Citroen Xsara Coupe - "schimbarea la fata"
Moderator: Echipa Tehnica
Citroen Xsara Coupe - "schimbarea la fata"
Salut prieteni
A venit timpul sa ma apuc de bijuteria mea, Citroen Xsara Coupe, 1998, 1.4i varianta fara dotari, in afara de airbag-uri si ABS.
Dupa cateva luni de cautat, documentat (si inca nu am terminat documentarea), gandit si proiectat incep proiectul de schimbare la fata.
Mai jos gasiti cateva poze facute de curand cu ceea ce este si cum arata din pacate nu foarte bine
Pe scurt povestea ei este cam asa:
M-am gandit sa renunt la Fordul Fiesta din 98 (in care bagam mai mult ulei decat benzina) in 4 usi si sa trec pe ceva ce imi place mai mult ceva in 2 usi. Am cautat pe Autovit si am gasit Xsara, Fiat Bravo si cred ca am mai gasit ceva (nu-mi amintesc prea bine) dar clasa mai mica ce sa zic parca niciuna nu ma atragea in mod excesiv insa pana am vazut interiorul imi doream neaparat o masina cu consola centrala care se continua din bord pana jos la frana de mana si la un buget de 1500 Euro nu gaseam mare lucru Brusc am zis asta e!! Am sunat omul, ne-am intalnit, m-am plimbat putin cu ea avea cateva probleme indica viteza cu 25-30Km/h mai mult (acum cu 50-60 mai mult) nu se incuia fusese accidentata dar reparata frumos insa pozitia la volan era foarte placuta si comoda am negociat pana la 1300Euro si am luat-o (se intampla in iulie 2011). Eram foarte mandru cu ea, ma bucuram de ea totul era minunat, inca este
Mici reparatii, mici costuri suplimentare, nu m-a suparat niciodata nimic la ea, tratand-o ca atare.. masina din 98 am aflat ulterior marea problema cu puntea spate asta e am schimbat-o Toate bune si frumoase pana cand m-a facut extrem de atasat si indragostit de ea in ziua in care am plecat din Bucuresti cu sotia, motanul si o gramada de bagaje (in septembrie 2013) in Maroc. 4064km din parcare in parcare. Am facut acolo in jur de 2000km si dupa aproape un an ne-am intors alti 4000km poate mai mult ca nu am mai contorizat exact la toti km astia se adauga singura interventie pana de cauciuc dreapta spate in Tanger.
In zilele acelea am realizat ca este o masina la care nu trebuie sa renunt, am realizat ca am o masina foarte buna (pt mine, pentru varsta ei, pt banii pe care i-am dat pe ea) de pastrat, de mers in concedii, de calatorit, de serviciu, de piata, etc.
Inca de acolo am inceput sa ma gandesc f serios la a-i face un cadou
De aici incepe cadoul vopsea noua, elemente de caroserie noi si intregi, geamuri electrice, oglinzi electrice, jante de aluminiu, eleron, tapiterie noua + inlocuirea airbag-urilor sarite cu unele inca la locul lor. In postarea viitoare voi atasa si ideea la care vreau sa ajung cu masina doar exterior interiorul imi este in cap nu l-am mai pus pe ecran.
Asadar, va invit sa urmariti pasii pe care ii voi urmari si prezenta aici.
Daca aveti pareri, sugestii sau sfaturi va rog sa nu ezitati sa mi le spuneti este prima data cand fac asa ceva deci e posibil sa gresesc pe undeva.
Lucrarea se va intinde probabil pe mai bine de o luna, pt ca nu am timp decat in week-end sa lucrez la ea, in timpul saptamanii sunt la serviciu iar masina va sta in curtea parintilor mei la Popesti-Leordeni (de unde si ajutorul vopsitului si pregatirii de vopsit de la tatal meu asa ca sa isi aminteasca de tinerete).
In cazul in care ati citit tot ce am scris aici va multumesc pt timpul acordat si rabdare
Asa ca . la treaba Julius
A venit timpul sa ma apuc de bijuteria mea, Citroen Xsara Coupe, 1998, 1.4i varianta fara dotari, in afara de airbag-uri si ABS.
Dupa cateva luni de cautat, documentat (si inca nu am terminat documentarea), gandit si proiectat incep proiectul de schimbare la fata.
