Una mica si-una mare

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Mie 16-Sep-2015 11:00

Aia mica e Citroen C1. Fabricata in 2011, cumparata in 2013 cu 49kkm la bord, acum are aproximativ 58.000 pe ceas si merge impecabil. Am avut la ea garantie mai lunga decat am avut la Skoda noua...

Vine la pachet cu un motor furios de 1L si 68CP, o cutie robotizata cu 5 trepte, niste aer conditionat, 4 usi, 4 roti si un numar un pic mai mic de cilindri. Si cu senzori de parcare in spate, oarecum overkill, insa buni si aia. E cumparata de la un coleg italian maniac, genul care cred ca a spalat-o cu periuta de dinti. Are huse pe scaune, originale citroen, pe care sa le poata scoate si spala. Ca tuning facut de mine are niste material insonorizant STP pus pe toata partea din spate si pe capota de la motor. Cat e de mica incape in ea un scan mare de copil, nu e deloc rau gandita.
Si consuma destul de putin, undeva la 6.5l/100km, mergand 95% pur urban. Impresionant as zice, ia mai putin decat multe diesele, la mine traficul e destul de ciufulit ia vitezele medii jalnice, mult mai slabe decat scot cu bicicleta.

Mi-am luat la ea si Lexia, acum am diagbox 6.2x pe care o sa incerc s-o upgradez la 7.xx, insa n-am avut timp.


Aia mare e Skoda Superb, motor 1.8TSI, cutie manuala luata de noua in 2010. Remapping la 212CP / 315Nm pe dyno (de la 176 originali in loc de 160, si 250Nm originali, fix cat zice si cartea), actualmente are 70kkm. E versiune de mijloc + optiuni (are scaune incalzite fata-spate, xenon, senzori de parcare peste tot, duze incalzite, toate airbagurile care erau disponibile, etc. N-are piele si nici navi.
A fost din seria cu intinzatorul prost de distributie, care a inceput sa faca figuri la 40kkm, insa era deja iesita din garantie si hotii initial n-au vrut sa accepte un defect de fabricatie. Ulterior mi-au rambursat o parte din costul reparatiei, dupa ce am facut panarama la importator. A fost schimbat cu modelul "solid", impreuna cu lantul, asa ca sper sa nu mai aiba probleme. Din fericire a dat semne de slabiciune (cod de eroare) si a fost inlocuit impreuna cu lantul fara sa fi afectat motorul, distributia n-a cedat si nici n-a sarit.
Cand nu se strica merge foarte bine, e foarte silentioasa, e foarte buna pentru distante lungi la viteze ridicate. Are si un portbagaj cat china cu deschidere twin-door care inghite multe.

Consumul e foarte bun, cu pneuri de vara la 120km/h viteza medie (autostrada integral) scot sub 7 (6.7-6.8) vara, undeva ~7.5 cu pneurile de iarna. PE BC acum pe ultimii 4000km am dat consum mediu 7.4, insa e preponderent autostrada, o folosesc f rar in oras. Cand scot mediile de viteza din testul de consum oficial foarte des obtin si un consum apropiat de cel din carte, uneori chiar mai bun.

Am si un VCDS 1212 cu care ii mai verific din cand in cand starea de sanatate.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 15-Dec-2015 15:59

Furiosul alb a trecut prin controlul tehnic obligatoriu (echivalent ITP). La noi asta e facut doar de o singura retea care doar cu asta se ocupa. E in forma, ptiu sa nu fie deochi. Are doar 48825km, am gresit cand am trecut kilometrajul mai sus.

Am reusit sa trag cu ochiul la cativa dintre parametri, franarea pare OK (dezechilibrul maxim a fost 11% insa doar punctual, in rest in jur de 5%). N-am inteles ce masoara testul de amortizare, erau doar 6 cifre insa fara unitatea de masura.

