Una mica si-una mare
Scris: Mie 16-Sep-2015 11:00
Aia mica e Citroen C1. Fabricata in 2011, cumparata in 2013 cu 49kkm la bord, acum are aproximativ 58.000 pe ceas si merge impecabil. Am avut la ea garantie mai lunga decat am avut la Skoda noua...
Vine la pachet cu un motor furios de 1L si 68CP, o cutie robotizata cu 5 trepte, niste aer conditionat, 4 usi, 4 roti si un numar un pic mai mic de cilindri. Si cu senzori de parcare in spate, oarecum overkill, insa buni si aia. E cumparata de la un coleg italian maniac, genul care cred ca a spalat-o cu periuta de dinti. Are huse pe scaune, originale citroen, pe care sa le poata scoate si spala. Ca tuning facut de mine are niste material insonorizant STP pus pe toata partea din spate si pe capota de la motor. Cat e de mica incape in ea un scan mare de copil, nu e deloc rau gandita.
Si consuma destul de putin, undeva la 6.5l/100km, mergand 95% pur urban. Impresionant as zice, ia mai putin decat multe diesele, la mine traficul e destul de ciufulit ia vitezele medii jalnice, mult mai slabe decat scot cu bicicleta.
Mi-am luat la ea si Lexia, acum am diagbox 6.2x pe care o sa incerc s-o upgradez la 7.xx, insa n-am avut timp.
Aia mare e Skoda Superb, motor 1.8TSI, cutie manuala luata de noua in 2010. Remapping la 212CP / 315Nm pe dyno (de la 176 originali in loc de 160, si 250Nm originali, fix cat zice si cartea), actualmente are 70kkm. E versiune de mijloc + optiuni (are scaune incalzite fata-spate, xenon, senzori de parcare peste tot, duze incalzite, toate airbagurile care erau disponibile, etc. N-are piele si nici navi.
A fost din seria cu intinzatorul prost de distributie, care a inceput sa faca figuri la 40kkm, insa era deja iesita din garantie si hotii initial n-au vrut sa accepte un defect de fabricatie. Ulterior mi-au rambursat o parte din costul reparatiei, dupa ce am facut panarama la importator. A fost schimbat cu modelul "solid", impreuna cu lantul, asa ca sper sa nu mai aiba probleme. Din fericire a dat semne de slabiciune (cod de eroare) si a fost inlocuit impreuna cu lantul fara sa fi afectat motorul, distributia n-a cedat si nici n-a sarit.
Cand nu se strica merge foarte bine, e foarte silentioasa, e foarte buna pentru distante lungi la viteze ridicate. Are si un portbagaj cat china cu deschidere twin-door care inghite multe.
Consumul e foarte bun, cu pneuri de vara la 120km/h viteza medie (autostrada integral) scot sub 7 (6.7-6.
vara, undeva ~7.5 cu pneurile de iarna. PE BC acum pe ultimii 4000km am dat consum mediu 7.4, insa e preponderent autostrada, o folosesc f rar in oras. Cand scot mediile de viteza din testul de consum oficial foarte des obtin si un consum apropiat de cel din carte, uneori chiar mai bun.
Am si un VCDS 1212 cu care ii mai verific din cand in cand starea de sanatate.

Vine la pachet cu un motor furios de 1L si 68CP, o cutie robotizata cu 5 trepte, niste aer conditionat, 4 usi, 4 roti si un numar un pic mai mic de cilindri. Si cu senzori de parcare in spate, oarecum overkill, insa buni si aia. E cumparata de la un coleg italian maniac, genul care cred ca a spalat-o cu periuta de dinti. Are huse pe scaune, originale citroen, pe care sa le poata scoate si spala. Ca tuning facut de mine are niste material insonorizant STP pus pe toata partea din spate si pe capota de la motor. Cat e de mica incape in ea un scan mare de copil, nu e deloc rau gandita.
Si consuma destul de putin, undeva la 6.5l/100km, mergand 95% pur urban. Impresionant as zice, ia mai putin decat multe diesele, la mine traficul e destul de ciufulit ia vitezele medii jalnice, mult mai slabe decat scot cu bicicleta.
Mi-am luat la ea si Lexia, acum am diagbox 6.2x pe care o sa incerc s-o upgradez la 7.xx, insa n-am avut timp.
Aia mare e Skoda Superb, motor 1.8TSI, cutie manuala luata de noua in 2010. Remapping la 212CP / 315Nm pe dyno (de la 176 originali in loc de 160, si 250Nm originali, fix cat zice si cartea), actualmente are 70kkm. E versiune de mijloc + optiuni (are scaune incalzite fata-spate, xenon, senzori de parcare peste tot, duze incalzite, toate airbagurile care erau disponibile, etc. N-are piele si nici navi.
A fost din seria cu intinzatorul prost de distributie, care a inceput sa faca figuri la 40kkm, insa era deja iesita din garantie si hotii initial n-au vrut sa accepte un defect de fabricatie. Ulterior mi-au rambursat o parte din costul reparatiei, dupa ce am facut panarama la importator. A fost schimbat cu modelul "solid", impreuna cu lantul, asa ca sper sa nu mai aiba probleme. Din fericire a dat semne de slabiciune (cod de eroare) si a fost inlocuit impreuna cu lantul fara sa fi afectat motorul, distributia n-a cedat si nici n-a sarit.
Cand nu se strica merge foarte bine, e foarte silentioasa, e foarte buna pentru distante lungi la viteze ridicate. Are si un portbagaj cat china cu deschidere twin-door care inghite multe.
Consumul e foarte bun, cu pneuri de vara la 120km/h viteza medie (autostrada integral) scot sub 7 (6.7-6.

Am si un VCDS 1212 cu care ii mai verific din cand in cand starea de sanatate.