Mai jos gasiti cateva poze facute de curand cu ceea ce este si cum arata din pacate nu foarte bine
Pe scurt povestea ei este cam asa:
M-am gandit sa renunt la Fordul Fiesta din 98 (in care bagam mai mult ulei decat benzina) in 4 usi si sa trec pe ceva ce imi place mai mult ceva in 2 usi. Am cautat pe Autovit si am gasit Xsara, Fiat Bravo si cred ca am mai gasit ceva (nu-mi amintesc prea bine) dar clasa mai mica ce sa zic parca niciuna nu ma atragea in mod excesiv insa pana am vazut interiorul imi doream neaparat o masina cu consola centrala care se continua din bord pana jos la frana de mana si la un buget de 1500 Euro nu gaseam mare lucru Brusc am zis asta e!! Am sunat omul, ne-am intalnit, m-am plimbat putin cu ea avea cateva probleme indica viteza cu 25-30Km/h mai mult (acum cu 50-60 mai mult) nu se incuia fusese accidentata dar reparata frumos insa pozitia la volan era foarte placuta si comoda am negociat pana la 1300Euro si am luat-o (se intampla in iulie 2011). Eram foarte mandru cu ea, ma bucuram de ea totul era minunat, inca este
Mici reparatii, mici costuri suplimentare, nu m-a suparat niciodata nimic la ea, tratand-o ca atare.. masina din 98 am aflat ulterior marea problema cu puntea spate asta e am schimbat-o Toate bune si frumoase pana cand m-a facut extrem de atasat si indragostit de ea in ziua in care am plecat din Bucuresti cu sotia, motanul si o gramada de bagaje (in septembrie 2013) in Maroc. 4064km din parcare in parcare. Am facut acolo in jur de 2000km si dupa aproape un an ne-am intors alti 4000km poate mai mult ca nu am mai contorizat exact la toti km astia se adauga singura interventie pana de cauciuc dreapta spate in Tanger.
In zilele acelea am realizat ca este o masina la care nu trebuie sa renunt, am realizat ca am o masina foarte buna (pt mine, pentru varsta ei, pt banii pe care i-am dat pe ea) de pastrat, de mers in concedii, de calatorit, de serviciu, de piata, etc.
Inca de acolo am inceput sa ma gandesc f serios la a-i face un cadou
De aici incepe cadoul vopsea noua, elemente de caroserie noi si intregi, geamuri electrice, oglinzi electrice, jante de aluminiu, eleron, tapiterie noua + inlocuirea airbag-urilor sarite cu unele inca la locul lor. In postarea viitoare voi atasa si ideea la care vreau sa ajung cu masina doar exterior interiorul imi este in cap nu l-am mai pus pe ecran.
Asadar, va invit sa urmariti pasii pe care ii voi urmari si prezenta aici.
Daca aveti pareri, sugestii sau sfaturi va rog sa nu ezitati sa mi le spuneti este prima data cand fac asa ceva deci e posibil sa gresesc pe undeva.
Lucrarea se va intinde probabil pe mai bine de o luna, pt ca nu am timp decat in week-end sa lucrez la ea, in timpul saptamanii sunt la serviciu iar masina va sta in curtea parintilor mei la Popesti-Leordeni (de unde si ajutorul vopsitului si pregatirii de vopsit de la tatal meu asa ca sa isi aminteasca de tinerete).
In cazul in care ati citit tot ce am scris aici va multumesc pt timpul acordat si rabdare
Asa ca . la treaba Julius
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
ce inseamna "eleron"?
Parere personala, daca vrei sa o pastrezi, incearca sa nu folosesti decat chestii OEM. O masina din '98 care arata ca iesita din fabrica poate fi o raritate si pentru "connaisseurs" si are chiar si o oarecare valoare.
Insa daca faci modificari vizibile si "tuning", praguri modificate, leji si alte cacaturi dintr-o raritate se poate transforma intr-o vechitura ridicola.
Parere personala, daca vrei sa o pastrezi, incearca sa nu folosesti decat chestii OEM. O masina din '98 care arata ca iesita din fabrica poate fi o raritate si pentru "connaisseurs" si are chiar si o oarecare valoare.
Insa daca faci modificari vizibile si "tuning", praguri modificate, leji si alte cacaturi dintr-o raritate se poate transforma intr-o vechitura ridicola.
@ cristidica - inca nu le-am luat... dupa cum spune dj01fad, dar imediat ce le primesc le pozez si le postez
am inceput we trecut... am facut poze insa nu am avut timp sa le descarc si sa le postez... impreuna cu cateva intrebari pe care le-am descoperit... in urma dezmembrarii masinii.
@ james kilowatt - multumesc pentru parere, nu e cu suparare ma refer strict la eleronul care s-a pus din fabrica pe modelele VTS (m-a atras forma lui foarte fina si aspectul dragut - nu neaparat tuning - oferit masinii). Nu ma gandesc deloc la praguri, spoiere sau cine mai stie ce elemente tuning. doar ce s-a scos pe fabrica, numai ca a mea nu a primit... na... slabuta la dotari. Sunt PRO ideii de a pastra masina asa cum a iesit din fabrica...
revin in curand cu poze, intrebari...
multam
am inceput we trecut... am facut poze insa nu am avut timp sa le descarc si sa le postez... impreuna cu cateva intrebari pe care le-am descoperit... in urma dezmembrarii masinii.
