Review Citroen BX 14RE Selection 1988

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Review Citroen BX 14RE Selection 1988

Mesajde alexd » Dum 02-Iul-2006 17:10

In seara asta am sa incerc sa scriu un review al masinii mele, respectivul Citroen din titlul topicului. Review-ul va fi sustinut de poze si voi incerca sa fiu cat mai corect spre fericirea/dezamagirea pasionatilor. Voi lua in calcul doate defectele particulare/generale...etc.

Mi se pare un subiect bun, poate veti incerca si altii dintre voi asa ceva, indiferent de masina din ograda. So, see you latter si spers sa nu ma descurajati pana cand termin de compus :D

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 02-Iul-2006 17:12

Asteptam!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 02-Iul-2006 18:02

ba chiar te incurajam.... hai ca eu de abia astept! :lol:

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Review BX 14RE - Partea I - Date generale , exterior.

Mesajde alexd » Dum 02-Iul-2006 21:11

Gata, iata si review-ul. As vrea sa precizez ca nu va fi un review facut din prisma unui profesionist, ci va urmari doar impresiile unui utilizator obisnuit, un detinator ce poseda cunostiinte minime de mecanica. Adica nu va contine curbe de putere ale motorului, cupluri maxime, forte de frecare sau coeficienti de frecare.

PARTEA I - generalitati si exterior .

Fabricata in Iunie 1988, de culoare alba, masina are are putin sub 150.000 km la bord. Dotarile sunt minimale, chit ca este clasificata ca fiind o editie speciala a modelului, special produsa pentru piata germana (nr. 1509 din 2000). De aici titulatura de SELECTION.

http://img130.imageshack.us/img130/5328 ... 8233sw.jpg

Motorul este de 1360 cm3, dezvolta 72 de cai putere. Modelul motorului este 150J, cel cu cutia in baie.Este alimentat de un carburator Solex dublu corp.
Iata dotarile:
- geamuri manuale
- stergator pe spate
- Radio casetofon Blaubunkt stereo cu 2 difuzoare in usile fata
- dezaburire spate
Nu are turometru, ceas de temperatura apa, ulei etc. Becurile martor tin locul acestora.

Exteriorul este placut, la prima vedere poate parea o masina demodata, dar daca o privesti pentru mai mult timp, si cu atentie, liniile caroseriei sunt tineresti, o combinatie modern-clasic-insolit, categoric o forma unica, care, prin unicitatea ei se va mentine ca un design special. Ca orice forma speciala va avea fani inraiti si combatanti oripilati.

http://img109.imageshack.us/img109/5770 ... 18a2vf.jpg

http://img130.imageshack.us/img130/5117 ... 19a4lb.jpg

Accesul la interior este usor, atat pe usile din fata cat si pe cele din spate. Usoare dificultati pot aparea cand masina este scufundata, in special cand scufundarea s-a produs la marginea bordurii si vrei sa te urci de pe trotuar. Miscarile corporale necesare accesului in atare conditii cu greu pot fi calificate ca elegante. Avantajul este ca usile din fata au un unghi de deschidere suficient de mare.
Asa cum stiti, capota si haionul sunt din plastic. Este bine pentru greutatea masinii si pentru faptul ca nu mai rugineste. In schimb, fiind foarte usoara, capota vibreaza usor la viteza, iar haionul pare destul de greoi chit ca el poate este usor. O alta problema este la haion : nu exista nici un loc special gandit pentru mana care il deschide, au pus doar butonul. Rezultatul : pe vreme urata, cand masina este murdara, si mainile curajosului ce va vrea sa deschida portbagajul vor fi murdare.

http://img170.imageshack.us/img170/4272 ... 8207oq.jpg

Laudabila si ingenioasa este solutia aleasa pentru busonul de benzina, integrat in clapeta din caroserie, si ea la randul ei din plastic, solutie preluata si modernizata (fara cheie) la modelele actuale ale multor fabricanti ( ex: Megane) .

