PARTEA II - interior
Odata ajuns la interior, nu poti sa nu observi contrastul dintre bord si linia generala a caroseriei. Aceasta din urma are muchii ascutite, unghiuri drepte , pe cand bordul este aparent din alt film. Rotunjimile moderne si simplitatea eleganta contribuie la un confort vizual reconfortant.
Un element interesant este cochilia atasata bordului, cea care contine ceasurile de bord. Este un exemplu tipic de design facut fara a lua in calcul si implicatiile ulterioare : daca nu este prinsa cum trebuie dupa o eventuala interventie, cochilia va genera zgomote, va vibra neplacut, ducand pana la defectiuni ale becurilor-martor sau la "alunecarea" in timp a mufelor de la locul lor.
Butoanele climatizarii, situate central sunt accesibile si usor de utilizat. Bricheta , din pozitia soferului, este usor ascunsa privirii, dar daca stii unde este....
http://img391.imageshack.us/img391/8725 ... 8269sn.jpghttp://img391.imageshack.us/img391/6995 ... 8222ge.jpghttp://img129.imageshack.us/img129/3838 ... 8286vr.jpgPentru scrumiera nu s-a ales cel mai potrivit loc, dar fumatorii sa se abtina. A! Cei ce nu se abtin vor risca sa arda plasticul de pe bord in incercarea de a nimeri scrumiera in mers.
Radio casetofonul este amplasat in partea de jos a consolei centrale, acoperit de o usita anti-furt destul de ingenioasa ( pe langa faptul ca se poate ascunde de hoti o super scula, se poate ascunde si de prieteni un jaf fara butoane) Accesul la radio este greoi, trebuie sa te apleci ca sa il operezi. O telecomanda la volan, de tipul Renault, ar fi dres situatia.
In particular aceasta masina a fost dotata de fabrica cu un RC Blaupunkt "Bordeaux", un aparat clasic, stereo, fara pretentii dar cu un sarm aparte. Calitatea receptiei si a sunetului este medie, pentru nepretentiosi. Eu prefer sa aud motorul.
http://img129.imageshack.us/img129/1879 ... 8277rp.jpgExista numeroase spatii in care iti poti goli buzunarele, dar din pacate mult prea mici. Este interesant torpedoul de deasupra bordului dar sistemul de inchidere lasa de dorit. La a 3-a incercare abia il poti considera inchis. Acolo unde stim cu totii ca ar trebui sa fie torpedoul, in jumatatea de jos a bordului, la BX 14 ,exisat o gaura separata in 2 de o policioara. Este un fel de raft in bord, o mini biblioteca in care poti pune o harta si cartea de intretinere a masinii, eventual mai poti strecura si un proces verbal. Nu incercati sa puneti vreo cutie de suc/bere, ca nu va intra decat turtita.
Pozitia la volan este buna, vizibilitatea nu este afectata de montantii de fata, spatiul vitrat este mare.
http://img129.imageshack.us/img129/6981 ... 0416at.jpgPentru persoanele mai inalte, poate era bine daca volanul era mai in fata; cam trebuiesc intinse mainile dupa el. Accesul la comenzi este facil, acestea fiind de tip clasic, cu manete.
Vizibilitatea instrumentelor de bord este buna, cu exceptia zilelor insorite, in care, datorita reflexiilor din geamul ce separa ceasurile de mediul inconjuator, nu poti vedea decat chipul tau reflectat ca intr-o oglinda. Cu soarele din fata este ok: nu se vede soseaua, dar se vede viteza!. Interesant este ca lumina functioneaza in permanenta in bord - fie zi sau noapte. Probabil a fost o incercare nereusita de contracarare a efectului mentionat mai sus.
http://img129.imageshack.us/img129/5797 ... 8256ky.jpgManivelele pentru geamuri sunt accesibile relativ usor ( nu trebuie sa-ti dezlipesti spatele cu mult de spatar). Imbucurator este si faptul ca merg usor si nu necesita multe rotatii pentru a cobora complet geamul.
http://img129.imageshack.us/img129/8499 ... 8218sd.jpgMobilierul este aspectuos, dar cam pufos. Evident s-a avut in calcul elementul confort pentru cei sanatosi de spate. Sustinerea lombara este mediocra, iar cea laterala este mai mult efectul afundarii corpului in burete. Una peste alta, este confortabil, dar se putea si mai bine. ( aici sa nu imi spuneti ca am eu scaunele uzate, ca nu este asa, am unele dintre cele mai "noi" scaune din cate am vazut pe BX 14. Compozitia materialului este un dezavantaj. Lana este alimentul de baza pentru molii si este mult mai expusa degradarii solare decat un material sintetic; concluzia: gaurele de la pofticioasele insecte si zone decolorate. In plus textura "zgarie" , eu nesuportand decat lucrurile "soft", de tip cocolino, am ales sa acopar mobilierul cu huse.
Tetierele au o forma interesanta, dar sunt cam inutile pentru odihna capului, fiind destul de departe de acesta. Adevarat, rolul lor este de protectie, dar puteau fi reglabile nu numai pe inaltime.
In spate este loc suficient pentru 2 persoane de inaltime medie, ce vor calatori fara probleme.
Portbagajul este generos, cu spatii laterale de depozitare diverse, suficient pentru vacanta unei familii tinere, in care partea feminina este rationala.
http://img129.imageshack.us/img129/6296 ... 9569jv.jpgLumina din interior este nici prea tare, nici prea slaba, comparabila cu rivalele vremii, se pare ca era o moda lumina difuza in interior.