@ james kilowatt - multumesc pentru parere, nu e cu suparare ma refer strict la eleronul care s-a pus din fabrica pe modelele VTS (m-a atras forma lui foarte fina si aspectul dragut - nu neaparat tuning - oferit masinii). Nu ma gandesc deloc la praguri, spoiere sau cine mai stie ce elemente tuning. doar ce s-a scos pe fabrica, numai ca a mea nu a primit... na... slabuta la dotari. Sunt PRO ideii de a pastra masina asa cum a iesit din fabrica...
revin in curand cu poze, intrebari...
multam
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
Buuuun..
prima zi de lucru - sambata 25 iulie
din zori si pana seara dezmembrare aproape totala...multa munca, multe suruburi, multe cleme.. (din pacate cateva rupte )
din pacate nu am reusit sa ii scot geamurile din spate... habar nu am cum se dau jos.. dar asta e - se izoleaza... si se lucreaza pe langa
aici vin cu intrebari: am pus provizoriu noile ceasuri de bord (cele vechi aveau in loc de turometru un mare ceas - interesant de altfel) insa conectate cele noi, turometrul nu functioneaza - sa fie vorba despre siguranta care probabil lipseste? apoi a doua problema este ca: atunci cand am luat-o indica cu 30km/h mai mult... in timp a ajuns la 50-60. ma gandeam ca este vorba doar despre ceasuri... o fi sarit arcul... cine stie... dar nu... cele noi indica de la 20 (pun contactul si acul sare direct la 20) ce sa ii fac? o curatare de erori din computer? ma poate ajuta cineva sa fac asta?
in rest nu am vazut sa fie probleme... ce mi-a placut este ca am gasit ceea ce mi-a spus mecanicul meu la care o duc mereu.... este pre-echipata electric - toate firele, toate mufele lasate in spatele bordului - ceea ce este extrem de frumos - mi-o va rezolva el dupa ce termin vopsitul
deci... prima zi
revin cu ziua a doua - duminica
prima zi de lucru - sambata 25 iulie
din zori si pana seara dezmembrare aproape totala...multa munca, multe suruburi, multe cleme.. (din pacate cateva rupte )
din pacate nu am reusit sa ii scot geamurile din spate... habar nu am cum se dau jos.. dar asta e - se izoleaza... si se lucreaza pe langa
aici vin cu intrebari: am pus provizoriu noile ceasuri de bord (cele vechi aveau in loc de turometru un mare ceas - interesant de altfel) insa conectate cele noi, turometrul nu functioneaza - sa fie vorba despre siguranta care probabil lipseste? apoi a doua problema este ca: atunci cand am luat-o indica cu 30km/h mai mult... in timp a ajuns la 50-60. ma gandeam ca este vorba doar despre ceasuri... o fi sarit arcul... cine stie... dar nu... cele noi indica de la 20 (pun contactul si acul sare direct la 20) ce sa ii fac? o curatare de erori din computer? ma poate ajuta cineva sa fac asta?
in rest nu am vazut sa fie probleme... ce mi-a placut este ca am gasit ceea ce mi-a spus mecanicul meu la care o duc mereu.... este pre-echipata electric - toate firele, toate mufele lasate in spatele bordului - ceea ce este extrem de frumos - mi-o va rezolva el dupa ce termin vopsitul
deci... prima zi
revin cu ziua a doua - duminica
Duminica... 26 iulie...
ce poate fi mai frumos decat sa lucrezi la masina de ziua ta?
din nefericire nu am apucat sa fac prea multe... decat sa schimb usile (cautand macarale electrice pt geamuri... am gasit la un nene caruia i-a fost lene sa le dea jos... asa ca mi-a cerut 100 lei pt usi cu totul... fara geamuri... adica fara ele intregi, ca erau sparte in interior, fara fete de usi dar cu manere - unul rupt - toata inchiderea si butucii plus oglinzile electrice... omul asta a fost trimis de sus de undeva... )))) )
s-au potrivit destul de ok, urmeaza sa le fac reglajul si sa mesteresc putin la balamaua de jos a usii din stanga care este putin sucita pe caroserie... - se rezolva
urmeaza sa ajung sambata in zori sa reglez usile, sa pozitionez spoilerul din fata - misiune destul de grea avand in vedere ca cel care era pus pe masina... era fixat cu zeci de surubele... prinderile originale fiind cam lipsa ori strambe... apoi sa trec la indepartat lacul si vopseaua... va tin la curent
intre timp daca aveti vreo idee sau vreo solutie la ce am intalnit ori mai intalnesc... va rog nu ezitati sa mi-o spuneti...
din nou va multumesc...
pe curand
ce poate fi mai frumos decat sa lucrezi la masina de ziua ta?
din nefericire nu am apucat sa fac prea multe... decat sa schimb usile (cautand macarale electrice pt geamuri... am gasit la un nene caruia i-a fost lene sa le dea jos... asa ca mi-a cerut 100 lei pt usi cu totul... fara geamuri... adica fara ele intregi, ca erau sparte in interior, fara fete de usi dar cu manere - unul rupt - toata inchiderea si butucii plus oglinzile electrice... omul asta a fost trimis de sus de undeva... )))) )
s-au potrivit destul de ok, urmeaza sa le fac reglajul si sa mesteresc putin la balamaua de jos a usii din stanga care este putin sucita pe caroserie... - se rezolva
urmeaza sa ajung sambata in zori sa reglez usile, sa pozitionez spoilerul din fata - misiune destul de grea avand in vedere ca cel care era pus pe masina... era fixat cu zeci de surubele... prinderile originale fiind cam lipsa ori strambe... apoi sa trec la indepartat lacul si vopseaua... va tin la curent
intre timp daca aveti vreo idee sau vreo solutie la ce am intalnit ori mai intalnesc... va rog nu ezitati sa mi-o spuneti...
din nou va multumesc...
pe curand
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
ceasurile sunt de pe aceeasi generatie de Xsara... aceleasi mufe, aceiasi indicatori, numai ca in loc de ceas cu ora este turometrul... nu tin neaparat sa am turometru... dar nici 2 ceasuri in masina nu cred ca mi-ar placea
sper sa pot rezolva cumva problema acum ca am un oarecare punct de start...
multum frumos
sper sa pot rezolva cumva problema acum ca am un oarecare punct de start...
multum frumos
A mai trecut un week-end.. si treaba merge... incet incet... dar merge
vineri am primit rotile mult dorite si asteptate - din punctul meu de vedere sunt cele mai atragatoare jante originale facute pt masinile frantuzesti
in continuare cam toata sambata si duminica am pozitionat bara din fata (misiune f grea... cand masina a fost lovita bine si s-a ocupat de "indreptarea" ei un Nea din coltul strazii... asta e... am reusit pana la urma... insa nu perfect... nu prea am ce sa ii fac decat sa decopertez absolut tot botul si sa iau la indreptat tot sasiul.... daca se poate face asta... dupa ce a fost deja ciocanit) si am matuit vopseaua...
mai am si w-e-ul viitor de matuit si cred ca va intra in actiune si niste chit...
mai jos cateva poze cu rotile si stadiul in care se afla acum masina
intre timp... stiti pe cineva in Bucuresti la care sa merg sa ii sterg erori din calculator si cine stie ce mai gasesc prin el...?
multam frumos
vineri am primit rotile mult dorite si asteptate - din punctul meu de vedere sunt cele mai atragatoare jante originale facute pt masinile frantuzesti
in continuare cam toata sambata si duminica am pozitionat bara din fata (misiune f grea... cand masina a fost lovita bine si s-a ocupat de "indreptarea" ei un Nea din coltul strazii... asta e... am reusit pana la urma... insa nu perfect... nu prea am ce sa ii fac decat sa decopertez absolut tot botul si sa iau la indreptat tot sasiul.... daca se poate face asta... dupa ce a fost deja ciocanit) si am matuit vopseaua...
mai am si w-e-ul viitor de matuit si cred ca va intra in actiune si niste chit...
mai jos cateva poze cu rotile si stadiul in care se afla acum masina
intre timp... stiti pe cineva in Bucuresti la care sa merg sa ii sterg erori din calculator si cine stie ce mai gasesc prin el...?
multam frumos
Eheeee... planul este deja facut Mare Om
Mi-am adunat pasiunile, le-am imbinat, iar la final va iesi ceva ce ma va caracteriza cu totul
Mai pastrez putin "secretul" tocmai ca sa vad parerile voastre la final
Sper ca va iesi ceva dragut (pt unii.... ceva de prost gust pt altii... na parerile sunt impartite)... dar ceva extraordinar pt mine
Mi-am adunat pasiunile, le-am imbinat, iar la final va iesi ceva ce ma va caracteriza cu totul
Mai pastrez putin "secretul" tocmai ca sa vad parerile voastre la final
Sper ca va iesi ceva dragut (pt unii.... ceva de prost gust pt altii... na parerile sunt impartite)... dar ceva extraordinar pt mine
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187664
Total subiecte 18615
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11702
Cel mai nou membru Rodinel