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 02-Iul-2006 22:33

PARTEA II - interior

Odata ajuns la interior, nu poti sa nu observi contrastul dintre bord si linia generala a caroseriei. Aceasta din urma are muchii ascutite, unghiuri drepte , pe cand bordul este aparent din alt film. Rotunjimile moderne si simplitatea eleganta contribuie la un confort vizual reconfortant.
Un element interesant este cochilia atasata bordului, cea care contine ceasurile de bord. Este un exemplu tipic de design facut fara a lua in calcul si implicatiile ulterioare : daca nu este prinsa cum trebuie dupa o eventuala interventie, cochilia va genera zgomote, va vibra neplacut, ducand pana la defectiuni ale becurilor-martor sau la "alunecarea" in timp a mufelor de la locul lor.
Butoanele climatizarii, situate central sunt accesibile si usor de utilizat. Bricheta , din pozitia soferului, este usor ascunsa privirii, dar daca stii unde este....

http://img391.imageshack.us/img391/8725 ... 8269sn.jpg
http://img391.imageshack.us/img391/6995 ... 8222ge.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/3838 ... 8286vr.jpg


Pentru scrumiera nu s-a ales cel mai potrivit loc, dar fumatorii sa se abtina. A! Cei ce nu se abtin vor risca sa arda plasticul de pe bord in incercarea de a nimeri scrumiera in mers.
Radio casetofonul este amplasat in partea de jos a consolei centrale, acoperit de o usita anti-furt destul de ingenioasa ( pe langa faptul ca se poate ascunde de hoti o super scula, se poate ascunde si de prieteni un jaf fara butoane) Accesul la radio este greoi, trebuie sa te apleci ca sa il operezi. O telecomanda la volan, de tipul Renault, ar fi dres situatia.
In particular aceasta masina a fost dotata de fabrica cu un RC Blaupunkt "Bordeaux", un aparat clasic, stereo, fara pretentii dar cu un sarm aparte. Calitatea receptiei si a sunetului este medie, pentru nepretentiosi. Eu prefer sa aud motorul.

http://img129.imageshack.us/img129/1879 ... 8277rp.jpg

Exista numeroase spatii in care iti poti goli buzunarele, dar din pacate mult prea mici. Este interesant torpedoul de deasupra bordului dar sistemul de inchidere lasa de dorit. La a 3-a incercare abia il poti considera inchis. Acolo unde stim cu totii ca ar trebui sa fie torpedoul, in jumatatea de jos a bordului, la BX 14 ,exisat o gaura separata in 2 de o policioara. Este un fel de raft in bord, o mini biblioteca in care poti pune o harta si cartea de intretinere a masinii, eventual mai poti strecura si un proces verbal. Nu incercati sa puneti vreo cutie de suc/bere, ca nu va intra decat turtita.

Pozitia la volan este buna, vizibilitatea nu este afectata de montantii de fata, spatiul vitrat este mare.

http://img129.imageshack.us/img129/6981 ... 0416at.jpg

Pentru persoanele mai inalte, poate era bine daca volanul era mai in fata; cam trebuiesc intinse mainile dupa el. Accesul la comenzi este facil, acestea fiind de tip clasic, cu manete.
Vizibilitatea instrumentelor de bord este buna, cu exceptia zilelor insorite, in care, datorita reflexiilor din geamul ce separa ceasurile de mediul inconjuator, nu poti vedea decat chipul tau reflectat ca intr-o oglinda. Cu soarele din fata este ok: nu se vede soseaua, dar se vede viteza!. Interesant este ca lumina functioneaza in permanenta in bord - fie zi sau noapte. Probabil a fost o incercare nereusita de contracarare a efectului mentionat mai sus.

http://img129.imageshack.us/img129/5797 ... 8256ky.jpg

Manivelele pentru geamuri sunt accesibile relativ usor ( nu trebuie sa-ti dezlipesti spatele cu mult de spatar). Imbucurator este si faptul ca merg usor si nu necesita multe rotatii pentru a cobora complet geamul.

http://img129.imageshack.us/img129/8499 ... 8218sd.jpg

Mobilierul este aspectuos, dar cam pufos. Evident s-a avut in calcul elementul confort pentru cei sanatosi de spate. Sustinerea lombara este mediocra, iar cea laterala este mai mult efectul afundarii corpului in burete. Una peste alta, este confortabil, dar se putea si mai bine. ( aici sa nu imi spuneti ca am eu scaunele uzate, ca nu este asa, am unele dintre cele mai "noi" scaune din cate am vazut pe BX 14. Compozitia materialului este un dezavantaj. Lana este alimentul de baza pentru molii si este mult mai expusa degradarii solare decat un material sintetic; concluzia: gaurele de la pofticioasele insecte si zone decolorate. In plus textura "zgarie" , eu nesuportand decat lucrurile "soft", de tip cocolino, am ales sa acopar mobilierul cu huse.
Tetierele au o forma interesanta, dar sunt cam inutile pentru odihna capului, fiind destul de departe de acesta. Adevarat, rolul lor este de protectie, dar puteau fi reglabile nu numai pe inaltime.
In spate este loc suficient pentru 2 persoane de inaltime medie, ce vor calatori fara probleme.
Portbagajul este generos, cu spatii laterale de depozitare diverse, suficient pentru vacanta unei familii tinere, in care partea feminina este rationala.

http://img129.imageshack.us/img129/6296 ... 9569jv.jpg

Lumina din interior este nici prea tare, nici prea slaba, comparabila cu rivalele vremii, se pare ca era o moda lumina difuza in interior.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 02-Iul-2006 22:49

PARTEA III - compartiment motor

Acest model este aerisit in compartimentul motor. Din punct de vedere mecanit aparent foarte simplu dar in acelasi timp foarte complicat caci majoritatea macanicilor evita acest tip de motor. De ce? Ei stiu...nu am primit nici o explicatie coerenta.
Nimic deosebit aici, decat praf, ulei si spatiu excedentar.
Remarcabila este lipsa vibratiilor in functionare. Putine motoare pe carburator le-am intalnit sa fie atat de rotunde, "smooth" in mersul in gol. Sunt momente in care am senzatia ca s-a oprit motorul. Zgomotul motorului este placut, cu tonalitati inalte, asemanator cu un motor de matiz, poate un pic mai profund, dar pe acolo. Lipsa totala de agresivitate acustica poate deveni pentru unii deranjanta, fiind o dovada in plus ca herghelia este cam goala.

http://img487.imageshack.us/img487/8963 ... 8597et.jpg
http://img487.imageshack.us/img487/7320 ... 9004zk.jpg

Motorul este dispus transversal, intr-o pozitie unica, cel putin eu nu am mai vazut motor transversal dispus atat de inclinat.
Carburatorul este dispus in partea de sus al motorului, cam singur pe acolo, expus destul de bine la frig in anotimpul rece. Aerul rece are zeci de fante pe unde poate patrunde nestingherit, la fel si zapada. Asta iarna, fiind parcata intr-o zona in care viscolul a fost mai aprig, mi-a fost foarte greu sa inteleg de ce era mai multa zapada in motor decat pe capota.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 02-Iul-2006 22:50

PARTEA IV - "In oras si pe sosea"