La gaze: lambda foarte aproape de 1 (ceva gen 1.001), insa fara sa fie subunitara niciodata (la Skoda erau momente in care era si subunitara, probabil datorita injectiei directe). HC si CO valori foarte mici, asa mi-a zis mecanicul, HC-ul de ex era "9" insa nu scria unitatea de masura, si nici el n-o stie insa cica e foarte buna, posibil sa fie procente din valoarea maxima admisa. Si chiar daca asta e meseria lui de baza astia nu stia sa-mi explice in ce unitati masoara aparatul ala ... sau poate n-avea chef sa-mi explice mie, o fi fizica cuantica pe care n-o poate intelege primul cimpanzeu care a mers incaltat doar de doua generatii.
Se mai masoara CO2 O2 si temperatura, insa nu mai tin minte valorile.

Urmatoarea vizita peste 2 ani. Probabil ca si atunci tot la mine o sa fie, la cat merge nu cred ca va avea peste 65kkm.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mie 09-Mar-2016 10:02

Facut controlul tehnic obligatoriu si la aia mare, la 76500km, fara probleme semnalate. Cu toate astea, in timpul testului de frane am observat un "varf" de dezechilibru stanga-dreapta pe fata de 21% (fata de 11% la aia mica de exemplu). Urmatoarea vizita in 2018 (daca nu cumva o sa fie vizita finala, de vanzare, cand din nou se face un control tehnic obligatoriu "aprofundat").

Eu cu franele am ceva suspiciuni de mai multa vreme, suspectez cel putin doua probleme distincte. Una de care nu sunt inca sigur e un etrier care mai face figuri (probleme apare si dispare, si in general apare dupa ce sta mult timp), si a doua de care sunt sigur 100% e aerul. Trebuie sa fac oricum revizia "oficiala" de 6 ani, si o sa le semnalez ca nu-mi plac franele de la ultima lor revizie. Dupa ce au schimbat lichidul acum doi ani am remarcat ca au aer (a doua pedala e mult mai scurta decat prima). O sa le cer sa se uite atent si sa faca cel putin o aerisire.

De data asta am fost mai atent la testul de noxe, eram curios ce masoara. CO, CO2 si O2 erau date in procente, si cred ca sunt procente de gazele de esapament, nu din valoarea maxima admisa. CO-ul de exemplu era la limita masurabilului, 0.01% si masinaria aia nu putea afisa o valoare si mai mica de atat. HC era in ppm.
Acum intrebarea mea e cand le masoara, intrucat desi ala tinea turatia cat de cat constant valorile uneori fluctuau destul de mult. Poate masoara minimul, sau maximul, sau media, dunno, unele dintre valorile "instantanee" afisate pe chestia aia nu pareau sa fie foarte stabile.

Faza haioasa e ca la 10 minute dupa ce am facut controlul mi s-a ars un bec, fix cand o bagam inapoi in garaj. L-am schimbat deja, din fericire la masina asta se schimba foarte usor toate becurile.

In ultimii 2 ani am facut putin sub 20.000km, adica face ceva sub 10kkm/an... merg de ma rup.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Dum 08-Mai-2016 07:59

Citroenul tocmai a împlini 50.000km. Cu excepția unu scârțâit foarte enervant în portiera de la șofer, n-are probleme. Zilele astea poate profit de vremea buna sa scot fata portierei sa vad ce scârțâie, și dacă spațiul permite bag poate și ceva material insonorizant. Din ce-am văzut pe interneti sunt trei șuruburi și restul e clipsat.

Aia mare se tot plânge că o doare la baterie. Însă se plânge deja de doi ani și bateria tot n-a murit, asa ca o aștept.. Când cedează, am schimbat-o.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Dum 15-Mai-2016 17:23

Am reusit azi sa ma ocup de ce ziceam mai sus despre scartait. Plasticul usii se scoate destul de usor. Sunt declipseaza manerul si butonul de la geam, apoi se scoate mufa butonului pentru geamul electric. SE dau jos cele trei suruburi si apoi se declipseaza totul, iese dintr-o bucata. Partea ce mai delicata e folia aia alba din polistiren, care e lipita cu un soi de cauciuc sau smoala.... e greu de dezlipit, trebuie putina grija altfel se poate rupe usor. Nu are alt rol decat tot de insonorizare.
Scartaitul venea de la surubul incercuit. Era desfacut suficient cat sa se simta la mana, si strange tabla din interiorul portierei de ranforsare.
Si daca tot mi-am facut de treaba, am bagat niste STP si in portiera.

Rezultatul e mmm... foarte bun. Ma bate gandul sa repet distractia asta si la celelate portiere, am senzatia ca zgomotul de rulaj s-a redus sensibil, pe langa faptul ca a disparut scartaitul. Operatia nu e foarte complicata si nici nu dureaza mult, asa ca s-ar putea sa merite. Mi se pare ca doar de la insonorizarea portierei asteia efectul e mai mare decat insonorizarea portierei. Daca imi pun mintea, ntr-o ora jumate le dau gata pe toate trei ramase si o fac rolls royce :D. Trebuie doar sa-mi fac timp...
Imagine

Imagine

Imagine

mike.omega
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
Localitate: Constanta
Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
2: Citroen C4 1.6 HDI
3: Citroen C3 1.1i

Re: Una mica si-una mare

Mesajde mike.omega » Lun 16-Mai-2016 08:04

Folia are si rol anticondens :wink:

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Lun 16-Mai-2016 08:25

În teorie asa e, însă nu-i etanșa. Trecerile de la cabluri și de la tija incuietorii nu-s lipite. Plus că mai sunt doua gauri mărișoare, se vad și în poza.

Eu acum un an am insorizat toată partea din spate, de la buza portbagajului pana în fata banchetei din spate. Acolo era tabla goala. Efectul se simte în special la viteze mari, s-a redus zgomotul de rulaj și cel mai important s-a atenuat sensibil ragetul tobei (finale, și chiar singura :D). Am vrut sa fac toată podeaua însă m-am oprit unde au pus ei material. Jumătatea din fata a podelei, pana sub bord are o pătura groasa din pasla, nu mai e doar tabla goala.

La mașina asta principalul defect e insonorizarea.

mike.omega
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
Localitate: Constanta
Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
2: Citroen C4 1.6 HDI
3: Citroen C3 1.1i

Re: Una mica si-una mare

Mesajde mike.omega » Lun 16-Mai-2016 12:34

Da, de insonorizare am citit prin alte parti :D

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Lun 16-Mai-2016 13:45

Azi la papistasi e inaltarea, si deci zi libera, asa ca am avut timp si m-am ocupat de toate portierele. Cu ocazia asta am descoperit ca folia aia, fie ea anticondens sau antizgomot - cea de jos- e jos lipsea la portiera din dreapta, desi se vedea semnul unde a fost. Probabil tinichigiul (roman) care a reparat-o (cand a fost sifonata de nevasta-mea) nu s-a mai omorat s-o puna inapoi, asa ca am astupat gaura tot cu stp din asta...
In portierele din spate intra ceva mai mult material decat in cele din fata. Am facut un efort si am pus folie si pe cant pe partea care intra in contact cu oala rotii cand se inchide usa.

In total, cu portbagaj-podea spate si cele 4 portiere am folosit o cutie + 1 folie, aka ~4.1m2 care in total au vreo 10 kile.

Treaba asta cu antifonarea portierelor se simte bine la zgomotul de rulaj, mi se pare chiar mai mult decat efectul podelei. Antifonarea podele a eutanasiat bine toba de esapament si oarecum sensibil zgomotul de roti in spate, insa portierele au redus sensibil zgomotul de rulaj, mai mult decat a reusit podeaua. Pe asfalt bun e aproape insesizabil iar pe piatra cubica/asfalt prost / hartoape a devenit mult mai infundat.
Si sunetul de inchis-deschis portiera e altul, suna ca o portiera de masina nu ca o cutie de conserve :D Nu e inca rolls royce insa macar e masina, nu mai e o tamburina sparta :D

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Dum 22-Mai-2016 08:33

Am facut cu citronelul un drum ceva mai lung - 90km, dintre care cam 60 pe autostrada. Diferenta de zgomot fata de situatia "zero" e mare. Inaintea distingeam intreaga simfonie... separat zgomotul tobei, al rotilor, al motorului si al vantului. Acum practic e un zgomot de fond insa mult mai indefinit, reusesti sa distingi originea in situatii speciale (6000rpm, sau drum prost, etc).
A devenit o masina ok chiar si pe autostrada, si n-am mai fost nevoit sa umblu la volum la radio. Inainte dupa un drum pe autostrada radio-ul urla la mine.
As putea foarte bine sa ma opresc aici cu treaba asta cu insonorizarea, insa pe de alta parte chiar sunt curios ce-as mai putea imbunatati (cu efort minim, insa cu efect sensibil).

Cel mai simplu si care intuiesc ca ar avea efect ar fi oalele rotilor, insa pe exterior, nu pe interior. Dat roata jos, in fata dat jos si plasticul si pus 5-10mm de ceva (fie 2-3 straturi STP, fie o chestie gen burete cu celula inchisa) pe toata oala.

Cu peretele de foc treaba e mai complicata. Pe partea dinspre motor as avea acces relativ usor la partea din dreptul pasagerului. De la mama lui peretele asta de foc e de fapt o bucata de mocheta (eu ma gandeam la ceva ignifug, insa nu e cazul). Mocheta asta insa nu merge pana jos, la un moment dat ramane o zona de tabla goala (foto). As avea acces relativ usor sa o acopar cu ceva, fie pe deasupra, fie pe dedesubt. As merge chiar cu doua ceva-uri, si masa adaugata (STP) si ceva absorbant gen burete cu celula inchisa cu care sa merg cat reusesc, si unde e mocheta si unde nu-i.
Pe partea soferului e a inimii durere, plin de tevi, conducte etc, plus pompa de servo lipita de perete, plus multe alte piese prea aproape ca sa pot baga mana.

Pe interior e pasla (foto 2-3) si am pus ceva STP de la bun inceput ca sa acopar zonele mari de tabla goala. Cu putin efort cred ca as putea urca ceva mai sus cu niste material, insa nu cred ca pot face minuni.

Poate eventual daca izolez in compartimentul motorului partea din dreapta sa fac un efort suplimentar in habitaclu la sofer.

Alta idee ar fi stalpii din fata, unii zic ca de acolo vine in pricinpal zgomotul vantului. Util pe autostrada, inutil in 95% din timp cand merg de fapt prin oras.

Oricum, cu izolatul fonic chiar si in etapa asta as putea spune ca mi-am facut damblaua, tot ce o sa mai fac (daca o sa mai fac) de acum e mai mult de amorul artei.

Plecand de la ipoteza asta, n-ar fi rai ca urmatoarea imbunatatire sa insemne niste CP in plus . E un tuner specializat in tripleta in Amersfoort care promite 10-12CP pe dyno... insa conditia ar fi sa conving ecologista de acasa. Tipul e destul de cunoscut in comunitatea tripletistilor olandezi (care se pare ca e cea mai mare din lume). 12CP as insemna 2.4s in minus la repriza 80-120, ceea ce nu e deloc neglijabil.

Alta treaba care m-ar tenta ar fi niste becuri H4 LED, cu conditia sa gasec unele cu o lumina cat mai apropiata de cea obisnuita (as zice maxim 5000k), si nu spre albastru (+6000k) cum sunt marea majoritate. Loc de montaj este in spatele farului, nu cred sa fie prea complicat. As putea eventual cumpara unul, testat, si daca lumineaza bine si unde trebuie cumparat inca unul. Daca nu, il pun la scuter :D

Imagine

Imagine

Imagine

mike.omega
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
Localitate: Constanta
Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
2: Citroen C4 1.6 HDI
3: Citroen C3 1.1i

Re: Una mica si-una mare

Mesajde mike.omega » Lun 23-Mai-2016 08:43

Aripile se pot izola fonic la intrados cu solutii lichide care sa previna pe viitor rugina, exfolierea si altea asemenea. Daca te intereseaza mai multe am chiar si fise tehnice :)

In compartimentul motor nu stiu zau ce poti sa aplici. Singura sansa ar fi sa dai bordul jos (si eventuale plastice), toata mocheta si sa vezi atunci pe unde se mai vede un colt de tabla.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Lun 23-Mai-2016 09:19

In ultima poza se vede o bucata de tabla goala dinspre compartimentul motor pe care pot sa aplic cred eu.... orice. Pana si STP-ul asta pe care il am sunt convins ca rezista mai bine la temperatura decat mocheta aia pusa de ei.

De dat bordul jos nu ma mai apuc. Daca merg lipite trei petece de ceva pe tabla goala OK, ca sa demontez juma' de masina nu merita.

Am vazut si eu ideea cu cauciucul lichid, care cica e si anti-ciupituri de piatra. Ma bate gandul sa dau 3-4 maini de cauciuc lichid pe partea expusa a oalelor rotilor, iar pe cea "din spate" sa lipesc un burete auto-adeziv cu celula inchisa. Sau si una si alta, de exemplu in spate unde n-am plastic de protectie bag un strat (sau doua) de stp si peste el 3-4 de cauciuc lichid. Treaba asta o fac dand jos o roata si 3 clipsuri, fara a avea prea multe posibilitati sa fac ceva gresit :D Efortul cel mai mare ar fi sa curat foarte bine inainte sa lipesc smacul, oricare ar fi el.

Si daca fac rost de burete cu celula inchisa si imi mai ramane sa pun si pe capota, ca stp-ul ala nu cred ca are vre-un efect pe capota, dupa parerea mea l-am pus degeaba. Nu absoarbe mare lucru, nu impiedica ecoul, doar reduce o parte din zgomotul care "iese" prin capota insa mie la interior nu cred ca-mi face mare serviciu.

mike.omega
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
Localitate: Constanta
Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
2: Citroen C4 1.6 HDI
3: Citroen C3 1.1i

Re: Una mica si-una mare

Mesajde mike.omega » Lun 23-Mai-2016 10:41

Verifica ce compatibilitate exista intre burete de orice ar fi el si protectia lichida. Cei care vand asa ceva au si solutii de curatare.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Sâm 28-Mai-2016 11:33

Am pus si de un mic test de becuri. Am inlocuit unul dintre ele cu Philips Xtreme Vision 130%. Si am facut o "masuratoare foto", incercand in masura posibilului sa fac poze din acelasi unghi in mod manual (ca sa ramana setarile identice).

Partea asta a testului e ziua, deci nereprezentativa. Rezultul foto e mai jos (faza scurta si lunga). Ochiometric vad diferenta de culoare (becul nou e 3700k, cel vechi cred 3400), insa de intensitate nu. Am pus lumina pe un perete si becul nou pare mai "concentrat" insa ziua e greu de spus. Teoria spune ca asta ar fi avantajul unui bec "high performance" vs unul "eco". Filament mai scurt, lumina mai concentrata si focalizare mai buna, insa durata de viata mai scurta, iar emisia masurata in lumeni cam aceeasi.

Focalizarea o s-o testez cand se lasa intunericul... la miezul noptii :D Daca intr-adevar mi se pare ca becul nou lumineaza mai bine cumpar inca un set complet si le inlocuiesc pe amandoua, si pun si unul la scuter. Daca nu, pe asta pe care-l am il pun la scuter.
Imagine

Imagine

mike.omega
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
Localitate: Constanta
Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
2: Citroen C4 1.6 HDI
3: Citroen C3 1.1i

Re: Una mica si-una mare

Mesajde mike.omega » Dum 29-Mai-2016 20:51

Diferenta de lumina ar fi trebuit sa se vada si pe histograma (eventual live) a pozelor. Eu merg pe Osram Nightbraker plus si mi se pare ca pasul urmator ar fi o instalatie de xenon :D Diferenta fata de becurile normale (mai ales la Nubira) este enorma. La C3/C4 cumva farurile sunt destul de bine gandite cat sa functioneze si cu becuri banale.


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv