Fast forward multi ani inainte si a venit momentul sa imi cumpar si eu prima masina, dupa lungi deliberari am decis ca va fi un C5 generatia I cu facelift. Piata nu a tinut cu mine, caci nu am gasit nimic care sa intruneasca conditiile impuse asa ca m-am decis sa fac un efort financiar si sa trec la generatia II cunoscuta si ca X7.
Dupa ce am intrat in legatura cu Mihai Stan, fiindu-mi recomandat din multe surse pt. tot ceea ce tine de Citroen, acesta m-a si ajutat sa gasesc o masina, citez, "corecta".
Masina in cauza este un C5 Tourer, nivel de echipare Exclusive, 2.0HDi cu transmisie manuala "de provenienta frantuzeasca".
Am decis sa o cumpar in octombrie 2015, atunci avea in jur de 179.000km.
Inainte ca eu sa o cumpar fostul proprietar apucase sa mai schimbe una alta pe la ea, si aici se pot enumera amortizoarele fata(OEM), parbrizul(Guardian) si acumulatorul(Bosch).
Dupa achizitie mi-a venit mie timpul sa ma ocup de ea

1. Octombrie 2015 (180k)
- distributie completa
- ulei motor
- filtru ulei
- tampon motor (cel orizontal)
- antigel
2.Decembrie 2015 (182k)
- filtru polen
- ulei cutie
- duza spalator parbriz
- lumini de zi led, 5w
- regulator de presiune
3.Ianuarie 2016 (183k)
- bujii Denso
- opritoare usi fata (dezmembrari)
4.Martie 2016 (185k)
- kitt ambreiaj LUK
- volanta LUK
- semering cutie
- semering vibrochen
- semering diferential
- furca si bila
- ulei cutie
- ulei motor
- filtru ulei
- filtru motorina
- colier esapament
- reconditionare turbina AVD Turbo
- anulare DPF, fizic+soft
- upgrade de putere Stage2 la OBD Tuning
- upgrade lumini de zi, led 7.5w
5.Aprilie2016 (187k)
- anulare EGR soft
6.Iulie 2016 (189k)
- schimb placute de frana fata REMSA
7.August2016 (191k)
- schimb furtun termostat->motor pt antigel
- schimb lichid de frana
- ulei motor
- filtru ulei
- filtru de polen
- filtru de motorina
- antigel
8.Septembrie 2016 (193k)
- bielete anti ruliu fata LEMFORDER
- upgrade lumini de zi, led 15w
9.Decembrie 2016 (197k)
- ulei motor
- filtru de ulei
- filtru de motorina
- filtru de aer
- filtru de polen
- schimb alternator (dezmembrari, OEM)
10.Ianuarie 2017 (198k)
- upgrade discuri fata, 330mm, BREMBO
- upgrade placute de frana fata, TRW
- upgrade etrieri fata, 2 pistoane, kit pistoane si garnituri noi (OEM)
- etrieri fata vopsiti electrostatic
11.Februarie 2017 (199k)
- upgrade discuri spate, striate, BREMBO MAX
- placute de frana, spate, REMSA
- tampoane motor (orizontal si vertical)
- curea alternator
12.Martie-Aprilie
- inlocuire senzor rotatii motor (OEM)
Si pt. ca nu am prea putut sa abtin am mai adus niste mici modificari/imbunatatiri pe ici pe colo:
- becurile de interior au fost inlocuite cu lumini led
- covorasele originale textile au fost inlocuite cu unele de cauciuc specifice modelului
- am adaugat un suport pt ochelari
- am inlocuit antena radio cu una de dimensiuni reduse (~3cm)
- polish faruri cu folie de protectie peste
- detailing complet in vara lui 2016
- am remediat cateva din problemele specifice modelului, si anume firele intrerupte pt al 3-lea stop si furtunul pt spalatorul lunetei
Masina a venit cu jante de 17" model Baltique pt. care am cumparat, in 2016, 2 seturi de anvelope, noi, NEXEN de vara respectiv iarna, ambele cu dot 2016.
In iarna lui 2017 insa am reusit sa gasesc un set de jante de 18" model Roccastrada pe care le-am reconditionat si vopsit electrostatic. Si pentru acestea am cumparat niste "incaltari" noi, LANDSAIL 588UHP.