Fata in fata cu volanul, soferul va constata ca se afla intr-o masina aparent clasica, poate chiar monotona, contrar faimei citroenului. Comenzile sunt la locul lor, nimic insolit. Nici un buton care sa nu stii ce face sau cum se opereaza, nimic dispus ca in tablourile lui Picasso. Singura particularitate este o maneta intre scaunele din fata, deasupra franei de mana ( selectorul de reglaj al garzii la sol) .
Surpriza intervine la pornirea motorului, pentru cei ce se urca pentru prima oara, este o senzatie demna de parcurile de distractie: masina se ridica. Procesul de ridicare dureaza in medie 30 de secunde, uneori chiar mai repede. Oricum nu ai cum sa pleci inainte de 30 de secunde caci timpul necesar carburatorului sa intretina mersul rotund al motorului este echivalent cu timpul de ridicare al masinii. In nici un caz nu este alegerea potrivita pentru cei ce vor sa jefuiasca o banca.
Masina trebuie strunita cu atentie, necesitand un oarece timp de acomodare. comenzile sunt foarte fin reglate, totul razpunzand instantaneu.Bx 14-le nu face parte din clasa masinilor iertatoare cu soferul sau, din contra, sanctioneaza orice miscare gresita, sau facuta mai dur: desi ambreiajul se apasa usor - dar suficient de sesizabil- este destul de facil ca la o miscare neatenta sa opresti motorul. Franele sunt puternice, usor dezorientative pentru incepatori, necesitand doar o apasare cu varful pantofului pentru o oprire normala. Categoric ca este o masina care necesita un sofer fin.
Pedalele sunt cam apropiate, deaceea recomand incaltari cat mai inguste, in nici un caz bocanci.
Directia este precisa, nici prea dura, dar nici prea moale ( model fara servo), mari diferente intre manevrarea pe loc/in mers nu exista. Per total este placuta si nu necesita antranament la sala pentru manevrare. In schimb exista tendinte clare subviratorii - miscari ample de volan pentru schimbari mici de directie.
Suspensia- ei, aici e aici - suspensia unui Bx poate fi punctul maxim de atractie sau cauza denigrarii totale. Adevarat ca hidraulica individualizeaza aceasta masina, ii da caracter. De multe ori m-am intrebat de ce s-or fi complicat francezii cu conducte, ulei, sfere, dozatoare, corectoare. Dintr-un spirit galic de a fi altfel, pentru a individualiza marca, sau intr-adevar caracteristicile sunt imbatabile? Dupa ce faci un drum cu masina realizezi ca exista cate un pic din toate:
Prin oras suspensia isi face bine treaba, poti purta o conversatie cu pasagerul din dreapta chiar si daca bulevardul este denivelat serios. Amortizarea este lunga, cu un balans specific, lasand senzatia unei masini foarte usoare si zvelte, o gazela rutiera. Problematice devin gropile si piatra cubica, unde, datorita probabil timpului mai scurt de raspuns, suspensia hidraulica paleste in fata celei clasice. Aici este momentul cand zgomotele de masina trantita va vor deveni familiare. Vibratiile pe piatra cubica se transmit usor in caroserie, nu intr-o cantitate deranjanta, dar cu un zgomot suficient, lucru ce contribuie la un feeling nesigur, chit ca masina este foarte legata chiar si pe acest soi de drum. Dar nici o problema, daca se creste viteza, scad proportional si zgomotele si se imbunatateste conduita si confortul. Asa ca solutia pe drumuri cu pavaj : mergeti cu viteza. Intrebarea este: ce ne facem daca pavajul este ud si trebuie sa franam brusc? raspuns: asigurati-va ca nu e un pom in apropiere.
La drum lung hidraulica isi face treaba bine, calatoria fiind relaxata, lasand senzatia unei masini de clasa superioara. Senzatia ar fi fost o certitudine in cazul in care fabricantul acorda o mai mare atentie insonorizarii. Denivelarile line de pe sosea sunt absorbite placut, aproape te face sa cauti astfel de denivelari. Balansul masinii este asemanator cu cel al unei barcute pe valurile linistite ale unui lac. Iti detensioneaza muschii spatelui. In schimb devine neplacut ca in viteza sa intalnesti o denivelare brusca, de genul crapatura, apoi asfalt inaltat. chit ca traiectoria este mentinuta fara probleme, senzatia nu este dintre cele mai "soft". Oricum diferente enorme intre hidraulica si o suspensie clasica bine reglata pentru confort nu prea exista.
Stabilitatea este in conditii normale este buna, nepunand probleme deosebite soferului. Inclinarea in curbe exista, cine spune ca ramane dreapta, acela minte. Nu se inclina mai mult decat altele, dar nici nu suporta forte gravitationale peste medie. Pe scurt poate fi manevrata in siguranta cam in orice conditii de drum normale.
Motorul este flexibil, bucuros in turatie. In oras ofera senzatia unui motor puternic, cultivat. Pe autostrada trage bine, propulsand masina cu viteza ceruta de sofer. Nu exista senzatia de submotorizare decat pe sosea, in depasiri, unde necesitatea coborarii in treapta de viteza este evidenta pentru succesul manevrei.
Franele sunt poate un pic cam prea puternice, exista tentatia si reflexul de a apasa tare in caz de necesitate, avand ca rezultat blocarea rotilor si deriva pe un tarseu incontrolabil. In rest isi fac treaba cu brio.
Am observat o dificultate usoara a masinii de a urca borduri, fapt ce poate fi compensat cu o ambalare mai serioasa a propulsorului, moment in care trebuie sa fii atent sa nu existe vreun obstacol in fata de genul perete, pieton, masina.
Cutia de viteze este bine etajata, ajuta din plin motorul, conferindu-i posibilitatea unor demaraje puternice, cat si flexibilitate in limita rezonabilului. Sunt momente cand cutia poate parea usor din topor, senzatie generata de sunetele ascutite la anumite turatii. Manevrarea levierului de comanda este usoara, dar necizelelata. Nu se poate confunda nici o treapta de viteza, totul este precis. Uneori este mai dificila comanda pentru marche-arriere, dar se rezolva daca se decupleaza si recupleaza ambreiajul. In general am observat ca aceasta este o problema generala la cutiile unde mersul in spate este comandat in dreptul "vitezei a 6-a".
Ventilatia habitaclului este buna, pasagerii vor fi multumiti, lucru ce nu se poate spune si despre parbriz. Acesta cu greu se va dezaburi daca viteza ventilatorului este mai mica de maxim. Selectia zonelor unde aerul trebuie suflat este pur orientativa, oriunde ai regla debitul, tot scapa si prin restul fantelor.
Ultima oară modificat Lun 03-Iul-2006 13:08 de către alexd, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 02-Iul-2006 22:50

PARTEA V - Concluzii

Per total, BX-ul este o masina placuta, care te duce din punctul A in punctul B intr-un mod civilizat. in functie de gusturi se poate spune ca arata bine, si ca trecerea timpului nu si-a lasat foarte mult amprenta pe forma caroseriei.
Este foarte interesant sa privesti participantii la trafic si pietonii cum se mira cand vad masina ridicandu-se. Aici este punctul forte, zona in care modelul isi cucereste aura de unicitate. Sunt ferm convins ca ar fi fost o masina foarte buna si daca era inzestrata cu suspensie obisnuita, dar ea isi pierdea din farmec si mecanicii din paine. Este genul de autoturism cu personalitate si istorie, tip ce genereaza pasiuni infocate. Calitatea finisajelor este buna, superioara multor concurente din vremea respectiva. Multi sunt speriati de complexitatea simpla a sistemului hidraulic. Nu le dau dreptate dar nici nu ii contrazic, si raman la parerea personala ca utilitatea hidraulicii este discutabila, chit ca imi place sa o ridic la trecerile peste obstacole, sau sa schimb roata fara cric. Dar nici macar sustinatorii fanatici nu pot nega ca hidraulica este o problema in plus, chiar si numai prin necesitatea unei minime intretineri periodice.
Consumul de carburant este in limita de jos a rezonabilului, mai repede catre super-economic. Din calculele facute dupa un drum de 550km, mi-a rezultat un consum de 5.5 pe autostrada la o viteza medie destul de elevata. In oras nu depaseste 10 litri nici pe gerul cel mai aprig.
in ciuda varstei paote sustine un drum lung in forta fara nici un fel de problema sau scartaiala, de la egal la egal cu modele mai noi.
Asta inseamna ca este o masina reusita, un compromis deosebit intre o masina de oras si una de drum lung.

Nota personala:
***/*****
Ultima oară modificat Lun 03-Iul-2006 12:41 de către alexd, modificat 1 dată în total.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 02-Iul-2006 23:29

F interesant si obiectiv ce ai scris. Eu n-as fi avut rabdare si m-as fi incruntat iar la hidraulica, mama ei :D
Asteptam continuarea...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 03-Iul-2006 09:18

Obiectii:
- cind masina e scufundata, adica garda la sol are doar citiva cm si o persoana cam de 1.90m (alexd) incearca sa urce in masina , te cred ca e un pic mai dificil, dar asta e. Eu unul, nu am decit 1.70m, dar totusi prefer asa, decit sa ma urc intr-un cozonac de golan, care e cit mine de inalta.
- capota motor vibreaza la viteze mari daca nu e fixata bine sau are joc, atlfel, sta foarte bine. Si dupa cum ai zis, e usoara si nici nu rugineste. La cei care au capota fata de tabla (draku) se poate observa foarte bine diferenta de greutate.
- hayonul iarasi e usor. Am avut amortizoarele de la hayon terminate si imi era usor sa ridic hayonul, desi nu sint fortos. Comparatie: sa te fereasca Dumnezeu sa iti cada in cap un hayon de dacie break, care desi e mai mic e mult mai greu.
- nu stiu cum e la tine, dar la mine tetierele sint reglabile pe inaltime. Eu nu le-am sesizat nici un inconvenient, dar poate ca e iar diferenta de inaltime
- si la BX 16/19 carburatie motorul este dispus tot inclinat catre partea din spate a masinii pentru a eficientiza utilizarea spatiului din compartimentul motor. Nu stiu ce s-a intimplat la tine, dar mie nu mi-a intrat niciodata zapada sau apa in compartimentul motor, desi am mers pe viscol si pe ploaie puternica. Spre exemplu simbata, cind a fost potopul ala, eu era cu masina prin Bucuresti. Am trecut prin niste balti de sarea apa ca la salupe, ploua atit de tare, ca stergatorul pe fata abia se descurca, desi era maxim. Cu toate astea, n-a intrat apa pe nicaieri.
- mecanicii evita in general Citroen-ul din lipsa de cunostiinte (cu toate astea nu o sa gasesti pe vreunul care sa spuna ca nu stie) si din cauza ideilor preconcepute. Spre exemplu, muti sint convinsi ca delcoul e jos, ca la unele modele de Oltict/Axel si sint foarte mirati cind afla ca delcoul, alternatorul, etc. sint toate sus si mai sint si accesibile.
Intradevar la BX 14 spatiu la motor este foarte aerisit
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 03-Iul-2006 09:39

In primul rand, repet ca ceea ce am scris nu este decat un review generat de propia experienta si facut pe propia masina.

- cand masina este scufundata, langa un trotuar mai inalt, sezutul scaunului este cu putin peste nivelul solului. Chiar si un copil de 1 metru trebuie sa faca aceleasi gesturi ca si cand s-ar aseza pe jos.

- capota mea este fixata standard, se pare ca nu a demontat-o nimeni niciodata. Vibratia este vizibila la viteze peste 100 km/h.

- la haion am specificat ca este doar o senzatie de masivitate.

- am spus ca tetierele se regleaza pe inaltime si ar fi fost frumos sa fie reglabile si in alte pozitii.

- zapada in compartimentul motor mi-a intrat stand pe loc, masina fiind intr-un vartej generat de viscol. Si eu am mers cu ea pe furtuni de tot soiul si nu am avut probleme.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 03-Iul-2006 12:43

Gata, am completat si restul review-ului. Daca mai imi vin idei dau edit...Astept pareri...injuraturi...rosii...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 03-Iul-2006 13:12

Capota vibreaza (e si usoara), haionul mie mi se parea f greu la ultimul BX, cred ca aveam telescoapele duse de tot. La altele, nu pare asa greu.
Tetierele sunt cam aiurea, intr-adevar, nici forma si nici consistenta nu sunt de mana I, dar, in fine...
Hidraulica are din partea mea numai note proaste (chiar daca ea contribuie la multe puncte forte ale masinii), mi se pare, per total, o chestie inutila si care, oricum, dupa 10-15 ani, e o belea cu B mare. N-a fost an de la D-zeu sa nu ma lase odata macar in drum (ce e drept, nu a a abuzat!), altii au patit-o mult mai des si mai nasol.
Revin si eu, cu bune si rele!
Multumim alex ca ne-ai dat ocazia sa ne exprimam... 8)

Inca ceva:
Cred ca e bine sa spunem si cati km facem in general cu masina de tipul asta: eu faceam cam 2500, uneori 3000 pe luna. Daca faci 500/luna, hidraulica ti se pare OK, va crapa odata la 2 ani si, cu noroc, ti se va intampla in Bucuresti sau in Sectorul Agricol Ilfov. Insa daca faci "tara" cum se spune, adica drumuri lungi in afara orasului, s-ar putea sa regreti ca ai dorit suspensie neclasica.
Intrebare: cati dintre noi s-ar aventura cu BX-ul in afara tarii? Eu, unul, desi as fi putut, n-am indraznit s-o man prin alte parti, pentru ca acolo nu mai stiam nici un Ciocarlan, la care sa fug cu hidraulica siroind! Asta nu pot sa uit, vedeti bine. :lol:
La varsta ei, BX-ul e masina de mici escapade prin jurul Bucurestiului.
Parerea mea...Si cu asta cred ca am atins defectul cel mai grav al acestei masini, lipsa sigurantei la drum. Si n-ar fi problema ca te lasa, dar cum vii cu ea? Ca numai pe platforma se mai poate transporta, cum stiti. Doamne fereste!

Adrian Musat
pasionat
Mesaje: 420
Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde Adrian Musat » Lun 03-Iul-2006 13:43

Eu nu pot compara decat cu Dacia (asta am avut inainte).
Legat de siguranta azi am trecut milimetric cu rotile scartaind pe langa un Megan Sedan II condus de un tampit care a schimbat banda dupa cum i s-a sculat lui. Daca eram cu Dacia sigur il trosneam pe tip. M-a socat faptul ca nu m-a furat in nici o parte si am putut controla din volan directia de mers (am luat putin dreapta).
Legat de confortul dat de hidraulica tot ce ai spus am simtit si eu (gropile mici de genul denivelari se simt, cele mai mari si line nu).
Legat de viteza de mers si trecutul intr-o treapta inferioara in depasiri eu pot zice ca stau mai bine datorita motorului (1.9D).
Nu pot compara confortul de la volan cu cel care-l am in Dacie. Partea nasoala este ca dupa ce te inveti in el nu mai poti conduce o Dacie. Nu mai departe de ieri am fost cu tata o fuga la tara si a vrut sa mergem cu Dacia lui. Nu stiu daca vreti sa ma credeti, dar nu mai stiam sa merg cu o Dacie.
Imi plac mult descrierile tale. Astept cu nerabdare o descriere de genul celei de aici, dar a celuilalt BX al tau.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 03-Iul-2006 14:07

Adrian Musat scrie: Astept cu nerabdare o descriere de genul celei de aici, dar a celuilalt BX al tau.


Va veni si acel review, dar deocamdata masina aia este "work in progres", am totalizat impreuna doar 1200km si nici un drum serios in afara orasului, doar un sprint de 150km/h ,bref, pe soseaua de centura, intr-o zona libera.


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats