut toate documentele in ordine. A fost suficient pentru RAR dar nu si pentru Politie.


VA URMA

Scris: Mar 10-Ian-2006 10:01
de nicum
Sau cu alte cuvinte: "traim in RO si asta ne ocupa tot timpul". :cry:

Scris: Mar 10-Ian-2006 10:17
de Draku
Eugen, daca ai sti tu (si ceilalti) cata lipsa de colaborare este intre ministere si institutiile subordonate acestora, nu mai spun de institutiile apartinand aceluiasi minister (de ex. politia, DGEIP, jandarmerie, etc.), care parca sunt in tari diferite, nu te-ai mai mira deloc....
te-ai intrebat vreodata de ce nu te poti legitima cu permisul de conducere care este un act oficial eliberat de o instituite oficiala (politia sau mai nou DGEIP) pe baza unor documente reale si oficiale ?

Scris: Mie 11-Ian-2006 21:10
de khan
in schimb io ma intreb zilnic ce pana mea mai cautam aici???????? ultimu stinge lumina, am zis :twisted:

Scris: Mie 11-Ian-2006 23:54
de tartorul
khan scrie:in schimb io ma intreb zilnic ce pana mea mai cautam aici???????? ultimu stinge lumina, am zis :twisted:


Poate se arde becul si nu o sa mai fie nevoie sa se oboseasca ultimul sa stinga lumina. :twisted:

Scris: Joi 12-Ian-2006 10:31
de khan
esti mai pesimist decit mine, cred :?

Scris: Joi 12-Ian-2006 11:09
de eugenro2001
Ca sa mai inveselesc atmosfera, am obtinut documentul si am depus actele al Politie. Sambata sau Luni imi iau noul talon si numerele (le-am schimbat si pe astea).

Scris: Joi 12-Ian-2006 11:20
de khan
ahhhhaaaaa!!!!!! eram preciiiiiisaaaaa!!!!! deci ne plimbam? io primu'!!! am ziiiiiiiisssssss!!!

Scris: Joi 12-Ian-2006 11:23
de tartorul
Si eu ma inscriu la plimbat. Probabil ca o sa fie nevoie sa faci liste de asteptare. :D

Scris: Joi 12-Ian-2006 11:55
de prafuit
Da.... Propun s afacem o intalnire club citroen :D

Scris: Joi 12-Ian-2006 16:32
de nicum
Andrei si restu': stati la coada dupa mine :!: :!: :!: